Wie heeft er wel eens iets heel engs meegemaakt?

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    ben met 3 anderen met 120 langs de vangrail gescheurd..
    Was HEEL ERG ENG.Mijn oom reed en de rest van ons sliep.we waren de hele dag buiten in de hete zon aan het werk geweest.en toen dus ruim een uur naar huis rijden.Mijn oom is toen in slaap gevallen en zo zijn we dus met 120 langs de vangrail geschuurd... :rolleyes:
    Ik had er niet aan moeten denken wat er was gebeurd als hij de andere kant op stuurde........
     
  2. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje wat een verhalen.
    Ik heb 2 enge verhalen.

    Toen ik 12 was stond ik met een groepje vrienden op een bruggetje toen er een man onder het bruggetje doordreef. Hij was al helemaal blauw en buiten bewustzijn.
    Hebben toen met zijn 10-en tegelijk 112 gebeld. Man bleek een epeleptische aanval gehad te hebben en iets verderop in het water gevallen. Hij heeft het volgens mij wel overleeft.

    Toen ik een jaar of 16 was fietste ik in het donker van vriendje naar huis, halverwege reed ik bijna over een vrouw heen die met haar rug omhoog op de straat lag, het was buiten erg koud, en ze had geen jas aan.
    Durfde niet te stoppen om haar om te draaien ( kreeg helemaal van die fantasien dat ze een doorgesneden keel had ofzo ) dus ben als een gek naar huis gefietst, mijn moeder mijn tante gebeld en die is gaan kijken met de hond.
    Vrouw bleek al als vermist opgegeven te zijn, was in verwarde toestand van huis vertrokken.
     
  3. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Mijn man werkte in een gevangenis. Een van de gedetineerden benaderde hem om wiet naar binnen te smokkelen. Mijn man vroeg of hij soms gek was en heeft melding gemaakt. De dag erna kwam hij de man weer tegen en die begon hem te vertellen wie ik was, welke auto van ons was, waar wij woonden, hoe hij naar zn werk reed enz. Hij wist echt alles! Mn man heeft weer melding gemaakt en die gedetineerde is over geplaatst. 's Avonds liep hij naar huis en werd achtervolgd door een rood stipje (zo'n laser op een pistool) ws staat dat los van die gedetineerde en is er gewoon iemand aan het pesten geweest, maar t maakte toch wel indruk!
    3 maanden later werd mn man op het matje geroepen. De desbetrefende gedetineerde beschuldigde hem van smokkelen voor 500 euro. Gelukkig heeft hij vanaf het begin melding gemaakt en werd zijn verhaal gewoon geloofd, maar niet te geloven wat een invloed zo'n vent heeft. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die minder stevig in hun schoenen staan voor de bijl gaan.

    Heb trouwens ook een keer live verslag van een inbraak staan doen aan de politie, maar dat was niet eng. Meer spannend.
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Een auto-ongeluk met dodelijke afloop....
    Ik zie die jongen nog op straat liggen...brrr
    Een paar dagen later is hij aan zijn verwondingen overleden (helaas zijn eigen schuld, het ongeluk).

    Toen we nog heel klein waren speelden we boven.
    Het onweerde en was erg donker weer.
    Mijn grote zus had het gordijn dichtgedaan..zodat we het onweer niet zo door hadden.
    Ineens ziet ze een schim en gilt...
    Wij ook kijken (broertje en ik)...zien wij ook een schim!
    Wij alle drie gillen, papa komt naar boven gehold, rukt het gordijn open:

    Staat de buurman in de dakgoot.
    Verklaring: ja, euh..tis zulk slecht weer, ik dacht: ik maak hem ff schoon...:-S

    We krijgen ijs voor de troost :-D
     
  5. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    hahaha elmo, ik zie je pa al helemaal woest de gordijnen open trekken en je buurman helemaal verbaasd kijken :)
     
  6. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    mijn familie heeft jaren in de hondensport gezeten ik stond daar tijdens wedstrijden en keuringen achter de bar. helaas als er alcohol is heb je ook mensen bij wie dat verkeerd valt en agressief worden zo ook een keer er kwam ruzie, mijn vader heeft dat gesust en mensen naar huis gestuurd. vlak daarna werden wij gewaarschuwd dat deze man al weer nderweg was naar de club met een pistool op zak om mijn vader even wat aan te doen :confused: . mijn vader stuurde ons (mijn moeder,zus en ik) gelijk naar huis en belde de politie. de politie was er gelukkig met 5 a 10 minuten die man kwam ook en was echt heel agressief gelukkig heeft de politie het kunnen sussen en is er niets gebeurd. het rare is dat er de keer erna bij de wedstrijd dezelfde man gewoon doodleuk weer kwam kijken en net deed of er niets aan de hand was.
     
  7. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb een keer tussen 2 pistolen gestaan op Amsterdam Centraal.
    Kwam net bij mn vriendje van toendertijd vandaan en liep een beetje verdwaasd naar het station.
    Ik heb niks door en denk nog wat een rare mensen dat ze zo op een kluitje gaan staan.
    Ineens hoor ik een heleboel mensen gillen en kijk om me heen.
    Ben toen maar heel snel doorgelopen en niet meer omgekeken.

    Ik heb een keer GHB in mn drankje gehad op een feest.
    Daarna alcohol gedronken en bijna dood geweest.

    Vaak genoeg met de dood bedreigd door de ex van mn zusje.
    Nam het niet heel serieus toen, maar hoorde achteraf dat ik dat beter wel had kunnen doen ...
     
  8. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    In Griekenland 's nachts met een auto met chauffeur die iets te veel gedronken bleek te hebben, een ravijn in gereden (bij de t-splitsing rechtdoor :D) gelukkig stond er een bosje en vielen we niet echt naar beneden (was overdag toch best ENGGG hoe diep het was)

    Mijn schizofrene buurman die terwijl mijn man op zee zat tegen mijn ramen stond te slaan, aan stond te bellen en tegen de deur stond te trappen omdat hij dacht dat ik ook al via de tv tegen hem praatte.
     
  9. Rowenavb

    Rowenavb Actief lid

    21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ik had toen ik 16 was een vriendje die nogal een eind bij me vandaan woonde, 2 uur rijden!
    Mijn ouders vonden dat natuurlijk niet goed en toen ik dus een dagje naar hem toe ging zei ik dat ik naar een vriendin ging! Ja erg he! :oops: :oops: Hij kwam me ophalen bij het station.
    We reden naar zijn huis toe en was hartstikke gezellig en leuk. Maar toen ik 's avonds vroeg of ik me naar huis kon brengen zei hij dat een vriend zijn auto moest lenen. Ik geloofde dat en belde mijn ouders om te zeggen dat ik bij die vriendin bleef slapen.
    De volgende middag dacht ik straks eindelijk naar huis maar nee hij had weer een smoes. Zo zat ik daar nog een nacht. Ondertussen natuurlijk allang huilen en smeken of ik weg mocht, met de trein, taxi enz. Maar nee hij ik kon niet uit dat huis, hij pakte mijn tel af en ik kon niks maar alleen maar daar in huis zitten. Toen hij keer naar de wc was kon ik mijn tel pakken, mijn ouders bellen en vertellen waar ik was! Die werden natuurlijk helemaal gek en waren er gelukkig binnen 2 uur.... Die gek heeft me nog jaren gestalkt en met de auto voor me deur gestaan maar gelukkig is dat voorbij...

    En zo nog wel veel meer dingen maar dit was wel 1 vd engste hoe machteloos je je dan voelt..
     
  10. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    -'s nachts om drie uur achterna gezeten door een vent, terwijl ik van mijn werk afkwam. Gelukkig was ik snel genoeg bij mijn auto en kon ik via mijn mobiel collega's bellen die ook net aan het afsluiten waren.
    - 's middags een keer op een afgelegen stukje een vent naast me gehad (ik liep, hij zat in de auto) die me perse naar het station wilde brengen en toen ik niet in wilde stappen, erg pissig werd. Gelukkig reed hij toen wel door.
    - Achterna gezeten door het valse klotekreng van een hond van familie van mij.
    -Bedreigd en geslagen door een ex.
    -Keer 's avonds laat op een bospad uitgekomen met alleen een aansteker en van voor en van achter geen bal kunnen zien, totale donkerte. Ik dacht wel even een korte route naar huis te kunnen lopen.
    -Aardbeving in Griekenland.
    -Noodweer met een gigantisch onweer in Spanje terwijl wij in een klein tentje zaten en mijn ex veel te veel gedronken had dus niet echt een steun was, vond het doodeng.
    -Mijn zoontje zijn hartslag die als een gek naar beneden dook tijdens de bevalling...

