Welke wikkeldeken voor maxicosi voor pasgeborene?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LieveMamaTrix, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieveMamaTrix

    LieveMamaTrix Fanatiek lid

    12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik ben al een poosje op zoek naar een geschikte wikkeldeken die ik in de maxi-cosi kan gebruik straks... Ik heb een wikkeldekentje van Nijntje en twee simpele babydoeken van de Hema. De eerste wilde ik zojuist even in de maxi-cosi passen om te kijken hoe ik 'm daarna het makkelijkst in kan gespen, maar het viel me op dat hij echt hartstikke groot is! Het cape/muts gedeelte komt ver boven de bovenkant uit, evenals de 'voetjes' aan de onderkant. Het lijkt me dat die kleine daar niet heel comfortabel in ligt en eerder een beetje verstopt zit.

    De andere dekentjes zijn meer over over de baby heen of om hem in te wikkelen buiten de maxi-cosi om. Kan prima, hij zal geen kou lijden, maar toch ben ik benieuwd welke 'passende' maxi-cosi wikkeldeken jullie hebben, waar ook een pasgeborene prima in past!
     
  2. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb hem (nog) niet, ik heb een voetenzak in de maxi-cosi maar mij spreekt de puckababy the gogo heel erg aan. Deze kan gewoon in de autostoel en je kan je kindje met wikkeldeken en al uit de autostoel tillen omdat de gordel tussen de beentjes door de uitsparing kan en niet door een 'gat' hoeft. Maar dus geen ervaring ermee.
     
  3. Mamabram

    Mamabram Niet meer actief

    Ik heb ook geen wikkeldeken maar de voetenzak van Koeka gevoerd met Teddy... Deze heb ik ook bij mijn zoontje gebruikt. Heerlijk!!
     
  4. lieverd86

    lieverd86 Fanatiek lid

    16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Nog niet in gebruik, maar al wel klaarliggen. De isi mini cosibag, lichtgrijs met labeltjes.
     
  5. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier de voetenzak van maxicosi gebruikt en die is ideaal. Liet hem er altijd in zitten dus los kun je best nog een wikkeldeken gebruiken maar dat hoeft dan niet voor de autostoel.
     
  6. ivfje

    ivfje Bekend lid

    25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de wallaboo leaf gevoerd met teddy. Ideaal en lekker warm en gemakkelijk laagjes los te halen als het in een winkel bijvoorbeeld warmer is..
     
  7. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
  8. xaar

    xaar Actief lid

    31 jul 2008
    398
    0
    0
    ik heb er 1 van snoozebaby en nu voor nr 2 heb ik er 1 van wallaboo (fleur). Passen mooi in de maxicosi of in de kinderwagen.
     
  9. Saga

    Saga Fanatiek lid

    10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Heb hier 1 van eigen merk prenatal een voetenzak, was maar 10 euro. Als dat niet bevalt bestel ik als de kleine er is een koeka voetenzak, zag laatst iemand ermee en zag er zoooo lekker en warm uit!
     
  10. VeraM

    VeraM Actief lid

    22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik gebruik nu voor mijn zoontje een hele simpele van de kruidvat. Die vind ik heel fijn, maar mijn zoontje is geen kleine pasgeborene. Hij is wel pasgeboren maar met 9 pond en 55cm iets groter dan de meeste babies. Voor mijn dochtertje had ik het niet echt nodig die is geboren in hartje zomer.
     
  11. rums

    rums Niet meer actief

    Ik heb een snoozebaby gekocht. Moet nog uitwijzen hoe het in de praktijk gaat maar multifunctioneel is die in ieder geval
     
  12. Blossum

    Blossum Bekend lid

    21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de gogo, precies om die reden. Ook heel fijn buiten de maxi-cosi te gebruiken :)
     
  13. Aylen

    Aylen Niet meer actief

    Misschien een domme vraag, maar heb je echt zo'n wikkeldeken of voetenzak nodig? Of kan een lekker dik berenpak of skipak over de kleren ook genoeg zijn in de maxicosi?
     
  14. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik weet niet of het genoeg is maar het voordeel van de voetenzak vind ik dat ik hem dus open kan ritsen als het warm is (in een winkel bijvoorbeeld) en dat ik niet mn kindje in en uit een pak hoef te halen. Maar ben geen mama met ervaring, het lijkt me alleen zo'n gewurm.
    Ik zie de voetenzak of wikkeldeken als een soort winterjas, de kleine ga ik nog niet in een winterjas/skipak hijsen straks al ze nog heel erg klein is. Ik beval in december/januari en dan lijkt me een berenpakje niet genoeg in de maxi-cosi, skipak misschien wel, je kunt ook een dekentje erbij gebruiken. Ik heb het idee dat ze ook iets meer beschut liggen voor de wind in veel voetenzakken.

    Of het echt nodig is? Misschien niet, maar mij lijkt het dus wel handig :).

    Edit: domme vragen bestaan niet!
     
  15. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Ik had een voetenzak van Maxi-cosi en een wikkeldeken van HEMA, in de praktijk de wikkeldeken veel meer gebruikt!
     
  16. tulip

    tulip Niet meer actief

    hier de voetenzak van maxicosi, ideaal.
     
  17. Lizzy1986

    Lizzy1986 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier ook een puckababy the gogo.. Ook in het topic meest aangeraden gezet als de beste aankoop.. Ideaal ding in de maxi cosi maar ik gebruik hem ook buiten de maxi cosi heel vaak.. Echt super fijn ik gebruik hem dagelijks!
     
  18. Anne1988

    Anne1988 Actief lid

    20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Wij gebruiken deze van de prenatal!
     
  19. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Die is leuk..wat kost die?
     
  20. Anne1988

    Anne1988 Actief lid

    20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Ik dacht 14,95!
     

Deel Deze Pagina