bezuinigen provider.. ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door nanette77, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Mijn man en ik willen eens kritisch gaan kijken naar de kosten die wij maken.
    Eén van de zaken die we onder de loep nemen zijn de kosten voor internet, telefonie en televisie.
    Op dit moment hebben we canaldigital voor de tv (via de schotel) en internet en telefonie via tele2. In totaal is dat zo'n 45 euro.
    Nou weet ik dat dit al niet de duurste optie is.. maarrrr
    Ik was aan het googlen en zo kwam ik bij telford.
    Die bieden wat wij hebben aan voor 35 euro. Dat is toch een besparing van 10 euro per maand.

    Maar als ik google op ervaringen van klanten van telford kom ik voornamenlijk uit bij de mobiele telefonie en die ervaringen zijn matig.
    Over hun andere producten kom ik eigenlijk weinig tegen (of ik zoek/kijk niet goed)

    Concreet mijn vragen
    -wie heeft telford als provider voor hun alles in 1 product en hoe bevalt dit
    -wie heeft er een andere goede en goedkope provider en kan mij die aanraden (tele2 levert bij ons geen alles in 1 pakket)
     
  2. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.370
    200
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik heb Telfort gehad. Ik kan alleen maar zeggen: goedkoop is duurkoop.
    Het internet viel regelmatig weg en de snelheid was belabberd. Telefonie viel ook vaak weg tijdens een gesprek. Gesprekken langer dan 10 minuten waren gewoonweg niet mogelijk.
    TV was een drama. Zappen ging verschrikkelijk traag met de decoder (zo'n 5 seconden voor je de volgende zender had) Beeldkwaliteit is ook 10x niks.
    Verder gaat het tv kijken van je internetsnelheid af waardoor internetten en tv kijken tegelijk bijna niet mogelijk is als je meer dan 1km van de centrale woont.

    Nee voor mij geen Telfort meer. Ik betaal liever wat meer. Maar als je met dat soort problemen kunt leven dan is het een optie.
    Je kan ook eens kijken op het volgende forum, daar staan meer dan genoeg ervaringen met Telfort: TROS Radar » Toon forum - Telefoon/internet/digitaal
     
  3. Joy2

    Joy2 Niet meer actief

    hier tegenovergesteld dan mijn voorganger

    inmiddels al 5 jaar telfort vaste telefoon en internet, en niets anders dan lof, kan uren bellen voor maar 5 cent (gebeurt nooit maar gaat om het idee) en internet is super snel

    wij willen nu ook voor het alles in 1 pakket gaan die ze aanbieden op dit moment ;) :)

    ik zeg doen! :D
     
  4. sjors75

    sjors75 Niet meer actief

    Waarom geen alles in 1 van canal digitaal? bevalt mij prima.
     
  5. lovekees

    lovekees Bekend lid

    8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    wij hebben ook telfort bevalt goed internet en tv en mobiel
    je kan ook opnemen en pauzeren dat is idiaal
     
  6. knap

    knap Niet meer actief

    Als het goed is ga ik volgende maand over naar online. Eerste half jaar 19.95 daarna 39.95. Heb nu ziggo op zich prima nooit geen last van.

    Maar wilde kijken of bijvoorbeeld online wat is. Iemand hier ervaring? Als het belabberd is jammer zit er dan een jaar aan vast:)
     
  7. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    Ik heb bij Telfort gewerkt en ik zeg : doe het niet :)
    Beter tientje meer en fatsoenlijk verbinding.
    Als het eea. namelijk niet werkt is telfort nogal 'Laks' met een hele grote L.
     
  8. sweetchocolate

    sweetchocolate Niet meer actief

    Hier sinds half jaar Telfort ervaring. Alles in 1.

    Ervaring helpdesk: bij aansluiten modem vaak moeten bellen. Altijd vriendelijk geholpen (daar kan Tele2 nog eens wat van leren. Wat een stel arrogante honden werken daar. Daar zijn ze pas Laks). Na veel bellen is er door hun een monteur gekomen (op kosten van hun!). Tja klantenservice bellen is helaas niet gratis;)

    Ervaring telefonie: goed. Nooit verbinding verbroken en geen ruis en kraak zoals bij Tele2

    Ervaring tv: Als je door de menu's en tv gids bladert reageert ie traag. Voor uitzendinggemist moet je rekenen op 30 seconden vertraging als je de programmalijst en zenderoverzicht wil openen.