    Valt me op dat er vaak 'foute kerels' hier in de antwoorden naar voren komen. Wat lopen er toch een hoop kl&&tz%kken rond..
     
  11. msroxy

    msroxy Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    In het dorp waar ik eerst woonde is een keer een chemische fabriek ontploft. Ik werd uit mijn bed gelicht door de klap en het werd snikheet. Het gras zag ik buiten van groen naar bruin trekken en toen ik richting die fabriek keek zag ik zo'n enorme vuurpaddestoel die je ook weleens op tv ziet. Er kwam een hoop rotzooi naar beneden gevallen en iedereen werd snel geëvacueerd. Ben nog nooit zo bang geweest. Er werd altijd gezegd dat het hele dorp zou ontploffen als er iets zou gebeuren met die fabriek...
     
  12. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wat hebben veel mensen toch veel dingen meegemaakt zeg.

    Mijn enge dingen:

    Mijn ex sloeg me geregeld, tot een punt hij me keel zo dichtkneep dat ik dacht dat ik t niet ging redde, uiteondelijk kon ik hem schoppen waarna ik dus op de grond viel en hij op me af kwam om me dat wel even betaald te zetten, wat ook gebeurde.

    heeel veel geesten/paranaormale toestanden (lang om allemaal te vertellen) maar 1 keer het engste, we waren (mijn vriend en ik) op zijn kamer toen hij nog thuis woondde, en de sfeer was al creapy, we zaggen telkens dingen wegschieten ed toen op gegeven moment in 1 keer alle (4/5) kaarsjes tegelijk uitgingen er was geen wind, me vriend kort daarop schreeuwde van de schrik want er schoot direct iets langs hem *(hij is erg nuchter normaal) daarna keek ik in ze ogen en zouden mijn ogen wit zijn geweest,compleet.
    Die avond was hij wakker geworden van een gestalte die op zijn bed zat en zijnvoeten vasthield.(hij droomde niet)

    me paard die op mij is gevallen (was meer bang voor welzijn paard)

    Me moeder die uitgezaaiide borstkanker bleek te hebben (in de lymfekllieren ed)

    Alle keren vliegen maar heb ook dan wel vliegangst ;)
     
  13. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Eigenlijk is het engste wat ik heb meegemaakt toch wel de dood van m'n vader (57)
    Ik had namelijk een voorgevoel dat er iets was.
    Ik had hem s'morgens 2x gebeld en hij nam niet op.
    Ik stond hier voor het raam en dacht ik moet erheen maar ik durf niet.
    Toen ik bij z'n huis kwam dacht ik, ik ga naar binnen roep hem, en als ik niks hoor rij ik naar de dokter.
    En het klopte ik ben naar binnen gegaan, de hond zat nog in de bench ik heb heel snel in de kamer gekeken, heb toen 3x heel hard geroepen PAPA, en toen ik niks hoorde dat was het meest enge.
    Toen ben ik naar de dokter gereden, toen ik met de dokter aan kwam bij z'n huis is hij naar boven gegaan, en hij zag dat hij was overleden.
    Ik bleef beneden staan en ben pas gaan kijken toen m'n man kwam.
    M'n vader had hartritmestoornissen en is in z'n slaap overleden.
    Dat was het engste tot nu toe, en helemaal het idee dat ik voelde dat er iets was.
    Ik ben bewust niet naar boven gegaan, omdat ik dat niet durfde.
    Kan er nog zo om huilen.
    Ik was toen 6 weken zwanger en m'n vader heeft het niet geweten.
    Papa rust zacht ik mis je heel erg, nog iedere dag.
     
  14. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik heb 2 keer in een brandende flat gestaan. Eerste keer toen ik nog op kamers woonde en vorig jaar hier thuis. De onderburen hadden de boel beide keren in de fik gestoken. Bij elke brandweerauto krijg ik weer de kriebels en voel ik weer hoe eng het toen was.
     
  15. Xmas06

    Xmas06 Niet meer actief

    Als kind (6j) was ik tikkertje aan het spelen met mijn broer op een bouwterijn...er werd een flat gebouwd (dit was in griekenland, omdat ik daar toen woonde) en wij waren op de 2e etage aan het spelen... Ik ben toen van de 2e verdieping naar beneden gevallen! Als ik verticaal was gevallen was ik gespiest geweest door 2 stalen buizen die de grond uitstaken! :confused:
    Uiteindelijk 6 weken in het ziekenhuis gelegen, en nu heb ik er een ''iets'' scheve rug aan over gehouden........
     
