Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 10

Discussie in 'Miskraam' gestart door Frummels, 26 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Hoi meiden gisteren avond de mifegyne ingenomen en ben vanmorgen om half 5 al gaan vloeien! Heb de cytotec nog niet een aangeraakt... wat nu??? Moet eigenlijk morgen ochtend 9 uur 4 pillen inbrengen....
     
  2. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @Lelie: heel herkenbaar hoor! 2 vriendinnen waren zwanger ten tijde van mijn tweede MA. Eerste reeds bevallen en bij de tweede kan het elk moment gebeuren.
    Erg confronterend. Zij wel en wij niet. Zo oneerlijk! Maar aan de andere kant, ik gun het ze van harte. Fijn dat zij niet zo een lijdensweg af hoeven!
    Ik ben open geweest naar mijn omgeving. En dat maakt het voor mij wel dragelijker. Dat ik kan zeggen dat ik het moeilijk vind maar ook erg blij voor heb ben.
    Hoe is dat voor jou?
     
  3. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    sorry, verkeerde bericht gequoted.
     
  4. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ik moest de van mijn gyn de kuur afmaken.
    Wat heb jij afgesproken?
    En anders even bellen?
     
  5. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    De bloeding is echt al flink op gang poeh. Maar moet idd de 4 pillen morgen om 9 uur inbrengen. Maar waarschijnlijk hoef ik niet de rest vd pillen te doen.
    De gyn zei dat 5% van de vrouwen al beginnen met de mk na de mifegyne te slikken. En 95% pas na start cytotec... en uiteraard val ik weer in de 5% :confused:
    Maar idd wel morgen inbrengen en meteen plat liggen omdat ik al vloei...
     
  6. Babilu

    Babilu Actief lid

    29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Inderdaad... Zo pijnlijk als anderen wel zwanger worden....voel me dan ook altijd down... Missbrouwer heb je de pillen ingebracht?
     
  7. Lelie44

    Lelie44 Actief lid

    6 apr 2017
    384
    267
    63
    @Kyra77 ja er zit wel wat in wat je zegt. Bij de eerste miskraam hebben wij het naast de familie met niemand gedeeld, bij de tweede wel met sommige vrienden. Maar denk dat ik er voortaan ook maar gewoon open over ga zijn. Dat maakt het denk ik wel wat makkelijker. Tegelijkertijd wil je ook je vriendinnen weer niet afschrikken met de verhalen dat het ook mis kan gaan.

    @Missbrouwer hoe gaat het nu?
     
  8. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Hoi allemaal,

    Ja de pillenkuur inmiddels voltooid en bloed echt heel erg met flinke stolsels bah. Hoelang duurde dat bij jullie?....
     
  9. Babilu

    Babilu Actief lid

    29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Wij zijn er tegenwoordig ook open over, mensen schrikken soms even maar iedereen snapt hoe moeilijk het is en je hoort ineens allerlei ervaringen waarvan je niet wist dat mensen dit ook hebben meegemaakt
     
  10. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ja, ik ben blij dat ik er open over geweest ben.
    En anderen afschrikken? Tja, we verzinnen toch geen horror verhalen? Dit is toch wat ons is overkomen? Ik vind dat ik dan mag delen wat dat met me doet. En dat vriendinnen het ook weten, waarom het soms moeilijker voor mij is om blij voor hen te zijn.
    Ik heb ook aan de andere kant gestaan. Ik vertelde dat ik zwanger was ( 10 weken van mijn eerste) en ik zag een vriendin zich groot houden. Ik heb gevraagd hoe het voor haar was en toen vertelde ze dat het bij haar mis was gegaan met 12 weken (1e kindje). Ik vond het fijn om dat te weten, want dan kon ik ook rekening met haar houden. ( gelukkig voor haar is ze inmiddels 2 maanden moeder van haar 2e kindje dus zo kan het gaan)

