wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    thanx! :)

    ben benieuwd of ze er nog zitten, brrr...

    begin jij deze maand met iui? waar? wat spannend, ik duim voor jou!
     
  2. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, we beginnen met ongestimuleerde IUI in het UMCU. Ik heb er eigenlijk weinig vertrouwen in. Als ik geen schildlierprobleem had, zou ik het vermoedelijk ergens anders proberen, wel gestimuleerd. Misschien als dit na een paar keer geen effect heeft, dat we toch overstappen om het gestimuleerd te doen.
     
  3. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hm ja, ik snap dat je in, een ongestimuleerde, iui nou niet direkt heel veel vertrouwen hebt.
    hoewel, als ze m goed timen, en je hebt een mooi ei....

    maareh, ik zou dr V ook eens vragen naar een iui/flush dan in december?

    mag je ivm je schildklier liever geen stimulatie?
     
  4. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ze hebben nooit gezegd dat ik vanwege de schildklier geen stimulatie mag. Zo'n gyn beseft niet eens de invloed van stimulatie op de schildklier (over deze invloed heb ik dus wel gelezen in wetenschappelijke publicaties). Nee, het UMCU doet alleen maar ongestimuleerde IUI, als je zelf een eisprong hebt. Beleid, dus.... Pas na 6 keer ongestimuleerd willen ze praten over gestimuleerd.

    Ik werd vandaag gebeld: mijn afspraak bij 't Barrahûs is vervroegd naar 30 oktober, dan kunnen ze nog wat doen voor ze ermee stoppen.

    Spannend, Klingel, over 2 dagen weet je of je zwanger bent!!
     
  5. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    okee aqui, i see.
    maar, wil je wel eerst 6x ongestimuleerd? omdat de kansen daarvan toch beduidend lager zijn, maar ook vooral omdat je al zo lang bezig bent?

    kan heel goed dat je dat prima vindt hoor; ik ben zelf wat ongeduldig (inmiddels) denk ik ;)

    gaaf dat je afspraak vervroegd is!! nu weer meer kansen, helemaal super!


    ik durf echt niet te bellen vrijdag, brr.

    op mijn vraag of het zeker een ja of nee zou worden, toch redelijk vroeg (dag 12 is t vandaag, de bloedprikdag) zei de zuster dat het een voorzichtige ja of een waarschijnlijke nee zou worden, de bloedtest is zeer gevoelig dus die moet hcg vanaf 1 kunnen opsporen.

    we zullen zien... pffff
     
  6. Trees

    Trees Niet meer actief

    Hier een achternaam beginnen met 'B' ;).

    Klingel ik denk dat ze de brief bij jou vergeten zijn :(.

    @Aquilegia fijn dat je over een paar weekjes al een afspraak mag. Hoe was het in Stuttgart? Dat was deze week toch?
    Ik heb BTW schildkliermedicatie gekregen van Dr. V. Dat 'probleem' ook weer opgelost. Mijn T3 was te laag. Heb jij enig idee wat dat inhoudt?

    Ik baal overigens ontzettend dat hij in maart gaat stoppen :(. Ik betwijfel of wij het voor die tijd gaan redden om een plakbeeb te krijgen. Verder is er geen gynaecoloog in Nederland die me de combinatie van progesteron, ascal en thyrax voorschrijft. Ik heb de beste man echt nodig!
     
  7. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Klingel: ik weet niet precies wat ik wil met de IUI, gestimuleerd, ongestimuleerd... het heeft allebei voordelen en nadelen. Eigenlijk wil ik vooral Flush; dat lijkt me echt effect hebben. Maar dan moet ik bij dokter V zijn; volgens mij doen ze het verder nergens. We wachten eerst het onderzoek uit Stuttgart af en dan beslissen we of we voor gestimuleerde IUI gaan. Intussen doen we dan maar ongestimuleerd. Ik weet dus niet of ik de 6x ongstimuleerd echt ga halen.
    Spannend, hoor, ik duim voor je!

    @Trees: ik kan me voorstellen dat je ontzettend baalt dat dokter V ermee stopt! Misschien kun je anders ook contact leggen met Stuttgart. Mijn vriend heeft van de dokter daar gehoord dat ze ook medicatie kan voorschrijven. De Nederlandse apotheek moet zo'n Duits recept gewoon accepteren!
    Welk medicijn heb je voor de schildklier? Thyrax of Euthyrox neem ik aan (dit is beide T4)? Er zijn 3 hormonen: TSH (Schildklier Stimulerend Hormoon), T4 (schildklierhormoon dat niet actief is) en T3 (Schildklierhormoon dat wel actief is). Je schildklier maakt o.i.v. het TSH dus T4 (80-90%) en T3 (20-10%). Elders in het lichaam wordt T4 in T3 omgezet. Je hoeft dus niet altijd ook T3 te slikken. Je kunt wel T3 slikken, dan heet het Cytomel. Maar dat wordt niet aangeraden als je zwanger bent of wil worden. Dus waarschijnlijk slik je nu T4.
     
  8. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh ja, hoe was Stuttgart, dat vergeet ik nog te schrijven. We hebben uiteindelijk hier bloedgeprikt bij de huisartsenpraktijk en het bloed per koerier op laten sturen. Morgen voor 10.30 is het er!

    Wat een gedoe. Gelukkig hadden we een ervaren doktersassistente, die heel vaak geprikt had in een vorige functie in een ziekenhuis. Het Duitse bloepriksysteem, dat we toegezonden hadden gekregen, is anders dan in Nederland. Het was een naald, met daaraan een slangetje en een koppeling. Daar moesten de buisjes aangekoppeld worden. Daarna trok de assistente het bloed als het ware uit de arm. Hier had ze 2 handen voor nodig. Eén om het buisje vast te houden en één om het bloed in het buisje te trekken. Daarom moest ze de naald op onze huid vastplakken. Ik kan het niet goed beschrijven, maar ik hoop dat jullie het snappen. Charlotte, gaat dat altijd zo in Duitsland? Hier heb je meestal vacuumbuisjes waar het bloed gewoon uit zichzelf in stroomt. Deze methode gaf een raar gevoel in mijn arm. Mijn vriend was eerst; hij kan er niet goed tegen. Eerst wilde hij het zittend proberen, maar toen hij eenmaal het bandje om zijn arm had, voelde hij zich al onwel worden. Dus hij werd toch liggend geprikt. Hij trok bleek weg, zweette,... Ze deed er bij hem een eeuwigheid over. Ze kende deze methode natuurlijk niet zo goed. Hij hoefde maar 2 buisjes. Ik moest echter 10 !!!! buisjes, dus ik maakte me al nerveus of het bij mij nog 5x zo lang zou duren. Bij mij ging het gelukkig veel sneller per buisje, pfoe!! Dus nu wordt het 3 maanden wachten.

    Voor wie nog precies wil weten waarop geprikt is (ik neem het niemand kwalijk als je deze lijst overslaat; het meeste heb ik vertaald naar het Nederlands, maar niet alles):

    Stollingsonderzoek (een deel hiervan was al gebeurd):
    Factor XII activiteit
    antitrombine 3 activiteit
    Lupusanticoagulant
    Factor XIII activiteit

    Moleculair-biologisch onderzoek:
    MTHFR-mutatie

    Auto-immuunserologie:
    Anti-nucleare auto-antistoffen
    ENA-blot - Histon AK
    ENA-Blot - SS-A/Ro-AK
    ENA-Blot - SM-AK
    DNS-antilichamen
    Beta2-Glykoproteinantilichamen-IgG
    Beta2-Glykoproteinantilichamen-IgM
    Anti-Annexin-AK-IgG / IgM
    Phosphatidylserin-AK-IgG / IgM
    Immunglobulin A
    Immunglobulin G
    Immunglobulin M

    Verdere immunologische onderzoeken:
    Groot Bloedbeeld
    Immuunstatus
    HLA-crossmatch (FACS)

    Infecties:
    Chlamydia-AK IgG
    Clamydia-AK IgG

    HLA-typiseringen: Typisering HLA A antigenen, HLA B antigenen, HLA DR antigenen, HLA DQ antigenen

