Wennen aan de fles...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door pregnantje, 17 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    #1 pregnantje, 17 aug 2017
    Laatst bewerkt: 17 aug 2017
    Omdat ik over 2,5 week weer moet werken, ben ik vandaag maar begonnen met het oefenen met een flesje. Bij mijn eerste ging dit moeiteloos en vanwege spruw en dagjes weg begon ik nu wat later dan gepland.

    Vanmorgen het eerste flesje proberen te geven met vers afgekolfde moedermelk. Mijn zoon verslikte zich steeds met de speen vanaf 3 maanden (hij is vandaag 13 weken), dus ik heb gauw de speen vanaf 1 maand gehaald (Avent natural). Hij ging gelijk huilen.

    Nu ben ik zo in de stress! Ik kan wel huilen. Hoe moet dat nou? Als ik eke dagvoeding oefen krijgt hij misschien een afkeer ervoor en als ik eens per dag oefen, leert hij het misschien niet op tijd. Ik heb ook te weinig tijd om meerdere spenen goed te proberen. Wat is nu wijsheid?

    Gelukkig is het een flinke baby en werk ik maar twee dagen per week, maar ik voel me zo schuldig nu. :(
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Avent zijn hele grote gaatje voor kindjes die hard zuigen aan de borst gewoon zijn . Ook de 1 speen is erg groot. Hier ging dr brown met premature speen veel beter.

    En anders is er ook nog voeden met een spuitje of cup feeding..
     
    pregnantje vindt dit leuk.
  3. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    idd Dr brown fles met prematuren speen proberen.
     
    pregnantje vindt dit leuk.
  4. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Dank jullie wel. Ik zal het eerst morgen nog eens proberen... mocht het niet lukken, dan zal ik het met Dr. Brown proberen.aar misschien moet hij gewoon even wennen; ik heb het met deze speen één keer geprobeerd en flessen zijn ook niet goedkoop.
     
  5. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    flessen zijn zeker niet goedkoop. ik heb hier een collectie staan en dochter drinkt nu soms goed van de avent natural. Soms gaat het toch niet zo goed, ze trekt vacuum aan de fles.

    Mijn zoontje had dit probleem ook en uit de Dr brown fles dronk hij goed.

    Laat hem ieder geval wat tijd geven om aan de fles te wennen, als het toch niet lukt kan je een andere fles proberen. Succes
     
    pregnantje vindt dit leuk.
  6. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Avent heeft ook een 0 speen! Die werkte bij mijn dochter het beste en ze drinkt er nog steeds mee!
    Volgens mij zat die speen al standaard bij de gratis fles in een van die baby dozen. Anders even langs een winkel of misschien dat de supermarkt hem ook heeft.

    Let op, als je deze flessen te strak dichtdraait kan je kindje er niets uit krijgen wat ook tot frustratie en gehuil kan leiden, misschien huilde jouw zoontje daarom?

    Succes!
     
    pregnantje vindt dit leuk.
  7. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Oefen met kleine beetje melk. En als dat goed gaat door iemand anders en dat jij er niet bent. Soms moeten kindjes het echt leren omdat het zo anders is dan de borst. O en niet te vroeg wisselen van soort/ merk speen hoor.
    Hier heeft heeft echt weken geduurd. Keurig met 6 weken gaan oefenen. En pas met 14 weken dronk ze er 'genoeg' uit. Nu kan ze het maar wil ze niet graag. Dus soms maar 50 en soms 150 Haha. Kan er geen peil op trekken. Maar inmiddels weet ik ( en dat duurde even voor ik het vertrouwen had) dat ze genoeg drinkt en het later bij mij wel inhaalt.
     
    pregnantje vindt dit leuk.
  8. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    @Switi hij verslikte zich juist, waardoor hij ging huilen. Bij de speen 1m+ krijg ik niet eens de kans het te proberen. Hij huilt al zodra ik de fles voor hem houd.

    Ik heb het net ook geprobeerd. Had terwijl hij links dronk rechts 20cc afgekolfd, maar hij ging gelijk huilen en probeerde het niet eens. Was ook te moe, denk ik. :(

    Het liefst zou ik 's morgens oefenen, maar ik wil oefenen met vers gekolfde melk en 's nachts kolf ik, maar heb ik niet de puf om de kolf uit te koken en na de eerste voeding gingen we van huis. Hopelijk morgen beter.
     
  9. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    #9 pregnantje, 18 aug 2017
    Laatst bewerkt: 18 aug 2017
    dubbel
     
  10. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Had je al gekeken of je de 0-speen misschien al in huis had? Daarmee kan hij zich eigenlijk niet verslikken. Mijn dochter wilde soms ook niet aan de fles, puur omdat zij zich ook eerde verslikte (duurde bij ons even voordat we door hadden dat het aan de "verkeerde" speen lag..:() was uiteindelijk kwestie van blijven proberen.

