Borstvoeding+zware baby.....Help!

Discussie in 'Voeding' gestart door Emma2, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma2

    Emma2 Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

    Mijn zoontje Mick was bij de geboorte 4940 gram, erg zwaar dus en inmiddels, hij is nu bijna 4 maand, 9 kilo. Hij loopt dus ver boven alle gemiddelden met alles. Maar nu mijn probleem. Ik wil hem graag zo lang mogelijk enkel borstvoeding geven, alleen, sinds een week is hij soms ontroostbaar, wil heel veel drinken en komt nu 's middags en ook 's nachts weer voor voedingen. Hij gaat echt krijsen als ik even van borst moet wisselen. Het gaat hem dan niet snel genoeg. Ook laat hij zich moeilijker wegleggen om te slapen. Ik voed hem dan soms wat en dan gaat het wel goed....maar ja....ook niet echt de bedoeling denk ik zo.

    Ik voed dus nu 6.00, 11.30, 15.00, 18.00, 21.00, 0.00, 3.00.
    Dit terwijl het voorheen 7.00, 11.30, 15.30, 19.00, 0.00 was (en dat beviel mij ook heel goed, soms zelfs maar 4 voedingen!).
    Nu hoor ik van iedereen uit mijn omgeving: je moet flesvoeding gaan geven, hij heeft meer nodig. Maar ik wil hem het liefst dus zo lang mogelijk op enkel bv houden, vanwege de voordelen hiervan. Is dit echt niet mogelijk? Ik vind het namelijk nu wel heel zwaar worden nu hij zo vaak komt. Ik ga binnenkort ook weer werken, en dan lijkt het me in deze situatie helemaal onmogelijk.

    Zou het ook een sprongetje kunnen zijn? Al duurt die wel erg lang....

    Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen. Van het cb heb ik niet zo'n hoge pet op, dus die heb ik nog geen advies gevraagd........

    Wie kan me helpen? Of wie is ook borstvoedende mama van een zwaar kind?

    Groetjes, Emma :(
     
  2. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Je zoontje is bijna vier maanden? Dan zou het heel goed de vier-maandendip kunnen zijn! Kijk eens op www.borstvoedingsforum.nl
    bij 'zoeken' onder vier maanden dip en je zult héél veel herkennen!
     
  3. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Klinkt als de viermaanden-dip. Met vier maanden gaan veel baby's weer regelen. Veel aanleggen en je er aan overgeven. Komt vanzelf weer goed dan. Je kunt op het borstvoedingsforum even zoeken onder viermaanden dip. Dan vind je een heleboel info.

    Weet niet hoe of wat in combinatie met het gewicht van jouw zoontje.

    Gewoon doorgaan hoor met de borstvoeding als je dat wilt. Als jij de fles niet wil geven moet je dat zeker niet doen omdat anderen dat tegen je zeggen.
     
  4. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Haha, zeiden zei in koor :D
     
  5. Niet meer actief

    hier wel een zware baby.. alleen was ze bij de geboorte "maar" 3338 gram haha

    even je vraag: je zou ook kunnen combineren, dat je de laatste voeding een fles geeft en je zelf kolft en dat kun je dan mooi weer invriezen. Mischien dat ie dan wat langer doorslaapt.. maar je moet doen wat je eigen gevoel ingeeft...
     
  6. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Klinkt idd als regelen. Als je veel aanlegt, evt. een (mid)dag samen in bed kruipen wordt het vraag en aanbod weer op elkaar afgesteld en zal de rust weer wederkeren.
    Vergeet ook niet dat het nu ook wel heel warm is en je kindje mischien daarom ook meer wil drinken.

    Het ligt echt niet aan je bv hoor !
     
  7. Mamariek

    Mamariek Actief lid

    6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Ik heb ook een lekker stevige knul op de borstvoeding (met vier maanden 9,3 kilo!). Ook met vier maanden een ernstige dip gehad. Hij wilde vaker en mijn productie liep terug. Heb het opgelost door vaker aan te leggen, vaker te kolven op mijn werk, een lactatiekundige gebeld en van de huisarts een oxytocinespray te vragen (helpt voor de productie). Ik zou geen flesvoeding doen want dan loopt je productie uiteindelijk toch maar terug. Ik heb 's avonds wel eens te weinig (na een dagje stress met werk), dan kolf ik dat af en met de overproductie van de ochtend geeft mijn vriend 'savonds dan een fles zodat hij toch genoeg krijgt voor de nacht. Nog even volhouden is mijn advies want zo te horen doen jullie het geweldig samen en daar mag je trots op zijn!
    Overigens heb ik me door jouw vraag EINDELIJK eens geregistreerd op deze site om te reageren, herken me helemaal in je probleem en hoop dat het goed gaat komen (bij mij ook gelukt).
     
  8. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Die spray bevordert niet de productie maar helpt om een toeschietreflex te krijgen waardoor je (vooral bij het kolven) dan vaak een betere opbrengst hebt.
    Ik heb hem alleen gebruitk bij het kolven, maar als je kind niet kan wachten tot de tsr vanzelf komt zou je het ook voor het voeden kunnen gebruiken.
     
  9. Emma2

    Emma2 Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

    Heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Ik zat er op een gegeven moment een beetje doorheen, maar nu ik weet wat er aan de hand is heeft het me veel meer rust gegeven. Ik heb nu ook een airco in Mick's kamer staan en nu slaapt hij weer gewoon door! Super! Ik heb het idee dat het met Mick ook sowieso alweer een stukje beter gaat, hij huilt wat minder en drinkt ook weer wat langer en minder vaak. Ik durf nog niet te zeggen dat ik mijn Mick weer terug heb, maar we zijn op de goede weg. Ben blij dat ik me niet heb laten ompraten..pffffffffff. Je wordt er zo ontieglijk onzeker van!

    Groetjes en nogmaals bedankt,

    Emma ;)
     

Deel Deze Pagina