    Hormonen, vitaminen, mineralen:
    Prolactine
    Vrij T3
    Anti-Müller Hormoon
    Foliumzuur
    Selenium
     
  9. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ai aqui, moet je zo lang wachten op de uitslagen??

    misschien geeft het feit dat ik zwanger ' schijn te zijn ' (shock!) je wel weer nieuwe moed en hoop om t toch echt ook bij dr V te proberen.

    ik denk aan je!
    knuf
     
  10. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    JE BENT ZWANGER!!!!!! :D :D :D :D :D
    Wat geweldig!!!! Gefeliciteerd! Ik ga zeker naar dr. V!!!!

    Als er niets uit de onderzoeken komt, krijgen we de uitslag sneller. Maar als er iets gevonden wordt, moet ze volgens de Duitse wet (?) met een andere arts overleggen. Voor de zorgvuldigheid. Dus dan duurt het langer. Na 3 maanden krijgen we het rapport toegestuurd en dan kunnen we erheen gaan om erover te praten.
     
  11. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    thanx agui!:)

    met een duitse arts overleggen.... en dat mag niet toevallig een arts zijn van de dusseldorf-klinik terwijl je al in wirdum loopt???

    ik bedenk ook maar wat hoor.. joe moet zwang potjan100!
     
  12. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik weet 't niet, ze zal wel haar eigen contacten hebben, waarmee ze overlegt. Maar ik ga nog deze maand naar Wirdum. Wellicht kunnen ze iets doen... Of althans adviseren over gestimuleerde/ongestimuleerde IUI, of zelfs IVF (als ik zie dat jij nu zwanger bent, waarom eigenlijk IUI doen als je IVF kunt doen???)
     
  13. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    goede vraag.

    tjah, IUI is het begin protocol, maareh... als je al zolang bezig bent, en met jouw achtergrond, vind ik wel dat je meteen voor ' the real thing ' zou mogen gaan..

    tis ook een kwestie van doordrammen soms he.
    als ik nog in meppel had gelopen had ik tot januari aan de IUI gezeten, :x , waanzin

    gamaar eens lekker praten met V, en horen wat hij voor plan met je heeft. het is uiteraard niet verboden om over te stappen of dingen naast elkaar te laten lopen (daar was ik kampioen in :D) want het duurt al zo lang he...

    dikke knuffel
     
  14. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Thanx, meid! En: jouw zwangerschap heeft me helemaal blij gemaakt! :) en dan te bedenken dat ik zwaar chagrijnig was vanochtend! :) Er is hoop!
     
  15. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    er is zeker hoop lieve agui, ik geef eerlijk toe dat ik diep van binnen dacht dat we het gewoon niet konden, met hoeveel hulp dan ook!

    wirdum is geen wondermiddel (hoewel), maar ik denk dat je er alleen al inspiratie en hoop kan halen doordat er superdaadkrachtig en snel wordt gehandeld.

    dat wens ik je toe, en daarna.... een mooie baby!

    KNUF
     
  16. Trees

    Trees Niet meer actief

    Klingel geeft ons weer geweldige goede hoop :D! Dank dank meis!

    Aqui, ik ben blij met je lijst waar je op geprikt bent. Ik zie er veel bekende dingen opstaan, maar er staan ook zaken tussen waar ik nog nooit op geprikt ben. Dat geeft ook hoop!

    Begrijp ik nu goed dat je niet naar Stuttgart bent geweest en dat alles via de post is gegaan? Deze onderzoeken zijn allemaal vergoed of worden vergoed?
    Aargh waarom heb ik vroeger nooit opgelet tijdens Duits :). Ik riep altijd dat ik toch nooit op vakantie naar Duitsland zou gaan, dus waarom had ik het nodig? Stom nu!

    Wat een verhaal over dat bloedprikken zeg! Ik heb ook een man die doodsbang voor bloed is. Hij heeft ooit twee buisjes bloed voor het chromosomenonderzoek (op de nederlandse manier) moeten afstaan en viel toen al bijna flauw. Ik vertel nog maar even niks ;)....

    Ik weet trouwens niet welke schildkliermedicatie ik krijg. Dr. V. heeft het recept naar een apotheek in Amsterdam gestuurd en zij sturen de meds naar Wirdum en deze vervolgens naar mijn thuisadres. Ik krijg ze aankomende week in de bus. Ik heb helemaal nergens naar gevraagd verder en ben zelfs mijn waarde vergeten te vragen. Ik was nogal overdonderd van blijdschap van het 'slechte' nieuws ;).

    Aqui jij bijna na Wirdum? Spannend ik hoop dat je meteen een goed plan de campagne krijgt!
     
  17. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Trees: ja, de assistente van onze huisarts heeft geprikt, daarna hebben we het met een koerier naar Duitsland gestuurd (het moet er de volgende dag zijn). Dat was wel 70 euro verzendkosten, maar 550 km heen en weer rijden + een hotel is duurder. Ik weet niet of het vergoed wordt. Ik begreep van Freya dat het volgens de Nederlandse tarieven vergoed gaat worden, maar ik moet nog nagaan wat ik ga terugkrijgen. In ieder geval wel iets. Je kunt bij de Duitse kliniek eerst een lijst aanvragen waar ze je op willen prikken, deze kopiëren voor je zorgverzekering met de vraag wat ze daarvan vergoeden en daarna alsnog besluiten of je het doet of niet.

    Wat een vreemde gang van zaken met die schildkliermedicatie. Een potje Thyrax kun je bij elke apotheek krijgen. Nou, houd ons op de hoogte wat je krijgt! Ben benieuwd.

    Het bloedprikken: ach, de man hoeft maar 2 kleine buisjes. Liggend laten prikken... hij heeft het er vast wel voor over. Die van mij gruwt er ook van... maar hij sloeg zich er doorheen.

    Er kunnen trouwens nog meer dingen geprikt worden. Dit was bij mij niet aangekruist: (*= al eens geprikt bij mij, als je gegevens kunt opsturen van wat er al eens onderzocht is, hoeft zij dat daar niet meer te doen. Bijv. gegevens over jullie chromosomenonderzoek)

    Stolling:
    PTT
    Protein C Activiteit*
    Protein S Activiteit*
    APC-Resistentie*
    Homocysteïne*
    Quick
    TZ
    Fibrinogeen*

    Moleculair biologische onderzoeken
    Factor V Leiden*
    Prothrombigenmutatie*
    Positie C677T
    Positie A1298C

    Auto-immuunserologie:
    TPO-Antistoffen (Schildklierperoxidase-AK)*
    TG-antistoffen (Thyroglobulin-AK)*
    TSH-Receptor-AK (TSI-antistoffen)*
    Cardiolipinantistoffen-IgG
    Cardiolipinantistoffen-IgM
    Gewebsglutaminase-AK-IgA
    CPR*

    Infectserologie
    Cytomegalie-AK IgG
    Cytomegatie-AK IgM

    Nukleinsäureisolierung

    Hormonen, vitaminen, mineralen
    TSH*
    FT4*
    Vit B12*

    Oh ja, ik heb wel opgelet tijdens Duits, maar ik ben alles vergeten. Ik kan het lezen en verstaan, maar slecht spreken en schrijven.

    30 oktober ga ik naar Wirdum!
     
  18. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hey aqui, hoe was je gesprek in wirdum??????

    goed gevoel over?

    enne, heb jij heel lang haar en had je man een rode trui aan? ;)
     
  19. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Yep, ik heb heel lang haar en mijn man een rode trui aan! ;)
    Was jij die vrouw die voor ons was, en ons nog succes wenste?

    De dokter was erg aardig. We hebben meer dan een uur met hem gesproken. Hij heeft veel vragen gesteld.

    Ik was geschrokken door sommige dingen die in mijn dossier van het UMCU stonden. Zo stond er als conclusie van de screening n.a.v. mijn FSH van 12 "IOF per definitie, maar gunstige AFC" Daar was ik wel boos over; dreigde toch vervroegde overgang voor mij? Maar volgens dr. V vaagt de gunstige antrale follikel telling (AFC) de minder gunstige FSH weg.

