Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI) Deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fiona1983, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Heel herkenbaar lieve Pien. Ik kreeg er de kriebels van als ik niks voelde en als ik dan vervolgens weer wel wat voelde was dat ook weer een reden om onzeker te worden. Het is heel normaal. Ik voelde ook niet alle dagen iets, zelfs borsten waren soms opeens weer slap om vervolgens een paar dagen later weer vol en pijnlijk te zijn. Het wisselt enorm.
     
  2. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    'S nachts plassen en slapeloosheid. Maar dat heb ik beide ook van utrogestan.

    Verdere kwaaltjes pas vanaf week 6. En dan met name maag, duizelig.Zere borsten heb ik nog nooit gehad op de kraamweek na.

    Je bent geheel normaal zwanger Pien :D
     
  3. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankjulliewel lieve meiden, doet me goed! :)
     
    Saskia1984 vindt dit leuk.
  4. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    En, zijn de kwaaltjes al begonnen Pien?

    Wat is het verder rustig hier.
    Ik heb deze ronde een bizarre cyclus, niet eerder meegemaakt... maar op dag 23(!!!!), dus gisteren, ineens zwaar ongesteld. :( En had nog wel clomid geslikt... normaal heb ik dan rond dag 17/18 wel een smiley. Nu geen eens smiley gevonden. Heb wel eens vaker pas op dag 21 een positieve ovulatietest gehad, dus ik had die ochtend nog vrolijk een ovulatietest gedaan. Maar vind dit wel bizar kort....

    In elk geval, nu nog een ronde 'rust' en dan start als ik weer ongesteld word, onze allerlaatste poging.... slik....
    De komende ronde misschien nog kans op een selfie als er een late eisprong is, want ik kom pas op dag 18 van deze net gestarte cyclus terug van een weekje weg met mijn dochtertje en ouders....
    en mocht ik nu weer zo een rare cyclus hebben, nou ja... dan start ik dus al over een dag 23 met de laatste ronde...

    Het dringt iedere dag weer tot me door, de afnemende kans. Ik kijk daarom voor het eerst op tegen de poging. Omdat die allesbepalend zal zijn. Er zullen voor ons - harde afspraak met mijn vriend gemaakt - echt geen zelfbetaalde pogingen meer volgen... mijn verstand en gevoel staan hierbij tegenover elkaar. Mijn gevoel huilt, is bang en verdrietig en wil het liefst hoop blijven houden en blijven proberen... Mijn verstand fier en vol vertrouwen dat we er wel weg in gaan vinden. En mijn verstand zegt tegen mijn gevoel: kijk naar wat we hebben, een prachtige dochter. Die kunnen we nu meer bieden. En er zijn ook mensen die bewust voor 1 kind hebben gekozen en dat geeft ook meer vrijheid. En ga zo maar door. Maar mijn gevoel rouwt om het gemis van een voor haar gevoel 'compleet' gezin, waarin onze dochter grote zus is. Waarin ik nog 1 keer een zwangere buik mag voelen, een bewegend kleintje, borstvoeding mag geven en poepluiers mag verschonen. Zo een heerlijk klein kindje dicht tegen me aan kan dragen en alle eerste stapjes nog een keer zou mogen meemaken. Zucht. Afscheid nemen van een verlangen. En met deze druilerigheid erbij wordt dit voor mij wel een eh 'melancholische, menstruele maandag'. Om maar even de draak te steken met mezelf....

    Hoe is het verder met jullie??
    Updates! Ook gewoon leuke updates hoor, van mooie echo's of leuke dingen...
     
  5. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Bah Juul, mijn hart huilt met je mee. Het is gewoon heel naar als je niet zelf de keuze kunt maken hoe groot je je gezin wilt maken.
    Nou, hier dan meteen maar een update. Ik ben sinds vorige week weer aan het spuiten. 150 Puregon in de ochtend en 225 Menopur in de avond. En Synarel neusspray als platlegger. Vanochtend de eerste echo gehad. Endometrium 8 mm. Rechts 1x13 1x12 mm. Links 1x16 1x15 1x14 2x12 mm. En ik mag woensdag weer een echo. Ik verwacht vrijdag of zaterdag de punctie.
     
  6. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He Juul, fijn dat je de stilte hier weer even doorbreekt :). Ik mistte jullie ook al, maar wilde ook weer niet te veel miepen over mijn onzekerheden...
    Ik begrijp je discrepantie tussen gevoel en verstand heel goed! Ik heb uit zelfbescherming ook vaak genoeg de voordelen van 1 kind proberen te zien, maar als dat niet je eerste en bewuste keuze is, dan kan je dat nog zo vaak tegen jezelf zeggen, het helpt niet echt.... en je gevoel schakel je niet uit.... Ik begrijp ook dat je tegen de poging op ziet, en misschien niet tegen de poging op zichzelf, maar op de mogelijke negatieve uitkomst.... En met die uitkomst moet je natuurlijk ook rekening houden, maar je moet ook de positieve uitkomst in gedachten houden, dat is waarvoor je het toch nog een keertje doet! En jezelf beschermen tegen de teleurstelling lukt helaas toch niet... dus dan maar van de positieve kant bekijken!
    Rare cyclus heb ik ook wel eens gehad, meestal was de cyclus daarna dan weer iets langer. Dus wie weet komt dat voor jou dan net goed uit voor nog een selfie.

    Hier gaat het eigenlijk wel prima. Alweer een week verder :). Denk dat ik me af en toe wel een beetje zwanger voel. Niet heel opvallend, maar gewoon een klein beetje anders af en toe. Vooral mijn buik is nog steeds wel opgezet, zijn mijn darmen die vol met lucht zitten. Borsten zijn toch ook wel ietsje pietsie voller. Dus ik probeer me niet teveel zorgen te maken. Gaat gelukkig wel beter dan bij vorige zwangerschap. Verder lekker druk op het werk, dus gelukkig wel de nodige afleiding.

    Ben ook benieuwd naar de belevenissen van de andere meiden :)
     
  7. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @Stiertje73 : dat klinkt niet gek! Gaat ook best snel dan he. Duim voor je op een mooie oogst!
     
  8. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Juulz, heel herkenbaar wat je voelt. Hier precies zo.
    Hoewel ik tegenwoordig soms echt wel denk en voel 'het is goed zo', vooral omdat we al zo lang bezig zijn, al zo veel geprobeerd hebben en ons meisje al zo groot wordt, kan ik de rust er nog niet helemaal in vinden. En dus me er nog niet 100% bij neerleggen. Het blijft knagen. En ook onze dochter begint (uit het niets weer opnieuw) om een baby in mama's buik te vragen.

    Ook hier af en toe van die rare cyclussen die jij nu hebt gehad. Ik denk dat dat toch echt met mijn leeftijd te maken heeft.
    Nu ook alweer lang bezig met ovulatietesten (want bij een positieve test kunnen we inschatten wanneer de volgende cyclus begint...) maar ik vermoed nu, na in 1,5 week geen smiley te hebben gevonden, dat dit ook weer een rare korte cyclus wordt.

    Pien, wat fijn dat je je niet al te veel zorgen (probeert ;)) te maken. Hopelijk kom je de komende tijd ook goed door!

    Stiertje, wow je gaat als een speer. Ik duim voor je!
     
  9. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Sikki, mocht je echt nog een nieuwe poging gaan doen, pb me dan even. Ik heb denk ik nog wel wat benodigdheden voor je ...
     
  10. yaraah

    yaraah VIP lid

    28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Juulz en Sikki ik snap wel dat jullie zich zo voelen. Het is ook zo definitief hé... Ik geef jullie beiden een dikke knuffel

    Stiertje wauw gaat wel snel toch ik hoop dat je een mooie oogst mag hebben

    Pien die echo komt steeds dichterbij...

    Ego: wij hebben zaterdag weer controle echo gehad en alles was goed. Ons kleintje doet het goed in de buik, weegt al zo'n 1500gr en zit een weekje voor op het gemiddelde. Ik maak mij daar geen zorgen in, want G zat steeds 2 weekjes voor op het gemiddelde en is toch flink blijven zitten tot 40+3 en had een geboortegewicht van 3900gr
     
    Juffie26 vindt dit leuk.
  11. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hey meisjes ik ben ook weer begonnen met poging 2 icsi voor een 2e wonder.
    Helaas is de cryo van 2012 een biochemisch zwangere geweest en was de nieuwe icsi 1 in april ook erg teleurstellend. Toen 24 eicellen, 17 rijp en 5 bevrucht en 2 over op dag 5 die beide dag achterliepen en ook beide zijn tp maar helaas weer een biochemisch zwangerschap. Toen pauze in de zomer en nu middenin icsi 2.
    Ik sluit nu puregon ipv gonal en ben dag later begonnen met prikken van puregon (dag 4 ipv dag 3) dat moet er hopelijk voor zorgen dat er niet weer veel te veel eicellen gaan ontwikkelen.....in 2012 toen ik zwanger was ohss gehad dat wil ik echt nooit meer als het even kan.

    Gisteren echo gehad op dag 5 van puregon prikken. Eigenlijk dag 4 want de prik van gisterenochtend kunnen we nog niet meetellen die zal nog niets gedaan hebben. Gisteren dus rechts 1 van 10mm en links stuk of 6 rond de 10 en nog tig kleinere. Het is te hopen dat die kleinere zich rustig houden en dat er misschien rond de 10 mooie eicellen zullen uitkomen. Mijn bmsv was gisteren op cyclus dag 8 iets meer dan 10 mm dus dat is mooi.
     
  12. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Vanochtend weer een echo gehad op cd 10. Endometrium 10 mm. Rechts 2x18 1x12. Links 1x20 2x18 1x14.
    En zojuist werd ik gebeld dat de punctie is op zaterdag om 9.30. Uiterlijk 8.45 aanwezig, dus dat wordt een nachtje DD. Tp is gepland op donderdag 28 sep om 11.45 bij dr. S.
     
  13. Kiekske

    Kiekske Actief lid

    1 nov 2016
    383
    44
    28
    @juulzon de rare, korte cyclussen herken ik. Dit heb ik vorig jaar heel erg gehad. Waarschijnlijk geen goede eisprong meer. Bij mij bleef uiteindelijk de menstruatie zelfs helemaal weg. Misschien kan je vragen of je Femoston (2/10) mag gebruiken. Hierdoor heb ik (en nog andere DD meiden) mijn cyclus weer terug gekregen. Je hebt hiermee ook gewoon kans op een natuurlijke zwangerschap. Het is oestrogeen en progesteron.

    Stiertje: klinkt goed bij jou!
     
  14. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Juffie, spannend weer! We duimen.

    Stiertje, wat een mooi aantal. Spannend de punctie zaterdag! Duimen aan!

    Kiekske, heb jij dat ook gebruikt begrijp ik?
    Wie schrijft dat voor? De huisarts of gyn? Wij zitten nu bij MCK. Geen idee of zij dat ook voorschrijven of dat ik dan weer opnieuw naar de gyn fertiliteit in het ziekenhuis moet....hoe ging dat bij jou? En hoe gaat het met jou?

    X
     
  15. Kiekske

    Kiekske Actief lid

    1 nov 2016
    383
    44
    28
    Ik gebruik het nu een paar maanden en na de eerste strip had ik weer een cyclus. Ik krijg het vanuit DD.

    Hier gaat het wat pogingen betreft knudde. Laatst een punctie gehad, maar geen eicellen gevonden. Alle kansen zijn tegen mij, maar toch heb ik de overtuiging dat het nog gaat lukken. Ik heb mijn supplementen aangepast en ben begonnen met de fertiliteitsyoga van Rika Lucak (aanrader!). Voor nu even rust en dan kijk ik wel weer wanneer we starten.
     
  16. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Zo follikel meting 2 gehad zojuist. Inmiddels ben ik van 7 follikels naar 15 gegaan. Alleen morgen nog 1x 100ie puregon en dan zaterdag weer echo en dan waarschijnlijk maandag de punctie. Paar van 11mm paar van 13 en paar van 14 mm
     
  17. Mikki87

    Mikki87 Lid

    7 aug 2017
    22
    10
    3
    Vrouw
    Hi,

    Graag wil ik hier ook meeschrijven. Dit is mijn eerste x ivf en heb 15-9 de tp gehad.

    Ik weet dat het heel vroeg is maar heb vandaag al getest (had van te voren gezegd echt 2 weken te wachten maar dat kon ik niet haha) en hij was negatief. Ben ik echt veel te vroeg en kan hij volgende week misschien nog positief zijn? Heb er gelijk al een slecht gevoel bij dat het niet gelukt is
     
  18. yaraah

    yaraah VIP lid

    28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Hey Mikki hoe oud was de embryo die teruggeplaatst werd?

    Je zit nu zo'n 7 dagen na de tp dus het kan best zijn dat je nog te vroeg bent met testen.

    Heb je pregnyl of Ovitrelle gebruikt?
     
  19. Mikki87

    Mikki87 Lid

    7 aug 2017
    22
    10
    3
    Vrouw

    Hoi Yaraah

    Embryo was 3 dagen oud. Heb 12-9 punctie gehad en 15-9 de tp. Ik heb pregnyl gebruikt.
     
  20. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Welkom @Mikki87 ! Je was wel erg vroeg met testen, dus het zou nog best goed kunnen komen. Het beste is om minsten tot 2 weken na de punctie te wachten. Dan is de uitslag zo goed als zeker.
    Succes met wachten!!
     
    Mikki87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina