Wie heeft ook 20 uur extra kraamzorg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sukkie, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

    sukkie Fanatiek lid

    8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Vorige week is de kraamzorg langs geweest voor een kennismakingsgesprek. Kom ik er toch zomaar achter dat ik 20 uur extra kraamzorg krijg omdat ik bij IZZ in een bepaald pakket zit! Krijg dus nu 69 uur kraamzorg. Wie heeft dit ook?
     
  2. Femmetje

    Femmetje Bekend lid

    24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Ik heb het weleens gehoord ja. Persoonlijk vind ik 69 uur wel veel, ik ben toch blijf tegen de tijd dat de kraamzorg weer naar huis gaat en het 'normale leven' begint hoor. 49 uur is meer dan genoeg, maar als je 69 uur krijgt en je vind dat fijn, gewoon aannemen natuurlijk!
     
  3. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb 68 uur gehad en vond het heerlijk. Heb dan ook een dijk van een kraamhulp. Is heerlijk met de meiden gaan wandelen en met de oudste gaan fietsen. Maar heeft ook het volledige huishouden gedaan. Incl. de completen buitenboel! Dan is 68 uur echt wel erg aangenaam!
     
  4. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja krijg ik ook bij het vgz gezin en zeker pakket maare dan kom ik dus op 73 uur uit :s zou niet weten wat ik zolang met de kraamzorg moet doen! en sowieso wat doen hun allemaal zijn ze echt alleen maar de hele dag met de baby en mij bezig of doen ze ook dingen in huis? want als dat zo is ga ik de ramen nu niet meer poetsen :p
     
  5. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    ooo wow!
    ja ze gaan ook poetsen.
    Elke dag toilet en badkamer enzo, staat bij mij in de folder van mijn kraamzorg. Wow die gaan een week lang echt blinken!
    maar of ze de ramen doen.....?
     
  6. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

    zou wel mooi zijn als ze dat doen want heb echt veeeel ramen!
    maar ja anders heb ik ook nog wel een wasje liggen wat gestreken kan worden :p of n hele kledingkast hahaha
     
  7. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    hahha ik zou ook met het huishouden stoppen. Nu al...het zou wel een bende worden het komende half jaar. Dan wordt het meer een programma van hoe schoon is jou huis met die twee oude poets dames. LOL
     
  8. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja denk dat de kraamzorg dan "gillend naar huis" gaat hahaha zou dat gezicht weleens willen zien dan :p
     
  9. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Hoezo, het is toch ook een efficiente manier van huishoudmanagement? Gewoon uitbesteden die handel ! :p
     
  10. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Wij hadden ook die 20 extra uren kraamzorg van IZZ. Kwamen uiteindelijk op 53 uur omdat ik tijdens de bevalling naar 't ziekenhuis ging. Ook had de kraamverzorgster aan het einde van de week een bruioft waar ze graag heen wilde. Verder was ze er elke dag van 8.30-17.00/18.00.

    Ze deed hier inderdaad elke dag badkamer en wc, de was, stoffen, stofzuigen, bed etc. Ook streek ze de was, niet alleen van moeder en kind, maar ook van m'n man. Ze verzorgde de kraamvisite en zat uren bij het borstvoeden. Elke keer helpen met aanleggen, kolven en de moed erin houden.

    Bij de intake werd overigens wel vermeld dat ze geen grote klussen deden als ramen lappen en gordijnen wassen. Maar dat is natuurlijk ook helemaal niet noodzakelijk en kan wel wachten tot je het zelf weer kan. De kraamzorg is er in eerste instantie natuurlijk voor moeder en kind en om het huishouden draaiend te houden en niet bedoeld als goedkope poetsvrouw.

    Of je de uren ook krijgt ligt natuurlijk wel aan hoe druk het kraamzorgbureau wat je kiest het heeft. Wij hadden een klein kraamzorbureau wat de uren kon bieden, maar de grotere bureaus in deze omgeving konden dat niet.
     
  11. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik moet er niet aan denken.....maar ja ik moet dan ook heel veel eigen bijdrage per uur betalen ;)
     
  12. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Volgens mij betaalt iedereen dezelgde bijdrage.
     
  13. Magdalena6

    Magdalena6 Fanatiek lid

    5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    wow ! 69 uur ? :confused: jeetje das wel veel zeg..!
    had vandaag ook een intake gesprek van kraamzorg en zij zei dat ik recht had op 45 uur.. nou dat vondt ik al vrij veel.. maar 69 uur? wat moet ze al die tijd dan doen..? :rolleyes: nee sorry dat lijkt me ook niks, 69 uur een vrouw de hele dag door je huis lopen te banjeren.. :rolleyes: :)
     
  14. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.858
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    hier stofzuigen ze niet eens, kwam ze me vertellen. Toen dacht ik: Lekker, met 4 langharige katte, week lang niet stofzuigen, of mn vriend moet alles helemaal alleen doen...
     
  15. Magdalena6

    Magdalena6 Fanatiek lid

    5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    nou vindt stogzuigen niet behoren tot de zware huishoudelijke werkzaamheden.. toch ? :rolleyes:
     
  16. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.858
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Er moet sowieso elke dag gestofzuigd worden, en elke 2 dagen gedweild, ik kan nu sowieso niet meer stofzuigen. En de kraamzorg is er 6 uur per dag, is het dan zo'n moeite om ff te stofzuigen denk ik dan, je betaald er toch voor.

    Bij iedereen doen ze het, maar omdat ik 4 katten heb niet. Ze vertelde me dat ze niet voor de huisdieren is en dus niet stofzuigt.

    Ze doet alleen eten koken en met de baby en mij bezig zijn, meer huishoudelijke taken doen ze niet hier.
     
  17. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    mijn vorige kraamhulp 3 jaar geleden deed de wc, de douche, stofzuigen de kraamkamer netjes houden, de was van ons beiden, maakte elke dag ontbijt op bed voor ons beiden (elke dag geroosterd brood.. hmmmm) , stuurde me tussen de middag naar bed en als ik wakker werd kreeg ik een fruithap! hielp ook bij de bv, deed kindje in bad en aankleden enzo en zat ook met de kraamvisite... Ze was echt super! Bood ook nog aan om boodschappen te doen en van te voren te koken zo dat wij dat niet om 18.00 hoefden te doen (ze ging meestal om 16.30 weg)
    Ze was een grote schat! maar ik was ook blij toen ze na 50 uur weer weg ging. Toch prettig als je weer gewoon jezelf kan zijn in je eigen huis.. het is toch anders als er iemand rondloopt, hoe lief ze ook is!

    deze keer krijg ik 49 uur als het goed is en vind dat ook wel genoeg hoor.. x3,75 is toch weer bijna 185 euro... vind ik al meer dan genoeg aan eigen bijdrage.....
     
  18. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Dat ligt eraan hoe je verzekerd bent...als je een normaal pakket hebt betaal je eigen bijdrage...als je hoog verzekerd verzekerd bent dan krijg je alles vergoedt en heb je geen eigen bijdrage!
     
  19. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    niet stofzuigen vind ik ook raar. mijn kh gaf aan dat ze het huishoudelijk werk deed dat nodig was om het huishouden ordelijk te houden en dat stofzuigen daar wel bij hoorde, beesten of geen beesten. die van mij was trouwens wel een echte poetser, jeetje, was zo blij met haar! :)
     
  20. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Over die 20 extra uren kraamzorg hoef je trouwens geen eigen bijdrage te betalen hoor, die krijg je gewoon van je verzekering.

    Verder is de eigen bijdrage natuurlijk voor iedereen gelijk, maar wat je daarvan vergoed krijgt hangt van je eigen verzekering af.

    @Devilschase: beetje raar dat ze dat niet doet zeg! Laat dan iets anders zitten zou ik zeggen, want stofzuigen en dweilen is bij jou zo te horen echt nodig. Lijkt me niet echt handig om met je pasgeboren kindje tussen de kattenharen te zitten...
     

Deel Deze Pagina