    Ervaring internet: Laaaaaaaannnnnnnnggggzzzzzzzaaaaaaaaaaammmmmm zo nu en dan. En soms valt wifi uit terwijl ik 2 meter recht voor modem zit. Dan schakel ik wifi in en uit op laptop en dan doet hij het op zich wel weer voor 10 minuutjes. Dit gebeurd overigens niet dagelijks hoor. Hou rekening met wekenlijks.

    Op die paar punten na wel blij met Telfort. Beter dan Tele2!
     
  9. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    oke.. de meningen zijn een beetje verdeeld..
    mhhhh..
    dillema..
    Ik wil nml eigenlijk van die lelijke schotel af die nu op mijn gevel staat..
    Bovendien is bij stormachtig weer de verbinding met de sataliet verbroken..

    Canal digital.. zal ik zo ook even naar kijken..
     
  10. jongenmeisje

    jongenmeisje Bekend lid

    2 jan 2012
    838
    0
    0
    wij hebben alles in 1 van kpn, het instappakket met opneempakket erbij en we zijn errug tevreden. in begin wel wat startproblemen gehad ondanks aansluiten door monteur. Daarna uiteindelijk beide kastjes omgeruild dus 2x koerier. Gratis klantenservice 24/7, erg vriendelijk en attent en als compensatie voor de vele problemen 3 maanden 2 extra pakketten zelf weer af te zeggen via de tv
    veel extra's bij aansluiten: geen aansluitkosten, draadloze vebindingset en korting op het pakket
     
  11. sjors75

    sjors75 Niet meer actief

    Nanette heb je veel problemen bij stormachtig weer? Ik namelijk bijna helemaal niet. En ik heb de schotel in de tuin staan, en dus niet aan de gevel.
     
  12. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Wij hebben voorheen telfort gehad, internet en telefonie. Nooit meer! Wat een gezeik.. TV van KPN digitenne, geen problemen mee. Daarna Ziggo allesinéén pakket.. Na 3 mnd waren we daar alweer weg! Nu hebben we:

    Tv van KPN digitenne (9,50 pm) Internet van Tele2 ( eerste 9 mnd 10,- daarna 26,- )
    Huis telefoon hebben we niet. We hebben 1 abonnement ook van Tele2 á 20,- pm

    KPN hebben we al een jaar of 4. Prima service. Tele2 ook prima..

    Maar of je nou echt iets hebt aan onze ervaringen :) de ene spreekt bagger over telfort, terwijl de ander er al jaren klant is ;). Ik zou zeggen probeer het. Bevalt het niet? Dan kijk je verder.
     
  13. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Hier ook Telfort (alleen geen vaste telefoon, wel internet en TV). Heb er absoluut geen problemen mee. In het begin toen wij meededen met de testperiode wat problemen gehad. Maar nu doet alles het prima.
    Internet is razendsnel en tv geen problemen mee.
     
  14. sweetchocolate

    sweetchocolate Niet meer actief

    Wat een verschil van meningen zeg over de providers :) grappig.

    Hier weinig providerkeuze op onze postcode; enkel Tele2, Telfort en KPN. En dat terwijl wij vlakbij zendmast Lopik zitten en in de Randstad...
     
  15. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.370
    200
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Komt ook doordat het nogal verschilt waar je woont. Op de ene plek is Telfort bijvoorbeeld super, maar op de andere plek bagger. Idem met andere providers.
    Ik heb nu Ziggo en dat is hier gewoon perfect. (wachten is op glasvezel, dan wordt het nog beter) Maar er zijn ook plekken waar Ziggo niet goed werkt.
    Misschien is het het beste om even in de buurt rond te vragen of er mensen zijn die Telfort hebben en of die er problemen mee hebben. Als die namelijk problemen hebben kan je er de donder op zeggen dat je zelf ook problemen krijgt.
     
  16. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Wij hebben XS4all, betalen bijna hetzelfde als voorheen bij KPN (nu iets goedkoper) maar VEEL betere service.
     
  17. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    dat is een goede tip.. over in mijn omgeving vragen
    de meeste mensen uit mijn straat hebben upc, maar daar ben ik dus geen fan van.. in het kabeltijdperk zo'n gedoe gehad met foutnota's enz.. gek werd ik er van..
     

Deel Deze Pagina