bv en vitamine B12

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mano82, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik had een vraagje voor jullie die volledige bv geven: Nemen jullie supplementen in als vitamine B(12) of andere vitaminen?

    Ik denk eraan om vitaminen in te nemen want voel me erg verzwakt de laatste weken.
    En ook sinds ik de pil niet meer neem voel ik me 'anders'... (heb de Cerazette enkele weken na de bevalling ingenomen op aanraden van mijn gyn tot enkele weken geleden ben ik ermee gestopt omwille van neveneffecten en verminderde melkproductie) Maar nu dat ik de pil niet meer neem ben ik gisteren voor het eerst ongetseld geworden... en melkproductie wordt er dus niet beter op :(
    Kan het pilgebruik trouwens een invloed hebben op je gemoed?
    Bedankt voor de eventuele antwoorden!
     
  2. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik slik al jaren een multivitamine.Eeerst Orthica Strata Fem, en nu speciaal voor BV en zwangerschap Prena Fem van Orthica.
    Ja, de pil kan zeker invloed hebben op je gemoed. Wij vrouwen zijn erg beinvloedbaar door iedere (minieme) hormoonhoeveelheidsverandering, en voor iedere vrouw is dit ook anders.

    Je productie hersteld zich vanzelf weer als de ongi voorbij is.Gewoon vaak aanleggen, ook eens op jouw verzoek.
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Volgens mij is het zo dat vooral de pil met oestrogeen invloed kan hebben op de productie. Maar dat weet Jingels vast beter.

    Ik ben vegetarisch en nam zo nu en dan vitamine voor zwangeren en zogenden van Solgar. Maar ga ze vanaf nu maar elke dag slikken, dat schijnt toch beter te zijn i.v.m. B12 en vegetarisch zijn.
     
  4. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, Solgar is ook heel goed, en een organische , neem je dus meer van op.
    Net als Orthica trouwens.
     

Deel Deze Pagina