Wie gaan voor/zijn zwanger van een vierde+ kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MamaSamm, 6 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSamm

    MamaSamm Bekend lid

    23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Alle andere topics over dit onderwerp zijn al gesloten, en ik zag al meerdere dames voorbij komen die inmiddels ook een vierde (of meer) kindje verwachten. Gezien er niet zo heel veel leden hier zouden meelezen/schrijven heb ik dit liever dan zo'n uitgerekende datum topic. Die gaan mij altijd veel te snel, dat kun je amper bijhouden. En het lijkt me gewoon leuk om meer met mensen in contact te komen die in het zelfde schuitje zitten. Een groot gezin hebben/willen.

    Ik zal me even voorstellen. Ik ben Samm, 28 jaar, gelukkig getrouwd en moeder van Zoon 7 jaar, Sterrenkindje, Dochter 3 jaar, Dochter die deze maand 2 wordt. De wens voor een 4e kind was er al heel lang, maar stond nog niet op de planning wegens verhuizing. Toch totaal onverwachts nu zwanger geraakt, en we zijn dolgelukkig!!
     
  2. Krulletje87

    Krulletje87 Fanatiek lid

    24 jan 2010
    2.404
    331
    83
    van alles...
    Hoi hoi

    Wat leuk! Van harte gefeliciteerd.
    Hier een 'groot' gezin.. 5 kindjes. De oudste word volgende week 10. De jongste is 2.5.

    Nu er om me heen veel zwangere zijn (zus, schoonzus, 2 vriendinnen)..beginnen de kriebels ook weer toe te nemen. Alleen mn man wil het (nu) niet (meer.)
    Gelukkig hebben we zo nu en dan een avondje ingepland dat we over dit soort zaken praten, en is de deur gelukkig niet volledig dicht...Dus wie weet komt er ooit nog een 6e bij ;)

    Heerlijk hè zo.n groot gezin. Echt een rijkdom!

    Geniet van je zwangerschap.
     
    LolaBloem en MamaSamm vinden dit leuk.
  3. MamaSamm

    MamaSamm Bekend lid

    23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Wauw 5 kindjes, wat een rijkdom!! Lijkt me zo gezellig! Geen idee of wij nog verder gaan uitbreiden na deze, maar had altijd gezegt dat ik geen 3 wou, dan moest het minstens 4. Nu maar hopen dat dit frummeltje gezond is en blijft plakken. De man zou een tweeling leuk vinden, dus tja dan zit je ook al op 5.
    Mag ik vragen hoe jullie wonen? En of kinderen kamers delen? Wij gaan binnenkort verhuizen naar een hoekwoning met 4 slaapkamers, we hopen dan snel de zolder te kunnen ombouwen naar slaapkamer want de man heeft liever geen kinderen bij elkaar op de slaapkamer.
     
  4. Krulletje87

    Krulletje87 Fanatiek lid

    24 jan 2010
    2.404
    331
    83
    van alles...
    Hoi hoi.

    Wij wonen (nog) in een rijtjeshuis. Wel een vrij grote. Op zolder slaapt de oudste. Daarnaast een speelzolder. (Ook slaapkamer)
    Onze dochters slapen bij elkaar. Wel een erg grote kamer. Slapen in een stapelbed en een los bed. De jongste een eigen kamer en papa en mama natuurlijk ook :)

    Hier vinden ze het bij elkaar slapen helemaal geweldig..
    Mannen denken vaak toch net wat anders in die dingen ;)
     
  5. manuela83

    manuela83 Actief lid

    12 mei 2016
    259
    24
    18
    Vrouw
    thuismama
    kerkdriel
    wij zijn bezig voor mij een 4e kindje en voor mijn man zijn 2e
    duurt alleen al eeuwen maar geven de moed niet op
    gefeliciteerd met je zwangerschap echt leuk om nog mama's te zien die ook een leuk en gezellig groot gezin hebben of ermee bezig zijn
     
  6. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Hoi dames, wij hebben vier kinderen en zijn pril zwanger van de vijfde. Vandaag met 5 weken een beetje bruinverlies en de schrik zit er wel een beetje in. Maar het lijkt te zijn gestopt. Ik lees, schrijf graag mee.
    Ik heb drie dochters van 10, 8 en 4 en nog een jongen van 22 maanden. Zelf ben ik 37 jaar en manlief is 33 jaar jong.
     
