wie endometriose en zwanger door middel van ivf of bezig?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Herma, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Ja zeker ik moet ook echt aan het idee wennen, het is zeker niet niks. En een vakantie kun je dan wel gebruiken. Ik was liever volgende week lekker op vakantie gegaan effe afleiding maar helaas wij hebben het er al opzitten.
     
  2. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    wanneer mag jij beginnen?
     
  3. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Wij moeten 8 sept. weer naar de gyn. Dan krijgen we alles te horen en wanneer we kunnen beginnen. Liefst zo snel mogelijk natuurlijk maar er zal wel een wachtlijst zijn.
     
  4. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    spannend ik kijk altijd weer als het dan bijna zover is naar zo'n afspraak uit omdat je dan weer wat meer duidelijkheid hebt, ben ook erg benieuwd naar morgenavond en natuurlijk al inmiddels een beetje ongeduldig van wanneer kan ik nou beginnen, mijn 'voordeel' is dan weer dat ik niet op mijn menstruatie hoef te wachten want die heb ik niet dus ik kan waarschijnlijk vrij snel beginnen. Morgenavond weet ik meer dus ik meld me woensdag wel!
     
  5. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Linda, ben benieuwt weet je al iets?
     
  6. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Jaaa, vanavond eerste keer decapeptyl, ben erg benieuwd, de komende twee weken kan ik dus mijn ongi verwachten... gelukkig ben ik al bekend met spuiten dus ben er niet bang voor alleen maar blij nu eindelijk weer verder te kunnen...
     
  7. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Lida Aaah spannend veel succes, dus jij vindt het spuiten wel mee vallen, doe je dat zelf of je man/vriend?
     
  8. Miss Daantje

    Miss Daantje Bekend lid

    3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Hoi hoi,

    Ik heb sinds oktober 2006 endometriose en ben 2 keer geopereerd aan een cyste op dezelfde plek.
    Ik was een paar maanden daarvoor spontaan zwanger maar kreeg helaas een miskraam.
    Nu heb ik de eerste IVF achter de rug en heb 3 september positief getest!
    Ben dus ZWANGEEEERRRR!!!! jippieeeeee!!! :whistle: \:D/ :whistle:

    Als jullie vragen hebben hoor ik het wel. ;)

    Iedereen heel veel succes!

    Liefs, Daantje
     
  9. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Miss daantje gefeliciteerd! dit is tenminste nog eens goed bericht! Hoe heb jij de ivf ervaren als ik vragen mag, de hormoonbehandeling en de puctie?
     
  10. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Van harte gefeliciteerd daantje, dat geeft ons ook moed!

    @herna: ik vind de deca wel tegenvallen qua spuit, veel stugger dan puregon maar het gaat goed en ik doe het zelf, mijn vriend gaat alleen helpen bij de pregnyl, die hadden we eerder ook en dat is altijd een beetje een gehannis! Over 10 min. mag ik weer. Jij gaat volgende week naar de gyn he? Fijn weer duidelijkheid!

    Verder nu de 3e dag van de orgametril af en ik heb echt een zeurdirig gevoel in mijn buik net of ik ongi ben, ben wel bang voor veel pijn straks met de ongi. Ik ben benieuwd, vind de uitgangsecho erg spannend (ivm cystes) en het spuiten straks voor de stimulatie......ik hou mijn hart vast
     
  11. Miss Daantje

    Miss Daantje Bekend lid

    3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Dank jullie wel! :D

    Ik heb mijn IVF avontuur beschreven op mijn website, hier kunnen jullie alles lezen over hoe ik het heb ervaren! ;)
    Klik beneden op website of klik hier: http://losa.babysite.nl/

    Liefs, Daantje
     
  12. shenoby

    shenoby Niet meer actief

    hier nog een endobabe.
    Ik heb 2 laprascopies gehad en zou deze maand de voorgesprekken hebben voor de iui of ivf.
    maar wonder boven wonder spontaan zwanger geraakt. snap er nu nog steeds niet van. want ik had al 6 maanden geen menstruatie gehad.
    Iedereen die in het MMM traject zit of komt heel veel succes.Ik hoop voor jullie dat jullie snel dat zo gewenste frummeltje in je buik mogen dragen.
    Ondanks dat ik zo'n geluk heb gehad leef ik nog heel erg met jullie mee....
     
