als je het moeilijk eens kan worden

Discussie in 'Babynamen' gestart door ukkepukje, 28 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkepukje

    ukkepukje Lid

    27 jul 2007
    44
    0
    0
    Ik ben nog niet zwanger maar wij hebben het wel eens over namen die wij mooi/ leuk vinden.
    Nou.. ik kan je vertellen, de gene die ik mooi vind, vindt mijn man vreselijk en andersom.
    hij vindt italiaanse namen mooi, terwijl ik zoiets heb van doe maar lekker nederlands en makkelijk. (bv Kim of Yvon)
    Ik heb zelf altijd gehad dat ik mijn naam moest spellen omdat het geen gangbare naam is... en dat wil ik mijn knd echt niet aan doen..

    Hoe is het bij jullie gegaan?
     
  2. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    tja wij waren het snel eens...

    ik denk dat je straks gewoon ieder een lijstje moet maken en dan bij elkaar kijken. misschien krijg je zo samen een idee, of lijkt een moeilijkere naam van hem wel ergens op in het nederlands... zoiets zou ik doen maar das altijd moeilijk om te zeggen voor iemand anders.
     
  3. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wij hadden het ook, en konden echt niet kiezen tussen 2 namen. Uiteindelijk hebben we tussen de 2 namen een - gezet. En mijn naam als eerst op het geboortecertificaat, en mijn man's naam gebruiken we als roepnaam. Probleem opgelost.
    Jelte heet dan ook officieel Fedor-Jelte :D
     
  4. xje

    xje Actief lid

    26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    Bij ons was het ook zo'n gedoe... Toen hebben we allebei een lijstje gemaakt. Ik probeerde zoveel mogelijk van zijn namen "af te kraken" (dus vervelende rijmwoorden, associaties etc..) en hij deed hetzelfde met mijn lijstje. Toen hadden we nog ongeveer 10 namen over waar we niets vervelends op konden vinden ;) ;) ;)
    Toen hebben we ieder punten gegeven aan iedere naam (dus leukste 10 punten en stomste 1) en de naam met de meeste punten is het uiteindelijk geworden. Wat een gedoe he?!?!?!?!?

    Maar deze keer (2e zwangerschap) stelde ik een naam voor en hij was het er gelijk mee eens! Ik was erg verbaasd, haha! Een stuk makkelijker...
     
  5. ukkepukje

    ukkepukje Lid

    27 jul 2007
    44
    0
    0
    idd, je weet nu al wat het wordt, zie ik!
    Wat is de eerste naam geworden, als ik vragen mag?
     
  6. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Verder zoeken naar een naam die je wel allebei leuk vindt.
    Evt. lijstjes maken en om de beurt wegstrepen.
     
  7. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wij zijn begonnen met namen tegen elkaar te zeggen en vervolgens werden die afgekraakt door rijmwoorden erop te maken of die associaties oproepen met andere mensen.
    Toen zijn we beide afzonderlijk van elkaar een lijstje gaan maken in de hoop dat er namen op stonden die op alle2 de lijstjes voorkwam. Dat was met 2 namen het geval.
    En wat jij zegt over het feit dat je vaak je naam moet spellen ben ik t helemaal met je eens. Zo irritant (en ik heb t niet eens met mijn naam maar met mijn adres)
     
  8. xje

    xje Actief lid

    26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    @Ukkepukje: ze gaat Aniek heten...
     
  9. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    toen wij het er in het begin over hadden, waren we het ook nimmer eens, niet eens van ow oke misschien maar wat ik noemde zei hij nee bah,..
    en andersom riep ik, zo wil ik mn kind niet noemen,.
    ik had er echt een hard hoofd in of wij het ooit eens zouden worden en zo niet, wie krijgt er dan zijn zin?
    opeens noemde ik zomaar een x een naam die ik in een ingeving kreeg, en hij reageerde met: ow dat klinkt leuk,..ik dacht huh? ik meteen er over door met, ik weet het nog niet zeker, maar het klinkt wel oke he? en hoe dan als ouder? ja klinkt ook wel,...
    nou en nu heben we eigenlijk niet eens meer naar anderen namen gekeken, lijkt wel of dit het wordt,..
    maar ja we heben nog een lange tijd om na te denken dus wie weet.
    ik hoor van velen dat ze het op het allerlaatste pas besloten
     
