welke sport/activiteiten na schooltijd?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Anna009, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    De oudste traint 2x per week en om de week op zaterdag een wedstrijd (zwemmen)

    De middelste zit nu op zwemles. 2x per week 3 kwartier. Als ze haar diploma heeft mag ze een sport kiezen. Zal iets van dansen of ballet zijn
     
  2. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Hier gingen ze eerst alleen op zwemles. Pas als er 2 diploma's waren, mochten ze ook nog op een andere sport.

    Oudste, 10 jaar zit op: dinsdag muziekles, woensdag en zaterdag badminton, donderdag reddingsbrigade
    Middelste, 8: woensdag en zaterdag badminton, donderdag reddingsbrigade. Komend schooljaar mag hij ook op muziekles.
    Jongste 4: woensdag zwemles. Verder nog niets.

    Maar ze gaan hier ook al 2 dagen naar de BSO, dus zeker als ze nog jong zijn is het wel fijn als ze ook nog wat tijd overhouden om na schooltijd gewoon te spelen en af te spreken met vriendjes.
     
  3. p1982

    p1982 Niet meer actief

    jongste zit op zaterdagmorgen op zwemles, traint op donderdag mee bij de handbal en doet af en toe een wedstrijd als ze kinderen te kort komen.

    oudste gaat op donderdag van 16.30-17.30 uur trainen voor de handbal. Iedere zaterdag een handbal wedstrijd.
    Volgend jaar is het ook de dinsdag er bij trainen en eventueel de zondagmorgen
     
  4. NSpreeuw

    NSpreeuw Actief lid

    26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Zodra dochter 5 is gaat ze in eerste instantie alleen op zwemles. Dat is bij ons 2x pw een half uur. School vreet voor nu nog best veel energie en ze wil ook nog wel eens met iemand spelen. Dus ik ga eerst kijken hoe ze het volgend schooljaar allemaal oppakt en als het lekker loopt mag ze er van mij best iets bij doen.
     
  5. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Mijn middelste van 10 zit op theaterles en af en toe zo,n 10 weekse cursus, de laatste keer was dat de kookclub.
    En de jongste van 5 op zwemles en na de zomer wil ze graag op ballet.
     
  6. Astrid1974

    Astrid1974 Bekend lid

    26 feb 2010
    555
    187
    43
    Ik vind het ook best lastig wat ik mijn zoontje moet laten doen en hoeveel. Zwemles zit er net een paar maand op, verder zit hij op scouting (zaterdagochtend).
    Ik heb zelf erg gemist dat ik niet op een sport zat, ik denk dat je daardoor veel meer basisconditie opbouwt en dat sporten daardoor vanzelfsprekend wordt, dat lijkt me heel gezond voor hem voor later. Ik zat niet op sport en was dan ook een totale kneus met gym en zo. Dat vond ik jammer. Ik ben nog steeds niet sportief.
    Maar ook een instrument bespelen lijkt me zo leuk voor hem....
    Tegelijk wil ik ook dat ie de ruimte heeft voor speelafspraakjes, buiten spelen of niets doen...
     
  7. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Toen ze 4 jaar waren gingen ze alleen naar scouting op zaterdag.

    Nu ze ouder zijn is het:

    Oudste van 9:
    2 keer per week wedstrijdzwemmen (woensdag en vrijdag)
    1 keer per week scouting (zaterdag)
    1 keer per week trompetles (dinsdag)

    Middelste van 8:
    1 keer per week scouting (zaterdag)
    1 keer per week saxofoonles (dinsdag)

    Jongste van 7:
    2 keer per week wedstrijdzwemmen (woensdag en vrijdag)
    1 keer per week scouting (zaterdag)
     
  8. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Met 4 jaar nog niets. Behalve uitrusten en spelen na schooltijd.

    Vanaf 5 jaar zwemles. En vanaf 6 jaar evt zwemles en een sport.
     
