Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 10

Discussie in 'Miskraam' gestart door Frummels, 26 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik heb in het vorige deel een tijd meegeschreven en vond dat heel prettig. Het vorige deel net opgezocht, maar ik zag dat deze inmiddels gesloten is. Wie heeft ook meerdere miskramen meegemaakt en schrijft met mij mee?

    Inmiddels zit ik middenin miskraam 4. Ik geloof niet meer in 'pech' nu dit weer gebeurt, mede omdat het elke keer mis gaat rond dezelfde termijn (tussen de 6-7 weken). Mijn eerste en laatste miskraam lijken erg op elkaar, vruchtje is rond dezelfde termijn (6,5 week) gestopt met groeien en werd een MA. Mijn tweede miskraam startte met een bloeding rond 6,5 week, bleek een hematoom in mijn baarmoeder te zitten, maar het vruchtje groeide wel door (al was het langzamer dan op de termijn). Ik kreeg bloedaanval na bloedaanval en met 9 weken ging het helemaal mis. Mijn derde miskraam was met 5 weken, daarvan denk ik nog 'het kan gebeuren', dat zal een aanlegfout geweest zijn.

    Mijn chromosomen en die van mijn man zijn gecheckt, alles goed. Verder is er gekeken naar bloedstolling en een aantal andere zaken.

    Wij hebben nu in februari een afspraak staan in Gent, ik hoop dat ze ons daar verder kunnen helpen, want ik begin mij vrij hopeloos te voelen.

    Bij de laatste echo vermoedde de echoscopiste ook een hartvormige baarmoeder, dus daar krijg ik eind januari een echo voor, maar ik heb gelezen dat ze dat met een gewone echo helemaal niet kunnen vaststellen. Maar in Gent doen ze sowieso een hysterscopie heb ik begrepen (omdat dit nog niet gedaan is).

    Nu eerst maar de 'feest'dagen doorkomen, van mij mag 2016 heel snel voorbij zijn.
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hee frummelt. Goed dat je een nieuw topic opent. Heb veel aan t oude topic gehad.
    We kennen elkaars verhaal..
    Mocht je Facebook hebben er is een besloten pagina waar (helaas) veel kennis en ervaringbis met hh miskramen.. Gelukkig komt t bij de meesten uiteindelijk goed.
     
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    En nee een hartvormige baarmoeder is niet sltijd vast te stellen met een echo. Ik heb hier een hysteroscopie en een mri voor nodig gehad..
     
  4. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Bedankt zonnetje, ik zit ook in de FB groep sinds een tijdje, maar bedankt voor de tip.

    We gaan de onderzoeken maar afwachten! Hopelijk gaan ze iets vinden.
     
  5. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.916
    1.170
    113
    Heftig wat je allemaal hebt moeten meemaken Frummel! Ik hoop echt dat ze wat voor je kunnen doen in Gent! Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat het toeval is. Gelukkig zitten de kerstdagen er op en begint 2017 snel.

    Ik wil wel graag meeschrijven. Ik heb in aug 2015 een miskraam gehad bij 7 weken. Ik had al bloedverlies vanaf 6 weken en toen met 6,5 week bleek op de echo al dat het mis was. Er was alleen de zwangerschapsring te zien. Daarna ben ik direct weer zwanger geraakt. Ik heb toen bij 6 weken een echo gehad, maar toen kon de verloskundige in eerste instantie überhaupt m'n baarmoeder niet binden. Veel ervaring had ze dus niet. Bij een goede echoscopiste bleek ik veel minder ver te zijn. Max 5 weken. Ik had er al geen goed gevoel erbij, maar twee weken erna was het vruchtje gegroeid en rond de 7 weken met hartactie. Helaas is het toen na een paar dagen toch fout gegaan bleek toen ik met de termijnecho kwam. Ik had volgens de nieuwe vberekwning toen ruim 11 weken moeten zijn, maar helaas. Het vruchtje kwam niet vanzelf en ik heb toen voor een curretage gekozen. Dat is me 100% meegevallen! Lichamelijk weinig last van gehad. Helaas duurde het 16 weken voor ik weer ongesteld werd. Het heeft echt een jaar geduurd voordat mijn lichaam weer als vanouds aanvoelde en 30 november 2016 had ik eindelijk weer een positieve test. Helaas ging het dit keer met 4,5 week al mis. Gelukkig zo vroeg en gelukkig kwam alles vanzelf.

    Ik heb geen onderzoeken laten doen. ik ben alleen bij de gyn geweest in verband met buikpijn en een lange cyclus. Deze is rond de 6 weken. Zij zag niks geks, ook geen pcos of zo. Mij progesteron was ook goed (7 dagen na eisprong 37) en fsh was 4,7 op dag 4.
    Ik hoop nog op gewoon pech. Met name omdat ik al wel een dochter heb uit 2014.
     
