Ervaringen met Kia Picanto en kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nonja, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonja

    Nonja Fanatiek lid

    12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik ben op zoek naar een nieuw autootje.. Nu heb ik mn oog laten vallen op de Kia Picanto 4 deurs. Ik ben alleen heel erg benieuwd of er meer mammies zijn die in deze auto rijden.... Past de kinderwagen in de achterbak en is het een beetje een fijne auto om in te rijden met baby? Alvast bedankt voor jullie reacties!
     
  2. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik weet niet hoe groot de kofferbak precies is maar ik dnek net zo groot als een deawoo matiz. Deze auto had ik eerst en heeft een erg kleine kofferbakruimte. De enige kinderwagen die dara in paste was de bugaboo. Het wiegje op de achterbank en onderstel achterin. Toen d ebuggy er eenmaal op zat kon het bij helemaal achterin d ekofferbak. Zitje onderop en onderstel zonder wielen er bovenop.

    Handig is anders...
     
  3. Done

    Done Fanatiek lid

    5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Haha ik heb je topic gevonden.
    Ik rij dus een kia pincanto (4 deurs,bj2010,benzine,rood) en hij rijd echt super fijn.
    Het is mijn eerste auto en mijn vader die al veel verschillende auto's heeft gehad (waaronder meerdere nieuwe) vind hem ook super fijn rijden.
    Ze denken er nu zelfs aan om voor de volgende auto ook maar eens bij de kia te gaan kijken (de 7 jaar garantie is ook erg aantrekkelijk).

    Ik was dus ook benieuwd naar de kinderwagen ervaringen metd e kia pincanto
     
  4. mroos

    mroos Niet meer actief

    Mijn schoonmoeder heeft een kia picanto 5 deurs, en daar past onze koelstra latinique wel in, maar dan moeten we wel het voorste wiel er even afklikken(gaat heel makkelijk), maar de koelstra is best een grote kinderwagen..
     
  5. Nonja

    Nonja Fanatiek lid

    12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik ben benieuwd! Wij hebben een Maxi Cosi Mura gekocht en als ik google dan kom ik wel positieve verhalen tegen. Binnenkort maar eens passen bij de dealer..
     
  6. Edge

    Edge Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Je kan inderdaad gewoon bij de dealer naar binnen lopen en dan even gaan passen en meten. Zijn erg leuke autootjes, ik heb er ook naar gekeken, maar mochten wij ooit voor een 2e gaan, dan denk ik dat ie heel erg krap wordt :).
     
  7. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.217
    3.657
    113
    mijn s-moeder heeft er een en daar past mijn bugaboo wel in maar de kinderwagen van mijn schoonzus (quinny driewieler) niet
     
  8. Nonja

    Nonja Fanatiek lid

    12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik ben gister bij de dealer geweest. Maar dat kofferbakje is klein :$!
    Ik mag binnenkort even met kinderwagen komen passen, maar ik begin nu toch wel te twijfelen...
     
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.488
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou zelf denken dat het past ;) -omdat het in mijn suzuki alto ook past.
    Ik heb een quinny speedi. Wél moet ik alle wielen eraf halen (geen probleem overigens) en de hoedenplank ligt niet meer in m'n auto.
    Straks met 2 kindjes wordt het iets meer proppen, omdat ik voorheen de wagenbak op de achterbank legde, maar die moet dan dus nu naar de voorstoel...
     
  10. Gwn

    Gwn Fanatiek lid

    26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij hadden zelf eerst ook ons oog op een Kia Picanto laten vallen, tot we de achterklep opendeden... daar gaat onze Mutsy nooit inpassen! Mijn man dacht dat het wel mee viel, maar de dealer (zelf ook kids) beaamde dat voor de meeste kinderwagens je een achterstoel zal moeten neerklappen. Wij gaan dus toch maar voor iets groters. Helaas heeft Kia niks in de echte 'middenklasse', dus voor ons wordt het een Nissan.
     
  11. Maj

    Maj Lid

    7 aug 2007
    48
    1
    0
    Mijn bugaboo past prima in de picanto, heerlijk en handig autootje!
     
  12. babyproject

    babyproject Niet meer actief

    Wij hebben onlangs een Dacia Sandero gekocht bij een Kia dealer. Misschien de moeite waard om eens naar te kijken? Is een stuk groter dan de Picanto. Ik was blij verrast toen ik de kofferbak open deed.
     
  13. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha de kofferbak van de picanto is mega klein.. past amper een boodschappendoosje in. Heb hem ook verkocht, aangezien er bij ons een tweeling kinderwagen in moest ;)... maar of een eenpersoons kinderwagen gepast had? zou bijna denken van niet..tis echt bijna niets, die kofferbakruimte. mgoed, lees hier dat het toch wel lukt, dus :)
     
  14. mabidami

    mabidami Fanatiek lid

    14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hoi, wij hebben de kia picanto 5 deurs. en de kinderwagen past er in. we hebben een quinny buzz4. het onderstel kan je rechtop neerzetten in de achterbak. dan passen er dus nog boodschappen naast. ik vind het een geweldige auto. onze buggy (koelstra) past liggend in de achterbak. dus bij beide wagens geen wielen of iets dergelijks eraf te hoeven halen.
    nu de 2e op komst is willen we toch een grotere auto en gaan nu voor een opel corsa.
    maar heb echt 5 jaar met heel veel plezier gereden in de kia picanto en zal hem zeker aanprijzen.

    oja je wilt niet weten wat wij allemaal wel neit hebben versleept in die auto: hele houten tuinset, rond kerst een grote kerstboom,een grote papegaaienkooi,fietsen enz enz te erg af en toe maar echt het past. hihi.
     

Deel Deze Pagina