welke sport/activiteiten na schooltijd?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Anna009, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.118
    4.333
    113
    Home
    welke activiteiten doen jullie kinderen na school? en hoe vaak per week?

    ik wil na de vakantie de oudste 4 jaar 1x per week op zwemles doen en ook nog een sport maar vraag me af of dat niet wat te veel is
    ben wel benieuwd hoe jullie dat hebben geregeld
     
  2. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Onze dochter van 4 jaar zit op dansles maar dat is op zaterdagochtend. Zwemles pas vanaf 5 jaar.

    Na school doe ik nog niet. Dat vind ik te veel en mijn dochter ook. Komt wel als ze ouder is.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Hier zijn het best bezige bijtjes;)
    De oudste van bijna 9 speelt hockey: 2x per week 1,5 uur trainen en op zaterdag wedstrijd. Vanaf september gaat ze op dinsdag na school een creatieve workshop van 10 lessen volgen. Dat is na die 10 keer dus klaar.

    De jongste van 4,5 is een heel actief en sportief jongetje. Traint 1x per week een uur voor voetbal en op zaterdagochtend een uur gymmen.
    Wanneer hij 5 wordt in januari gaat tie op vrijdagmiddag op zwemles.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter wordt in september vijf en gaat dan op eigen vraag zwemles en turnen volgen. Het ene op zaterdag, het andere op woensdag.

    Hiervoor deed ze nog niks qua hobby's. Ik vond dat niet nodig.
     
  5. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.350
    298
    83
    Toen mijn dochter 4 jaar oud was, was school al vermoeiend genoeg. Ze deed niet aan sport, maar ze sprak wel af.

    Toen ze bijna 5 jaar was, is ze gaan zwemmen.

    Nu is ze 8 jaar oud en ze doet aan twee sporten: turnen en paardrijden. Beide 1 uur per week.

    Ze gaat wel 2x per week naar de BSO. Als ze dat niet had gehad, dan had ze misschien nog wel iets mogen doen.
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Hobby's kunnen ook in het weekend, toch? Mijn jongste dochter is begonnen met zwemles toen ze 4 was, toen ze 4,5 was ging ze ook op dansles en toen ze bijna 5 was is ze ook gaan paardrijden. Dansen en paardrijden zijn in het weekend. Bij de oudste was het net zo iets, al zat die al vanaf haar derde op dansles. Zij ging ook met 4 op zwemles en met haar zesde ipv zwemmen een andere sport erbij. Voor ons werkt het prima.

    Als je twijfelt of het teveel is, zou ik haar eerst gewoon op school laten beginnen en dan zwemles erbij. Heeft ze energie over, dan kun je altijd nog iets anders erbij doen.
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Mijn oudste voetbalt 4 keer per week (3x na school).
    De middelste turnt en hockeyt 3 keer per week (2x na school)
    De jongste zwemt 1 keer na schooltijd, hij is net 5, maar voor is meer echt nog te veel.
     
  8. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hier wordt buiten gespeeld... Zwemles onder schooltijd en verder niets.

    Misschien na de zomervakantie naar een voetbalclubje met jongens van zijn leeftijd dat alleen op woensdagmiddag voetbalt. Ik ben niet van plan de enige dag dat we met elkaar vrij zijn ergens op een sportveld te gaan doorbrengen. L. is 8.
     
  9. Ahava

    Ahava Fanatiek lid

    27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Oudste (8):
    -Voetbal (2x trainen, 1x wedstrijd)
    -Muziekinstrument

    Middelste (6):
    -Zwemles
    -Muziekinstrument

    Jongste (4):
    -Zwemles
    -Dansles

    Het lijkt veel, maar in de praktijk is het best te doen:

    De jongste twee hebben zwemles op hetzelfde tijdstip, dus dat scheelt een ritje.

    De muzieklessen en de dansles zijn allemaal op woensdagmiddag, dus ook maar één ritje.

    De oudste gaat al zelf naar de trainingen toe.
     
