Wie heeft er ervaring met een stuitbevalling van haar 2e kindje?

Discussie in 'De bevalling' gestart door LMSB, 8 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Dag dames!!
    Zoals de titel al aangeeft.. Wie heeft er ervaring met een stuitbevalling en wat was het geboortegewicht van de baby? Hoe is de bevalling verlopen?

    Mijn kleine dame ligt al de hele zwangerschap in stuit en ben doorgestuurd naar de gynaecoloog. Maandag een gesprek om, als alles mee zit, donderdag een draaipoging te laten doen. Wel houd ik in mijn achterhoofd dat een draaipoging ook kan mislukken dus vandaar mijn vraag.

    Doei! :D
     
  2. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Hoi!
    Dat is spannend allemaal voor je!
    Mijn meisje lag ook in stuit. Ik heb besloten geen versie te doen, het voelde voor mij niet goed en daarnaast was de kans op slagen klein omdat ik een strakke buik had.
    Ik ben in contact gekomen met een gyn die ervaring heeft met stuitbevallingen, zijn denkwijze was dat stuitkindjes niet verkeerd liggen maar gewoon anders. Uiteindelijk besloot ik dus een natuurlijke bevalling te doen. Uiteindelijk begonnen mijn weeën vanzelf met 41.3. De bevalling verliep zoals iedere eerste bevalling, alleen het laatste stukje is iets anders. Je moet een tijdje persweeën wegpuffen omdat de billen vlug persweeën geven maar je nog geen volledige ontsluiting hebt. Het persen op zich duurde maar 25 minuten, en het is zo bijzonder om eerst de billen te zien komen! Als alleen het hoofdje er nog in zit duwt de gyn het hoofdje onder je bekken door, door op je buik te duwen, hier voel je niets van. Vervolgens pakken ze het kindje onder de oksels en trekken ze haar op die manier uit.
    Mijn meisje was perfect gezond met een gewicht van 3415 gram. Zelfs geen blauwe voetjes of schaamdelen (dit komt veel voor bij stuitbevallingen).
    Kortom: ik zou het echt zo weer doen!

    Als je vragen hebt kun je me altijd een pb'tje sturen. Ik zat in die tijd ook met veel vragen die ik aan iemand wilde stellen.
     
    Sunshine007 vindt dit leuk.
  3. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Oh nog iets: laat je door niemand wijsmaken dat je je kind in gevaar brengt door niet voor een keizersnede te kiezen. Dit is mij vaak gezegd, ook door artsen. Uiteindelijk weet jij als moeder wat het beste is. En vroeger werden kindjes ook vaak genoeg in stuit geboren. Ook een keizersnede brengt risico's met zich mee.
    Ik ben heel blij dat ik naar mijn eigen gevoel heb geluisterd.
     
  4. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Geen ervaring maar inderdaad luister vooral naar je eigen gevoel! Mensen proberen je al gauw op een ander been te zetten door van alles te roepen wat je angstig zou kunnen maken, heb dat altijd gehad als ik vertelde dat ik thuis wilde bevallen.. zeer vermoeiend

    Succes met de keuze!!
     
    Bloem2310 vindt dit leuk.
  5. nonski

    nonski Actief lid

    30 jun 2014
    159
    19
    18
    Overijssel
    Ja ik heb ervaring. Eerste was een vlotte thuisbevalling, 3500 gram. Mijn 2e was een stuit, versie niet gelukt. Voor vaginale bevalling gekozen omdat dit kindje ongeveer hetzelfde gewicht zou hebben. Mooie bevalling gehad, kindje was 3250 gram. Pb maar voor meer vragen!
     
  6. Sunshine007

    29 mei 2015
    82
    11
    8
    Ik lees even mee..ik ben nu 39 weken zwanger van onze 2de die ook in stuit ligt en ga ook voor een stuitbevalling.
     
    Bloem2310 vindt dit leuk.
  7. j010

    j010 Bekend lid

    27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Ik lees ook mee, 2e kindje in stuit. Ga zometeen naar ziekenhuis voor een versie.

    Vind het toch wel spannend!
     
  8. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    En, is de versie gelukt?
     
  9. j010

    j010 Bekend lid

    27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Nee helaas, hij lag al met z'n billen ingedaald. Dit alles in 3 dagen tijd. Dus ze konden helaas niet meer onder z'n billetjes komen om hem uit het bekken te duwen.
     
  10. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Bedankt voor de reacties! Hier afgelopen donderdag een versie gehad en die is gelukt! Ben zo blij! De dag erna een echo gehad bij de vk en ze is al bezig met indalen.. :D Een stuitbevalling was niet mogelijk ivm haar geschatte geboortegewicht
     
    j010 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina