werk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mouschy, 13 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hi,

    wanneer hebben jullie het verteld op je werk? en vond je het niet moeilijk om het verborgen te houden 3 maanden? met oog op misselijk en vermoeidheid en zo.
    Ik kan het pas vertellen op mijn werk als ik 4 maanden ben, dat vind ik zo moeilijk. In nov. krijg ik nl. een nieuw contract op mijn werk. Ik heb nu een half jaar contract en dat word verlengt met een jaar contract als het goed is in November. Maar dan ben ik dus 4 maanden zwanger. En ik wil het niet eerder zeggen omdat ik bang ben dat mijn contract niet word verlengt. Ik ben zoizo wel een beetje huiverig omdat ik nu wel minder snel werk en zo vind ik zelf. Ik ben gewoon mega moe de hele dag door en misselijk. Ik werk in een winkel en sta de hele dag en help klanten en spullen opruimen. Er is weinig of geen moment van rust in de winkel. Alleen tussen de middag als je een half uur pauze hebt.
    Hoe hebben jullie dat gedaan?
     
  2. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Van beroep ben ik trouwens Kraamverzorgster ;) maar er is geen werk in te vinden dus heb ik deze baan aangenomen. Maar dit is helemaal niet wat ik wil. Ik wil gewoon terug de zorg in maar ja zonder werk gaat het allemaal wel erg moeilijk........ :rolleyes:
     
  3. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    sorry meid kan je niet helpen
    maar geef je wel gelijk dat je wilt wachten om het tezeggen nu hoor
    volgens harco mogen ze je niet ontslaan of wat dan ook als je zwanger bent
     
  4. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Nee maar ze hoeven ook niet mijn contract te verlengen omdat het toch afloopt. Nou ja we merken het allemaal wel. Maar vind het wel moeilijk om verborgen te houden, heb nu al een beginnend buikje dus ik weet zeker dat ze het dan wel kunnen zien...
     
  5. sylvia21

    sylvia21 Lid

    5 sep 2005
    67
    0
    0
    Huissen
    Ik zit met het zelfde probleem ik ben verzorgende en heb al 1 jaar een oproepcontract en krijg nu binnenkort een vast contract en ik wacht tot dat getekend is maar vind het ook rot

    Knuffels Sylvia
     
  6. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Lastig is dit he. Ik heb het op m'n werk vertelt met ongeveer 10 weken, nadat we de eerste echo hadden gehad en alles goed was. Ik heb nu een jaarcontract en die loopt in mei volgend jaar af. Dat is midden in mijn zwangerschapsverlof, dus ik zie wel. Heb er in ieder geval met mijn baas over gesproken en de intentie is in ieder geval om het contract te verlengen. Ik heb in aangegeven dat ik dit voor mijn verlof geregelt wil hebben.

    Maar ik zou zeker wachten tot november om het te vertellen, groot gelijk!
     
  7. tomenjerry

    tomenjerry Fanatiek lid

    15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    ik werk zelf ook in een supermarkt, bij mij werd er niet moeilijk gedaan over het feit dat ik zwanger ben. mijn contract loopt nu nog tot juni maar ben er dan 3 jaar werkzaam en krijg dan als het goed is vast contract. ze mogen je absoluut niet ontslaan omdat je zwanger bent, maar bij contractverloop hoeven ze niet te verlengen. maar daar moeten ze dan wel geldige reden voor hebben om niet te verlengen dus bij voorbeeld te veel personeel. maar als ze fatsoenlijk op je werk zijn dan zullen ze je gewoon door laten werken want je zwangerschapsverlof wordt door de uwv betaald en kost je baas geen cent. this alleen van hoe jij straks na je verlof het werk en moeder zijn gaat combineren zonder te spijbelen als het ware.
     
  8. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik heb het meteen de volgende dag verteld.
    Ik moest wel; ik werkte in een instelling voor verst. gehandicapten, en zat op dat moment op een groep met agressie.
    Dus werd ik ook meteen overgeplaatst naar een andere groep, i.v.m. het risico om klappen te krijgen.

    Maar ik snap goed waarom jullie bang zijn om het te vertellen. Ik zou hetzelfde hebben...