  10. inamargo

    inamargo Lid

    1 jul 2007
    39
    0
    0
    dispatcher
    Grimbergen
    Hey

    De eerste keer zwanger en daar gingen we een naam zoeken :rolleyes: amai dat was niet zo simpel :)
    Tot we ieder een lijstje maakte ... ik ging voor de meisjesnaam zorgen en de jongensnaam .
    Ina vond hij dadelijk ok maar tot op de bevallingstafel vroeg ik al een naam wordt wel dringend :) Hoor je wel zei ie .... Nu het werd een meisje en mss maar goed want hij was nog steeds niet overtuigd van zijn naam ...

    NU hadden we vlug ieder nog twee namen over ... Seppe en Senne ( voor een jongen ) en Margo en Mirthe ( voor een meid )
    We hebben Ina laten kiezen en het werd Seppe voor een broer en Margo voor een zus :)
     
  11. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik vond Finn altijd al een leuke naam, maar mijn partner eigenlijk niet zo. Toen we nog een heleboel namen de revue hebben laten passeren en we het nog niet wisten, hebben we een deal gelsloten. Mijn partner kwam toen met Dilan als tweede naam. Daar moest ik wel een beetje aan wennen. Dus toen zei ik: Nou, dan noemen we hem Finn Dilan. Dan hebben we allebei ons zin. En dat hebben we toen gedaan. Ik denk ook dat het misschien helpt om de naam die jij mooi vindt wat vaker te noemen. Wie weet is het een kwestie van wennen.... Zijn er geen leuke italiaanse namen, die je ook vaak in Nederland hoort?
    Succes ermee.
     
  12. Maddy

    Maddy Lid

    10 sep 2006
    42
    0
    0
    Nou, dat probleem hebben wij dus ook!
    Hij vind klassieke en Italiaanse namen erg mooi, en heeft een favoriete jongensnaam.
    Ik vind juist Engelse namen erg mooi en vind maar weinig jongensnamen echt leuk (wel voor andermans kind, maar niet mijn eigen favoriet zeg maar).
    Nu hebben we dan 1 jongensnaam (die hij mooi vind en ik wel aardig) en een meisjesnaam die we allebei wel oké vinden.
    Ik hoop nog op een andere naam, die we gewoon allebei meer dan oké vinden, vind het jammer om genoegen te nemen met een naam waar ik niet helemaal happy mee ben, maar goeiedag zeg, het valt niet mee! Ik zeg: gewoon doorgaan met zoeken en puzzelen! :)
     
  13. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb een lijstje gemaakt met namen... Hij heeft van mijn lijstje geschrapt wat hij echt niet mooi vond. Toen heb ik van de overblijfsels geschrapt wat ik uiteindelijk toch maar zo-zo vond... Uiteindelijk bleven een paar namen over, waaronder Kayla. Toen zei mijn lief dat hij Kayla wel erg mooi vond, maar dat Kayleigh/Kaylee misschien nog mooier was.
    Toen was het snel beslist ;)
     
  14. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik had een keer een lijstje gemaakt in word toen ik leuke namen tegen kwam. Dus ik zei 's avonds dat ik dat gedaan had en dat er 5 meisjesnamen op stonden. Bij één zei hij gelijk: Die is leuk. Dat was dat.

    Jongensnamen, wat een ramp! We zijn eruit, maar het heeft heel lang geduurd voordat ik er een echt goed gevoel bij had.
    Hij houdt toch van wat meer klassiekere namen, en ik van de wat vlottere.

    Maar uiteindelijk zijn we eruit. Deze naam kan je afkorten, dan istie wat vlotter.

    Linda
     

Deel Deze Pagina