Wennen aan fles, opeens weigering

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Plusje, 15 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    #1 Plusje, 15 aug 2018
    Laatst bewerkt: 15 aug 2018
    Hoi meiden,

    Mijn zoontje is nu bijna 8 weken. Borstvoeding geven gaat echt prima. Ik ben vanaf 4 weken begonnen met wennen aan de fles: elke dag 1 voeding met de avent natural fles (die bij één van zo'n babybox zat) met afgekolfde melk. Het ging echt heel goed. Vorige week (dus toen hij 6 wkn en een beetje was), heb ik 4 daagjes even niet de fles niet kunnen aanbieden, en nu lijkt hij het 'verleerd' te zijn. Zit maar een beetje te bijten/sabbelen. Of met zn tong wegduwen, vies kijkend. ik heb ook 1 keertje gewacht tot hij écht hongerig was, maar ook toen pakte hij het niet. Borst pakte hij wel weer meteen. Half september gaat hij naar het kdv, dus ik heb gelukkig nog even om m weer op de rit te krijgen, maarja, hoe?
    Hebben jullie misschien tips/ervaring?
     
  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Geen druk achter zetten, niet van merk fles wisselen, er is namelijk geen enkele speen die de tepel/borst juist nabootst. Dat is marketing.... Gewoon elke dag een keer aanbieden. Hij gaat vanzelf weer uit het flesje drinken.
    Doet hij dat tegen die tijd nog niet dan kun je de melk laten lepelen of met een cupje geven of het zo laten en hem in de avond en nacht vrije toegang tot de borst geven zodat hij kan bijtanken.

    Een collega adviseerde ooit iemand om een stuk van een pantykousje om de speen te doen. Daar werkte dat heel goed.
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    Mee eens dat het “lijkt op de borst” verhaal marketing is, maar mijn kinderts dronken absoluut niet uit een difrax speen/fles. Toen Etos geprobeerd, werkte ook niet. De nuby fles/speen, daar gingen ze schoorvoetend mee akkoord. Dus ik geloof wel dat ee een voorkeur kan zijn .

    TS, geen paniek hoor!
    Inderdaad elke dag even proberen.
     
  4. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Dank jullie wel! Ik ga gewoon volhouden, maar niet forceren. Ik hou jullie op de hoogte!
     
  5. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Even een update, hij weigert nog steeds. Ik ga dus op en neer naar het kdv om te voeden. Gelukkig zit het niet zo ver van mijn werk af.
     
  6. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Aaaah rot is dat hé...! Dat heb ik kunnen doen tot mijn dochter zeven maanden was. Pas toen pakte ze de fles weer. Maar goed, gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Pantykous over fles heb ik trouwens niet geprobeerd, misschien is dat nog iets?
     
  7. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Wat zwaar :(

    Ik heb hetzelfde meegemaakt als jij. Heb je cupfeeding al geprobeerd? Vraagt wat oefening, maar biedt soms uitkomst.

    Mijn dochter is op een gegeven moment ook gestopt met uit de fles drinken en is het daarna helaas ook nooit meer gaan doen.

    Hoeveel dagen in de week ben je van huis en hoe lang zijn jullie dan gescheiden? (Als je niet tussentijds zou gaan voeden)
     
  8. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    @Plusje
    Hoe gaat het nu? Mijn dochtertje van 8 weken weigert ok de fles. Vanaf 5 weken begonnen met oefenen maar ze heeft hem nooit gepakt :(
     
  9. Aapje16

    Aapje16 Lid

    24 sep 2017
    49
    19
    8
    Vrouw
    Bij mij hielp half slapend toen zoontje wakker aan t worden was. Daarna liggend in de box en toen lukte het steeds in de box. Daarna was het over.
     
  10. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    @Jackie87, ik heb het inmiddels geaccepteerd dat hij niet aan de fles wil. Had nog vanalles geprobeerd (tips van collega's wat bij hen wel hielp). Bv eerste keren wat poedersuiker op de speen, of de breastflow speen. Hielp allemaal niks. Ik ben nu ook gestopt met proberen, en de kleine man krijgt bv op het kdv. Het past allemaal heel goed in het voedingsverlof. Ik ben meestal 3x per dag 25 tot 40 minuten weg (half 10, half 1, en kwart voor 4, daarna ga ik met hem naar huis). Hij is heel tevreden, en ik daardoor ook. Het is echt heel fijn om hem tussendoor te zien en een momentje samen te hebben. Het is gewoon een geluk bij een ongeluk.
    Mijn ventje wil trouwens ook geen fopspeen.
    Hoe gaat het nu met jouw dochtertje?
     
    Jackie87 en Zoe123 vinden dit leuk.
  11. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Slecht :(
    Ze weigert de fles en de cupfeeder ook. Ze wordt woedend. Ik begin 's avonds een uur later met werken zodat ik haar vantevoren nog kan voeden. Maar ze huilt (lees krijst ) de hele avond dat ik weg ben. Als ik thuis kom om 23.00 heeft ze rode oogjes van het huilen.

    We zijn erachter dat ze het ondertussen wel kán. Af en toe valt ze van vermoeidheid in slaap. Als mijn vriend of zijn zus (zij komt helpen de avonden dat ik werk) het flesje in haar mond doet drinkt ze wel 10-40ml totdat ze door heeft dat het een fles is en dan slaat ze hem weg.
     
  12. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.290
    113
    He bah wat naar zeg. Dan zit je natuurlijk ook echt niet lekker op je werk lijkt me zo.
    Misschien kun je een speen gebruiken met een zo groot mogelijk gat zodat ze in de korte tijd dat ze wel wil drinken zoveel mogelijk binnen krijgt?
    En is het geen optie dat je man of zijn zus met haar langs komt op je werk, zodat je daar kan voelen in plaats van kolven?
     
  13. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Aggos, wat vervelend :( ik heb wel eens gelezen dat als het om flesherkenning gaat, aluminiumfolie om de fles nog wel eens wil werken. Maarja dat zegt niets natuurlijk, ik heb ook bijna alle tips die ik tegenkwam geprobeerd zonder resultaat.. Camocup stond trouwens ook nog op het lijstje om te proberen, maar heb het maar gelaten.
    Ik wens je heel veel sterkte, en dat je meisje de fles toch maar snel accepteert, of in ieder geval lekker doorslaapt als je aan het werk bent 's avonds.
     
    Jackie87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina