Wie heeft ervaringen met bevallen in een kraamhotel?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Denice93, 12 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denice93

    Denice93 Niet meer actief

    Hoi dames,

    Ik ben nog maar pril zwanger (5 weken) maar ik zit nu al met mijn kopzorgen bij de bevalling.
    Wij hebben namelijk een huis gekocht dat precies in de maand van de uitgerekende datum opgeleverd word. Als het allemaal mee zit word het 6 Augustus opgeleverd en ik ben 15 augustus uitgerekend.

    Nu zie ik het niet zitten om midden in een verhuizing met een pasgeboren baby thuis te zitten. Ook is ons huidige huis vrij klein dus dacht ik aan een kraam hotel.

    Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ja ik heb een nachtje in een kraamhotel gelogeerd. Was echt perfect!! Zoo fijn. Maar nog veel fijner was t om naar huis te gaan.
    Wil je alleen de verhuizing daar overbruggen? Of wat is de bedoeling?
     
  3. Denice93

    Denice93 Niet meer actief

    Ik wil inderdaad de verhuizing overbruggen.
    Als de baby kamer en onze slaapkamer maar af is (badkamer,Keuken etc zit er al in).
    Dus ik hoop met maximaal een week in ons nieuwe huisje te zitten.
     
  4. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ik wil geen pessimist zijn, maar bestaat er ook een kans dat de bouw vertraging oploopt?
    In dat geval zou ik wel proberen om nog een optie achter de hand te hebben.
     
  5. Denice93

    Denice93 Niet meer actief

    Ja dit is als alles precies volgens de planning verloopt, qua bouw en zwangerschap. Natuurlijk is er een reële kans dat het allemaal anders gaat lopen. Daar ben ik nog niet over uit hoe we het dan gaan doen, de verhuizing wat uitstellen denk ik.
     
  6. Melief

    Melief Niet meer actief

    Ik ben er 3 nachten gebleven en hoewel ze super lief waren zou ik het niet nog een keer doen.
    Komt mede door het feit dat ik een spoedkeizersnede kreeg en dus ook al 3 dagen ziekenhuis had gehad, mijn man moest dus ook alweer gaan werken en ik was er veel alleen. Ik miste mijn huis vreselijk. Ook waren er regelmatig grote groepen bij andere dames op bezoek.
     
  7. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Ik ben er een paar dagen geweest en vond t super. Dag en nacht iemand oproepbaar, alle maaltijden kon je bestellen van hun kaart, alle materialen etc in de buurt. Maar na 3 dgn wilde ik dolgraag naar huis, mn eigen huisje. De tijd daar gaat van je kraamzorg thuis af, ik vond t fijn dat ik haar nog een paar dagen had thuis.
    Kraamhotel is dus fijn, maar zou v9or overbruggen wat andera zoeken. Ouders, paar weken vakantiehuis oid? K de overdracht niet paar weken eerder?
     
  8. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Hier ook naar een kraamhotel geweest. Ik vond er niks aan en volgende keer lekker naar huis. Ik raakte er oververmoeid en was blij dat ik eindelijk naar huis mocht. Mn zus daarin tegen vond het kraamhotel heerlijk. Dus zo heeft ieder zn voorkeur.
     
  9. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Wij hebben 1 nachtje in het kraanvogel geslapen. Maar was blij dat ik de volgende dag weer naar huis ging..

    Kun je in je 'oude' huis de tijd nog overbruggen?? Ik lees dat dit klein is, maar met een pasgeboren baby heb je echt niet veel ruimte nodig!!
     

Deel Deze Pagina