  16. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Het engste wat ik heb meegemaakt is mijn ziekte (ziekte van crohn).

    Ik ben daar zo ziek van geweest dat ik meerdere keren op intensief care heb gelegen. De artsen mij al opgegeven maar ik had zoiets van doe iets want ik wil niet dood. Gelukkig ben ik er goed boven op gekomen.

    En ook een keer een droom die uitgekomen was, ik droomde dat ons huis afbrande. De hele dag zei ik tegen mijn moeder (ik was 13) dat we brand zouden krijgen, zo erg dat ik zelfs straf kreeg van mijn moeder omdat ze er gek van werd. `s Avonds waren wij bij mijn oma en toen werd er gebeld, de politie dat ons huis in de brand stond :confused:
    De brand opzich was al eng maar vooral omdat ik het gedroomd had dat vonden wij het engste van alles.
     
  17. Miza

    Miza Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Mijn engste ervaring is toch wel de vuurwerkramp hier in Enschede.
    Ik werkte bij een bedrijf heel dicht bij de vuurwerkopslag.

    Het pand stortte in tijdens de explosies, terwijl wij nog binnen waren.
    Ik heb echt een beschermengel op mijn schouder gehad en op dat moment de juiste keuze gemaakt, anders had ik het niet na kunnen vertellen.
     
  18. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    nu durf ik dus echt niet meer te gaan slapen met al die verhalen :confused:
     
  19. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ikkuh.. heb niet heel veel enge dingen meegemaakt.
    Behalve dat ik opeens een heftige hersenstoring kreeg tijdens een repetitie, van mijn kruk gevallen ben met instrument en al en daarna 4 maanden verlamd ben geweest aan mijn gehele linkerzijde. Gelukkig is dit goed gekomen, maar ik heb nog tot vorig jaar augustus met een verschrikkelijke bewegingsstoornis te kampen gehad. Men wist niet wat het was, ik ben medisch gezien binnenste buiten gekeerd, maar niemand kon me helpen en de weg met hoop op genezing stopte voor mij. Toen was ik bang. Maar nu is alles weer ok! Opeens plotsklaps. Ik blijf wel nog altijd bang dat het nog een keer gebeurd.
    En nog iets heel stoms... haha.. het is heel lachwekkend eigenlijk, maar op dat moment was ik heeeeeel bang. Ik denk dat het te prive is om het helemaal hier op te schrijven, want het betreft ook iemand anders (en niet zomaar iemand). Het ging er iig. om dat ik mij op een verkeerde manier benaderd voelde en ik dacht op dat moment alleen maar " OH NEE! HET ZAL TOCH NIET WAAR ZIJN!" Ik had zo al een tijdje mijn vermoedens en ik dacht echt dat ie iets ging proberen. Mijn ogen hebben van schrik bijna uit de kassen moeten rollen en hij moet gezien hebben hoezeer ik verstijfde want hij slikte hetgeen hij wilde zeggen in en zei en deed uiteindelijk niets (behalve mij heel moeilijk, bezwaard en zielig aankijken, maar daar had ik geen boodschap aan). Ik heb gemaakt dat ik weg kwam en eenmaal buiten stond ik te trillen op mijn benen. Ik kon niet geloven wat er zojuist gebeurd was. Ik heb er nu nog steeds wel eens enge dromen over :(
     
  20. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    -zwaar auto ongeluk gehad
    - aardbeving meegemaakt in 92, lag te slapen, hoorde toen heeeeeeeeel harde rommel die steeds dichterbij kwam, en mijn hele bed stond te shaken. Mijn hele flatje was ontzet, plafond boven deur was meter naar binnen gekomen
    - zelfde flatje een grote keukenbrand gehad terwijl we tv aan het kijken waren
    - toen ik klein was en nog thuis woonde.. in groot herenhuis. toen ik op mijn kamer zat hoorde ik duidelijk keukenkastje open, keukenkastje dicht. en dat bleef zich herhalen. Hoe dat kon weet ik niet.. want ik was alleen! ben gillend naar opa en oma gefietst toen hahaha.
     

Deel Deze Pagina