Welke vitaminepillen?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door PollyBaby86, 1 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Hoi!

    Welke vitaminepillen gebruiken jullie?
    Ik vind ze allemaal zo groot en ben daar zo slecht in!

    Net vandaag erachter gekomen zwanger te zijn van ons derde kindje ❤❤
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  2. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Heb heel lang de foliumzuur tabletten van Kruidvat geslikt. Zit ook vitamine D in. Slik ze nog steeds trouwens (ben 8 - 9 weken nu) ik heb ook vsm mama maar ik vind die ook te groot om weg te krijgen nu ik steeds zo misselijk ben. Moet dan gelijk kokhalzen. Maar slik ze bij als ik een dag slecht heb gegeten door de misselijkheid. Als je gewoon gezond en gevarieerd eet (voldoende fruit en groentes) dan is foliumzuur en vitamine D genoeg. Als je niet veel fruit en groente eet dan zou ik wel een multivitamine voor zwangere vrouwen bijslikken.
     
    PollyBaby86 vindt dit leuk.
  3. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    En gefeliciteerd trouwens! :D
     
    PollyBaby86 vindt dit leuk.
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    gebruikte davitamon mama.
    als ik ze niet weg kreeg door de misselijkheid, nam ik ze in met een hap vla.
    ging perfect.

    & natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap.
     
    PollyBaby86 vindt dit leuk.
  5. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Thanks!! Zo super blij!

    Misschien dan inderdaad gewoon voor foliumzuur en vitamine d gaan. Eet gezond en gevarieerd, en krijg die joekels echt niet weg haha
     
  6. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik heb nu gravitamon gehaald, die zijn een stuk beter weg te krijgen. Die joekels krijg ik ook echt niet naar binnen..
     
  7. LibelleClaire

    5 jul 2017
    79
    104
    33
    Vrouw
    Ik gebruik VSM puur mama, ben daar erg tevreden mee! Ik ben sowieso al sinds week 4 af en aan misselijk (nu net week 8 in en nu wordt het echt erg merk ik :confused:) maar die pillen krijg ik altijd wel weg. Is vrij natuurlijk spul en zit veel goeds in :)
     
  8. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Hier de multi mama van de Etos, zijn ook grote capsules maar erg glad dus krijg ze hier makkelijk weg
     
  9. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Solgar prenatal. Normaal gesproken gebruik ik de multivitamine van Solgar omdat deze verder geen troep bevatten en dus beter worden opgenomen. Ze zijn wel groot, maar ik breek ze in stukjes en stop ze in de yoghurt, prima te doen.

    Met gevarieerd eten alleen ga je het echt niet redden om aan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid vitamines te komen. Dat lukt niemand, dus zou zeker tijdens de zwangerschap pillen nemen!
     
  10. maansneeuw

    maansneeuw VIP lid

    14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Vitals Elke Dag Mama (1 per dag), hier te koop (Vitaminstore). Ik vind ze niet te groot, maar ik heb ook geen moeite met pillen slikken. Staat in de recensies wel dat 'ie niet te groot is en makkelijk te slikken. Ik vind het zelf vooral fijn dat het vrij puur is, en dat er goed opneembare vormen van alle vitaminen in zitten.
     
  11. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Hallo... ik slik een aantal maanden foliumzuurtabletten van de kruidvat.Afgelopen maandag eerste echo gehad,de vk adviseerde mij om ook multivitaminen te slikken.Dat advies heb ik met eerdere zwagerschappen niet gehad maar ja ik volg t wel op.Heb gelijk de multivitaminen voor zwangeren vd kruidvat gehaald.Kreeg dus ook bijna een hartverzakking want ik vind ze ook best groot,zeg maar dunne zetpilachtige pillen.Ben ook bang dat ik ze later in de zwangerschap uit ga kotsen.Nu heb ik nergens last van alleen wel moeilijk met inslikken.
     
  12. Vixey

    Vixey Lid

    31 aug 2017
    37
    10
    8
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
    Ik gebruik Orthiflor prena fem, al voordat ik zwanger was. De pillen zijn inderdaad best groot en je moet er 2 per dag slikken als je zwanger bent, maar je slikt ze makkelijker weg doordat de pil zelf glad is.
     
  13. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Davitamon mama, daarnaast ook gembercapsules en pilletjes van Green Fields voor extra groentevitaminen. En af en toe extra vitamine C uit poeder.
     

Deel Deze Pagina