Welke stomer en blender voor het maken van babyhapjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door Novastar, 11 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Voor onze oudste heb ik de groentenhapjes altijd zelf bereid. Ik kookte een grote hoeveelheid en deze vroor ik in porties in. Ik was hier vrij lang mee bezig en ik verwacht dat ik nu met een baby en een peuter minder tijd heb om dit te doen. Ik zit nu te denken om zo’n stomer en blender aan te schaffen. Ik hoor dat het supersnel is en heel handig. Nu heeft Philips Avent een mooi apparaat (de stomer en blender 4 in 1 waar je grotere hoeveelheden mee kunt bereiden. Ik las wat beoordelingen en daarin stond dat het ding moeilijk schoon te krijgen is en snel verkleurt na bijvoorbeeld worteltjes of bietjes. Ik ben even verder gaan kijken en ik zag dat Babymoov en Béaba ook zo’n stomer en blender hebben. Wie heeft ervaring met zo’n apparaat? Welke heb je en ben je tevreden?
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Philips avent.
    Ja het verkleurt met worteltjes, maar na een beetje weken is de kleur weer weg.
    Heb er altijd veel plezier van gehad.
    Ik kookte voor mij en mijn vriend en tegelijk stond zijn prakje in de stomer.
     
    Novastar vindt dit leuk.
  3. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ik gebruik de soepmaker. Die kan ik naast de hapjes voor zoon ook nog gebruiken om soep/compotes voor onszelf te maken. Heb er 1 van philips :)
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Hier alleen een losse blender. Stomer speciaal voor die kleine ging me te ver, dat gebruik je een half jaar en daarna eet ze met de pot mee, als je zelf niks met die stomer kan heb je weer een apparaat in de kast te verstoffen. Ze at destijds potje of met de pot mee, tegenwoordig altijd met de pot mee tenzij ze verschrikkelijk moe is, dan trekt ze dat echt niet meer en krijgt ze een potje.

    Blender hier is een philips, heeft ook een pulse functie. Fantastisch ook voor fruithapjes (of je eigen dingen), die maak ik hier wel nog steeds zelf.

    Paar siliconen portievormen voor babyvoeding zijn wel echt mn grootste vriendjes.
     
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.915
    113
    Wij hadden een beaba. Heel fijn ding. Vooral omdat hij het eten nog warm hield als het klaar was. We hebben hem veel gebruikt. En mijn oudste dochters maakten er graag smoothies mee.
    Alles kon in de vaatwasser, dus makkelijk schoon ook.
     
    Novastar vindt dit leuk.
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Hier altijd gewoon een staafmixer, gaat prima! :thumup:
     
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Wij hadden de Philips avent. Alleen de 2 in 1. Heel handig: stomen omdraaien en blenden. Heb m voor 99 gekocht en na 7 maanden voor 50 weer verkocht, heb er echt veel in gestoomd ook toen blenden niet meer nodig was, dus ik vond het het geld meer dan waard.
     
  8. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ja, die gebruikte ik eerst ook gewoon maar ik was echt een eeuwigheid bezig. Niet met blenden/mixen maar met het hele gebeuren. Het koken duurde ook zo lang. Als ik iets tussendoor ging doen liep ik de kans dat ik de groenten helemaal kapot kookte. Ik zoek dus een alternatief voor koken en mixen met de staafmixer.
     
  9. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Deze ga ik overwegen. :thumup:
     
    Vero0504 en Kipsate vinden dit leuk.
  10. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    En hoe ging het schoonmaken? Dat schijnt een minpuntje te zijn.
     
  11. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    De oudste had hier met één jaar nog geen zin om met de pot mee te eten. Sommige dingen, zoals pasta en stamppot, wel maar als wij iets aten wat hij echt nog niet weg kreeg kreeg hij gewoon nog een hap uit de vriezer. Potjes heb ik nooit gegeven, behalve op vakantie (ik voer een actief niet-kook-beleid als ik op vakantie ben :D). Maar zo’n soepmaker die hier genoemd wordt is het bekijken wel waard want die kun je dus voor meer dingen gebruiken.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Heel simpel: in de vaatwasser. Op de hand geen idee.
     
    Novastar vindt dit leuk.
  13. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Hier de Philips avent 4 in 1, ik vind het een ideaal ding, alleen indd het schoonmaken vind ik wel een puntje! Er kan wel het 1 en ander in de vaatwasser, maar dan nog is niet alles Even goed schoon. Bij mn dochter heb ik hem veel gebruikt, en wil hem straks ook wel weer gaan gebruiken! :) nu maak ik nog steeds groente om in te vriezen voor mn dochter voor als wij wat eten ongezond is bijv geef ik haar eerst groente en kan ze daarna mee eten, maar dat doe ik wel gewoon in pannen want dan maak ik gelijk een grotere hoeveelheid!
     

Deel Deze Pagina