Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 10

Discussie in 'Miskraam' gestart door Frummels, 26 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Ze hebben naar mn baarmoeder gekeken en die was schoon en nix aan de hand eierstokken zagen er ook goed uit en toen ik nog zwanger was moest ik bloedprikken voor ijzer suiker bloedgroep enz en daar was ook allemaal niks mee aan de hand en en de miskraam eigenlijk alleen naar baarmoeder gekeken die dus gewoon goed was en eierstokkken die goed waren en dat was het wel en ja of alles schoon was.. maar dat checken op stolling kan nu ook nog?? Ik voel me verder goed ben weer denk ik ongesteld geworden op 9dpo maar temp was nog hoog vanmorgen 36,8 dus even kijken wat temp straks is of het dan weer 36,4 is dus even in de gaten houden want bloed was net veeel minder al dus wacht even af wat het allemaal gaat doen
     
  2. Eef13

    Eef13 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    De bloedonderzoeken doen ze juist als je niet zwanger bent. Ik geloof zelfs dat je eerst een bepaald aantal weken moet wachten na een zwangerschap. Ze meten namelijk je normaal waarden en dat kan niet als je zwanger bent of net bent geweest. Ik weet niet wat standaard is in Nederland maar ze zouden meer dan alleen je bloedstollingswaarden moeten testen. Denk maar aan je schildkierwaarden bijvoorbeeld.
    En je baarmoeder zou beter onderzocht moeten worden middels een hysteroscopie. Om te kijken of de vorm goed is, er geen littekenweefsel zit, of een infectiehaard, etc....Dit kan allemaal miskramen veroorzaken. De complete lijst van miskraam onderzoeken kan je wel vinden op internet.

    Kom voor jezelf op en vraag naar alle onderzoeken. Verander desnoods van arts want ze hadden dit zelf al moeten voorstellen. Sterkte!
     
  3. Eef13

    Eef13 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Marlau, vandaag de grote dag dus? Ik hoop hier snel goed nieuws te mogen lezen. Wat ontzettend spannend....de echte echopret is er dan niet echt he....we duimen mee!!

    Ik was ook bang hoor, dat ik de klap later zou krijgen. Een postnatale depressie ofzo. Maar dat is niet gebeurd hoor. Het blijft gewoon een gevoelig en emotioneel punt. En het weerhoudt me er wel van om voor een derde te gaan. Het positieve is dat als ik er soms echt even doorheen zit met lastige kids, dat ik me dan besef dat ik juist heel blij moet zijn met m'n (op dat moment heel vervelende ) kids !
     
  4. Leo78

    Leo78 Bekend lid

    10 feb 2012
    910
    394
    63
    Nou ja, wat Eef zegt dus. Ze hadden je veel beter moeten helpen. Zo veel jaren bezig en drie miskramen op zon termijn, dat vraagt om onderzoek. Lijkt me geen pech meer. Een echo zegt niks over de staat van je baarmoeder, alleen met een hysteroscopie kun je wat zien aan bijvoorbeeld de vorm ervan. Bij zulke late miskramen denk ik aan of stollingsafwijkingen of een afwijkende baarmoeder. Laat je niet afschepen en eis meer onderzoek!
     
  5. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Mijn echo was goed! Ik zag dat een aantal van jullie mijn berichtje in het 'uitgerekend' topic hadden geliked. Heel lief! Ik was zo zenuwachtig, zelfs de echoscopiste was een beetje zenuwachtig. Zij heeft mijn miskraam in maart vastgesteld en is gewoon een heel lief mens. Toen ik zag dat het goed was werd het weer leuk.

    @Bieni ik heb alleen het stollingsonderzoek gedaan. Hier is niks uitgekomen maar ik slik nu wel op eigen initiatief kinderasprine. De vk is op de hoogte hoor.

