Werken en kinderen

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door panda86, 11 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Ik ben opzoek naar werk. Toch vraag ik me af hoe anderen dit combineren. Bedoel vooral thuis komen eten koken, kinderen douchen en op bed brengen. Als ik rond half 6/ 6 uur thuis kom en nog moet koken komen de Kids wel erg laat op bed. Ben vooral benieuwd hoe anderen dit doen en misschien wel tips. Hoe laat liggen de kinderen op bed?
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Makkelijke dingen koken, of van tevoren dingen voorbereiden, of vooraf koken, invriezen en de avond van tevoren uit de vriezer halen. Wij kiezen meestal voor makkelijk koken ;). Mijn man is rond 17:30 thuis en gaat dan koken. Ik ben om 18:15 thuis en dan gaan we eten. Hier zijn de kinderen wat ouder dus die gaan pas om 20:30 naar bed, maar als je om 18:45 klaar bent met eten kan je meteen naar boven even snel douchen (of een dagje niet) en dan kunnen ze voor 19:30 in bed liggen. Dat was hier vroeger de tijd dat ze naar bed gingen.
     
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.651
    21.152
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik werk 34 uur, partner is chef van een broodbakkerij en werkt 5 nachten. Hij kookt overdag al, dat hoef ik als ik met mn dochter van kdv kom alleen maar op te warmen. Soms heeft hij geen tijd om te koken, dan kook ik 's avonds al Dafne in bed ligt. Hier geen douchen of bad op mijn werkdagen, gewoon wassen met een washand. In de zomer wel wat vaker douchen, dan moet ik naar sm, (die woont aan de overkant) omdat vriend ligt te slapen. Dan red ik het nog redelijk makkelijk om Dafne tussen 19.30 en 20 in bed te hebben. De zooi ruim ik meestal op als ze in bed ligt. Vaatwasser in- en uitruimen ook, haar broodtrommel voor op kdv ook a 's avonds. Scheelt in de ochtend juist weer tijd. Ik moet dat allemaal alleen doen doordeweeks.
    Dafne en ik eten rond 18, 18.30 klaar. Dan nog tijd zat om nog te spelen en wat te drinken voordat het bedritueel begint.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik werk voltijds, man ook. Kinderen zijn 5 jaar en 1,5 jaar. Ik kom thuis tussen 17u30 en 18u. Dan meteen koken en eten. Ik probeer de dag ervoor al aardappelen te schillen, balletjes te rollen etc. Of ik kook voor twee dagen. Of we eten makkelijke dingen: op de lastige dagen sowieso enkel soep en brood, of croque (tosti is dat bij jullie, geloof ik) of pasta met saus uit de diepvries.

    De kinderen gaan sowieso maar twee of drie keer per week in bad, waarvan minstens eens in het weekend.

    Rond 19u à 19u30 gaan ze beiden naar boven voor bed.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Toen ik nog buitenhuis werkte kookte ik de avond voor een werkdag dubbel. Of bv pastasauzen en dergelijke invriezen zodat het alleen een kwestie van pasta koken is. Hier hebben de kinderen het echt nodig vroeg op bed te liggen (9 en 5, gaan om 18.30 en 19.00 uur).
    Dus vooraf werken. Kan 1 van beiden niet vroeger thuis zijn?
     
    lynole vindt dit leuk.
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.120
    113
    Simpele dingen koken. In voren koken. Als de kinderen naar een go gaan kunnen ze daar eten. Hier kan dochter prima voor 1930 slapen.
     
  7. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Hier op ma en di lange dagen ik sta pad rond 18u op het kdv/bso. Mijn man komt iets eerder thuis en begint met koken. Ik haal de Kidd en we schuiven rond 18.30u aan tafel. Eten toetje en door naar bed. Douchen doen we sowieso om de dag dus maandag slaan we altijd over.
    Meestal liggen ze er tussen 19u en 19.30u in.
     
  8. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier zijn werken we op maandag allebei de hele dag vaak kook ik dan zondag alvast voor maandag. Maar ook met een ovenschotel of zo, moet dat dan toch even in de oven. Hier eten we dan rond half 7. Tja, het is wat het is; gelukkig is het maar 1 dag in de week.
     
  9. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Wij eten bijna elke dag om half 7, soms douchen , soms niet. 19:30 erin lukt meestal wel.

    En als ik laat ben 18:00/man 18:15/18:20 eten we of iets wat al klaar stond of uit uit vriezer wat we ingevroren hebben of een snellle pasta of soep en brood/tosti ofzo
     
  10. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Wij werken beide 4 dagen dus 3 dagen zijn echt ''gehaast''. De maandag zijn we 'laat'' thuis en dan zorg ik altijd dat we makkelijk/snel eten (we zijn dan rond 1730/18 thuis) of dat ik in het weekend al pastasaus o.i.d. heb gekookt.

