kunnen ze mij zomaar uit mijn huis zetten???

Discussie in 'De lounge' gestart door mama aileentje, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aileentje

    mama aileentje Actief lid

    19 jun 2011
    109
    0
    0
    meander thuiszorg
    Limburg
    hallo dames,

    ben eigenlijk nog steeds aan het twijfelen of ik dit wel hier zou plaatsen, maar toch doe ik het!
    ik ben begin dit jaar mijn baan verloren en mijn partner ook recentelijk! en door een fout tijdens onze verhuizing begin dit jaar nu al 3 maanden geen huurtoeslag ontvangen, nu heb ik 3 maanden huurachterstand en zijn ze aan het dreigen om het huurcontract te laten ontbinden! terwijl ik deze week weer begonnen ben aan een nieuwe baan en waarschijnlijk deze maand ook mijn 3 maanden toelsag betaald krijg dus ik al een heel bedrag kan afbetalen!! kan dit zomaar???
     
  2. luuus

    luuus Niet meer actief

    huur is particulier of niet?
     
  3. mama aileentje

    mama aileentje Actief lid

    19 jun 2011
    109
    0
    0
    meander thuiszorg
    Limburg
    nee via woningbouw
     
  4. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ja mag als je 3 maanden achterstand hebt mogen ze dit doen.


    loopt het al bij een deurwaarder?
     
  5. lautjuhhh

    lautjuhhh Niet meer actief

    Loopt het idd al bij een deurwaarder? want misschien kun je daarmee nog een betalingsregeling treffen? wij hebben ook 3 maanden huurachterstand gehad en toen hebben we via een betalingsregeling kunnen treffen dat we het in 6 maanden af konden betalen.
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Dan hebben ze toestemming nodig via de kantonrechter, dus ik denk dat als jij morgen aan de tel hangt met een betalingsvoorstel dat het allemaal wel los zal lopen. Ik denk dat ze nu een beetje druk op je uitoefenen, tenzij het al vaker is voorgekomen natuurlijk, maar uitgaande van je verhaal denk ik van niet.
     
  7. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Waarom heb je dan niet het deel wat je zelf moet betalen ook niet overgemaakt dan? Lijkt me dat dit niet alleen de schuld is van de huurtoeslag.
     
  8. Sasya

    Sasya Fanatiek lid

    26 jul 2011
    1.217
    0
    0
    Noord-Holland
    Waarschijnlijk als je kan aantonen op papier bij de woningbouw zullen ze niks doen mits ze al van alles hebben ingeschakeld zoals de meiden hierboven zeggen.
    Een woningstichting kan heel schappelijk zijn zolang je maar een contact persoon hebt en die netjes op de hoogte houd.
     
  9. luuus

    luuus Niet meer actief

    vraag ik me ook af?
    maar even antwoord op je vraag ja dat kunnen ze
     
  10. Moon28

    Moon28 Niet meer actief

    Nee, niet zomaar en dit is ook niet het geval. Bel de woningbouw en vraag om eem laatste kans en je deze maand alles overmaakt. Succes.
     
  11. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ze mogen zelfs met 2 maanden al het huurcontract ontbinden. Wel via de kantonrechter.

    Morgen meteen bellen en zeggen dat je deze maand de achterstand (gedeeltelijk) kunt inlossen.
     
  12. Lizzy14

    Lizzy14 Niet meer actief

    * direct contact opnemen en een betalingsregeling treffen en bij voorkeur ook direct een betaling doen om je goede wil te tonen. Daarmee kan je een behoorlijk brandje blussen

    *Mocht dit allemaal al te laat zijn en het tot een verzoek ontbinding huurovk + ontruiming komen, zorg dan dat je naar de zitting gaat en leg je situatie uit aan de kantonrechter. Op het moment dat jij kan laten zien dat je de situatie weer onder controle hebt of dat je je best doet de vordering in te lopen, zal een kantonrechter de vordering tot ontruiming niet zomaar toewijzen..
     
  13. mama aileentje

    mama aileentje Actief lid

    19 jun 2011
    109
    0
    0
    meander thuiszorg
    Limburg
    omdat we allebei zonder fulltime werk zaten en mijn vriend net genoeg verdiende om van te leven, heb in de tussentijd wel al bedragen overgemaakt, maar geen volle maand huur in 1 keer.
    het is nog niet naar een deurwaarder gestuurd! en ik heb al gebeld met haar om een betalingsafspraak te maken maar zij wilde eerst info opvragen bij de belastingdienst en met haar eigen baas overleggen, maar heb hier nog niks van gehoord!
     
  14. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Als je door een deurwaarder wordt gedagvaard en de zaak dus bij de kantonrechter komt kan dat idd. Criterium voor het ontbinden van de overeenkomst is als er 3 maanden geen huur is betaald.

    Ik zou als ik jou was zsm contact opnemen met de woningbouw danwel de deurwaarder (als de woningbouw al een deurwaarder heeft ingeschakeld) en om een betalingsregeling vragen. Houd er rekening mee dat de deurwaarder hier niet mee akkoord gaat en het toch laat voorkomen bij de kantonrechter. Als er dan een vonnis is zijn ze vaak alsnog wel bereid een betalingsregeling te treffen.
     
  15. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Zolang het niet bij een deurwaarder ligt kunnen ze je niet ontruimen!
     
  16. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Sowieso kan de ovk pas opgezegd worden en een ontruiming plaatsvinden als er een vonnis van de kantonrechter is...
     
  17. Lizzy14

    Lizzy14 Niet meer actief

    Ok, dan zal het 1,2,3 niet tot een ontruiming komen hoor. Dan ben je echt wel een paar stappen verder.
    Blijf er zelf boven op zitten en doe niet alleen telefonisch maar ook schriftelijk een betalingsvoorstel met een opgave van je maandelijkse inkomsten en uitgaven ondersteund met afschriften/loonstroken.
    Op die manier zal een de woningbouwvereniging er meer vertrouwen in krijgen en eerder geneigd zijn akkoord te gaan met je voorstel.
     
  18. mama aileentje

    mama aileentje Actief lid

    19 jun 2011
    109
    0
    0
    meander thuiszorg
    Limburg
    dankjewel voor jullie reacties!! voel me al een stuk beter hierdoor!! ik kan deze maand meer als de helft betalen, en ik hoop dan ook dat ze hiermee akkoord gaan! ben nu aan het wachten op antwoord van de woningbouw over de betalngsregeling!
     
  19. Moon28

    Moon28 Niet meer actief

    Bel je morgen toch nog even zelf om te informeren?
     
  20. mama aileentje

    mama aileentje Actief lid

    19 jun 2011
    109
    0
    0
    meander thuiszorg
    Limburg
    ja dat wilde ik ook doen, moet ik alleen voor 9 uur bellen aangezien ik om 9 begin te werken en de woningbouw morgen al om 12 dicht is :S
     

Deel Deze Pagina