    @Eef13 wat fijn dat de klap niet later is gekomen. Ik snap wel dat het je tegenhoudt om aan een derde te beginnen. Dan begint alle ellende (misschien) weer overnieuw. Bij jou is ook geen oorzaak gevonden toch? Ergens wel jammer dat dat je tegenhoud, maar wel super dat de tweede er wel gekomen is. Ik had misschien wel een derde gewild, maar mijn vriend wil dat sowieso niet en ik denk ook niet dat ik er weer vier miskramen eerst voor over heb. En jij hebt zelfs helaas nog meer miskramen moeten doormaken.

    @Lotte, eens met Leo en Eef. Ik merkte in het ziekenhuis dat er best wel voorbij wordt gegaan aan de miskramen. Je moet echt zelf initiatief nemen. Bij mijn ziekenhuis deden ze ook heel weinig. Chromosomen onderzoek en stolling en dat was het. Het is dat ik al een schildklier probleem heb, maar anders denk ik dat ze er nooit over begonnen was. Succes! Zo klote dat je al die miskramen moet doormaken en dan ook zelf nog actie moet ondernemen om de oorzaak te achterhalen. Dit is al zo'n kwetsbare periode.
     
  6. Leo78

    Leo78 Bekend lid

    10 feb 2012
    910
    394
    63
    Ja Marlau ik had je nieuws al gezien. Ben heel blij voor jullie! Volgens mij ben je ook iets verder dan je dacht toch?
     
  7. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ja klopt, twee daagjes. Volgens mij eigenlijk maar 1. Het ging allemaal een beetje vaag, maar dit staat nu op papier. Het kwam in ieder geval overeen met wat ik had berekend via ovulatietesten.
    We schelen nu nog meer een weekje. :)
    Ben jij nog weer iets vooruitgezet na je eerste echo? Aangezien je toen 5 dagen minder ver was dan je zelf dacht?
     
  8. Leo78

    Leo78 Bekend lid

    10 feb 2012
    910
    394
    63
    Ja precies een week scheelt het! Nee bij ons is het nog hetzelfde, ik heb vier echo's gehad en bij elke van die vier echo's, bijna allemaal door een andere echoscopist gedaan en de vierde in het ziekenhuis met een heel ander apparaat, kwam er de ud van 19 maart uit! Oftewel dit kind groeit exact op het goede tempo! Terugrekenend vanaf de eerste echo zou ik op precies 3 weken positief moeten hebben getest. Tja volgens mij 'kan' dat niet. Maar je ziet, toch kan het! Ik ga er gewoon niet meer over nadenken :)
     
  9. Bieni

    Bieni Actief lid

    9 aug 2014
    161
    33
    28
    Oke, waarom ben je dat gaan slikken dan? En moet je dat nu ook nog slikken nu je zwanger bent.? Hoeveel miskramen heb jij gehad?

    Wat fijn dat je echo goed was, zo fijn gevoel lijkt me.
     
  10. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    @Bieni, in mijn familie komen wel meer stollingsziekten voor. Daarnaast is er nog niet zoveel bekend over stollingsziekten. Dus ik heb het gewoon maar geprobeerd. Geslikt vanaf een dag voor mijn eisprong tot straks 36 weken. Het is een hele lichte dosering, maar kan wel net het verschil maken. Ik heb ook geen echte nadelen kunnen vinden, dus vond het wel het proberen waard. Bij mijn dochter heb ik niks geslikt.

    Ik heb 2 miskramen gehad en 2 missed abortions.
    Ik werd altijd redelijk snel zwangerschap, behalve na mijn curretage. Ook houdt mijn lichaam vruchtjes makkelijk vast. Toen ik gecurreteerd ben liep ik al bijna 7 weken met een dood vruchtje rond. Op 1 veegje bruin verlies is er toen niks gebeurd. Daarom denk ik dat mijn baarmoeder makkelijk vruchtjes accepteert. Of het nu een goed of verkeerd vruchtje is. En bij gebrek aan een betere verklaring denk ik dat ik daardoor de miskramen heb gekregen.
    Maar goed, voor hetzelfde geld ligt het ergens anders aan.

