Werk bij deeltijd hbo opleiding

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door H0pe, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. H0pe

    H0pe Bekend lid

    29 nov 2016
    617
    10
    18
    Hoi allemaal,

    Ik wil graag straks in februari beginnen met een hbo opleiding. Dan zijn de kids 5, 3 en half jaar oud. Lijkt me wel prima om weer iets op te pakken.
    Ik wil de deeltijd opleiding doen dus ga daarbij 1 dag in de week naar school. Daarnaast wil ik 2 dagen werken/stage lopen. Om de studie te kunnen bekostigen wil ik heel graag een betaalde baan ipv stage.
    Weet iemand of dit haalbaar is? Zijn er werkgevers die mensen aannemen voor 2 dagen die nog lerende zijn en geen papiertje hebben? Of is dit niet realistisch?
    Ik ben benieuwd of hier iemand ervaring mee heeft.
    Hoor het Graag!

    Groetjes h0pe
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Welke opleiding wil je gaan doen? Er zullen in de meeste gevallen (afhankelijk van welke opleiding want sommige sectoren zijn niet zo happig op parttimers) wel werkgevers zijn die iemand zonder papiertje aannemen, alleen denk ik dat de meeste zullen vallen over 2 dagen werken.
     
  3. NafNaf

    NafNaf Fanatiek lid

    5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik denk dat dat er helemaal aan ligt wat voor soort werk je wilt gaan doen. Gevoelsmatig denk ik dat de meeste werknemers niet staan de springen om iemand zonder opleiding een baan te geven, maar bijvoorbeeld in het voortgezet onderwijs zijn er regelmatig zulke tekorten aan leraren voor sommige vakken dat het dan wel eens door de vingers gezien wordt.
     
  4. OliveTree

    OliveTree Actief lid

    29 apr 2016
    317
    33
    28
    Ik had ooit gesolliciteerd voor een baan die ik nodig had voor mijn deeltijd opleiding. Zelfde verhaal als de jouwe dus.
    Ik werd steeds afgewezen, dus besloot om mijn brieven af te sluiten met de mededeling dat ik bereid was om gewoon stage te lopen. Uiteindelijk was ik aangenomen bij een bedrijf die me een vergoeding wilde geven van €250.
    Een dag later werd ik gebeld door een ander bedrijf die me aan wilde nemen. Ik had ze verteld dat ik al iets had gevonden. Ze vonden het jammer en hingen op. Een halfuur later kreeg ik een mail dat ze me niet als stagiaire wilden aannemen maar als een gewone werknemer. Begonnen met minimumloon en verdien nu gewoon gemiddeld.
    Dus het kan wel :) ben niet doorgegaan met mn opleiding trouwens, vonden ze geen probleem.
     
  5. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik doe nu een deeltijd HBO opleiding en werk daarnaast 3 dagen op kantoor (waar ik al een diploma voor had) en loop 1 dag onbetaald stage. De opleiding bij mij wordt 's avonds gegeven.
    Je kunt dus misschien ook kijken naar werk naast je stage, als dat te combineren is. Anders zul je idd moeten zoeken naar een stage waar je vergoeding krijgt.
    Verder kun je bij de DUO kijken naar eventuele vergoedingen. En je kunt bij je belastingaangifte ook aangeven dat je een studie doet. Dan krijg je ook een gedeelte van de kosten terug betaald.
     

Deel Deze Pagina