wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yj81

    yj81 Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Hallo allemaal,
    Ik kwam bij toeval op deze site.Wij zijn in 2005/2006 onder behandeling geweest bij dr van V. en hebben hier een fantastische dochter aan over gehouden.Het was de bedoeling om volgend jaar weer te gaan starten voor een tweede kindje (ik ben zwanger geworden van een donor en er ligt zaad voor ons gereserveerd daar),maar nu lees ik dat ze gaan stoppen???Ik schrik hier enorm van.Is dit zeker??gaat niemand het overnemen?Je begrijpt dat ik volgende week gelijk ga bellen,maar misschien kunnen jullie me meer info geven?
    Groetjes,
    Y
     
  2. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hey y,

    helaas, het is waar, V gaat er per 1 maart mee stoppen.
    maar- momenteel is hij nog wel in gesprek met een optionele vervanger, alleen, dat is allemaal nog heel erg onzeker.
    indien hij niemand vindt, is het per maart afgelopen.
    heb je geen brief ontvangen daarover? (of misschien al eens verhuisd?)

    je kan ze ook vandaag bellen hoor, tot 1300 uur.
    is het een optie eerder weer te gaan beginnen?
    als oude patient mag je geloof ik altijd terug komen (zonder wachtlijst).

    wens je veel succes!
     
  3. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Sorry, Klingel, ik heb jou niet gezien. :bloos: Jammer hoor. Maar na het gesprek hebben we alleen maar oog gehad voor zuster R. die bloed prikte (bij mij TSH, FT4, FT3, Progesteron) en bij mijn partner FSH en misschien nog wat anders (LH?), uitlegde hoe ik de urine moest verzamelen voor de 24uurs urinetest, de Clomid overhandigde etc. etc.

    Hij is inderdaad erg daadkrachtig. Hij gaf inderdaad aan dat hij niet wist hoe ik ging reageren... Spannend, hoor. Ik hoop dat ik geen bijwerkingen krijg van de Clomid (inderdaad 2x 50 mg), maar ja, alles voor 't goede doel.

    Wow, IUI/Flush met 4 follikels... :$ Maar ja, als je dan zwanger bent van 1, maximaal 2 kindjes... Ik hoop zo dat het snel gaat lukken!

    Wij wonen in Utrecht, maar Berg & Bosch is niet zo ver. Voor ons is Wirdum ongeveer 1 uur en 3 kwartier rijden. We hebben besloten dat ik alleen ga als mijn partner niet strikt noodzakelijk mee moet. Misschien ga ik dan ook wel met de trein en de vouwfiets... Het duurt wel langer, maar dan kan ik een boekje lezen onderweg.

    Over ovulatietests hebben we het verder niet gehad. Zou je daarmee ook kunnen werken? Kan dat wel met Clomid? Hij was wel erg geïnteresseerd in de Clearblue Easy Fertility Monitor die ik uit de VS geïmporteerd heb. Hij vroeg of ik die een keer mee wilde nemen. We hebben er ook aan gedacht om de 'domme' echo's hier in het ziekenhuis te laten doen. Maandag eens bellen of dat kan... Ik dacht meer succes te hebben bij een privékliniek. Mijn vriend stelde een pretechobureau voor, maar dat is natuurlijk voor baby-echo's. Daar werken natuurlijk ook geen gyns.

    groetjes,
    Aquilegia
     
  4. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat zie ik trouwens? Ga je en IUI en een cryo-TP doen? Wat geweldig!! Plaatsen ze 1 cryo terug?

    Veel succes! :)
     
  5. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hey aqui,
    ik heb je ook in een flits gezien hoor, van de trap af komend! :)

    wat betreft ovutesten: ik ben er groot fan van, V trouwens ook. als ie posi wordt weet je dat je ei eraan komt, en dan is het interessant om te gaan kijken (echo-en)
    opzich hoeft je man alleen mee voor de IUI/FLUSH he, hoewel, zelfs dat hoeft niet: klingman is niet mee geweest vanmorgen, ik heb potje ingeleverd. denk alleen dat jullie daarvoor idd te ver weg wonen...

    ik heb idd EN EN, hoe vind je die!
    over daadkracht gesproken.

    hopsakeeej!