    @ missbrouwer: bij mij duurde het bij mijn 1e ma 1 dag en bij de 2e 2 dagen
     
  11. Bob1981

    Bob1981 Fanatiek lid

    7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Hi,

    Ik zou graag mee willen schrijven en wat tips krijgen.
    In 2010 de mmm in gegaan en dat werd eerste ma met 12,3 weken...
    Daarna nog een vroeg mk met 6 weken en daarna werd onze mooie dochter geboren in 2012.
    We wilde graag een brusje dus nooit meer aan de pil gegaan en hieruit kwamen nog 5 ma's en mk...in totaal staat de teller nu op 7 ma en mk en 1 voldragen zwangerschap.
    Ik ben nu weer zwanger en de eerste echo was oké, ring te zien en daarboven vruchtje maar nog geen hartactie.
    Nu hebben wij door de vele mk al heel wat onderzoeken gehad, genenpnderzoek, chromosomen onderzoek en 4 foetussen zijn onderzocht en deze vertoonde geen afwijkingen dus ze waren gezond.
    De gyn gooide het op botte pech maar ik vind 7 mk geen pech meer te noemen.
    Omdat er uit de onderzoeken nooit was is gekomen doen ze verder niets aan ook omdat ik wel 1 voldragen zwangerschap heb gehad.

    Nu ben ik mij gaan verdiepen en kwam op uterogestan daar heb ik naar gevraagd afgelopen vrijdag en de gyn zei glashard dat ze er hier in NL niet in geloven en dat ze het alleen voorschrijven bij ivf.

    Ik heb een schildklierafwijking een te langzaam werkende, mijn cyclus is wissels, ik ben al wat ouder 36 jaar en mn moeder kwam vervroegd in de overgang, ik ven vaak vermoeid etc. Genoeg zaken die een tekort kunnen verklaren van progesteron.
    Waarom willen artsen dit niet voorschrijven?
    Wie weet een arts/ gyn die dit wel voorschrijft in de buurt van R'dam?
    Ik wil deze zw echt zo graag en ik voel me zo niet gesteund.

    Ik heb mn huisarts al aangeschreven in de hoop dat zij wel bereid is...
    Ik zag ook dat je zelf kunt bestellen via internet.

    Ik ben echt een beetje wanhopig omdat ik zo bang ben dat het voor de 9e x weer mis gaat...
     
  12. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Welkom bob1989!
    Wat ontzettend naar dat je zo veel miskramen hebt moeten door maken!
    Ik ga voor je duimen dat dit wel een goede zwangerschap is en dat je over 8 maanden een gezonde baby in je armen mag hebben!
    Ik heb geen ervaring met utero. Weet wel dat er in NL een studie naar gedaan is en dat daar toen uitgekomen is dat utero geen effectieve manier is die mk kan voorkomen. Dus helaas zijn ze hier in NL inderdaad erg terughoudend in.
    Als je meer informatie wilt, er is op Facebook een besloten groep: herhaalde miskramen. Daar is veel informatie te vinden over bv behandeling in Gent . Daar schijnt een prof te werken die veel ervaring heeft en verder kijkt dan NL, waar het vaak meer komt op botte pech.
     
  13. Lelie44

    Lelie44 Actief lid

    6 apr 2017
    384
    267
    63
    Hoi allemaal,

    Ik heb inmiddels de uitslagen van de MRI. Gelukkig hebben ze niks ernstigs gevonden! Alleen hele kleine cystes (mochten eigenlijk niet eens zo heten volgens gyn omdat ze zo klein waren) en dat mijn baarmoeder wat meer naar links ligt. De radioloog was daarnaast van mening dat mijn baarmoeder afwijkend was (inderdaad hartvormig) alleen de gyn vond dit binnen de normale bandbreedte vallen.

    Hij vroeg me nog of ik genonderzoek wilde laten doen, maar daar kies ik nu nog niet voor. Vanaf 3 miskramen raadt hij dat wel aan. Voor nu kunnen we 'gewoon' weer verder met proberen!