    Ook bleek uit het dossier dat het sperma van mijn partner weliswaar in voldoende aantal en heel beweeglijk is, maar dat er slechts 2% normale kopvormen waren. Het slecht gevormde sperma is ook volgens dr. V volkomen normaal. Daar maakte hij zich totaal geen zorgen over dus. Ik blijf het gek vinden; 2% goed gevormd is normaal? :(

    De dokter vond mijn cyclus lang en aan de onregelmatige kant.

    Hij gaat een 24-uurs urine bepaling van T4 en T3 laten doen. Daar geloof ik dus eigenlijk niet zo in, maar goed...

    En verder stelde hij voor: vanaf de 3e dag van de menstruatie 2 tabletten Clomid, 5 dagen lang. Hij begon niet met 1 tablet Clomid per dag, omdat we van ver komen (?) en omdat er dan misschien niet veel gebeurd is als we komen voor de follikelmeting. Dus hij zet wel vrij stevig in met die Clomid als ik het goed begrijp. Doel is natuurlijk de groei van 2 of meer follikels ("Dan heb je meer loten in de loterij, dus meer kans" zei hij).

    Op de 12 dag doet hij een eerste follikelmeting. We mogen dat ook in een kliniek of ziekenhuis in de buurt doen, als we dat voor elkaar krijgen. Mijn vriend dacht aan Berg & Bosch in Bilthoven, maar daar zit wel gynaecologie, maar geen fertiliteit.

    Hij insemineert inderdaad vaak 2x per cyclus: als het ei nog niet gesprongen is, doet hij het de dag erna nog een keer. De eerste keer een Flush, de tweede keer is een gewone IUI, net zoals bij jou het plan was.

    Is het normaal om gestimuleerde IUI met Clomid te doen? Ik dacht dat dit voor vrouwen zonder eisprong was en dat bij IUI Clomid niet zo veel zin had.... :(
     
  20. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hey aqui! :)

    ik was niet voor, maar na jou. ik stond te kletsen met die lieve zuster (R), had een groen glanzend jasje met ooievaar op de rug aan :D (ik, niet de zuster ;))
    ik dacht al dat jij t was, weet niet wrom, maar wou je niet aanspreken na zo'n spannend gesprek.
    wel bijzonder in elk geval!

    over die 2%: nou, als V dat ook OK vond... ik moet zeggen het voelt niet OK, heb ik ook met 'onze 4%' :(
    maargoed, we moeten V maar vertrouwen, dat kan ook echt denk ik! :)

    over de clomid: met meer clomid meer kans op meer ei dan 1.
    dus, ookal heb jij wel een eisprong, het doel is meer eitjes en meer kansen te creeeren.
    ik weet dat hij een flush/IUI ook met 4 (!) ei doet (zie: elke: zwanger!!! :)) en dat geeft dus aanzienlijk veel meer kans, zeker als je dus 2 inseminaties in 1 ronde doet: das dus dan 8x meer kans..... :)

    krijg je 2x 50mg?
    idd, hij zet hoog in, zeker omdat hij niet weet hoe je gaat reageren (overstimulatie??)

    maar ik denk dat hij wel weet wat ie doet.

    berg&bosch, dat ken ik wel! komen jullie daar vandaan? zou grappig zijn, want daar liggen heeeeeeeeel veel voetstapjes van mij.
    hoe ver is het rijden voor jullie?

    missch kan je het zh in utrecht benaderen? voor een ' domme echo ' kan je eigenlijk overal terecht he.
    en- mag je niet met ovulatietesten werken? dat zou ideaal zijn als jullie van heel ver komen.
    dan gil je gewoon als ie richting! positief gaat.

    spannend allemaal joh.
    hij is wel van de daadkracht he, super gewoon .

    wens je veel succes en hoop dat je positieve gevoelens bij dit traject zal krijgen.

    liefs
     

Deel Deze Pagina