    Je hoeft niet na elk gebruik de kolf of de fles te steriliseren, he? :) Nieuwe richtlijnen geven aan dat (na de eerste maand!) een sopje, na het spoelen met koud water, in principe volstaat. Hier ook enkel de eerste maand elke dag alles uitgekookt daarna 1x per week.
     
    pregnantje vindt dit leuk.
  11. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Mbt steriliseren: precies wat mijn voorgangster hier zegt.
    Ik zou het mijzelf niet te moeilijk maken, op het kdv is de melk toch ook niet vers?
    Ik heb de allereerste keer dat ik met de fles ging voeden 30 ml kunstvoeding gemaakt, daarna ben ik gaan oefenen met gekolfde melk, maar nooit vers, eigenlijk ook nooit aan gedacht. Meestal uit de ijskast, en nu hij daadwerkelijk is begonnen op het kdv drinkt hij meestal ontdooide melk.

    Wij zijn begonnen met de Dr. Brown met de P-speen.
     
    pregnantje vindt dit leuk.
  12. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Bedankt weer voor de reacties :) het steriliseren doe ik vanwege de spruw. Dan moet het wel dagelijks, toch?

    Vanmorgen heb ik in alle rust geprobeerd 20cc te geven en het ging super! De fles was net uitgekookt en daardoor nog lekker warm en mijn zoon had 3 uur niet gedronken, maar was nog niet onrustig. Hij dronk het achter elkaar op alsof hij nog nooit iets anders had gedaan en keek me zo lief aan, dat doet hij met gewoon drinken niet. Mijn vertrouwen is helemaal terug! Nu nog met ontdooide melk proberen en mijn man een flesje laten geven, maar dat moet wel lukken in twee weken :)
     
    Roos12 vindt dit leuk.
  13. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Voor spruw moet je inderdaad elke keer steriliseren.

    Hou er rekening mee dat sommige baby's geen ontdooide melk willen. De mijne alleszins niet. Gelukkig is gekolfde melk zes dagen houdbaar in de koelkast.
     
    pregnantje vindt dit leuk.
  14. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Fijn dat het gelukt is!! :) En jouw vertrouwen terug is.

    Succes!
     
    pregnantje vindt dit leuk.
  15. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Sjonge... nu was het weer één en al gehuil. Gelijk verslikt en hij raakte helemaal overstuur. Wilde zelfs niet meer aan de borst drinken. Ik ga vanmiddag toch een 0 maanden speen kopen. Ik ben wel bang dat hij de fles met verslikken en huilen gaat associëren.

    Hij heeft dus spruw op zijn tandvlees. Dat zal ook niet helpen. Misschien doet het extra pijn met zo'n harde fles. Maar ja, hij zal het toch moeten leren... Morgen weer een poging.

    Hoe ging het oefenen bij jullie? Soms ook alleen huilen? Of ging de melk er uiteindelijk toch in?
     
  16. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Met avent was het hier ook huilen. Met dr brown ging het meteen goed.
     
    pregnantje vindt dit leuk.
  17. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Toen mijn zoontje spruw had deed hem dat ook erg pijn met drinken aan de borst, ik zou even een paar dagen wachten en dan weer met een flesje proberen, zo werkt het op dit moment misschien alleen maar averechts. En wie weet toch ook even een ander fles proberen. Hier werkte Avent ook niet. Succes en hopelijk snel van de spruw af
     
    pregnantje vindt dit leuk.
  18. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Mijn zoontje is nu 3 maanden. Kan ik bij Dr. Brown het beste dan een speen kiezen die daarbij hoort of juist voor prematuren/pasgeborenen?

    Ik hoop dat het met de kleinere speen van Avent wel lukt, want ik heb alles nog in huis van Avent..:rolleyes: maar iig zijn er nog opties!
     
  19. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Borstvoedingskindjes zijn vaak krachtige drinkers dus zou eerst gewoon een speen proberen die voor pasgeborenen is. Anders gaat het te snel en loopt het bij de wangen langs of ze verslikken zich. Was hier de ervaring Haha.
     
    pregnantje vindt dit leuk.
  20. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Balen!
    Hier ging/gaat het met de 0-speen van Avent prima, daarvoor op aanraden van de kraamzorg de Difrax s gebruikt wat wel een drama was! Maar idd er zijn gelukkig diverse opties! :)

    M.b.t. spruw heb ik geen ervaring, hopelijk komen jullie er snel vanaf!
     
    pregnantje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina