Wie gaat nog meer voor een eerste kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Manna, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Hallo allemaal,

    Wie gaan er nog meer voor een eerste kindje? Ik voel me nog een beetje een groentje en ben druk alle afkortingen aan het leren hier in het forum. Meer mensen zo'n groentje? ;)

    Mijn man en ik zijn al jaren samen en hebben nu toch besloten voor een kindje te gaan. Eind april ben ik al gestopt met de pil, ik had alle strips op en wou graag mijn lichaam de tijd gunnen om te ontpillen. Na ruim 6 weken weer gemenstrueerd en nu na een cyclus van 30 dagen weer, begint er dus op te lijken. Na deze menstruatie gaan we van start en ik kan niet wachten! Ben benieuwd naar jullie verhalen! :D

    Groetjes Manna
     
    Annienasje vindt dit leuk.
  2. Miesy

    Miesy Bekend lid

    22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

    wij gaan ook voor ons eerste kindje! Ik ben ook nog erg een groentje wat dat betreft hoor!
     
  3. MariaC86

    MariaC86 Lid

    28 jun 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan ook voor de eerste. echter wel al een poosje bezig ....
     
  4. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Miesy, zijn jullie al begonnen? Ik vind het ontzettend spannend allemaal. Kan niet wachten mijn eerste test af te nemen, maar ga om niet te veel teleurgesteld te zijn er wel van uit dat het nog even duurt allemaal....

    Maria, wat moeilijk dat het al zo lang duurt, hoe lang zijn jullie al bezig? Zie wel allerlei afkortingen in je handtekening staan. Zijn jullie met IVF oid bezig?
    Het lijkt me ontzettend frustrerend wanneer het langer duurt. Ik vond het afgelopen jaar al moeilijk toen ik iedereen om me heen zwanger zag worden en ik nog "moest" wachten.
     
  5. Miesy

    Miesy Bekend lid

    22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    @manna ja wij zijn begin juni begonnen. Maar tot nu toe heb ik geen cyclus.. althans.. zit nu in mijn derde maand van niet ongesteld zijn. Eerst werd ik nog kunstmatig zeg maar ongesteld door stoppen met pil en daarna 1x bruin slijm gehad.
    dus zit nog steeds te wachten en ben al bij de huisarts geweest. Woensdag kan ik bellen voor bloeduitslagen. En vriendlief is nu weer aan het varen haha
     
  6. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ok spannend miesy, dat is inderdaad wel lang. Bij mij duurde het zo'n 6 weken voor ik mijn eerste echte ongesteldheid weer had. Nu zaten er 30 dagen tussen. Wel fijn dat je huisarts ook mee helpt te kijken waarom het wat langer duurt.... Heb je wel enige kijk op je ovulatie of laten jullie het nog lekker gebeuren?

    Wij laten het een beetje gebeuren, hoewel ik wel uit reken wanneer ik ongeveer het meest vruchtbaar ben ed. Is nu na 2e ongesteldheid wat makkelijker. We gaan nog geen ovulatie testen oid doen... Mijn man wil het lekker ongedwongen beginnen en dat lijkt me ook het beste ;)
     
  7. Miesy

    Miesy Bekend lid

    22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    @manna zeker fijn van mijn huisarts maar heb in het verleden al vaker probleempjes gehad met mijn baarmoedermond enzo. Dis ik denk dat ie daarom gelijk mee denkt enzo enige voordeel haha!

    Wij laten het nu gewoon lekker gebeuren ook haha. Over paar weken is hij weer thuis en dan kijken we weer hoe het er dan voor staat!

    Vind het ook erg spannend hoor allemaal. Ben benieuwd hoe snel alles gaat lopen :)
     
  8. Lauwlicious

    Lauwlicious Nieuw lid

    6 jul 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hooi Hooi

    Wij gaan ook voor de eerste. Ik heb zaterdag 27 Juni mijn laatste pil gehad. Dus ben sinds gisteren officieel pil-loos haha

    Nu ben ik erg benieuwd of ik ontpillen moet, of dat ik meteen een regelmatige cyclus zal hebben.

    Ik ben zown 13 jaar geleden aan de pil begonnen, en had toen altijd een cyclus van 28 dagen. Tijdens de pil ook altijd een cyclus van 28 dagen.

    Dus ben erg benieuwd. vind het zeker spannend :D
    Deze maand voor Ronde nummer 1 !!!

    Heeft iemand hier al moeten ontpillen en zo ja wat waren de kwaaltjes en hoelang duurde het ?

    xxx
     
  9. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @miesy, dat is inderdaad spannend he. Je weet niet goed wat je kan verwachten en hoe je je gaat voelen wanneer je wel een negatieve test hebt.

    @lauwlicious, wat leuk dat jullie ook voor een eerste gaan en gefeliciteerd met je eerste pilloze dag haha. Ik heb zeker laat gehad van het ontpillen; meer hoofpijn, iets sneller chagrijnig en wat ik nu rond de ovulatie heb en zijn pukkeltjes en na de ovulatie krijg ik pijnlijke borsten. Je voelt je bijna zwanger, voor zover je dan kan weten hoe dat voelt. Ik voelde me na de eerste menstruatie wel veel beter dan met de pil. Zit veel beter in mijn vel, mijn libido is weer goed en heb meer energie. De pil komt er hier in ieder geval niet meer in.
     
