Wie heeft er hier vakjes in het raam?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Vakjes in het raam? Ik heb best grote ramen en ik wil heel graag mijn ramen verdeeld hebben in vakken. Niet van die hele kleintjes maar gewoon normaal. Nu dacht mijn vriend een soort hor-achtig ding te maken die precies in mn ramen passen. Wie heeft iets soortgelijks?:D vind t zo gezellig vakjes haha
     
  2. EnBee

    EnBee Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Mijn schoonouders hebben het. Ook een geraamte zelf gemaakt zodat r precies tussen de kozijnen past. Zeg er wel voor dat het los is, en alleen een beetje klemt, of in ieder geval dat je het makkelijk eraf kan halen, zodat je geen problemen krijgt met ramen wassen. Verder staat het heel erg leuk en gezellig. Latjes kun je gewoon bij de bouwmarkt kopen, en dan op maat zagen en lijmen/spijkeren en dan verven. Foto heb ik helaas niet.
     
  3. Bertha

    Bertha Bekend lid

    13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben houten kozijnen, met daarin houten 'roetjes', deze zijn erop geplakt door de kozijnenmaker. Misschien is dat een nette proffesionele oplossing? Je ziet dit niet, is netjes afgekit (was voor ons goed koper dan 4kleine ruitjes per raam zeg maar)
     
  4. 24Mandy24

    24Mandy24 Fanatiek lid

    23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Mijn ouders hebben het. Zit tussen de ramen in geloof ik. Net iets fijner met ramen zemen. ;)
     
  5. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Hahaha dus die van mij had nog nie zo'n gek idee haha. Ik wil dit door heel t huis heen. Welk materiaal kunnen we er het beste voor gebruiken?
     
  6. Pompeltje

    Pompeltje Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij ook vakjes in het raam. Zit in het glas alles is verder van kunstof :) Vind het nog steeds het hele jaar door gezellig :)
     
  7. mamv1

    mamv1 Niet meer actief

    Kan me er eigenlijks geen voorstelling van maken hoe dat eruit ziet :)
    Heeft iemand een foto? :D
     
  8. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    Wat een leuk idee! Ik baalde altijd al dat wij niet zo'n vakjes hebben... Heb er nooit aangedacht om zoiets zelf te maken!

    :D ik zet m'n vriend maar weer aan het werk ;)
     
  9. Verox

    Verox Niet meer actief

    Noemen ze dat geen roedeverdeling?
    Ik heb ze in de tuindeuren, sfeervol, maar ellendig ramenwassen. ALS we dubbelglas nemen knikker ik ze eruit. Iemand ruilen? :D
     
  10. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Jaaaaaaa ik wil hahahaha
     
  11. woez

    woez Fanatiek lid

    19 sep 2009
    1.111
    201
    63
    Wij hebben het aan de achterzijde van de woning, 1 groot raam zonder vakjes maar aan de buitenzijde aan elke kant wel vakjes en ben er erg blij mee. Wij hebben dubbelglas en daar zit het tussen
     
  12. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.884
    7.594
    113
    Ja, maar ik heb het origineel dus door het hele huis eerst een groot raam en dan daarboven een vak met 6 kleine raampjes. Maar dan echt kozijnen met 6 stukjes glas ertussen, dat is wel gruwelijk duur.

    Ik zou er voor kiezen om wel met hout een soort van kozijnwerk over het glas te zetten en dat te kitten. Ik kan het altijd zien als mensen van die opplakroedes hebben en vind dat echt niet mooi staan, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.701
    42.532
    113
    ja een vriendin van mij heeft het, dat geraamte kan ze er zelfs uithalen met zemen;) Een hele handige man heeft ze, ziet er super uit, zij hebben ook een huis waarbij dat precies past..denk aan luikjes aan de buitenkant enz.

    kan wel vragen of ik een keer een foto mag maken??
     

Deel Deze Pagina