wat te doen? wel of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamasince2010, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamasince2010

    mamasince2010 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    Ik heb even wat tips van jullie nodig dames......

    Sinds een paar dagen weten wij dat we onverwachts en ongepland zwanger zijn van de 2de. Inmiddels zijn we er ontzettend blij mee.

    Maar hele goede vrienden van ons hebben vorig jaar met 15,5 weken een mk gehad. Ik vind het heel moeilijk om hun onder ogen te komen. Ze zijn hard bezig om zwanger te raken en het wil niet lukken en bij vliegt het er bij wijze van zo in..... hun weten wel dat we de wensen hebben om voor een 2de kindje te gaan alleen wilde we daar eigenlijk nog een mee wachten.

    Nu wil ik het aan de ene kant heel graag tegen hun zeggen,maar de andere kant is het natuurlijk nog wel heel erg vroeg...

    pfff wat moet ik nou doen?
    voel me haast schuldig.......
     
  2. Joy2111

    Joy2111 Fanatiek lid

    16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik zou het hun eerlijk vertellen want als ze het via via te horen krijgen lijkt me veel erger.
    En je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor...jullie kunnen er niets aan doen dat het bij hun niet zo makkelijk gaat.
    Ik ben in 8 maanden tijd 2 x zwanger geworden ( 1x MK) en de neef van mijn vriend en zijn vriendin zitten ook in de MMM en van hun krijgen we juist de liefste reactie.
    Weer gewoon eerlijk.
     
  3. noralie

    noralie Actief lid

    18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Eens met Joy2111! Eerlijk zijn en niet te lang wachten anders maak je er alleen maar een groter ding van in je hoofd! Zeg erbij hoe moeilijk je het vindt! Het zijn goede vrienden schrijf je, die zullen echt wel heel blij voor je zijn!
     
  4. mamasince2010

    mamasince2010 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    @noralie en joy ik denk ook wel dat ze heel blij voor ons zullen zijn,pfff maar vind het toch wel heel lastig.
    Een tijdje terug heb ik ook tegen hun gezegd(we hadden het over zwanger raken) "als ik het zelf allemaal mag plannen dan nu liever nog niet" en ik weet het is maar een zin,maar toch

    zal ook wel last hebben van hormonen nu hahaha
     
  5. noralie

    noralie Actief lid

    18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Tuurlijk spelen hormonen een rol! En juist (mede) daarom denk ik dat je het snel moet vertellen anders blijft het in je hoofd zitten. En vertel hoe moeilijk je het vindt, wat er door je hoofd speelt!

    Succes en je zult zien hoe opgelucht je bent als je het gedaan hebt!
     
  6. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het inderdaad ook zelf snel willen vertellen. Als je ermee wacht, of ze horen het van een ander, dan wordt het steeds moeilijker..
     
  7. Yotsuba

    Yotsuba Fanatiek lid

    22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik zou het eerlijk vertellen, natuurlijk is het voor je vriendin moeilijk om te horen.
    Maar eerlijk denk ik dat ze het jullie best wel gunt, en zij zal ook begrijpen dat het voor jou ook moeilijk is maar denk dat zij het moeilijker zou vinden om te horen dat je zwanger bent en het weg zou laten halen ;) (niet dat dat ter spraken is gekomen maar toch)

    Mijn schoonzus was vorig jaar tegelijk zwanger met mij en ik kreeg een mk, mijn schoonzus een mooi meisje.
    Ik was bang dat ik het heel moeilijk zou krijgen maar ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als op de dag dat ons nichtje geboren was en gezond was :)
     
  8. boterbloempje83

    boterbloempje83 Fanatiek lid

    14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    moeilijk hé om met die gedachtens om te gaan en keuze te maken..

    vorig jaar belde een vriendin me op dat ze zwanger was na 8maanden proberen, met 10weken heeft ze een mk gekregen, en dat was juist in de week dat wij een posi test in handen kregen! Ik dacht ook meteen, vertellen ofniet? zoveel verdriet aan de ene kant en zoveel vreugde aan de andere kant.. kun je dit hun aandoen dacht ik meteen?

    ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en heb het ze verteld, we hebben samen gehuild.. en onze vriendschap is alleen nog sterker eruit geworden!

    ik was ook behoorlijk bang voor hun reacties.. maar vrienden ben je door dik en dun.. en het is het beste dat van jullie te horen dan via de achterdeur van iemand anders..

    succes met je keuze maken!
     
  9. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik had precies hetzelfde. Wij wilden ook binnenkort voor een 2e gaan proberen, maar het gebeurde wat eerder dan verwacht. Vriendinnetje had een mk gehad en wilde ook weer heel graag zwanger worden.
    Ik vond het erg zuur om te vertellen maar zij zegt ook, wanneer wil je het dan vertellen, pas na de 1e echo? Ze wilde het wel eerder weten hoor :)

    Nu is zij gelukkig ook weer zwanger dus nu mogen we samen! Dat is natuurlijk hartstikke leuk!
     
  10. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik voelde me ook onwijs schuldig toen ik totaal ongepland zwanger werd...
    Mijn beste vriend probeert met zijn vrouw al meer dan 10 jaar een kindje te krijgen en nu was ik zwanger...
    Heb het hem meteen verteld, en hij schrok. Hij is daarna een aantal weken stilletjes geweest, negeerde zelfs af en toe mijn telefoontjes.
    Na een aantal weken zocht hij weer contact en vertelde me heel eerlijk dat hij echt even tijd nodig had dit een plekje te geven, dat hij het best wel moeilijk vond...
    Begrijpelijk!
    Onze vriendschap heeft er uiteindelijk niet onder geleden, gelukkig!
     
  11. Bri

    Bri Niet meer actief

    Neem er wel even een goed moment voor, dus niet in een grote groep of openbare ruimte, maar bijvoorbeeld bij jou of haar thuis zonder anderen erbij. Als de emoties loskomen, dan is daar tenminste ook echt de ruimte voor. Benoem je gevoel, dat maakt het voor haar misschien ook makkelijker om dat met haar gevoel te doen.

    Schuldig voelen hoeft echt niet, dat weet je zelf ook wel. Jij kunt er ook niets aan doen dat het bij jou 'zomaar' gebeurt en bij haar niet.
     
  12. mamasince2010

    mamasince2010 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    manlief vind dat ik nog even een paar weekjes moet wachten.
    hij denkt dat hun heel blij voor ons zullen zijn,maar het dubbel zo hard aan zal komen als het mis zou gaan.....

    nu weet ik het helemaal niet meer haha
     
  13. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik denk dat je het wel zou kunnen vertelen. Mijn ervaring is dat juist mensen die zo graag een kindje willen heel erg blij voor je zijn. En ik zou er niet van tevoren al vanuit gaan dat het misgaat. Mocht dit wel zijn dan is het misschien juist prettig om dit te delen met iemand die dit ook heeft meegemaakt.
     
  14. mamasince2010

    mamasince2010 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    we wilden het vandaag bij hun gaan vertellen,maar kreeg vanmiddag te horen dat zijn vader erg slecht ligt (is al langere tijd ziek)

    nu vind ik het niet zo gepast om het nu te doen....
    moet er nu op een andere manier voor hun zijn!!
     

Deel Deze Pagina