  9. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Zoontje komend half jaar:

    1x per week dansles
    1x per week kinderyoga
    1x per 2 weken voetbal

    Als hij op de basisschool begint houdt hij (tijdelijk?) op met kinderyoga omdat het anders teveel wordt. Ook is er een winterstop bij voetbal dus dan is het eventjes alleen dansles.
     
    Netmama vindt dit leuk.
  10. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Oudste is nu bezig met haar B-diploma, we zijn wat later begonnen vanwege de jongste, een verhuizing en dat soort dingen. Zodra ze klaar is met zwemmen (we verwachten dat ze C vrij snel zal halen na B), mag ze op voetbal.

    De middelste start na de zomer met dansen. En een jaar daarna gaat ze op zwemles, dan stopt het dansen ook. Ik vind zwemles behoorlijk intensief en vooral met school en opvang erbij is dat wel voldoende.
     
  11. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    @zigzag Wat leuk zeg kinderyoga! Zoiets lijkt mij ook wel leuk voor de kinderen, ik houd zelf erg van yoga. Ik vind het logistiek gezien alleen zo verschrikkelijk lastig met 3 kinderen, al die clubjes.
     
  12. Jute

    Jute Fanatiek lid

    20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Toen mijn dochter 4 was en op zwemles ging, mocht ze zelf weten of ze er een sport bij wilde doen. Heb haar toen wel gezegd dat wanneer ze het teveel zou vinden 2 sporten, zwemles altijd voor zou gaan.
    Uiteindelijk ging zij op woensdag dansen en op zondag zwemmen.
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vanaf 4,5 jaar zwemles, een jaar later dansles erbij. Na het halen van het C diploma (6 jaar) turnen erbij (in plaats van zwemles dus). Allebei mijn dochters hebben deze weg afgelegd, grappig eigenlijk, wilden ze allebei zelf. Oudste is nu 9,5 jaar en zit sinds een jaar bij de voorselectie van dans en bij de recreatie extra van turnen (geen selectie maar wel stapje verder dan recreatief turnen). Dit betekent voor haar 3 uur turnen en 2 uur dansles (volgend jaar 3).
    Jongste van 7 jaar zit sinds eind maart op paardrijles. Dus voor haar 3 uur sporten per week.
     
  14. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Met 4 jaar vond ze school al erg zwaar, met 4.9 begonnen met zwemles. Ze mag 2x per week af spreken en 1x zwemles, dat is al genoeg.

    We denken nu om haar (5) na de zomervakantie een 10-weekse hockeyclinic te laten doen om te kijken of het wat voor haar is. En volgend seizoen met tennisles te beginnen (ook 10 weken les) dan kan ze, als ze 6 is een keus maken of misschien beiden doen.
    Wil ze ip dat moment iets anders dan zien we het dan wel weer.
     
  15. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Wat een leuke dingen komen er langs. Dat freerunnen hebben ze bij ons ook en ziet er zo leuk uit met al die kleine ventjes.
    Het is nog niet zover, maar ik ben van plan om hem met 4 met judo te laten beginnen. Daarna zwemles en dan zien we wel weer verder :)
     
  16. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.354
    113
    Home
    Door jullie reacties denk ik dat ik het eerst alleen op zwemles en speelafspraakjes houd
    Hij Is ook nog erg moe na schooltijd dus dan is dit het verstandigste en kan ie later altijd nog op iets anders
     
  17. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Als dochter 3 is start ze met overlevingszwemmen (leuke, relaxte manier van watervrij en 'waterveilig' worden). Dat is een jaar, waarna ze meteen doorstroomt naar reguliere zwemles. Ze start dan natuurlijk ook met school dus dat is genoeg dan. We zouden graag stimuleren dat ze ook iets van een vechtsport zou gaan doen (judo, taekwondo en op termijn kickboksen wellicht), voor zelfontwikkeling maar ook zelfverdediging. Ook scouting lijkt ons erg leuk en leerzaam. Maar goed, ze heeft nu al een flinke eigen wil dus het zal wel gym worden ofzo ;)
     
  18. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    De oudste (9) zit op kickboksen en judo, beide 1x pw een uur.
     

Deel Deze Pagina