  13. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    WOW Shenoby de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Gefeliciteerd !
     
  14. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Miss daantje, een vraagje nog. Hebben ze nou eerst alle endometriose weggehaald bij jouw voordat je begon met ivf? Kun je niet met ivf beginnen als er nog wat zit? Bij mij hebben ze namelijk niet alles weg kunnen halen en ik wil eigenlijk geen 2e operatie meer. Maar ja wat moet dat moet.
     
  15. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Nou vandaag weer bij de gyn. geweest. Ik moet eerst 3 maanden in de overgang om de boel rustig te krijgen. dat doen ze met injecties, 1 in de maand. Daarna mag ik met ivf beginnen. Heeft ienmnd ervaring hiermee?Hopelijk krijg ik geen last van die verschijnselen.
     
  16. Caro31

    Caro31 Fanatiek lid

    11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ik heb er geen ervaring mee, maar er wel eens van gehoord.
    Ben je al lid van de Endometriosestichting ( www.endometriose.nl )? Als je hiervan donateur wordt (20 euro per jaar), krijg je ook toegang tot hun forum. Hier kun je heel erg veel informatie vinden over endometriose en evt. praten met lotgenoten.

    Ik wil je in ieder geval succes en sterkte wensen!
     
  17. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Herma ik heb er geen ervaring mee, was zelf bijna twee en een halve maand aan de orgametril, dat deed me overigens wel goed qua pijn en gemoedstoestant alleen drie weken geleden had ik ik toch weer een kleine chococyste. Heel veel sterkte! Hoewel dat wachten echt slopend is want je wil echt verder had ik ivm ivf wel zoiets nou dan moet het maar ik wil ook niet dat de behandeling verprutst wordt omdat alles onrustig is. Ondertussen ben ik dus nog steeds bang voor de uitgangsecho dus wel zullen zien. Ik wens je heel veel succes de komende tijd en in 2009 zijn we gewoon samen zwanger!
     
  18. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Ja ik heb al gekeken op de site van endometriose.nl.Er staat veel nuttige informatie op. Ik heb inderdaad ook liever dat de boel eesrt rustig is en dat alle kansen optimaal benut worden. Anders is de teleurstelling straks alleen maar groter. Wat is eigenlijk een uitgangsecho linda? En 2009 word ons jaar !
     
  19. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ze gaan dan kijken wat de uitgangssituatie is zeg maar. Dus of je eierstokken wel rustig zijn, of er een cyste zit waar ze rekening mee moeten houden en of je baarmoederslijm weer dun is. Op basis daarvan wordt dan de dosis bepaalt waarmee ik ga spuiten, dit ook ivm mijn pco, maar in ons zkh krijgt iedereen een uitgangsecho.
     
  20. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    hier positief verhaal.
    ook endo, en mij was verzekerd door gyn die mij geopereerd had dat ik alleen zwanger zou raken met behulp van de medische wereld. Doorgang naar baarmoeder zou niet endo vrij zijn.

    Zou in jan 2007 terug moeten komen bij gyn om de mogelijkheden te bespreken ivf etc.
    wat bleek... net na de kerst (2006) een positieve test in handen! en dat onverwachts en zonder de medische wereld. Een jr later kerst 2007 precies hetzelfde, inmiddels 2 mooie dochters.

    En mijn gyn?... die heeft nog steeds geen verklaring waarom ik tot 2x toe toch op natuurlijke manier in verwachting ben geraakt.

    Ik besef dat ik heel veel geluk heb gehad met mijn meisjes, hoop dat het geluk voor jullie (dames algemeen) ook is weggelegd met of zonder hulp van de medische wereld
     

Deel Deze Pagina