Wie brengt er post/pakketjes rond als bijbaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door tinkerbel, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    @Snoopy, mag ik vragen wat je daarmee zult gaan verdienen?
     
  2. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    @ bloemblaadje nou ja ik vind het niet te doen dan lig ik pas om 2 uur in bed en fay is dan al weer wakker om 6 uur nee bedankt!

    maar succes :D
     
  3. KwiePark

    KwiePark Bekend lid

    6 jul 2008
    894
    0
    16
    Een aantal jaar terug heb ik voor Selektmail gewerkt. Dat is een bedrijf waar je toen nog twee keer in de week een bezorgslag had, verdeeld over drie dagen (Slag A verdelen over maandag/dinsdag/woensdag, Slag B op donderdag/vrijdag/zaterdag). Inmiddels is dit teruggebracht naar twee dagen per slag. De maandag en zaterdag zijn er volgens mij af.

    Als ik dus maandag en dinsdag geen zin had, dan kon ik altijd woensdag nog de post rondbrengen en datzelfde gold dan weer voor de B-slag. Tuurlijk zit je met regen, storm en af en toe ook een hittegolf maar als je eenmaal buiten bent, dan valt het eigenlijk ook weer mee. Ik ben in de ruim twee jaar dat ik het gedaan heb maar één keer echt zo doorweekt geworden dat ik bij thuiskomst zelfs mijn ondergoed uit moest doen.

    Werken bij Selektmail is wel zwaar vond ik. De ene week heb je maar heel weinig poststukken en ben je met een uurtje klaar. De andere week heb je heel veel en ben je misschien wel vijf uur bezig. Dit bedrijf heeft ook altijd de Wehkamp, Otto en andere postorderbedrijven weggebracht en bedenk goed dat je alle poststukken en dus ook postorderboeken eerst mee moet nemen naar huis en vandaaruit het moet wegbrengen. Ik had tweemaal per jaar mijn hele logeerkamer vol staan met dit soort dikke boeken. Het wegbrengen ervan duurde lang en ik werd het echt zat als ik weer een stapel moest pakken. In de tijd dat ik er werkte waren de werkomstandigheden ook niet geweldig. Alles moest op mijn arm omdat er geen goede tassen waren. Later kwamen dit tassen er wel, maar met een snijdend schouderbandje. Niet echt optimaal.

    Als je het samen met je kind wilt doen, dus met een kinderwagen wilt lopen, dan denk ik niet dat dit een ideale baan is. Folders kun je misschien nog makkelijk onderin de kinderwagen leggen maar heb je grote poststukken, dan gaat dit al niet (tenzij je twintig keer naar huis wilt lopen om bij te vullen).

    Maar ... ik ben ik en misschien ziet iemand anders het juist zitten om het een keer te proberen. Proberen kan altijd en zie je het niet zitten dan stop je er toch weer mee.

    Succes in ieder geval met het zoeken naar een leuke (bij-)baan.
     
  4. tinkerbel

    tinkerbel Fanatiek lid

    20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Bedankt allemaal,

    we blijven zoeken.

    Tinkerbel
     

Deel Deze Pagina