    Succes!
     
  9. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Ik denk dat je voor jezelf ook over de risico s moet nadenken als je het eventueel niet vertelt!!!

    als ze het weten kunnen ze rekening met je houden

    enne als je pech hebt zien ze het ook,met vier maanden kan je buik al behoorlijk zijn!!!
     
  10. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    ik heb begrepen dat je het voor je 12 week bij je baas bekend moet maken
     
  11. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ikzelf werk in een ziekenhuis op een afdeling met o.a.infectiologie, dus ik heb het voor mijn veiligheid en die van mijn beeb al snel verteld. Ik was toen 8 weken zwanger. En ze kwamen er zelf snel genoeg achter, elke morgen rende ik met een groen hoofd naar het toilet :(
    Bij ons hoef je je zwangerschap pas bekend te maken in de zesde maand.

    groetjes, tamara
     
  12. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief


    Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je in ieder geval verplicht bent het voor de 7e maand te vertellen, wil je aansprak maken op verlof etc.

    Maar kan het mis hebben?
     
  13. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Op de website van het Ministerie van SZW vind je onder meer informatie over bevallings- en zwangerschapsverlof:

    http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/ds ... k_id=71854

    Daar staat dat je het minimaal drie weken voor de gewenste verlofdatum moet aanvragen.
    Maar ja, of het beleefd om het dan pas te vertellen... ? En tegen die tijd kun je het ook moeilijk meer verbergen.

    Succes ermee en groetjes,


    Wendy
     
  14. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Eind september wordt mijn jaarcontract omgezet naar onbep. tijd. Ik moet me nog min 2 weken ïn"houden' met ziek zwak en misselijkheid te kunnen tonen en das best moeilijk af en toe.
    Als mijn baas weet van mijn zwangerschap volgt er denk ook geen onbepaalde tijd dus ik moet ook wel mijn mond houden...

    Kan me voorstellen dat het voor jou nog ff moeilijker is omdat je al iets verder bent en ook nog ff langer moet zwijgen....
    Succes en hopelijk merken ze voor die tijd niets!!!!
     
  15. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik ben dierenarts assistente en werk met gasnarcose en rontgen, bij mij moet ik het dus heel snel vertellen. Ik heb het nu zo gedaan, dat alleen degene waar ik mee opereer en dienst heb het weten dat ik bezig ben, dus twee weken wel alles kunnen doen en twee weken voorzichtig (hoewel mijn huisarts het totaal geen probleem vindt!!). Het werkt een stuk prettiger en wanneer ik zwanger zou zijn, vertel ik het gelijk voor mijn veiligheid en uiteraard dat van mijn kind. Ik krijg pas in februari een vast contract en heb dus in december al een beetje laten doorschemeren dat ik geen eeuwigheid meer wacht. Het antwoord van mijn baas was: er is meer hier dan rontgen en zo, hier zal je nooit voor worden weggestuurd! Ik denk dat je het beste eerlijk kan zijn, omdat dat ook voor jouw het rustigste werkt. Aan de ander kant, als je er lang mee kan wachten om het te vertellen, waarom zou je dan eerder....
     
  16. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik heb het ook gelijk moeten vertellen vanwege agressief gedrag van clienten. Ik moet dan accuut stoppen met het werk dat ik doe.
     
  17. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    jenny: moet jij dan ook al stoppen als je nog niet zwanger bent? Ik was er even benieuwd naar....
     
  18. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hi,
    bedankt voor de link! is heel handig en ik lees allemaal dingen die ik nog niet wist.

    http://abvakabo.custhelp.com/cgi-bin/ab ... rt_by=dflt

    dit is ook een handige link.
     
  19. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik stop als ik weet dat ik zwanger ben.
     
  20. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ook ik werk met agressieve clienten op een activiteitencentrum voor verst. gehandicapten.
    Ik zou, als ik zwanger ben, het gelijk moeten vertellen. Toch wel jammer, we willen het toch liever stil houden voor onze omgeving totdat ik ongeveer 8-10 weken zou zijn. maarja in dit geval zal het wel moeten op mn werk. Veiligheid voor alles! Succes dames!
     

Deel Deze Pagina