wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik probeer ook echt op hem te vertrouwen! :)
    Met het UMCU moet ik natuurlijk stoppen (zal het ze vertellen zodra de volgende cyclus begint).

    Dus deze cyclus maar 1 ei, verstandig gezien de cryo... Wat voor stimulatie heb je normaal dan?
     
  2. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    deze ronde (na vmk oktober) zou ik alleen cryootje doen, dus even rust.
    dat V met dat IUIdee kwam was een kadootje :D

    normaal krijg ik puregon.
    altijd 50 gehad, toen 2 rondes 75,

    en bij eerste ronde bij V 2x 25++, dus maar 10 meer.
    en toen ... 10 eitjes!
    woeii!

    is er een speciale reden gegeven dat jij aan de clo moet ipv aan de pure?
     
  3. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, geen idee waarom Clomid en geen Puregon, ik heb het ook niet gevraagd. Ik was eigenlijk te verrast door alle actie. Ik wist ook alleen dat de meeste vrouwen spuiten en niet slikken bij IUI... (of zit ik ernaast??). Maar misschien wil hij eerst kijken hoe ik reageer op Clomid? Als het werkt is, het vast goedkoper dan spuiten.
     
  4. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nog eens op internet gekeken (IUI-richtlijn NVOG). Als je met Clomid multifollicaire groei bereikt, is het minder belastend dan andere medicatie. En: ook hier werd 100 mg aangeraden als dosering. Dus dan maar beginnen met 100. OK, ik heb vertrouwen!!! :)
     
  5. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    goeso! :)
    ga er voor en vertrouw V maar...

    puregon is inderdaad ontzettend duur vergeleken bij de clo.
    uiteraard is dagelijks prikken (puregon) vervelend, maar toch ben ik blij dat ik dat gebruik. gewoon een gevoelskwestie (en wat ik aan ervaringen van anderen gelezen heb denk ik)

    ik geloof dat clo trouwens meer 'de natuur; benadert (hypofyse stimuleren) dan puregon (hypofyse overnemen), dat kan je een voordeel van clo noemen misschien.

    maar ik denk/hoor dat het vaak een geldkwestie is, dat er begonnen wordt met de clo.

    succes meis, zet m op! :)
     
  6. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Thanx, meid!! :)

    Ik heb trouwens een echobureau in Utrecht bereid gevonden om de follikelmetingen/echo's te doen. Eén echoscopiste daar heeft er een ruime ervaring mee!! :D

    Dus nog maar 2x per maand naar Friesland, dat is te doen!
     
  7. Trees

    Trees Niet meer actief

    Fijn dat je een echobureau hebt gevonden Aquilegia!

    Ik mag volgende week dinsdag weer naar Friesland. Nog meer gegadigden :D?
     
  8. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hey aqui, wat FIJN dat je het zo kan oplossen en combineren!
    2x barrahus, 1x voor vlak voor ei en 1x voor IUI? of alleen voor IUI in combi met FLUSH?
    en wat vindt V ervan? ' mag ' het wel van hem? (hij kan wat autoritair doen soms)

    @trees: ha! ik riep net al om je in de schom, maar je bent hier! :)
    hoe was t bij V (ik wou bijna zeggen antiek ;))??
    vertel vertel.

    dins naar V? wek, wrom niet woens? dan hadden we samen kunnen gaan (ik bloedprik)

    ook hier: superbanner!!! :) *blij*
     
  9. Trees

    Trees Niet meer actief

    Klingel ik heb al schommelgeupdate! :)

    Jij volgende week woensdag HCG prikken? De keer daarna gaan we samen voor een echo ;)!
     
  10. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    haah ik zie t in de schom!

    ik woens idd HCG prikken, en dan week (of 2) erna vast echo.

    echo echo samen: whihoo! :D
     
  11. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, het mag van hem! :) Tot mijn verbazing. Het was mijn vriend die het voorstelde tijdens het gesprek en hij zeit meteen: "Als je dat kunt regelen, vind ik het goed." (Misschien dacht hij dat wij het niet konden regelen ;), maar goed, nu kan hij niet meer terug, tenzij hij echt goede argumenten heeft). Het is wel raar om naar zo'n baby-echo bureau te gaan, maar aangezien het 3 1/2 uur reizen scheelt, heb ik het er wel voor over. Vooral omdat ze het dus vaker doen.

