Wie is er ook zo angstig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evelien, 20 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien

    evelien Niet meer actief

    Ik ben nu waarschijnlijk bijna 6 weken zwanger en ben zo angstig dat het fout gaat of dat ik een ongelukkig kindje krijg.Ik ben altijd al verschrikkelijk bijgelovig geweest en nu vooral dat manische denken ik wordt er echt helemaal gek van.Ben ik de enige?????????? :(
     
  2. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik ben niet angstig dat ik een ongelukkig kindje krijg, maar ik herken de angst dat het misgaat. Inmiddels ben ik 15 weken zwanger en langzamerhand wordt het wel minder, ook omdat het na 2 controles allemaal goed lijkt te gaan, maar elke keer als ik naar de wc ga ben ik wel wat zenuwachtig.

    Die angst en onzekerheid had ik vooral tot de "12-weken" grens, dus hoop dat het nu echt minder wordt en ik kan gaan genieten.

    Hoe moeilijk het ook is, probeer er van te genieten!
     
  3. Satyra

    Satyra Lid

    19 sep 2005
    35
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Evelien,

    Ik herken dit heel erg, ik ben iets korter zwanger dan jij. Aangezien de welbekende symptonen als misselijkheid en vermoeidheid bij mij ontbreken ben ik nog eens extra bang dat er iets niet klopt!
    Maar aan de andere kant denk ik dan; bij mij in de familie zijn ze er allemaal prima uitgekomen; waarom zou er bij mij dan iets misgaan??
     
  4. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Hoi Evelien

    Ik ben ongeveer net zover als jij, maar ik ben niet angstig maar bij buikpijn check ik vaak wel even, ik heb echter ook geen last van de bekende verschijnselen........hoewel vandaag was ik overdag af en toe wat misselijk.......het begin van de ellende???
     
  5. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ben pas sinds 2 weken echt zwaar misselijk en kokken en je kent het wel.....de rest ja......
    Maar ik ben oh zo zenuwachtig dat het niet goed gaat. Ik word er echt heel onzeker van. Heb dat nog nooit mee gemaakt. En iedereen om me heen zo van; ja je moet gaan genieten. Maar dat kan ik nog niet. Pas na de 12 weken kan ik denk ik pas genieten en ontspannen, want nu gaat dat dus echt nog niet...... :rolleyes:
     
  6. ukdegraaf

    ukdegraaf Nieuw lid

    20 sep 2005
    3
    0
    0
    Moeder
    Zwolle
    Hoi hoi,

    Ik was met zes weken ook nog niet misselijk hoor. En ook ik maakte me heel erg zorgen. Maar met zeven weken gieren de hormonen en soms denk ik voelde ik me maar als een paar weken geleden. Ik ben nu de hele dag aan het overgeven.

    Een collega van mij is 14 weken zwanger en heeft nooit ergens last van gehad. Alle kwaaltjes ontbraken dus het zegt allemaal niks. Behalve als je ze wel had en ze ineens voor 10 weken verdwijnen. Met 10 weken bereikt het hcg een piek en neemt dan af tot week 16 en dan blijft het stabiel.

    Angst voor een ongelukkig kindje dat heb ik niet, maar wel dat het misgaat. Ik heb hiervoor 2 miskramen gehad daar komt het dus vandaan.
     
  7. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik was in het begin van mijn zwangerschap ook heel bang dat het mis zou gaan, ik moet zeggen dat die angst nog steeds weleens de kop op steekt. Maar meer in de vorm van, het zou toch niet te vroeg geboren worden??
     
  8. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik ben de eerste twaalf weken ontzettend bang geweest... Hoewel ik echt gigantisch misselijk was, werd ik toch heel erg onzeker. Nu moet ik wel zeggen dat dat pas begonnen is toen ik op internet info ging opzoeken. Ik was al acht weken zwanger toen en maakte me nergens druk over. Had zelfs wat bruinverlies gehad, nooit over nagedacht, alleen "zal er wel bij horen". Maar toen ik op internet ging kijken las ik ineens zo ontzettend veel verhalen van mensen bij wie het mis is gegaan, daar werd ik echt heel erg onzeker van en dat is gebleven tot 12 weken.