  10. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    De oudste van 9 voetbalt ( 2 x training en 1 x wedstrijd in de week). Zit op freerunnen en kickboksen ( beide 1 x p w ).
    De jongste van 7 voetbalt ( 1 x trainen en 1 x wedstrijd ) en zit op freerunnen ( 1 x pw )
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.585
    3.477
    113
    Oudste: ponyrijden uurtje per week en scouting.
    Jongste: ponyrijden en tennis 1 x p.w.
    Ponyrijden is om dezelfde tijd en de rest is vlakbij, dus daar hoef ik niet bij te blijven wachten.
     
  12. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.276
    2.177
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Zoon: Ma: kunstschaatsen Wo: kunstschaatsen vrijdag: Paaldansen Zaterdag: Kunstschaatsen

    Dochter: Vrijdag: Paaldansen
     
  13. Tegeirian

    Tegeirian Fanatiek lid

    27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Van mij moeten ze eerst hun diploma halen en dan mogen ze op een andere sport.

    Nu geldt dit vooral voor zoontje, omdat hij op zaterdag zwemles heeft. Voor dochter, die op dinsdagmiddag zwemt, zou ik wel een zaterdagactiviteit willen, maar die kan ik dan weer niet vinden (lang verhaal en off-topic).
     
  14. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    De oudste is 5 en gaat straks naar groep 2. Ze zit al vanaf 3 jaar op gym, dat is op woensdag na schooltijd. Vanaf september gaat ze zwemmen op maandagmiddag. Nu zwemmen we vaak op zaterdagmorgen (ouderkindzwemmen) maar dat vervalt dan voor haar. De jongste blijft dat wel doen en peutergym op vrijdagmorgen.
    Merk wel bij mijn dochter dat ze een uitzondering is, ze is de enige in haar klas die naast zwemles nog iets anders mag doen. De meeste ouders vinden het anders te druk. Wij vinden het juist heel normaal dat je een sport doet zoals gym vanaf peuterleeftijd en onze kinderen vinden het ook erg leuk. Maar sommige kinderen mogen ook maar 1x in de week spelen. In de praktijk speelt onze dochter 2-3 keer per week waarvan 1x echt op afspraak en de andere keren met het buurmeisje.
     
  15. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Dochter 8
    3x wedstrijdzwemmen training (3x 15 min warming up + 3x 1 uur zwemmen)
    Soms op zaterdag en wedstrijd

    1x diplomazwemmen (zwemvaardigheid)

    Voorheen nog pianoles, maar dat wilde ze niet meer (zit niet lekker in haar vel) misschien pakt ze dat later weer op
     
  16. Mamalon

    Mamalon Actief lid

    27 feb 2015
    217
    50
    28
    Onze dochter zit bij de turnselectie en turnt op maandag 2,5 uur
    Op woensdag 1 uur recreatief en op vrijdagmiddag na school ook nog ruim 2 uur. Ze is net 8 jaar.
    Zoon van bijna 10 zit 1 uur in de week op freerunnen.
     
  17. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.472
    24.329
    113
    Met 5 jr zaten mijn kinderen alleen op zwemles. Dat vond ik genoeg vooral in combinatie met school, toen nog bso en speelafspraakjes. Na zwemles mochten ze zelf een sport kiezen.

    Nu zit oudste van bijna 14 op dansles (modern jazz 1x pw) de middelste van bijna 12 voetbalt (2x training en 1x wedstrijd pw) en jongste dochter danst bij de selectie, dus daarom 4x pw (2x jazz, 1x tapdans en klassiek ballet)
     
  18. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.341
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Eerst zwemles hier en daarna pas wat anders. Zoon heeft net z'n C gehaald en gaat waarschijnlijk bij de scouting na de vakantie.
     
  19. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Oudste:
    2x training voetbal
    1x wedstrijd voetbal
    1x training/wedstrijd golf

    Middelste
    2x training athletiek
    1x training/wedstrijd golf

    Jongste
    1x zwemles
    1x training/wedstrijd golf

    Regelmatig gaan ze 's avonds ook nog even afslaan op de golfbaan.
     
  20. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Met 4 deden wij nog niets. Had zwemles geprobeerd, maar was nog niets voor zoon. Te zwaar (nou had ik ook eerst een les van bijna een uur, later zijn we overgestapt op een half uur).
    Met 5 begonnen met zwemles. Toen hij ouder was heeft hij schermen geprobeerd en Taekwondo. Nu zit hij op circusles en op scouting.
     

Deel Deze Pagina