    Het is gewoon een enorm zwaar traject en het enige wat je kan doen is het opnieuw proberen. En zoveel mogelijk laten onderzoeken en uitsluiten.
    Hoe gaat het nu met je?
     
  11. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Leo en Marlau, zo fijn om te lezen dat het bij jullie deze keer goed gaat! Dat geeft de burger moed!

    Ik was een tijdje niet zo actief op het forum, beetje afstand gehouden en wat minder willen lezen over miskramen en willen spreken over mezelf.

    Hier inmiddels de derde ronde na mijn laatste miskraam. Ik mag met deze ronde erbij het nog vier keer proberen, als ik dan niet zwanger en of als ik weer een miskraam krijg gaan we praten over IVF-PGS. Ik heb de laatste tijd steeds meer last van mijn medicatie, hormoonbommetje ben ik (vooral snel emotioneel), maar ik heb het er allemaal voor over. Hopelijk heb ik eind volgende week wat positiefs te melden hiero!
     
  12. Bieni

    Bieni Actief lid

    9 aug 2014
    161
    33
    28
    Oke vandaar dat je het bent gaan slikken begrijpelijk. Ik heb er ook weleens over gelezen toen we voor ons zoontje aan het proberen waren.

    Ik heb nu een afspraak staan bij de gyn, over 3 weken en dan zullen we het wel horen of hij nog even wil wachten of onderzoeken laat doen.

    Het gaat goed met me, ik heb afgelopen weekend mijn eisprong weer gehad. Dus vind het fijn dat mijn lijf het wel snel oppakt.
     
  13. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik heb gisteren te horen gekregen dat onze tweede poging tot het maken van een tweede kindje het ook niet heeft gered. Ik ben nu aan het wachten tot er hopelijk vanzelf iets gebeurt.
    Dus helaas hoor ik hier nu ook thuis. Ik weet nog niet of ik hier actief ga meeschrijven, maar ik dacht, laat ik me maar even melden.

    Ik ben 38 jaar oud en woon met man en dochter in Canada. En we hopen nog steeds op een tweede kindje.
     
  14. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Sterkte meis:(
    Hopelijk wordt het jullie snel wel gegund!!


    Hier ondertussen na de miskraam een cyclus gehad van 33 dagen met op dag 24 eisprong en dus daarna op 15/09 ongesteld geworden op 9dpo
    Nu in de nieuwe cyclus heb ik op dag 18 een eisprong gehad en dus nu 5 dpo dus afwachten weer
    Verder hebben we geen onderzoeken meer gedaan maar ik las dat er kinderparacetamol geslikt wordt tegen eventueel een te snelle bloedstolling? Als wij weer zwanger mogen raken ga ik ook kinderparacetamol slikken want het verdunt toch je bloed iets alleen hoeveel MG moet je halen dan?
     
  15. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Sterkte voor alle nieuwe meiden. Super rot dat jullie het ook moeten door maken!

    @kinderparacetamol: let op gaat NIET om paracetamol, maar om asperine. Dat heeft ook een bloedverdunnende werking. 100 mg nemen, ik geloof bij voorkeur s Avonds innemen uiteengevallen in water.
     
  16. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief


    Heb je toevalling een paar merken waar dan gekeken naar kan worden, was al wezen googlen maar daar kom je vooral paracetamol tegen en op de site van kruidvat zie ik wel asprine maar niet voor kinderen
     
  17. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    1507400857815423576647.jpg
     
  18. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Ja die was ik dus al tegen gekomen op de site van kruidvat, dus die kan je gewoon slikken dan dat is wel fijn! Dankjewel:)
     
    Kyra77 vindt dit leuk.
  19. Leo78

    Leo78 Bekend lid

    10 feb 2012
    910
    394
    63
    Frummels vindt dit leuk.
  20. Leo78

    Leo78 Bekend lid

    10 feb 2012
    910
    394
    63

Deel Deze Pagina