  6. Lyanne T

    Lyanne T Actief lid

    15 sep 2016
    234
    0
    16
    Ik heb dit jaar ook 3 miskramen gehad. In 2014 een gezonde zoon gekregen en begin steeds meer te denken dat dat gewoon een gelukje is geweest.. 2 januari een afspraak bij de gyneacoloog om verder onderzoek te doen.

    Eerste miskraam was 9 weken en de 2e liep 2 weken achter met 5 weken en nu net 4 weken. Ik snap er niks van.
    Vitamine D en schildklier zijn goed dus dat kan het niet zijn, zouden we dan echt gewoon 3x pech hebben gehad? :(
     
  7. applejo

    applejo Bekend lid

    14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Heftige verhalen zeg allemaal!! Het is niet niks.
    Ik meld me ook graag. 3 in een jaar. Vorig jaar dec, juni 16 en dec 16. Laatste was op 1 dec. Waar ik nog steeds van bloed en lang duurt. Waarscijnlijk BBZ omdat mn baarmoeder tot 3x leeg was met alle tussen controles. Heb net getest en eindelijk cb test afgezakt naar 1+2 weken. Ipv 2 + 3. . Geeft wel meer rust.. weet nu niet goed wat ik nu moet. Zijn nu 2 jaar bezig
     
  8. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Hai meiden, wat vreselijk naar dat jullie ook meerdere mk/ma hebben door gemaakt!
    Ik hoop dat in 2017 voor ons allemaal onze diepste wens uit mag komen en we blijvend zwanger raken en een mooi gezond kindje op de wereld zetten!

    Ik zou ook graag mee schrijven.
    Mijn nickname is Kyra, in april word ik 40 jaar.
    En ik heb morgen een afspraak bij de gynaecoloog voor mijn tweede ma. Gisteren met 8,2 wk de eerste echo. Mooi vruchtje van 7,1wk, maar geen hartje (meer)
    Vorig jaar ook een ma gehad met ruim 10 WK na een goede eerste echo.
    Zeer dankbaar voor mijn geweldige zoon uit 2014, maar de wens voor een tweede is er niet minder om.
     
  9. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Marlau wat verdrietig zeg, zoveel nare ervaringen uit elkaar. Ga je nu wel onderzoek laten doen of zelf nog verder proberen?

    Lyanne vreemd he dat het dan na een goede zwangerschap zo vaak fout gaat. Er moet minimaal 8 weken, bij voorkeur 12 weken zitten tussen laatste miskraam en het bloedonderzoek, omdat je waardes door de zwangerschap verhoogd kunnen uitkomen. Al is dat misschien anders als je niet zo lang zwanger bent geweest in weken, omdat het hcg dan uit je lijf is? Wel goed om even na te vragen. Succes.

    Welkom hier appeljo, kan mij voorstellen dat je het niet zo goed weet. Wel fijn dat je hcg terugloopt. Hoe is het nu met het bloed?

    Wat naar dat het bij jou ook al drie keer mis is gegaan Kyra. Weet je al wat je gaat doen, afwachten, pillen of curretage?

    Hier bloed ik op dag 10 nog steeds, het is amper wat en bruin maar nog steeds aanwezig. Ik verwacht dat ik weer een cyclus heb zonder eisprong en dan weer een normale. Ben nu ook nog niet bezig met weer zwanger worden, leef erg toe naar mn afspraak in Gent, ik wil zo graag antwoorden..
     
  10. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.916
    1.170
    113
    Even een reactie tijdens het koken! Kyra, wat naar om jou hier ook te zien! Wij hadden bijna gelijktijdig na een jaar weer een positieve test. Vandaar dat ik je naam herkende.
    Heel veel sterkte!
     
  11. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    lees/schrijf mee
     
  12. annaatje

    annaatje Fanatiek lid

    18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @frummels ik heb 2 miskramdn gehad
    Dmv iui heb ik zoon gekregen
    Ook via gent. Ze zijn erachter gekomen in gent dat mijn bloed te snel stolt. Krijg nu kinderaspirine.
    Je kan het altijd vragen als je naar gent gaat
    Succes allemaal xxx
     
  13. Monet

    Monet Bekend lid

    13 nov 2012
    586
    225
    43
    Helaas mag ik me hier ook melden. In september 2014 bevallen van een prachtige dochter. Helaas het afgelopen jaar 2x een miskraam. Wij hebben toen besloten om een chromosomenonderzoek te laten doen en daaruit is gebleken dat mijn man een translocatie heeft bij 2 chromosomen. Dit houdt in dat wij een verhoogde kans hebben op miskramen. Dat was natuurlijk niet het nieuws dat wij wilden horen en we zijn er dan ook erg van geschrokken.

