Werken en kinderen

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door panda86, 11 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Als ik werk is ML thuis en andersom. Dus hier geen gedoe met laat thuis, kinderen halen, nog moeten koken etc.
    ML werkt 36 uur in 4 dagen en ik werk 8-24 uur, wisselend met 0-urencontract.
     
  2. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik werk 24 uur en mijn man 40 uur. Op dinsdag en donderdag ben ik vrij en kook ik. Op woensdag kookt mijn moeder en op vrijdag mijn man. En op zondag kook ik vast voor maandag.
    We eten altijd rond 18:00 en iedere dag om 18:45 gaat mijn dochter in bad. Ligt voor 19:30 al te slapen.

    Gaat prima zo. Als mijn moeder straks niet meer oppast kook ik op dinsdag al voor woensdag. Ik ben pas om (18:15 thuis op werkdagen)
     
  3. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik werk 4 dagen en mijn man voltijds. Op woensdag ben ik vrij en werkt hij thuis, dus woensdagmiddag is voor ons rustig (en de kinderen naar dansles brengen en halen).

    Ik ga 2,5 dag naar kantoor, de overige 1,5 dag werk ik thuis. Dingen voorbereiden doe ik niet echt. Soms maak ik soep of saus voor 2 dagen. Maar normaal gezien zijn we om 17 uur thuis en is er nog genoeg tijd iets lekkers op tafel te zetten.

    Je man zal moeten kunnen koken. Geef hem een simpel kookboek en gaan! Niet kunnen koken als man is echt niet meer van deze tijd.
     
  4. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.256
    2.165
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik werk 32 uur, man 40 uur en dan hebben we doordeweeks nog zo'n 10 uur sport van de kinderen. Ik breng de kinderen naar alle sporten en kook elke dag vers. Kinderen liggen tussen 18:15 uur en 19:00 uur op bed. We eten alleen niet vaak alle 4 tegelijk. Dat is wel jammer maar niet te doen. Dus meestal kinderen samen en wij samen. Of 1 kind, en dan de overige 3.
    We koken elke dag eigenlijk gewoon vers. Ook maak ik zeker in de winter graag stoofgerechten dit maak ik klaar als de kinderen op bed liggen, voor de volgende dag. Degene die als eerste thuis is begint wel vaak aan groente snijden. Maar ik maak het eten af, kan nu eenmaal veel lekkerder koken en ik vind het super leuk om te doen ;)
     
  5. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.203
    113
    zuid-holland zuid
    Het hangt heel erg van de leeftijd af of het lastig is of niet. Zolang ze nog een middagslaapje doen kunnen ze best later naar bed is mijn ervaring. In zuidelijkere landen is het heel normaal om laat te eten en daar worden de kinderen ook gewoon groot. Maar we hebben hier geen siesta, dus als het middagdutje eraf gaat is het even lastig. Ook als ze net naar school gaan, zijn ze zo moe dat ze vroeg naar bed moeten.

    Bij ons heeft degene die als eerst thuiskomt de kookbeurt. De ander heeft dan even tijd met de kinderen tijdens het koken, maar moet na het koken afruimen. Dan kan degene die gekookt heeft nog even een boekje voorlezen. En dan daarna met zn allen naar boven. Meestal 18u thuis, 18:30 eten, 19:30/20:00 in bed.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Ik werk 3 dagen. Ouders en schoonouders passen ieder 1 dag bij ons op. Ik ben dan rond 17.00 uur thuis. Schoonouders eten vaak bij ons die dag dus dat is prima geregeld.
    1 dag moet ik uit mijn werk eerst mijn jongste bij mijn schoonouders ophalen (gaat over een paar maanden naar het kdv) en de oudste bij de BSO. Dan ben ik rond 17.30/17.45 uur thuis. Aan mijn man heb ik "niks" want die is pas rond 19.00 uur thuis. Op deze dag eten we makkelijk. Iets van soep met een broodje erbij. Of pasta/bami uit de vriezer
     