    manuela83 vindt dit leuk.
  7. MamaSamm

    MamaSamm Bekend lid

    23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Nou hier de dames ook een poos bij elkaar op de kamer gehad, man was er geen voorstander van maar deed niet moeilijk toen ik het toch had gedaan:roflmao:
    Maar uit eindelijk toch weer op eigen kamer, hun middag dutjes zaten elkaar in de weg... dat zou nu geen probleem meer zijn. Dus waarschijnlijk gaan ze straks als de kleine bijna komt weer samen op 1 kamer.. mits de zolder al af is. Maar dat lijkt me sterk.. morgen in het nieuwe huis bezig, kan ik eindelijk frutselen in de kinderkamers :D:D (nu maar hopen dat ik het trek... vreselijk misselijk)
     
  8. MamaSamm

    MamaSamm Bekend lid

    23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Gezellig, welkom! Minder leuk dat het nog niet lukt met zwanger worden:( Hoe lang zijn jullie nu bezig?
     
  9. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Hier hebben we 4 kamers boven en 2 beneden, en we gebruiken met z'n allen maar twee slaapkamers. Wij hebben op elke kamer boven een twee persoonsbed geplaatst. Zo heeft iedereen ruimte en gezelligheid.:)
     
  10. MamaSamm

    MamaSamm Bekend lid

    23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Welkom en gefeliciteerd met de zwangerschap! Bruin verlies blijft iets engs.. je weet niet wat je kunt verwachten. Ik hoop dat het iets onschuldig was.
    Jullie hebben wel een leeftijd verschil tussen jullie kinderen, lijkt me ideaal! Hier nr 2 en 3 anderhalf jaar verschil. Ook heel leuk en is me heel erg meegevallen, maar vind het ook wel lekker als er wat meer tijd tussen zit. Dan kun je de aandacht wat beter verdelen.
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  11. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Hoi dames,

    Ik klets ook graag mee. Ergens april / mei 2017 verwachten wij onze 5de. Onze andere kindjes zijn 6, 5, 3 en 1 jaar oud. Gezellige drukte dus.
    We wonen in een grote stad met 5 slaapkamers en 4 badkamers. Onze kindjes slapen samen, dus we hebben maar 3 slaapkamers in gebruik.
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  12. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja ik geef lang borstvoeding en werd nooit eerder weer vruchtbaar. De natuur heeft het bij alle kinderen bepaald wat er tussen zit. De aandacht is fijn. De grootste zorg heb je altijd maar voor 1. De eerste twee schelen elkaar "maar" 21 mnd. Was ook leuk maar ik vind het voor mijzelf zwaarder.

    Het bruinverlies was weg en nu net weer een vieze klodder maar het is slijmachtig. Ben al niet meer zo in mineur dat het mis gaat. Het komt veel voor er er zit niets geen rood bij.
     
  13. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Ondanks de volledige borstvoeding ben ik elk keer, behalve bij onze 4de ('pas' bij 3 maanden) 6 weken na de bevalling weer ongesteld geworden..... aan de ene kant fijn voor de vruchtbaarheid, maar aan de andere kant....
     
  14. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @Lafelife , geef je je jongste nu nog bv?
     
  15. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja zeker. Mijn derde dochter tot bijna drie. Zij stopte zelf vlak voor de bevalling van de vierde. En ik ben echt geen geitenwollen sok hoor;)
     
  16. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja dat is wel pech eigenlijk. Ik vond het heerlijk zo een rustige cyclus. Geen melkdip niets. Leuk om te horen dat je ook lang voedt. Bij de derde werd ik pas na twee jaar weer ongesteld. Superfijn. Ik voel mij het best als ik borstvoeding geef. Heerlijk stabiel. Maar ooit is het voorbij Haha. En dan laat ik ze liften:)
     
  17. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    O wat klinkt dat heerlijk pas na 2 jaar!!
    Ik voed onze jongste ook nog, maar die is 'pas' 13 maanden. M'n oudste vond de melk niet meer lekker toen z'n zusje in m'n buik zat, maar de dreumes vindt het allemaal nog prima smaken geloof ik
     
  18. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het nog lukt. Lekker doorgaan zolang jullie beide tevreden zijn. Mijn productie viel de vorige zwangerschappen stil rond de 3 mnd. Mijn derde dochter dronk stug nog een eind door. Wel kreeg ik toen ook hele gevoelige tepels. Als mijn meneertje ook vol blijft houden zou ik best willen tandemen. Maar ik heb het gevoel dat deze keer ook gestopt wordt voor het einde in zicht is.
     
  19. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Lafelife, dat lijkt me zo bijzonder om te kunnen tandemen.... ik ga er maar niet van uit dat het gaat lukken, nog 7 maanden te gaan natuurlijk, maar stiekem lijkt het me echt leuk om mee te maken
     
  20. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja mij ook.
     

Deel Deze Pagina