    Wel raadde hij aan om bij elke miskraam minimaal 2 menstruaties af te wachten, omdat je daarmee de kans op een vervolgmiskraam zo klein mogelijk houdt.

    Succes allemaal en ik hoop jullie snel te zien bij een van de andere 'zwanger zijn' fora!
     
  14. R1988

    R1988 Actief lid

    30 mei 2017
    122
    28
    28
    Vrouw
    Hallo Dames,

    Graag zou ik met jullie willen mee praten. Mijn naam is Rosiana 28 jaar. In december 2015 gestopt met de pil.
    Mei 2016 zwanger en miskraam (6wkn)
    December 2016 zwanger en miskraam.(5wkn)
    Mei 2017 zwanger en met 6.5 week mis. Er scheen niks in mijn baarmoeder te zitten. ☹ snik snik
    Heeft een van jullie de oorzaak van de miskramen laten onderzoeken? Kwam hier iets uit?
    Liefs Rosiana
     
  15. crystals

    crystals Actief lid

    20 okt 2015
    404
    95
    28
    Bob1981 ik wilde even zeggen,ik gebruik utrogestan ind voor ivf maar heb nu blijkbaar toch een vroege miskraam de bolletjes houden het bloed verlies maar beperkt tegen. Vandaag krijg ik te horen of ik mag stoppen. Ook hield de utrogestan in het begin mijn menstruatie niet tegen. Daarnaast is utrogestan ook niet zo onschuldig als het lijkt. Ik heb er wel eens succes verhalen over gehoord inderdaad bijv bij een form lid nina sanders maar ik denk dat als het moet komen het toch wel gebeurt sterkte meid xxx
     
    Bob1981 vindt dit leuk.
  16. Babilu

    Babilu Actief lid

    29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Wij hebben onderzoeken laten doen. Op stolling, antistoffen en erfelijkheidsfactoren. Is niks uitgekomen. Goed nieuws maar waarom dan toch 3 miskramen.....
    We hebben nu 77 procent kans dat het een volgende keer goed gaat. Maar ja eerst zwanger zien te worden.... En dan vandaag horen dat een vriendin van een collega ongewenst zwanger is in een onstabiele situatie... Zo oneerlijk...
     
  17. R1988

    R1988 Actief lid

    30 mei 2017
    122
    28
    28
    Vrouw
    Dat is inderdaad echt zo oneerlijk! we hebben alles op orde! En stabiele situatie en bij ons gaat het niet goed..:(
     
  18. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Hoi meiden
    Even een update.
    Inmiddels bloed ik nu al ruim 2 weken en heb vorige week zelfs een nacht in het ziekenhuis gelegen omdat de bloeding niet stopte :( ze hebben toen ket een tang een stuk weefsel uit de bm mond getrokken en hierdoor stopte de bloedkraan gelukkig. Nog een dosis cytotec gehad in het zkh maar dit deed niet veel. Volgende dag mocht ik weer naar huis en heb 9 juni controle.
    Maar nu bloed ik nog steeds...iig steeds met opstaan na de nacht nog een flinke 'plons' zeg maar en met plassen en afvegen dan flink wat op wc papier. Het is alleen niet echt puur bloed meer zeg maar. Het is (sorry vd details) oranje/roze/rood met slijm. Afgelopen vrijdag duurt het dus al 2 weken....
    Ik vermoed dat mn bm gewoon nig vol zit met troep want amders was het nu toch wel gestopt?:eek: o_O of duurde het bij jullie ook wat langer? Naja 9 juni weet ik meer....
    Heb zo'n voorgevoel dat het alsnog op een curretage neer komt :(
     
  19. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Bij mij zagen de laatste restjes er zo uit. Hoop dat dit bij je ook einde aanduidt.
     
  20. R1988

    R1988 Actief lid

    30 mei 2017
    122
    28
    28
    Vrouw
    Wauw wat heftig en een achtbaan van emoties! Ik hoop voor je dat het bloeden snel stopt! Sterkte!
     

Deel Deze Pagina