  7. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Dagen dat we beide werken eten we iets makkelijks bv soep,tosti,patat,pizza,pasta
    Mijn man werkt 4x9 uur en is op woensdag vrij
    Ik werk 24 om 32 en ben standaard op vrijdag vrij en om de week ook nog de maandag.
    Kinderen 1,5 en 6 gaan 1 dag per week naar kdv/bso
    Oma past om de week op maandag op en iedere donderdag
    Wij werken beide tot 17.30 uur en zijn beide rond 18.15 uur thuis, koken, eten, opfrissen, verhaaltje, naar bed.
    De dagen dat 1 van ons gewoon thuis is is veel relaxter dan kunnen we om 18.15 gelijk aan tafel.
    19 uur a 19.30 uur gaan we naar boven
    In bad gaan ze hier op dagen dat 1 van ons vrij is en in het weekend....anders wordt het te laat voor ze erin liggen.....vooral dochter kan erg goed tijdrekken.
    Man heeft 1x p.week avonddienst tot 21 uur de dag mag hij gelukkig zelf kiezen dus meestal een dag dat ik vrij ben

    per april ga ik minder werken 24 uur en ben ik iedere donderdag en vrijdag vrij.
    Oma gaat iedere maandag en dinsdag oppassen.....dus geen kdv meer nodig.
    Geen geren meer naar kdv vanuit werk.
    Gaat veel meer rust geven
     
  8. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik denk dat het vooral wennen en plannen is. Haal in het weekend al wat je wilt eten en kijk of je dat klaar kan maken, of meer in 1x zodat je bv pastasaus ed inkan vriezen. Ook dvr groenten is erg makkelijk en snel klaar.

    Iedereen kan aardappels schillen en boontjes doppen, dat is geen koken maar voorbereiden. Dan win je al de helft.
    En soms heb je gewoon geen zin en dat is pizza of een broodje (geen strijd) ook fijn!
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  9. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Mijn vriend werkt 5 dagen a 12 uur per dag. Ik werk drie dagen. Kindjes zijn 19 maanden en 4,5 maand oud.
    Op maandag en vrijdag is het super haasten. Ene week werk ik op zaterdag en andere week op zondag.
    Op ma en vrij gaan de kids naar kdv. Weekend is vriend thuis.

    Ik kook altijd. Vind dat leuk. Doordeweeks eten we hello fresh. Als ik werk op maandag neem ik eten mee. Altijd Indisch. Op vrijdag eten we met schoonouders mee. Errug fijn. Weekend kook ik ook. Wel makkelijk zoals zelfmaak pizza of pannenkoeken of ik maak van te voren lasagne en gooi die in de oven.
    Kinderen gaan om de dag in bad. En tja verder is het zoals t is. Okee ik wil alles schoon hebben in huis dus doe ik dat ook. Stofzuig en dweil elke dag ivm hond. Verder alles voorbereiden en klaar leggen qua kleding en spullen. En weet je; je word er van zelf handig in :roflmao:

    Oudste ligt er om 20.00 in.
     
  10. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Ik werk van 7.30 tot 16.00 dus 16.45 thuis tijd genoeg om te koken en dochter ligt meestal om 18.30 op bed
     
  11. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Wij werken beide 4 dagen. Maandag ben ik vrij en dan bereid ik meestal iets voor dinsdag voor. Woensdag, donderdag en vrijdag kookt man aangezien ik altijd pas 7 uur thuis ben. En hij kon alleen een ei koken hoor en nu is hij een goede kok. Gewoon met simpele gerechten laten beginnen. Wij eten trouwens ook pas om 7 uur en onze zoon van 1,5 gaat 8 uur naar bed. Is hij gewend. Hij gaat 3x per week in bad maar dan in de middag.
    Ik begin trouwens pas om 10 met werken dus soms kook ik in de ochtend voor mijn man als ik zin heb. En we hebben een schoonmaakster omdat de daar geen tijd aan kwijt wilde zijn.
     

Deel Deze Pagina