Wie goed in routes plannen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door podiki25, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hallo iedereen.

    Op vrijdag 3 augustus vertrekken we met de auto van Barcelona naar Huizen, Nederland. Dit met 2 jonge kinderen. We kunnen vrijdag pas rond 16u vertrekken wegens werk. De rit is een dik 14u rijden indien je niet stopt (wat wij dus wel gaan doen met 2 kindjes achter in de auto).
    Ik pieker me suf hoe dit te doen. We hadden eerst graag op zaterdag aangekomen maar mij lijkt het niet te doen. Om de 2 uur 15 minuutjes stoppen is toch nodig en dan ook nog eens om te eten wat langer...
    Eerst dacht ik om door te rijden naar Dijon en dan 's nachts in een formule 1 hotel wat uurtjes te slapen maar dan moeten we de volgende dag toch nog 7-8 uur rijden en dat lijkt me niet te doen overdag met 2 vermoeide/vermoeiende bengels...
    Wat zouden jullie doen? Doorrijden? Stoppen? Waar? Eventueel 2 nachten overnachten en pas zondag aankomen? We gaan bij vrienden op bezoek en hadden daarom graag zaterdag aangekomen maar mss toch beter zondag? We blijven daar tot de 8ste en dan gaan we verder naar een camping. Help. Ik pieker me suf maar kan niet beslissen....
     
  2. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.280
    2.884
    113
    Toen we eens een keer naar Italië gingen, 16 uur rijden, hebben we 2x overnacht in hotels. 1e keer op 6 uur rijden. De 2e overnachting lag op nog zo'n 3 a 4 uur rijden tot onze bestemming. Ik vond het ideaal, kom je lekker uitgerust aan op je bestemming.
    We waren met vrienden, hun zoontje was toen 1,5 - 2 jaar en ikzelf was toen ca. 20 weken zwanger.

    Op de terugweg hebben we 1 keer overnacht. Ook te doen, maar 2 overnachtingen waren toch wel fijner.

    Ik zou dat stuk zeker niet in een keer gaan rijden.

    Met mijn zus ben ik wel eens naar Oostenrijk geweest, dit was ca. 1000 km. Dat reden we dan in één keer, met korte pauzes. Maar je wordt dan zo vermoeid, dat dat eigenlijk onverantwoord is om te rijden.
     
  3. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ja, daar ben ik dus ook bang voor. Dat het te veel gaat worden. We hebben deze afstand reeds gedaan maar toen was er nog een derde volwassene bij die de hele nacht wakker bleef om de chauffeur gezelschap te houden. Ik en mijn man reden dan om de 2-3 uur en als je niet reed kon je even in de auto slapen. Dat was goed te doen, we kwamen niet al te moe aan. Maar nu er geen derde volwassene in de auto zit vind ik het toch maar eng...
    Ik denk inderdaad dat een 2de nacht geen slecht idee zou zijn. Misschien nog mensen met ervaringen?
     
  4. Noordeling

    Noordeling Fanatiek lid

    5 aug 2014
    1.223
    103
    63
    Ik zou één x overnachten, s avonds tot een uur of 11 proberen door te rijden (hopelijk slapen ze een groot deel) dan lekker slapen en op tijd weer vertrekken.
     
  5. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Heb je tips om de kinderen rustig te krijgen in de auto overdag? Die van mij zijn na 2 uur filmpjes kijken er klaar mee. Ook zoontje heeft veel last van autoziekte.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Wij rijden dat soort afstanden altijd heel rustig. Per dag zo'n 6 uur, eventueel dus met 1 of 2 overnachtingen. Tussendoor veel en lang stoppen, bij parkeerplaatsen/restaurants met een speeltuin, zodat ze even lekker kunnen bewegen.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  7. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Kent iemand misschien leuke plekjes of hotelletjes in of rond Lyon of Dijon?
     
  8. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.280
    2.884
    113
    Even Googelen
     
  9. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Wij gaan regelmatig naar Spanje, voor ons is dat zo'n 1400 km rijden. We vertrekken dan 's avonds na het avondeten, rond half 7. In het begin zijn de kinderen dan nog wakker en kletsen we gewoon wat. Rond 9 uur stoppen we even om te plassen, nog wat te drinken, tanden te poetsen en even de benen te strekken en dan is het de bedoeling dat ze gaan slapen. Dan rijden we in principe door tot 7 uur 's ochtends (af en toe even 5 minuten stoppen om snel koffie te halen of te tanken en te wisselen van chauffeur. Soms slapen de kinderen daar doorheen en anders kunnen ze even snel hun benen strekken.
    Om 7 uur is het even ontbijten, omkleden en spelen en dan rond half 8/8 uur weer door. Vanaf dan kunnen de kinderen filmpje kijken op de dvdspeler of een spelletje doen op hun tablet (en we hebben altijd nog wel wat spelletjes / kleurboeken / etc. mee).
    Rond 9 uur zijn we er dan. Voor de kinderen is het zo prima vol te houden, omdat ze dan maar een paar uur wakker zijn van de hele reis en voor ons is het ook goed te doen, omdat we afwisselen met rijden en als we er naast zitten kunnen we een beetje slapen.
     