    Volgens mij doen we FLUSH de dag voor de eisprong en de IUI de dag van de eisprong, zo heb ik het in ieder geval begrepen. Tenzij het ei eerder springt dan voorzien natuurlijk.
     
  12. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vandaag begonnen met de 1e 2 pillen Clomid. Ik slik ze op de 3e t/m de 7e dag. Op de 12 dag een echo bij het Echobureau in Utrecht. Dan bel ik om 12.30 uur met dr. V om deze te bespreken. Spannend!! Ik ben zo benieuwd hoeveel follikels er gaan groeien; ik hoop op 3.
     
  13. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    goeso aqui! :)
    ben benieuwd wat de clo met je doet.
    moet wel zeggen, een echo tussendoor (tussen dag 7 en dag 12) lijkt mij persoonlijk wel handig.
    stel je krijgt 10 eieren? of maar 1?
    enne, is dag 12 niet te laat?
    ken jouw cycl niet, maar mijn ei wilde ook wel eens dag 12/13 komen, dat houdt in dat je dus al op dag 10/11 aan de pregnyl moet.

    ik denk gewoon even mee hoor, in jullie bijzondere constructie!

    zelf woensdag weer naar wirdum, bloedprikken op HCG.
    spannend weer.
    maar ik durf weinig hoop te hebben.

    smak
     
  14. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Het wordt weer spannend voor jou, Klingel!

    Dr. V. stelde zelf voor om de 1e echo op cd 12 te doen. Mijn cyclus varieert van eisprong op dag 14 t/m dag 20. Dr. V zei ook dat hij het lastig vond om te bepalen wanneer hij mij voor een echo moest laten komen. Dus de dag waarop de echo plaatsvindt, daar heb ik geen invloed op gehad of willen hebben. Ik heb ook geen idee wat normaal is op dit terrein. Tsja, ik kan toch moeilijk gaan opbellen of het niet te laat is, die echo op dag 12?
     
  15. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi agui,
    ja hier wordt t inderdaad spannend, brrrrrrrrrr
    ik vergelijk alles met de vorige ronde toen ik zwanger bleek, sommigen dingen komen overeen, maar ik durf niet te hopen ;)

    over je echo: juist dat kan je heel goed zelf beinvloeden.
    ik zal me er even mee bemoeien ;) maar geen zorgen maken hoor, opzich zou je op V moeten kunnen vertrouwen, die heeft je cyclus bekeken (op papier)

    mijn cyclus is altijd 30-27, en ei altijd 14-12.
    bij jou varieert het meer, dus ik denk dat dag 12 idd okee is. maarrrrr toch zou ik er beetje kriebels van krijgen, omdat ie zo dicht bij dag 14 is (dan komt je ei ook wel eens dus? vaak?)

    ik heb in t verleden wel 3x! een IUI en meerdere echo's ' zelf ' verzet door te bellen omdat ik voelde dat mijn ei eerder kwam.

    je moet er zeker rekening mee houden dat je de pregnyl weer 1,5 dag voor je ei moet spuiten, en dat je op die pregnyldag dus al zeker een echo moet hebben gehad.
    als je ei echt nooit eerder dan dag 14 is gekomen, zou dat minimaa; dag 12 zijn, maar ik moet zeggen dat ik dat een beetje tricky vind.

    maar- ik ben dan ook een overbezorgde, wantrouwende (door slecht ziekenhuisbeleid elders) en meedenkende, lastige patient geworden :D ;)
    bij V zou ik afgelopen maand, na de vmk :(, mijn 1e echo ook op dag 12 hebben, maar ik heb m, gewoon op gevoel, op dag 11 gepland bij de zusters :), toen bleek er al een ei van 25 mm te zitten--> meteen pregnyl en op dag 12 de IUI!

    anyway, heel simpel te controlleren wanneer je ei komt: ovulatietesten (niet van de kruitvat!) gebruiken!
    indien ie posi wordt, direkt gillen om een echo, als dat kan in utrecht?

    ach, ik denk wel dat dat 12 okee is voor jou maar ik zou zelf een beter gevoel bij dag 11 hebben. :)
    op welke dagen vallen deze dagen?
    missch kan je iets smoezen?
    liefste ga je en/en

    nou , ik bemoei me er schandelijk mee :p maar ik bedoel t goed hoor.

    je kan ook even met barrahus bellen over deze twijfel, of met de echomakers in utrecht.
    worden de echos vergoed?
    dan beter 1 teveel dan te weinig..

    succes!
    ;)
     
  16. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoi Klingel, bedankt voor al je wijze raad. Bemoeienis is goed, hoor. :)
    Ik zal morgen eens bellen met het Barrahûs of de echo niet beter op dag 11 kan. Dat komt hier trouwens ook beter uit, geloof ik... Ik krijgt nu toch wel een beetje de kriebels of alles wel goed gaat. Ik weet eigenlijk niet eens of ik wel Pregnyl moet spuiten. Doen ze dat ook bij Clomid? Zal ik dan morgen ook eens vragen. Want ik heb dat natuurlijk niet in huis, ook geen recept. En hoe moet dat dan als ik op eens pregnyl moet spuiten? Toch maar eens even navragen...
     
  17. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb net gebeld met het Barrahûs met wat vragen:

    -Ik vroeg of ik met Clomdid ook Pregnyl moet spuiten. Antwoord: Soms springen met Clomid de eitjes vanzelf, soms is Pregnyl nodig om ze te laten springen, dat verschilde bij Clomid. De benadrukte ook nog eens dat Clomid de mildste stimulatie is.

    -De eisprong komt niet eerder of later, er groeien alleen meer eitjes met Clomid. Dus ik kan mijn normale cycluslengte aanhouden. (Natuurlijk ligt dit anders als je PCOS hebt of een extreem lange cyclus, dan zal het eitje wel eerder komen, neem ik aan).

    -Als de dokter de 12e dag genoemd heeft voor de echo, dan is dat de juiste dag voor mijn clycluslengte. Dus de echo niet vervroegd. (Nu ja, als het deze maand misgaat, dan maar volgende maand wat eerder? Je kunt je wel steeds druk maken, maar dat heeft ook geen zin. Laat ik eens gaan ontspannen).

    Ook gebeld met het UMCU, afgezegd en gezegd dat we de behandeling elders voortzetten. Reactie: "Oh, is het toch te ver?" Dus heb ik maar uitgelegd waarom... dat we geen vertrouwen hebben in ongestimuleerde IUI en dat we nu verder gaan bij een behandelaar die wel meerdere follikels wil laten groeien. Ze begreep het en bedankte me dat ik afgezegd had.
     
  18. P26

    P26 Niet meer actief

    Hallo,

    ik heb al even flink terug gelezen in jullie ervaringen met het Barrahus.

    Wij hebben een aantal maanden terug op advies van mijn mans directeur een afspraak gemaakt met deze kliniek. Ik kwam op de lijst van maart 2010. Ondertussen zijn we gestart in een ZH bij ons in de buurt met onderzoek gevolgd met IUI zonder hormonen. Uiteindelijk werden we doorverwezen naar een ander ZH omdat de kans bestond dat we IVF moesten doen. Beging oktober bericht gehad dat we eind november konden komen.
    Dezelfde dag ook bericht gehad over het stoppen van het Barrahus in maart 2010. NEEEEEEEE. Gelukkig hadden we het andere ZH nog.
    Een 2 1/2 week later kregen we bericht dat we terecht kunnen bij het Barrahus op 17 november. Hier gaan we dus voor. Het andere ZH hebben we geanuleerd.
    Mijn dossier van het ZH wordt hier naartoe gesuurd.
     
  19. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Fijn dat je nog terecht kon, P26! Veel succes. Ben benieuwd naar je ervaringen.

    @Klingel, wanneer krijg je de uitslag van de bloedtest? Overmorgen?
     
  20. P26

    P26 Niet meer actief

    Ik ben ook zeer benieuwd hoe ze het zullen oppakken.
    Ik hoop dat het bij jullie allemaal goed verloopt verder.
     

Deel Deze Pagina