WGA-loonaanvullingsuitkering en zwanger??

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Sonja112, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonja112

    Sonja112 Nieuw lid

    4 jul 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo
    Ik zit met het volgende
    Ik heb een WGA-loonaanvullingsuitkering. Ben 100% afgekeurd nu ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben ben nog hellemaal in shock.
    Moet ik het uwv doorgeven of niet ik weet namelijk hellemaal niet wat ik moet doen lees graag een antwoord

    Groetjes sonja
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Sonja,

    Goed dat je navraagt of je aan UWV door moet geven dat je zwanger bent. Ik kan mij voorstellen dat er een hoop op je af komt.

    Je kunt de zwangerschap aan ons doorgeven via het wijzigingsformulier. Belangrijk nog is dat je het doorgeeft als de baby geboren is. Dit kan met hetzelfde wijzigingsformulier. Het kan zijn dat je na de geboorte recht hebt op een toeslag op je uitkering.

    Bij een loonaanvullings-uitkering (WGA) loopt jouw uitkering gewoon door. Je hoeft hier geen aparte zwangerschaps- en bevallingsuitkering voor aan te vragen.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!

    Met vriendelijke groet,

    Marjolein
    UWV Webcareteam
     
  3. Sonja112

    Sonja112 Nieuw lid

    4 jul 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor u snelle reactie
    Als ik het goed begrijp dan hoef ik het dus niet door te geven omdat het geen inpact heeft op me wia wel als de baby geboren is toch

    Groetjes sonja
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Graag gedaan, Sonja!

    Dat heb je helemaal goed. De zwangerschap heeft inderdaad geen invloed op de loonaanvullings-uitkering (WGA). Het is wel belangrijk om de geboorte door te geven via het wijzigingsformulier, zodat er gekeken kan worden of je recht hebt op een toeslag op je uitkering.

    Met vriendelijke groet,

    Marjolein
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina