Werken na de bevalling in de verpleging

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door amy2015, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Hallo allemaal!

    Het duurt nog heel lang maar van het najaar zal ik na mijn verlof weer aan de arbeid moeten aangezien de roosters al eerder gemaakt worden moet ik nu al gaan plannen voor na mijn verlof terwijl mijn officiële verlof nog niet gestart is.
    Vind het erg dubbel maar mijn vraag aan de mama's die ook na hun verlof weer aan de bak moesten in de zorg hoe deden jullie dit? Meteen weer volledig aan het werk? Eerst als extra? Je inlezen voor aanvang van je werkperiode? Graag jullie tips. Alvast bedankt.
     
  2. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Hier 2 kindjes en gewoon na mijn verlof weer gelijk gestart gewoon alleen en mijn aantal uren.
    Ik zou ook niet weten waarom je als extra gepland zou moeten worden? Of je moet lichamelijke klachten hebben?
    (Ik werk in de thuiszorg)
     
    amy2015 vindt dit leuk.
  3. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik ben oncologieverpleegkundige en heb 4 kinderen gekregen. Na de 2e heb ik nog een poos in de ziektewet gezeten en ben vandaaruit weer gaan opbouwen, maar na de andere 3 ben ik gewoon weer aan de slag gegaan. Niet als extra ofzo. Verwacht je het lichamelijk niet aan te kunnen?
    Je mag, als je bv geeft, onregelmatige diensten weigeren, de 1e 9 maanden. En je hebt kolfrecht, tot je kindje 9 maanden is.

    De eerste dag na mijn verlof kwam ik vaak wel wat eerder, even settelen, doe ik na een vakantieperiode ook vaak. Na mijn laatste verlof waren we net over op een nieuw EPD en daar had ik voor mijn verlof maar 3 diensten mee gewerkt. Dus ik wilde weer even proeven hoe het ook al weer werkte. Maar dat is dus eigen keus.
     
    amy2015 vindt dit leuk.
  4. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Ja ik zit nu met lichamelijke problemen thuis al lange tijd. Daarom vroeg ik mij af hoe dat 'normaal' verloopt. Hopelijk zijn na de bevalling alle lichamelijke klachten weg maar hoop zo een beetje te zien hoe andere dit aangepakt hebben. Van mijn leidinggevende begreep ik al dat als ik bv gaf er wel rekening mee gehouden werd maar alleen de nachten niet mag werken de andere diensten wel gewoon. Maar dan wel extra kolfrecht heb.
     
  5. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Na mijn verlof werd ik 2 of 3 dagen over gepland, zodat ik bij gepraat kon worden van alle veranderingen..
    Ik werk in de gehandicaptenzorg, met ouderwordende cliënten dus in 4 maanden was er veel verandert
     
  6. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    bij de 1e ben ik meteen volledig aan het werk gegaan. in de wijkverpleging. achteraf had ik dat niet moeten doen. totaalruptuur, bekkenklachten en verzakking aan deze bevalling over gehouden wat verergerd is door te snel weer volledig werken.

    bij de 2e zat ik gedeeltelijk nog in de ziektewet ivm bekkenklachten. toen opbouwend aan het werk gegaan. tijdens verlof ben ik wel af en toe bij vergaderingen geweest om bij te bljven en om mn collega's te zien. (superleuk team)
    inlezen deed ik gewoon dag van te voren. doe ik nu ook als ik ga werken. ecd even lezen van clienten waar ik ingedeeld sta en klaar.
     
  7. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Hier ook een verpleegkundige. Wij zijn ongeveer 1 jaar thuis bij zwangerschap/bevalling dus wij worden wel ingewerkt ( = Als extra staan). Wel maar 1 of 2 diensten denk ik, niet de moeite :D
    Heb me niet ingelezen.

    Ik ben na de 1ste mijn aantal uren blijven werken (28u). Nu is de 2de op komst en ik ga aanvragen om 19u te gaan werken.
     
    amy2015 vindt dit leuk.
  8. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.807
    2.539
    113
    Vrouw
    Ik ben na drie maanden weer aan de slag gegaan. Wel van 32 naar 24 uur gegaan. Eerste dag uitgepland in de zorg. Dus kon rustig meekijken weer en inkomen. Daarna gelijk dag roostervrij om bij te komen :p.
    Ik was al wel een keer koffie wezen drinken met mijn dochter om te checken of alles nog werkte zoals een uniform halen, toegang tot de parkeergarage en inloggen op de pc.
     
    amy2015 vindt dit leuk.
  9. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Kleine update inmiddels mijn vliezen gebroken met 30 weken en met bedrust opgenomen dus niet echt meer bezig met hoe het na het verlof gaat. Wel bedankt voor jullie reacties
     

Deel Deze Pagina