    Het kan zijn dat de volgende zwangerschap weer goed gaat. Het is ook heel goed mogelijk dat ik nog een paar miskramen krijg. Dat is helaas niet te zeggen. Ik kijk enorm uit naar een zwangerschap maar het maakt me tegelijkertijd ook enorm onzeker.
     
  14. applejo

    applejo Bekend lid

    14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Ik bloed momenteel allen s ochtends en s avonds iets na t afvegen.
    Vraagje aan de experts: als het bloed helder wordt.. zal ik dan weer ongesteld zijn? Volgens mn normale cyclus moet ik dat vandaag worden en vond mn bloed vanochtend helder.rood.. en heb een zeurende zere rug. Of zal dat niet kunnen? Wanneer gaan jullie in principe weer bezig met het geklus...
     
  15. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @applejo: heb je getest wanneer of je hcg al weer uit je lijf is? En weer ovutesten gebruikt? Zo heb ik ma mijn vorige ma kunnen bepalen hoe het met mijn cyclus stond.
    Wij hebben direct vanaf ronde 1 weer gebruik gemaakt van de positieve ovulatie test...

    Hoe is het met iedereen?
    Kunnen jullie de moed weer vinden om er weer voor te gaan?

    Ik voel me vandaag beroerd: geen energie, neerslachtig, verdrietig.
    Gisteren bij de gynaecoloog geweest en ik heb weer tabletten gekregen. Gisteravond 3 tabletten mifigyne genomen en vanaf morgenochtend elkde 12 uur 2 tabletten cytotec inbrengen. Dit werkte de vorige keer ook bij mij. Ik verwacht t vruchtje dan in de loop van oudejaarsdag te verliezen.
     
  16. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @monet: jeetje dat lijkt me ook heftig.
    Gewoon blijven proberen tot je een plakkerd hebt..
    Sterkte meis!
    @lysanne: dikke pech dat is eigenlijk wat de gyn tegen ons zei. Met name vanwege mijn leeftijd.
    Gaan jullie verder onderzoek laten doen?
    @frummels: is je hcg inmiddels al weer uit je lijf? En waar ik wel benieuwd naar ben: waarom denk je dat je weer eerst een cyclus zonder eisprong krijgt?
    @marlau: ja, wat balen hè dat we elkaar dan weer hier moeten treffen!
     
  17. Corinne83

    Corinne83 Actief lid

    19 apr 2016
    274
    12
    18

    Heftig hoor, ik heb ook een translocatie. Wij kwamer er bij onze 2e zwangerschap achter dat het niet gied was tijdens de 20 weken echo. Toen wist ik nog niets van de translocatie. Deze zwangerschap hebgen we afgebroken bij 23 weken. Dat is iets wat je nooit mee wil maken.

    Ik wil je niet bang maken maar houdt er rekening mee dat als het blijft zitten dat get alsnog mis kan zijn. Daarom zitten wij nu in het pgd traject.
     
  18. applejo

    applejo Bekend lid

    14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Wow heftig zeg Corinne..mag ik vragen waarom jullie de zwangerschap hebben afgrbroken? Of ging dat vanzelf.

    Ik heb ook een chromosonenonderzoek laten doen... en krijgen daar geloof ik eind januari pas de uitslag van. Spannend
     
  19. applejo

    applejo Bekend lid

    14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Nee... ik moet 3 januari naar het zh om nog 1x te kijken of hcg uit mn lichaam is. Gelukkig was mn test gister al veel lichter dan vorige week.. hopen dat het zo doorzet.
     
  20. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Annaatje fijn dat het bij jou gelukt is. Ik heb mn laatste zwangeschap al utrogestan en kinderaspirine gebruikt en dat heeft helaas niet geholpen, dus ik hoop dat ze gaan vinden wat er dan wel aan de hand is.

    Monet wat schrikken zeg, dan heb je inderdaad elke keer 50 procent kans op een miskraam toch? Overwegen jullie ivf-pgd of blijven jullie zelf proberen?

    Kyra jeetje, 3 mifegyne, dat is veel. Ik kreeg er altijd maar eentje. Hopelijk werkt het bij je. Mijn test van dinsdag (dag 8) was nog knal positief. Zo ging het de vorige keren met de mk rond dit termijn ook, en toen had ik bij beiden nog 3,5-4 weken een positieve test en geen eisprong en werd ik rond de tijd dat ie negatief wordt ongesteld (zonder eisprong, ik temperatuur). Dus tuurlijk kan het nu anders gaan, maar ik verwacht hetzelfde patroon.

    Applejo zolang er hcg in me lijf zit, is deze van de kaart. Het kan inderdaad zijn dat je ongesteld wordt maar dat hoeft niet. Als het helderrood en meer wordt met slijm, dan zou het zo kunnen zijn. Kan ook zijn dat je nog steeds in je miskraam zit. Succes.
     

Deel Deze Pagina