    Dinsdag en donderdag is één van ons altijd wel rond 17.00 thuis en diegene kookt dan.De ander haalt de kinderen. Maar ook dan eten we niet het moeilijkste. Dat bewaren we voor de weekenden en de vrije dagen.

    Meestal eten we zo rond 18.00 uur en dan opruimen is het (iets over) 18.30. Dan douchen/wassen/spelen en verhaaltjes en dan rond 19.15/1930 wel in bed.
     
  11. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Bedankt voor jullie reacties. Kan nog niet veel zeggen over eventuele werktijden. Helaas heb ik 2 waar geen pasta in gaat. Vl is ook tussen half 6 en 6 pas thuis en kan niet echt koken. Dat zal toch plannen worden. Ik voel me altijd een slechte moeder om ze na het eten gelijk op bed te doen. Maar zullen er niet aan ontkomen dan.
     
  12. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.651
    21.152
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Kon mijn vriend ook niet. Heeft ie van mij moeten leren, zo moeilijk is het niet.
     
    harlene2014 en Hopsatee vinden dit leuk.
  13. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou ook net zeggen, eten koken kan hij best leren hoor. en dan zal het misschien op zijn kookdagen dan soms wat simpeler eten zijn, maar so be it.
    Okay, :oops: ik ben verwend met een kerel die prima kookt maar dat heeft hij ook moeten leren hoor.

    Wat je ook kunt doen is de avond van tevoren de aardappelen en de groente al zover mogelijk voor te bereiden (schillen, snijden etc) Bij thuiskomst is het dan nog een kwestie van even het "oude" water afgieten, spoelen en nieuw water er bij en koken maar. In de tijd dat het spul op het vuur staat, kan je al vast gaan voorbereiden voor "morgen". Dat scheelt je toch gauw 20-30 minuten dat het eten eerder op tafel staat.

    Wat ik zelf ook wel veel doe, is wat grotere hoeveelheden groente inkopen en dat zover voorbereiden dat het de vriezer in kan. Je haalt het dan uit de vriezer wanneer je het wilt eten, ontdooien en koken maar. Scheelt je op je werkdag ook al weer tijd.

    en ja wat hier verder is genoemd: voor twee dagen koken en evt invriezen.
     
  14. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Hier is het vrij goed geregeld. Dochter is nu 3 jaar, broertje op komst (Ben tot volgend jaar januari nog thuis, dus nu een jaar geen 'gedoe en geregel')

    Mijn man werkt 32 u, is elke dag om 16u thuis en is elke woensdag vrij.
    Ik werk 28u als verpleegkundige. Dus vroeges, lates, feestdagen, weekends. Ook vaak 2 dagen recupe door de week.
    Als ik vroege heb zijn we allebei op tijd thuis. Als ik late heb, is mijn man op tijd thuis. Dus wij eten altijd om 17u (Door de week), zodat dochter om 18.30 haar bed in kan (Gaat al naar school sinds september).
    Gaat ook maar 2x per week in bad. Op woensdag en in het weekend.

    Wij zitten dan weer 's morgens met problemen als ik werk. Grootouders komen dan om 7u naar hier om dochter op te halen en naar school te brengen. Maar zodra baby er is, zal mijn man die om 6.15 moeten ophalen en om 7u naar de opvang brengen. Grootouders komen dan evenzeer voor dochter. Maar heb bang dat mijn dochter wakker gaat worden van de baby op te halen :) Mja, ik wil niet van de grootouders verlangen dat zij ook nog een baby ophalen en naar de crèche brengen, vind ik teveel gevraagd precies!

    Ben wel aan het denken om vanaf volgend jaar 19u te gaan werken. Ook omdat ik 2 weekends per maand altijd 8u aan het werk ben. Vind ik niet leuk, zo mis ik veel gezinstijd. En mijn man kijkt er met een baby op komst ook niet echt naar uit.
     
  15. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je vriend kan niet koken... Tja, dan leert hij dat toch? Alsof ik kon koken toen ik alleen ging wonen...
     
    famofthree en Nescio vinden dit leuk.
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik ben als ik moet werken pas tussen 18:00 en 18:30 uur thuis.
    Wij eten op de dagen dat ik werk altijd iets wat binnen een 20/25 minuten op tafel staat.
    We eten vaak pas rond 18:45 en de kinderen liggen dan rond 19:30 op bed.

    Krieltjes / wokgroenten en een stukje vlees is bijv zo klaar. En dat kan je vriend echt wel maken hoor ;)

    Als mijn vriend eerder thuis is (wat bijna nooit voorkomt) dan kookt hij.

