Werkrooster .. help!

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Mom86, 28 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Even het verhaal in et kort;

    Huidige situatie;
    Ik werk maandag, dinsdag en woensdag van 8 tot 13.00
    Mijn man dinsdag tm vrijdag van 07.30 tot 17.00
    Op dinsdag en woensdag breng ik voor m'n werk de kids naar oma. Zij brengt ze (de twee oudste) naar school. En ik ben dan weer optijd om ze op te halen.

    Nu gaat de school verhuizen. Verder van huis. Daarnaast heeft m'n moeder aangegeven niet meer hele dagen op 3 kinderen te passen en wellicht 4 in de toekomst.
    Kan ik dan van haar nog wel verlangen om met 3 kids naar school te gaan??

    Nu kan ik voor de zoveelste x m'n rooster gaan aanpassen om op dinsdag en woensdag later te beginnen en die uren op maandagmiddag in te halen (ben juist 3x5 gaan werken om geen hele dagen meer te hoeven)
    Of m'n man past z'n rooster aan en begint dinsdag en woensdag later en haalt op maandag de uren in.
    Echter komt er dan wel een ochtendje voor m'n moeder erbij (voor de jongste).


    Wat zouden jullie doen? Zie ik een andere optie over het hoofd?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Betaalde kinderopvang?

    Als je moeder aangeeft dat het te veel wordt zou ik dat zeer serieus nemen. Opa’s en oma’s geven dat over het algemeen niet zomaar aan.
     
    Sunny37, Ctje1987, Melief en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Ja ik neem haar ook serieus.
    Ze hoeft ook niet meer op alle 3 tegelijk te passen.
    Ze heeft ze alleen in de ochtend even alle 3 totdat ze de oudste twee naar school heeft gebracht. In de vakantie's zijn wij gewoon thuis dmv verlof.
    Maar ik denk dus dat het in de ochtend alle 3 ook al te veel is en al helemaal als ze nu ook verder moet lopen straks voor school...

    Het probleem zit hem meer in de kids op school krijgen... m'n moeder? Of een van ons?
     
  4. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    gastouder? BSO? zoveel mogelijkheden.

    Ik zou je moeder gewoon uit de picture laten. Ze wil het niet meer en dat moet je gewoon serieus nemen. Wil je de andere opties niet dan moet je gewoon zelf gaan en "weer" je rooster aanpassen
     
  5. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Heb je aan je moeder gevraagd of het naar school brengen haar teveel is??
    Verlangen dat ze dit nog doet, kun je niet!!
    Maar zoals ik de meeste oma's ken geven ze dit niet zomaar aan...

    Je zou zelf 2 dagen later kunnen beginnen of voorschoolse opvang voor de oudste 2 regelen.
     
  6. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Heel vervelend voor jou dat je moeder nu aangeeft dit niet meer te willen. Ik zou dan toch gaan kijken naar een vorm van betaalde opvang. Een gastouder aan huis bijvoorbeeld is al snel voordeliger dan je kinderen naar een opvang brengen.

    Ik heb het wel eens uit zitten rekenen om kindjes naar:
    - dagopvang + vso/bso
    - bij gastouder thuis
    - gastouder aan huis
    te brengen.

    Dat laatste is bij drie kindjes al snel voordeliger, en als er een vierde komt helemaal.

    Wanneer jullie beiden werken heb je recht op kinderopvangtoeslag en hoeft het allemaal niet zo duur uit te vallen. Ik zou eens informeren bij alle vormen van opvang en een proefberekening laten maken.

    Schuiven in je rooster kan natuurlijk ook, als je een flexibele baas hebt, maar dan mag je in je handjes klappen!
     
  7. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Ze zegt zelf van niet...
    maar heb zelf m'n twijfels erbij.
    Ze heeft toen wel aangegeven niet meer hele dagen op te willen passen op 3 kids (in de schoolvakanties) en dat respecteer ik ook absoluut! Ben allang blij dat ze al zo lang wil en kan oppassen.
     
  8. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Het lijkt mij persoonlijk een hele belasting om meerdere dagen per week drie kinderen naar school te brengen! Oma moet verplicht op tijd uit bed en aan de slag. Als je daar zelf al twijfels bij hebt, zou ik dat niet doen. Voor beide partijen valt dat op termijn nooit goed uit.

    Ik zou, zeker voor de vroege ochtenden, kiezen voor een VSO of gastouder aan huis.

    Waar gaat je jongste nu op dinsdag/woensdag heen? Wil oma dat nog wel graag doen?
     
  9. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Ja oma wil wel blijven oppassen op de jongste.

    Dus zit puur met de oudste 2 (het naar school brengen)
    Het wordt dan of 1 van ons het werkrooster aanpassen of VSO.

    Zelf helemaal niet aan VSO gedacht..
     
  10. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Je kan ook kijken of je een oppas voor dat uurtje thuis in de ochtend kunt zoeken. Bijvoorbeeld een studente uit de buurt of iemand die wel een uurtje ‘s ochtends daar tijd voor heeft
     
  11. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Bedankt allemaal voor jullie reacties

    Mijn moeder begon er toen net zelf over... ze wil hoe dan ook blijven oppassen op de jongste en de andere naar school brengen. Zo is ze en blijft ze onder de mensen..
    Ze weet het zeker. Dus we kijken het komend schooljaar wel even aan.
     
    Philippine vindt dit leuk.
  12. HelpEvaAfstuderen

    10 apr 2018
    18
    6
    3
    Vrouw
    Lieve mom 68

    Ik heb nu geen antwoord op je vraag, maar ik doe nu een onderzoek om het combineren van werk en kinderen makkelijker te maken voor vrouwen.

    Hiervoor zoeken wij mama’s die in de afgelopen 12 jaar een eerste kindje hebben gekregen (na december 2005). 200 vrouwen hebben de vragenlijst al ingevuld, maar om ECHT verschil te kunnen maken hebben we er 385 nodig! Als we er 385 halen dan kan het worden gepubliceerd in bladen zoals de Linda en de Margriet en kunnen we echt een verschil gaan maken voor toekomstige (en huidige) mama's.

    Wilt u 10 minuutjes de tijd nemen om deze vragenlijst in te vullen?

    Heel veel dank!

    Sydney en Eva

    Klik op onderstaande link voor de vragenlijst:
    https://uusocsci.au1.qualtrics.com/jfe/form/SV_8qAjarys5jcNIIR?Q_CHL=social&Q_SocialSource=facebook ;
     

Deel Deze Pagina