    :)
     
  6. yj81

    yj81 Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik heb ze inderdaad vanochtend nog gebeld...de assistente bevestigde het verhaal.Zij had het alleen over 1 april.Ik heb geen brief gekregen omdat wij in 2005/2006 onder behandeling waren en alleen mensen die vanaf 2007 onder behandeling waren een brief gekregen hebben.
    We zouden inderdaad snel kunnen komen.Maar dit alles overvalt me zo enorm.Het komt heel erg slecht uit ook,ik start maandag met een nieuwe baan en dan moet ik gelijk heel vaak vrij enzo.Daarbij ben ik er eigenlijk nog helemaal niet aan toen(mijn man wel,dit is puur mijn gevoel)Moeilijk hoor,pffff
    En jullie doen ivf in Dusseldorf met de echo's bij van V als ik het goed begrijp??
     
  7. yj81

    yj81 Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    en wat houdt flush in?
     
  8. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    wij zijn er nog maar sinds september,
    we zouden IUI en FLUSH doen, FLUSH= soort van HSG met opgewerkt zaad zegmaar.
    maar ik had teveel eitjes, dus het werd een escape IVF, die ICSI werd zelfs, in dussel.

    vandaag heb ik IUI gehad (omdat zaad weer is verbeterd) en dinsdag haal in 1 cryo op.

    ik snap dat t je overvalt, zeker als je pas volgend jaar zou willen beginnen...

    maar ja wat zijn de opties?
    wat doen ze met donorzaad dan als ze stoppen en je hebt t nog niet willen gebruiken?

    is het toch niet fijn om (nog even) bij V te lopen, ookal is t eerder, je weet ook nooit wanneer t raak is?

    ik denk maar even mee hoor ;)
     
  9. yj81

    yj81 Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    yep,dat is dus precies hoe ik nu ook zit te denken...
    Het donorzaad wordt niet vernietigd (pfff,zou me ook wat zijn),maar wat er wel mee gebeurd wist ze ook niet.We kunnen het moeilijk zelf in de vriezer leggen he...
    Daarbij is Wirdum voor ons heel dicht bij.Mocht de kliniek voortgezet worden dan is het nog maar de vraag waar.
    Maar ja,moet je niet voor 100 procent achter je beslissing om zwanger te willen worden staan is dan het volgende?Ik kan dat momenteel (nog)niet.Al weet ik zeker dat ik dolblij met het kindje zal zijn!Het gaat alleen allemaal gewoon te snel.Daar komt nog bij dat mocht het binnen die maanden niet lukken...wat dan?de vorige keer was ik na 5 pogingen zwanger.Dus dan zou het al niet gaan lukken.En dan die nieuwe baan nog he...
    Moeilijk hoor,pffff
    Dus jij iui en cryo terugplaatsing!Whow,da's mooi dat dat kan.Dubbel kans!Spannend hoor!Hoeveel pogingen heb je inmiddels gehad dan?En moet je dan helemaal naar dusseldorf voor de terugplaatsing iedere keer?
     
  10. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @y:
    ik zou je gevoel volgen.
    baan enzo is heel belangrijk, en de timing is nooit ideaal, maar een superkliniek (die gaat stoppen) en de wens voor een 2e kindje....

    dat is mijn raad ;)

    zoals ik al zei, ben nog maar net bij barrahus.
    alleen vorige ronde dus 2x dussel, 1x voor punctie en 1x voor TP

    en nu komende dinsdag weer.
    we zullen zien, ik heb wel goede vibes (ook door extraatje IUI)
     
  11. Trees

    Trees Niet meer actief

    @ Aqui en Klingel, wat een gezellige boel gisteren in het Barrahus. Het zou toch hilarisch zijn geweest als ik volgens plannaing gisteren er ook was geweest. Meteen een mini-meeting in de piepkleine wachtkamer ;).

    Maar Aqui het klinkt wel alsof V. van alles in het werk gaat stellen. Dat is positief. Heb je er zelf een goed gevoel over? Ook ik blijf het raar vinden dat 2% goed is (lijkt me toch 98% niet goed en dat klinkt als een hoop :(), maar ik neem aan dat hij met zijn 1000 jaar ervaring weet wat hij doet. Spannend!

    @Yj81 wat een moeilijke dillemma zeg. Ik betwijfel of ik heel objectief ben in mijn mening (denk het niet) en daarom vind ik dat ik hier geen mening over kan geven. Je moet alle opties langsgaan en uiteindelijk de beslissing zowel gevoelsmatig maar ook rationeel nemen. Succes ermee!