  10. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Dat dachten we eerst ook te doen maar slaapt er 1 van jullie dan als de andere rijdt 's nachts? Of blijven jullie allebei wakker?
     
  11. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Beetje verschillend, ML blijft sowieso meestal de hele nacht wakker (hij kan er goed tegen). Ik probeer altijd wel wat te slapen, meestal zo'n 2 uurtjes verspreid over de nacht, de rest van de tijd hou ik ML gezelschap. Anders snoept 'ie veel om zichzelf bezig te houden :p.
     
  12. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou eerder (hier geen fan van nachtelijk rijden) om 16 uur in de auto stappen en gaan rijden.
    Om 18.30 even gauw eten en doorrijden en dan om 21.00 5 min benen strekken (mits de kinderen niet slapen) en om 12 uur een hotel pakken en dan de volgende ochtend vroeg doorrijden. Je hebt dan al 7 uur gereden en dan moet je nog 8 uur, elke 2 uurtjes ff eruit maar niet te lang en aangezien jullie beide rijden, kan de ander even rusten.
    Verder zou ik lekker wat eten meenemen ook chippie of worstjes.
     
  13. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.515
    2.356
    113
    Het is die zaterdag de 1e zwarte zaterdag. 14 uur rijden ga je niet redden, met een beetje pech sta je 14 uur in de file in Frankrijk. Ik zou rekenen op twee overnachtingen, als je die al kan vinden. Dat weekend vertrekken ook de meeste Nederlanders uit de regio noord richting het zuiden. In mijn omgeving gaat iedereen op 3 of 4 augustus op vakantie.

    Even gauw eten red je dus ook niet langs de snelwegen. Wij stonden onderweg naar de wintersport 50 minuten in de rij bij de McDonalds bij een wegrestaurant voordat we konden bestellen. Reken bij de tankstations ook op hele lange rijen.
     
  14. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Kom je naar nl of ga je naar spanje indien richting het zuiden zeker 2x overnachtrn ivm zwarte zaterdag. Indien richting nl zou ik 1x overnachten 16.00 vertrekken 18.30 eten 21.00 even stopoen kids pyama aan en laten slaprn en dan elke 2 uur van chauffeur wisselen en evt tankrn slapen als de ander rijd en dan rond 7.30 ontbijten en dan hoef je nig maar even
     
  15. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik ben ook een muts. Wist niet wat zwarte zaterdagen waren en even gaan opzoeken...
    Hoop dat we daar niet te veel last van ondervinden. We gaan wel van Spanje naar Nederland, maakt dat veel verschil uit?
     
  16. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.515
    2.356
    113
    Niet teveel last? Reken maar op een paar honderd kilometer file. Ook naar het noorden staan veel files. Wel minder dan naar het zuiden, maar nog steeds veel... De ANWB adviseert om pas zaterdag eind van de ochtend te vertrekken okdat de meeste files na de lunch minder worden.
     
  17. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Hoeveel kilometer is het? Wij hebben pas met onze drie kinderen (oudste vier jaar) 1375km gereden. Wij hebben niet overnacht.

    Zijn rond 12:00 uur vertrokken en waren er om 04:00 uur.
    Zijn een aantal keer gestopt en na 21:00 uur alleen nog om te wisselen.

    Wij vinden het niks om te overnachten, maar ieder is daar weer anders in.
     
  18. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Diegene met wagenziekte voorin zetten. Doen wij ook. Onze middelste kotst anders alles onder en als hij voorin zit niet.
    Daardoor heb je dus ook een volwassene achterin zitten voor je andere kind.
     
  19. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    @smax: het zijn 1514 km in totaal en volgens google maps 14u30min rijden. Dus ik schat met stoppen zoiets van een 17-18u.
    Ik vind het ook niets om te overnachten maar vind het wel eng om te slapen terwijl mijn man wakker blijft en omgekeerd. Ben bang dat hij of ik niet alert genoeg blijven. Met een derde volwassene in de wagen is dat toch anders. Kan je nog wat praten of zo.

    Maar ik denk wel dat we het gaan proberen. Zullen zien hoe het zit. Want als die zaterdag zo druk gaat zijn kunnen we best wat voorsprong nemen. Later vertrekken zit er helaas niet bij, we moeten er zeker zondag namiddag zijn. Is voor een feestje. Eerder kunnen we ook niet vertrekken ivm werk.
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Hebben wij ook geprobeerd, kotste ik zelf ook alles onder haha. Pilletjes helpen vaak ook wel goed.
     

Deel Deze Pagina