Werken in een laboratorium

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Carmina26, 17 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carmina26

    Carmina26 Actief lid

    3 jul 2014
    473
    382
    63
    Vrouw
    Laborante
    Puurs, België
    Dag dames,

    Wij proberen vanaf deze maand voor een 2de kindje. Nu heb ik een vraag. Ik werk in een laboratorium, dus bij zwangerschap krijg je dan normaal aangepast werk of wanneer dit niet mogelijk is, word je (tijdelijk) verwijderd van de werkvloer en dit gedurende de zwangerschap en zwangerschapsrust. Bij ons kan je in een apart lokaal gerust wat papierwerk ed doen. Maar: daar komen ook de bestellingen toe maw alle chemische producten worden daar ingeschreven voor ze in het labo worden gestockeerd. Ik vind dit dus geen veilige omgeving voor een zwangere vrouw. Ik ga hier volgende week eens met mijn supervisor over samenzitten (vertrouwelijk gesprek). Op mijn vorige job (en bij mijn eerste zwangerschap) zaten de zwangere vrouwen echt in een apart lokaal, kwam niks binnen van chemische producten ofzo.
    Wat is jullie mening hierover? Overdrijf ik hier wat in:cool::D het is toch de werkgever zijn plicht om een veilige omgeving te creëeren?

    Groetjes!
     
  2. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Als je een arbo arts op je werk hebt zou ik daar mee overleggen.
    Zij de chemische producten ook gevaarlijk als je ze niet aan raakt?
    Ik vind het niet overdreven btw. Veiligheid gaat voor alles. Kindje is veel belangrijker dan je werk
     
  3. Carmina26

    Carmina26 Actief lid

    3 jul 2014
    473
    382
    63
    Vrouw
    Laborante
    Puurs, België
    Dat zijn dus dingen die ik graag zou weten.. Ik vermoed dat ik wel langs de arbeidsgeneesheer ofzo zal moeten langsgaan, maar is hier helemaal anders dan bij mijn vorige werkgever..
    Wat de producten betreft, dat is wel allemaal gesloten maar ik denk dan maar: stel dat er eens iets valt. Ik wil dergelijke risico’s precies niet nemen :( misschien zijn er hier dames die net zoals ik in een labo werken?
     
  4. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Ik werk ook op een soort lab.
    Snap je beredenering, maar als spullen gesloten binnenkomen kan dat in principe geen kwaad.
    Ik werk zelf gewoon door met sommige chemicaliën. Mijn baas weet ook nog niet dat ik zwanger ben, alleen 1 andere collega met wie ik het eea kan overleggen.

    Vraag me wel af of je dit soort dingen al moet overleggen voordat je überhaupt zwanger bent??
    Maar het klopt volgens mij wel dat je werkgever een voor aangepast/veilig werk moet kunnen zorgen.
     
  5. Carmina26

    Carmina26 Actief lid

    3 jul 2014
    473
    382
    63
    Vrouw
    Laborante
    Puurs, België
    Met de producten waar wij mee werken, wil ik niet werken als ik zwanger ben.. Veel giftige dingen bij!
    En ik wil dit wel op voorhand weten ja, ik kom van een bedrijf waar ze daar heel kritisch over zijn. Daar mochten we helemaal niet meer in het labo komen. Bij mijn nieuwe werkgever nog geen zwangeren geweten en staat ook niks vermeld in het arbeidsreglement dus daarmee wil ik dit wel even weten van tevoren..
     

Deel Deze Pagina