wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

    Trees Niet meer actief

    Hier nog een lid van de Barrahus-fanclub :D *maar dat wist je al Klingel*

    Iemand hier nog ervaring met de 24-uursurinetest? Ik wacht al 3 weken zeer ongeduldig op de uitslag en hoop het deze week te krijgen i.v.m. naderende eisprong en wil het zo graag weer opnieuw proberen met extra pilletjes.

    @aqui hoe staat het met Stuttgart? Nog mee bezig?

    @Minke ik ben ook een voorpieper in het Barrahus. Ik belde in mei en toen zou er in december pas plaats zijn. Daarna gevraagd of er niet een soort wachtlijst was voor uitvallers (ook hier een stuk ongeduld :)) en stelde ze zelf voor dat ik ook wel in augustus mocht komen. Uiteindelijk was ik er al in juni doordat ik weer zwanger raakte en wat plakbeeb-pilletjes nodig had. Lang verhaal kort te maken, vragen of je mag voorpiepen heeft zeker zin ;).
     
  2. elke1976

    elke1976 Fanatiek lid

    15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Ook hier een bekende van "klingel", maar misschien wel leuk voor anderen die er al heen gaan of nog twijfelen dat ik me ook even meld?
    Ik heb namelijk precies 1 maand in het Barrahus gelopen na ruim een jaar proberen na het overlijden van onze dochter. Meteen raak! Ik zou een flush krijgen en de dag erop een IUI, maar omdat ik 4 even grote follikels had, durfde hij de flush niet meer aan. Nu ben ik weer zwanger dus, en gewoon van 1 kindje hoor!
    Ook mij werd deze kliniek met nadruk aangeraden door mijn gynaecoloog. Ik de wachtkamer heb ik gesproken met mensen uit Amsterdam en zelfs Brabant, dus dat zegt toch wel iets denk ik. Ik begreep dat de man bij uitbehandelde stellen nog steeds een slagingspercentage heeft van 50%!
    Paar kanttekeningen: de man kan heel nukkig en soms echt onvriendelijk zijn, het is maar net hoe zijn pet die dag staat. Ik ben er de eerste keer echt huilend weggekomen en twijfelde of ik er nog wel heen wilde. Gelukkig heeft hij meer dan lieve zusters die met een knuffel en een zakdoekje voor je klaarstaan! De keer daarop was hij overigens wel redelijk aardig, maar een waarschuwing vind ik wel gepast.
    Tweede kanttekening: hij heeft niet met alle ziektenkostenverzekeraars een contract, wat inhoudt dat je de behandeling zelf moet betalen. Vraag dit dus eerst na! (van Klingel begreep ik dat er misschien een wettelijke plicht is om 80% te vergoeden, maar dat moet ik zelf nog uitzoeken, hope so!)

    @Aquilegia: hoi meid, hoe is het nu met je? Met het verhuizen van het forum ben ik jullie kwijtgeraakt in de vlinderlounge, maar denk nog vaak aan de meiden daar.

    @all: hoop iedereen hier snel zwanger te zien, met of zonder Barrahus!
     
  3. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Thanx, Klingel.
    Bij het UMCU doen ze alleen IUI zonder hormonen, dus nogal rigide qua protocol. We zouden natuurlijk naar een ander ziekenhuis kunnen gaan. Dat doen we misschien nog wel. Maar ik heb ook een schildklierprobleem. Als je dan hormonen spuit, kunnen je schildklierwaardes fors gaan schommelen. Daarom proberen we het maar even zonder. Ook omdat ik misschien weer meer vruchtbaar ben, nu mijn schildklierwaardes goed zijn ingesteld.
     
  4. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, we gaan er waarschijnlijk 1 oktober eindelijk heen. Zucht, de communicatie verloopt wel traag.

    Ja, ik ben daar een hele tijd niet actief geweest.

    Ik blijk een schildklierprobleem te hebben. Daar heb ik nu medicijnen voor die goed aanslaan. Maar of dat de (enige) oorzaak is van onze onvruchtbaarheid? Ik weet het niet.

    Nu is het al bijna 2 1/2 jaar geleden dat Sterre is overleden en 2 jaar geleden dat ik een miskraam had. Dus eigenlijk begin ik te denken, dat ik nooit meer zwanger zal worden. Dus deze maand zie ik het even niet zo zitten.

    Vanaf volgende maand IUI, zonder hormonen. Maar de kansen worden daar niet echt groter van, eigenlijk. 't Is meer dat we het op de normale manier al geprobeerd hebben, zonder succes. Dan dit maar.

    We gaan naar een kliniek in Stuttgart, waar ze immunologisch onderzoek doen. Dit omdat ik een auto-immuunschildklierziekte heb. Dan heb je kans op nog meer auto-immuunziekten die de vruchtbaarheid verminderen en/of miskramen veroorzaken.

    Fijn dat jij weer zwanger bent! Ben jij na 1 jaar zelf proberen direct geholpen in het Barrahus?!!? Als je ziet hoe lang wij het zelf moesten proberen! We zijn nu 2 jaar na onze miskraam. Eerst moesten we een jaar verder zijn voor ze onderzoek deden. Toen onderzoek, uitslagen. Weer 2 maanden verder. Toen HSG, toen weer 6 maanden proberen. Zucht. Als ik alles van tevoren had geweten...
     
  5. elke1976

    elke1976 Fanatiek lid

    15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    @Aquilegia: juist met schildklierproblemen is deze dokter erg goed schijnt.
     
  6. elke1976

    elke1976 Fanatiek lid

    15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Tegelijk aan het posten zie ik! Dat klinkt wel heftig hoor, Stuttgart. Ik hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen daar, Het is de hoogste tijd dat jullie Sterre een brusje krijgt, ik duim echt voor je!
     
  7. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, tegelijk aan het posten! :)

    Ik heb ook aan 't Barrahus gedacht, maar in Stuttgart zijn ze ook goed met de schildklier. Maar daar kunnen we geen behandeling doen, dat is echt te ver.

    Maar als ik nu zie hoe snel jij geholpen bent... Misschien moeten we toch naar 't noorden.
     
  8. elke1976

    elke1976 Fanatiek lid

    15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Misschien afwachten wat ze in Stuttgart vinden en je ondertussen vast aanmelden bij Barrahus? De wachtlijst is bij hem namelijk wel 7 maanden, dus dan sta je vast ingeboekt en kun je altijd weer afzeggen als het niet meer nodig is. Het is maar een idee hoor, maar ik zeg het nu maar vast omdat het anders zo tegenvalt als je er over bijv 3 maanden aan toe bent en je moet dan nog zo lang wachten.
    Jouw geduld is al zo lang op de proef gesteld! Of ze je kunnen helpen weet ik niet natuurlijk, maar je kunt het altijd voorleggen. Je kunt bellen tot half 2 en er zitten echt 5 heeeeeeeele lieve dames daar die je te spreken krijgt.
    Kijk maar, het is misschien wat veel ineens, maar wilde in elk geval dat je weet van wachtlijst.

    liefs!
     
  9. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, misschien moet ik dat maar doen! Bedankt voor de tip! :)
    Het lijkt me alleen zo lastig met mijn werk als we daar flush en/of iui zouden doen... maar ja, als het snel raak is, dan hoeft het misschien maar een paar keer.
     
  10. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ha trees, ha elke! :)

    yeps, we zijn een wandelende reclamemachine aan t worden he voor dr V!
    als hij ons nu allemaal maar in een broedmachine verandert!!

    @elkes waarschuwing: hij schijnt dus nukkig te zijn, ik hou dat in mijn achterhoofd. de 2 x dat ik er nu ben geweest waren gelukkig ontzettend plezierig en zelfs amusant; ik hoop dat dat zo blijft!
    en de zusters zijn idd schatjes, zoals elke/trees ooit zei: daar kan je de empathie vandaan halen! :)

    @verzekering: menzis heeft mij, na een paar x bellen en doordrammen, zwart op wit verzekerd dat ik 80% vergoed krijg. dit is overigens een landelijke wet in de zorgverzekering!!!!

    @aqui: idd, je kan eerst stuttgart proberen als je daar al lijntjes hebt lopen, en kijken hoe het daar gaat.
    moet eerlijk zeggen dat ik, met mijn amateurskennis tot nu toe, minder vertrouwen heb ik (hoge) kansen met een ongestimuleerde IUI, maar ja ook daar verschillen de gynnen en protocollen over van mening he.

    ik wens je in elk geval een kindje toe, en nu snel een beetje, je wacht al zo lang :(

    veel liefs voor allemaal!
     
  11. Trees

    Trees Niet meer actief

    @ verzekering. Zelf ben ik unive en krijg het 100% vergoed.

    @aquilegia even een hele dikke knuffel voor jou, want volgens mij kan je dat heel goed bereiken. Ik vind het trouwens wel een goed idee om je op de wachtlijst te plaatsen en t.z.t. alsnog te zien of je het wel of niet doet. Hopelijk kan Stuttgart al eerder wat voor je betekenen en kan je het Barrahus weer afbellen.

    @Dr. V. Ja een hele vreemde man, maar ik heb hem alleen in goede buien getroffen en toen vond ik hem zeer prettig. Hij is wel erg direct en zelf vind ik het fijn dat hij juist niet emphatisch probeert te doen. Ik krijg zelf nogal kromme tenen van gynaecologen die de psycholoog proberen uit te hangen. Dat heeft denk ik ook te maken met mijn eigen beroep ;).
    Zijn assistentes zijn trouwens onwijs lief en aardig (op eentje na...).
     
  12. Joycer

    Joycer Nieuw lid

    17 sep 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

    Kan iemand mij misschien het telefoonnummer of adres geven van het barrahus???
    kan het nergens vinden.
    alvast bedankt
    Gr Joyce
     
  13. Trees

    Trees Niet meer actief

    Hoi Joyce,

    Ik heb je de contactgegevens in een pb'tje gestuurd. Ze zijn 's ochtends (ma. t/m vrij.) telefonisch bereikbaar.

    Liefs Trees
     
  14. Giegel

    Giegel VIP lid

    20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    @ Trees: Was het 24-uursurine onderzoek voor de werking van de bijnier en was het via het Martini?
    In dat geval zou de uitslag nu bekend kunnen zijn, want dat duurt ongeveer 2,5 week. Als het Martini de uitslag nog niet heeft, is die waarschijnlijk nog bij het UMCG omdat daar het onderzoek wordt gedaan.
     
  15. Trees

    Trees Niet meer actief

    Nee het was in het Barrahus. Ik heb ze gisteren alweer gebeld, maar voel me zo zeurkont met mijn gebel :). Ze vertelde gisteren wel dat mijn urine naar Amerika was opgestuurd, want daar vindt het onderzoek plaats. Nu snap ik ook wel waarom het vaak langer dan 3 weken duurt.
     
  16. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi hi trees,

    gewoon bellen en drammen hoor, dat is wel een ' talent ' dat je nodig hebt in de MMM...
    helemaal naar de USA met treespies?
    wow, ja, dan kan t wel even duren voordat de uitslag er is.

    ik duim onwijs voor een duidelijke uitslag en duidelijk actieplan!! :)

    @mijn barrahus: ik moet maandag weer, echoooooo en kijken of er al eitjes groeien. evt de puregon aanpassen.. en eigenlijk ook een potje zaad meenemen van klingman, maar die arme schat heeft er gisteren al een ingeleverd en moet dinsdag nog een x, bij de uroloog.

    als de flush vrijdag en de iui zaterdag is, dan kwakt ie zich een ongeluk in de potjes, vind ik niet leuk! :(

    (en.. beter ietsje meer ' sparen ' ook voor eigen leuke klusjes? ;))
    overigens zegt dr V dat je beter vaak sex kan hebben, hoewel de quantity dan daalt, stijgt de quality!

    we zullen zien... eerst eens even bellen naar de uroloog, die ik net stalkte omdat ik de uitslag van gisteren wil weten.

    heel eng trouwens, stel dat t weer slecht is, waarom junk ik dan?
    zou zonde van de moeite, de tijd, het geld, de drugs zijn dat ik me voorbereid op superflush/iui terwijl zaad zaad is..

    :(

    duimen dus... *en mezelf voor de kop slaan dat als je veel wilt weten je daar ook weer stress van kan krijgen zuchttttttt*
     
  17. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dus er worden meerdere potjes gevuld voor de flush, zodat je extra veel zaad hebt? Klinkt goed, alleen wel een gedoe al dat vullen van die potjes.

    Succes, hopelijk gaat het allemaal super met de flush! 8)
     
  18. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    :D:D:D Ha, ha, leuke woordspeling... :D
     
  19. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @aqui: hihi, zaadzaad, die vond ik zelf ook wel goed gevonden heheheh :D

    anyway, voor flush hoeft ie maar 1 potje te vullen, maar de dag erna voor de iui ook weer 1.
    en aanstaande dins..

    maar, niet te geloven, een maand geleden was de kwaliteit dus BUTT en nu........ supergoed!
    nog nooit zo bovengemiddeld goed geweest!!! :)

    we schrokken ervan! :D

    maar- het geeft weer hoop en das precies wat we nodig hebben!
     
  20. Trees

    Trees Niet meer actief

    Is het heel slecht dat ik hoop dat er een flinke afwijking in Treespies wordt gevonden dat we gaan oplossen met een flinke dosis medicijnen? :). Volgende week weer bellen en drammen :D

    Ah Klingel zo super dat zaad nu PERFECT is. Maandag nog een paar goede eitje hoop ik en daarna gaan we weer flink duimen draaien voor je. Doe DE dok maandag de groeten van Treesbabe ;)!
     

Deel Deze Pagina