  10. MariaC86

    MariaC86 Lid

    28 jun 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL

    hai! nee wij zijn met IUI bezig. als dat niet lukt is ivf de volgende stap.
    ik ben al een keer zwanger geraakt met iui dus hopen dat t weer een keer lukt.
    wij zijn al 2 jaar bezig en het is erg zwaar...
    is idd moeilijk als iedereen om je heen zwanger word.. weet er alles van.
     
  11. Lauwlicious

    Lauwlicious Nieuw lid

    6 jul 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Manna

    Jaa dat geloof ik wel. De Pil is ook een zooitje troep eigenlijk. Het enige voordeel wat het bij mij had was dat ik minder last had van menstruatie klachten, en ik was minder hevig ongesteld.

    Maar nu toch echt klaar voor een eerste kindje. Had jij al wel snel een menstruatie of heeft de eerste lang op zich laten wachten?

    aangezien je dan pas zeker weet dat je dan weer ovuleert. een aantal meiden uit mijn omgeving waren binnen 1 maand al zwanger, die zijn niet eens ongesteld geworden. Ik hoop dat ik dat geluk ook heb haha :D

    We gaan 1 september verhuizen naar een koopwoning 2/1 kap. Dus een totaal nieuwe start van een mooie toekomst.
     
  12. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Dat is ook al best een tijd, wel positief dat je wel een keer zwanger bent geweest. Ik hoop dat het snel lukt bij jullie!
     
  13. Miesy

    Miesy Bekend lid

    22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
     
  14. woozl

    woozl Actief lid

    7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ook ik ben bezig met de eerste ronde. Ik ben 12 juni gestopt met de pil. Omdat ik super ongeduldig ben en benieuwd was hoe mijn ovulatie zou verlopen met het ontpillen heb ik wat ovulatietestjes gedaan. afgelopen zaterdag (4 juli) was deze positief. Nu afwachten dus...

    Maria ik kan me voorstellen dat het erg zwaar is. Al dat wachten.

    Miesy jammer dat het niet zo snel raak is, hopelijk binnenkort wel een positieve test!

    Bij de andere dames al ontwikkelingen?
     
  15. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Precies 1 van de 2 is dan al fijn he? Ik was deze keer ook ontzettend blij dat ik ongesteld werd ook omdat ik wist dat er daarna gaan beginnen haha. Ben ook erg benieuwd, ben nu het boek zwanger worden van Mariel croon aan het lezen en in mijn leeftijdscategorie (27) heb je elke maand 20% kans zwanger te worden las ik net ;). Geeft mij de rust om te wachten ook al is het niet meteen raak.... ;)
     
  16. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Haha ik herken het maar mocht van mijn man geen ovulatie testen halen nog :p en ergens vond ik dat hij ook wel gelijk had, ik ben nu immers al twee keer ongesteld geworden voordat we gaan beginnen. En dat is bijna afgelopen, volgens berekeningen zou ik volgende week mijn ovulatie moeten hebben. Gezien ik geen ovulatie test mag doen heb ik maar gezegd dat we met zeer grote regelmaat moeten gaan klussen :D
     
  17. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.601
    430
    83
    Vrouw
    Wij stoppen na onze vakantie (half aug) met de pil en gaan dan ook voor de eerste. Dus ook hier nog een groentje!
    Had al wel begrepen dat je lijf moet ontpillen, maar schrik een beetje van de tijd die daar overheen kan gaan.
     
  18. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Dat verschilt volgens mij wel een beetje per persoon. Ik vond het ook nogal heftig voor mij dus nooit geen pil meer.... Ik ben om die reden ook al gestopt eind april zodat mijn lichaam hier eerst van kon bijkomen en ik hopelijk enig inzicht zou krijgen in mijn cyclus voordat we zouden beginnen. Enige nadeel is dat we condoom moesten gebruiken maar vind het wel prettig dat ik het zo gedaan heb...
     
  19. woozl

    woozl Actief lid

    7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Manna, mijn vriend was ook geen voorstander van de ovulatietesten... Maar wilde het zelf gewoon graag omdat ik dus geen rekening had gehouden met het ontpillen en een soort van houvast wilde hebben. Mijn ovulatie kwam later dan gedacht, dus goed lang doorgaan ;).

    Ook ik ben 27, dus ook 20% kans :), nu afwachten...

    Mien, wel slim dat je tijd hebt uitgetrokken voor het ontpillen, scheelt een hoop frustraties denk ik.
     
  20. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ja ik wil dat ook wel hahaha maarja als het naar paar maand niet lukt dan doen we dat wel en als ik heel graag wil mag het ook wel hoor, maar hij wou het nog even ongedwongen houden.... Maar snap als je met ontpillen zit dat het dan wel fijn is! Heb je nog veel klachten?
     

Deel Deze Pagina