    @me. Ik ga maandag dr. V weer de hand schudden :D
     
  12. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    geeft ie jou wel een hand trees?
    :D

    ieks, ik hoop zo dat ie alles op alles zal zetten om je 8e wonderzwangerschap nog 8 maanden te laten duren!
    het moet!

    en ik denk ergens dat t gaat lukken :( raar of nie!

    trouwens, bedacht me vanmorgen, dat we samen zwanger hadden kunnen zijn en junipicknickmamas :$

    alleen het idee al is gweldig! ;)

    maar ik klap een beetje uit de schommel hier hihi
     
  13. Trees

    Trees Niet meer actief

    Het kan nog steeds hoor samen junimama's op een picknickkleedje worden. Ik zie ons zo 2010 in het Noorderpantsoen zitten met onze leuke hema-accesoires op een bloemerig kleedje *zwijmel...;)*

    Ik bedoel natuurlijk dat ik maandag dr. V ernstig toeknik (om de 1000ste grap over het handenschudden te maken :D).

    En of het hier nu wel gaat plakken?! Daar denk ik nog even niet over na. Ik ben dol op struisvogels en hun gewoontes....
     
  14. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    zandsmak!
     
  15. Trees

    Trees Niet meer actief

    Schommelsmok!
     
  16. Trees

    Trees Niet meer actief

    Klingel ik bedoel natuurlijk julimama's ;)...

    Hoe bedoel je warrig :)
     
  17. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb op zich veel vertrouwen in dr. V. Het enige is dat ik niet geloof in die 24uurs urinetest. Ik ben er vandaag mee begonnen (wat een gedoe is dat...) en ik hoop dat er vooral niets uitkomt waardoor hij me aan het dierlijk schildklierhormoon wil hebben. Want dat zal ik niet doen. Hij is vooral gericht op de T3 (één van de schildklierhormonen) en heeft ook vrijT3 geprikt in het bloed. Daar ben ik wel benieuwd naar.

    Ook ben ik een beetje bang voor overstimulatie door die dubbele hoeveelheid Clomid. Maar ja, er gebeurt nog eens wat... En hij heeft veel ervaring. En als de beebjes gezond en niet te vroeg geboren worden, zou ik eigenlijk best een tweeling willen, stiekem dus... Voor mijn gevoel loop ik namelijk al 2 kinderen achter... Dit zou me in 1 klap daar vanaf helpen.

    Maar goed, ik heb dus sowieso door de vruchtbaarheidsproblemen en de schildklier veel moeite om artsen te vertrouwen. Ik heb er te veel gezien. Ik ben er te veel van geschrokken hoe verschillend ze over zaken denken en dat ze vaak niet op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen. Mijn wantrouwen naar artsen toe ligt volledig bij mezelf. Dus we gaan ervoor. Nu nog kiezen: 1 of 2 Clomid per dag. Van de dokter mocht ik ook met 1 beginnen als ik er geen 2 durfde. Dus nou twijfel ik weer... Zucht. Wat een dilemma... kiezen hoeveel Clomid je neemt, bij welke arts maak je dat nou mee??? :D

    @Trees: mooie banner!!! Staat je goed! Nu dus allemaal naar de julimama's??? :D
     
  18. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Klingel: wat krijg jij eigenlijk voor stimulatie, ook Clomid of wat anders??
     
  19. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    juli=date&deal!
    2010 welterverstaan.

    moeder natuur zal wel hebben gedacht, dat schommelt nu al dik 1,5 jaar samen, JULI zet ik samen in 1 maand ! :D

    :)
     
  20. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @aqui: ik zou als ik jou was nu helemaal op V vertrouwen, anders word je gek.
    ik liep op een gegeven moment bij 2 ziekenhuizen tegelijk (ook onzeker, wantrouwen, ongeduld) maar sinds ' de 3e ' (V) erbij kwam ga ik helemaal van hem uit.

    het enige eigenwijze dat ik tot nu toe gedaan heb is:
    de escape naar ICSI doen (teveel ei voor IUI) waarvan hij zei ' misschien maar niet doen, teveel onverwachte stress '
    (mooi wel zwanger dus vorige maand! :D)
    en ik had op dag 12 moeten komen deze ronde maar ben op dag 11 gekomen.... weet niet wrom, 12 leek me te laat...
    en zie, op dag 11 een superei en op dag 12 IUI.. die had ik anders dus mooi gemist ;)

    ik heb nu geen stimulatie aangezien ik na de vmk alleen de cryo ophaal in eigen cyclus.

    alleen pregnyl gehad en moet vandaag met de bolletjes beginnen.
     

Deel Deze Pagina