    Toen ging t wel ff goed, maar in week 15 was ik opeens van de ene op de andere dag niet meer misselijk en ging ik weer twijfelen. Ik heb mezelf helemaal gek gemaakt, en gelukkig kon ik vroeg mijn kindje voelen (op 16 weken borreltjes, op 18 weken schopjes) en ben ik nu al wat geruster omdat ik haar af en toe voel schoppen...

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik gestopt ben met alle "het is misgegaan" verhalen te lezen. Natuurlijk moeten die mensen ook hun verhaal kwijt, maar op dit moment merk ik gewoon aan mezelf dat ik het niet moet lezen want dan slaat gelijk de onzekerheid weer toe...
     
  9. Fatna

    Fatna Actief lid

    23 aug 2005
    168
    0
    0
    ik denk dat de meeste vrouwen wel wat bang zijn vooral inderdaad die eerste drie maanden.........ik heb dat zelf ook en soms om te checken of het er nog wel is ga ik gewoon nog een keer een zweangerschapstest doen, maar ik zal toch pas opgeluchter zijn als ik volgende week vrijdag mijn eerste echo krijg!!

    succes meid en probeer er niet teveel bij stil te staan het komt vast wel allemaal goed!!
     
  10. loesjes

    loesjes Actief lid

    29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    hoi evelien,
    ik herken dat wel angstig zijn. Ik zit nu in mijn elfde week en krijg aankomende donderdag mijn termijn echo. Ik heb afgelopen weken heel wat afgehuild om dat ik mezelf gek maakte met angst (gaat het wel goed, is het wel gezond, kan ik het wel ben ik wel een goede moeder.....)
    Ik probeer nu elke keer als zo'n doemsenario opkomt te denken: het komt zoals het komen moet en ook dat kunnen we aan.
    Je moet er altijd van uitgaan (denk ik) dat een gezond lichaam een gezond kindje ter wereld kan brengen, maar ik werk in de gehandicapten zorg en zie dus dagelijks "andere" hele blije en gelukkige kinderen.

    Alles komt goed en positief blijven is belangerijk al verlies ik zelf ook wel eens mijn emotie.
     
  11. mistral

    mistral Lid

    26 sep 2005
    15
    0
    0
    Hoi hoi! Ik ben ook erg onzeker of alles wel goed gaat en bang voor een miskraam, haal de gekste dingen in mijn hoofd, gaat zelfs zover dat ik soms denk: als ik een miskraam krijg dan maar 'liever' NU en niet over twee of drie maanden want dat lijkt me echt vreselijk maar dat wisselt af met het idee dat ik in ieder geval weet dat ik zwanger KAN worden en het was vrij snel raak ook, het is gek maar dat idee stelt me best gerust...Toch probeer ik ervan te genieten al is het met ups en downs..
    Ik weet wel dat mocht het 'fout'gaan je je niet schuldig moet voelen want er is iets mis met het vruchtje dan en het geeft verdriet natuurlijk maar bespaart je misschien ook van een hoop ellende...ik kan weten wat voor ellende want ik werk in de gehandicaptezorg..mischien ben ik daarom wel zo bang soms..probeer het van je af te zetten en toch te genieten want stress is ook niet goed!!!
     
  12. Kris

    Kris Lid

    23 sep 2005
    47
    0
    0
    Heel herkenbaar als ik dat zo lees , de onzekerheid over wat er allemaal kan mislopen maar ook het tegenovergestelde dat heerlijke trotse mama gevoel en het uitkijken naar dat kleine wondertje .Heel veel emoties wisselen elkaar af dat merkte ik bijmezelf nu ook.ik verbaas me soms echt over hoe ik totaal kan omslaan van me supergoed voelen op me roze wolk tot de meeste enge gedachten.
     

Deel Deze Pagina