Wie heeft tips tegen krampjes bij baby 2 weken?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Friesje203, 5 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesje203

    Friesje203 Fanatiek lid

    31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    ik weet niet of ik hier goed zit, maar anders hoor ik het wel!

    Zaterdag ben ik bevallen van een zoontje, erg gelukkig zijn we met hem.

    Alleen had hij vannacht heel veel last van krampjes! Hij wilde niets, niet in bed, niet bij ons, en maar gillen!!

    Het gekke was, vandaag eerst na de flesjes geen last, tot net.
    Hij heeft om 15.30 40cc gehad en daarna tevreden in slaap gevallen. Maar goed een uur later was het weer ruim een half uur gillen :(
    We zijn bang weer zo'n slechte nacht te krijgen met een heel sneu mannetje..
    Iemand tips?
    We mogen hem op zijn zij leggen met een warme hydrofiel in zijn buikje. Maar misschien heeft iemand nog iets anders voor ons..
     
  2. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Zo zielig he! Ons meisje heeft er ook last van. We gebruiken nu de dr. brown fles en doen 1 x per dag probiotica in haar fles en verder gebruiken we Sab Simplex in iedere fles. Is een middeltje uit Duitsland. Ze heeft nog steeds last, maar minder. Wat helpt bij ons is lekker tegen ons aan met de knietjes opgetrokken. Ook helpt het soms als we haar buikje een beetje masseren. en vooral laten weten dat je er voor ze bent!
     
  3. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Onze oudste begon de tweede nacht ook opeens vreselijk te huilen dus wij dachten krampjes maar hij had gewoon honger... zou dat nog kunnen?
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik dacht ook meteen: heeft hij geen honger? Op deze leeftijd kan hij best na anderhalf uur alweer honger hebben.
     
  5. Friesje203

    Friesje203 Fanatiek lid

    31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Eh jullie hadden gelijk :oops: hij had gewoon meer honger :thumup:
    Heeft nu wat meer in zijn flesje 60cc en dat gaat meestal ook gewoon op elke 3 uur (soms 2,5 uur). Krampjes zijn er ook nog wel maar die zijn te overzien :)
     
  6. Caatje1107

    22 dec 2014
    40
    2
    8
    Een kipkep woller helpt ook super tegen krampjes, is een soort van pittenzakje speciaal voor babys.
     
  7. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    @ryanne1989 Nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje. Hoe gaat het inmiddels met de buikkrampjes? Bij onze artikelen staat een stuk over buikkrampjes bij baby's. Daarin staan ook een aantal tips, misschien heb je er wat aan.
     

Deel Deze Pagina