    In bad gaan de kinderen op zondagochtend, maandagochtend woensdagavond en vrijdagavond.
     
  17. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Vind ik wel vrij ouderwets: koken kan hij niet. Dat is prima te leren en als je samen besluit het zo in te delen dat je beide werkt moet je (vind ik) ook beide thuis meewerken.

    Desnoods schil je de aardappelen zet je die klaar, idem groenten. Hoeft ie t alleen even te verversen en het op te zetten. Vlees bakken..Tadaa.

    Overigens zou ik ook gewoon tegen mn vent zeggen joh als ik weer ga werken gebeurt er dit en dit hoe zullen we dit oplossen? Hij wil ook eten neem ik aan :roflmao:
     
    Caithy, cowgirl80, Nescio en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. esje1984

    esje1984 Actief lid

    12 apr 2017
    271
    317
    63
    NULL
    Rotterdam
    Wauw wat een gedoe allemaal als ik zo lees! Ik zou zoveel werken en nog eens kleine kinderen hebben niet trekken denk ik! Ik heb altijd maar 16 uur gewerkt toen mijn kinderen klein waren en daarna 24 uur, maar dat vond ik al vrij pittig. (Omdat ik ook een zwaar beroep heb)

    Nu ik weer een kleine heb ga ik zelfs terug naar 12 uur. Ik ga er wel behoorlijk op achteruit qua salaris, maar krijg er meer tijd met mijn kleine meisje voor terug en dat vind ik dan weer onbetaalbaar. Als mijn kleine meid straks weer wat ouder is dan wil ik weer meer gaan werken.
     
    Sunny37 vindt dit leuk.
  19. WelcomeWondertje

    WelcomeWondertje Fanatiek lid

    28 sep 2017
    2.684
    1.831
    113
    Vrouw
    Mijn man werkt (op papier) 36 uur ik werk (op papier) 40 uur. In praktijk is het meer. Wij eten graag wel lekker dus koken na werk een goede maaltijd. Soms vast Voor 2 Dagen en soms kook ik extra in het weekend om vast wat in de vriezer te hebben. Ook omdat ik het te leuk en lekker vind. Zo kan ik ook beter zorgen voor goede gezonde maaltijden.

    Ik bedenk wel vast in het weekend wat we de komende week gaan eten en doe ook vast de boodschappen. Alleen vers halen we door de weeks. De rest is dan al in huis.

    Degene die door de weeks het eerste thuis is start vast met het bereiden van het eten. En als het echt te hectisch is dan halen we wat (maar wel een goede gezonde maaltijd) het is Druk maar goed te doen.

    Onze kinderen houden ook van lekker eten en die koken graag mee. Dus het 'moeten koken' gaat zo niet van onze 'quality time' af. 'Mama mag ik snijden?' Ik vind het heerlijk om dat samen te doen. Eten wordt zo een klein feestje en geen strijdt.

    Het is wel vlak na het eten naar bed. In het weekend hebben we vaak een uitgebreide brunch samen met de kinderen. Dat compenseerd de drukke werkdagen weer lekker.

    Ieder vooral op zijn eigen manier, er zijn veel manieren om het goed te doen. Zolang je jezelf niet te veel druk oplegd
     
  20. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.270
    2.441
    113
    Vrouw
    Wij werken beide 4 dagen en ik werk ook nog 1 dag thuis. Op maandag werk ik thuis en haal de meisjes van het kdv. Ik kook dan vers en we eten om 18:00 uur. Op dinsdag past mijn moeder op en eten we daar. Op woensdag ben ik vrij en kook ik vers.Donderdag werk ik en mijn man buitenshuis en de meisjes zijn dan op het kdv. Mijn man haalt ze om 17:00 uur op en begint met koken. Ik ben rond 18:00 uur thuis. Die dag eten we iets uit de vriezer of eerder gemaakt. Op vrijdag is manlief thuis en kookt hij ook vers. Eigenlijk eten wij altijd om 18:00 uur. En ik ben maar 1x per week later thuis. De meisjes zijn bijna 4 en 19 maanden. We gaan altijd rond half 8 naar boven pyjama, tandjes poetsen en natuurlik een boekje. 19:45 uur slapen ze. In bad gaan ze om de dag en dan gaan we 19:00 uur naar boven. Lekker een half uurtje beneden spelen of lekker in bad. Gaat echt prima zo. Weekenden zijn we altijd vrij. Tasjes pakken we in de avond in. Kleding leggen we ook vooraf klaar. Koken is nog makkelijker met de airfryer. Succes met je keuze.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina