Wie kan mij uitleggen hoe het temperaturen werkt?!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Inkie27, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inkie27

    Inkie27 Fanatiek lid

    14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hallo meiden,

    Wanneer jullie temperaturen, hoe zien jullie dan de verschillen om en nabij je ei? Is je temperatuur rond je ei hoger?
    Scheelt het veel? (ik soms 36.8 en dan 36.9 of 37.0) Das dus geen echt verschil wel?
    Zit nu in ronde 2 en heb gewoon geklusts zonder temp maar wil (als het niet raak is) in de volgende ronde m'n temp bij gaan houden.

    Wie kan me uitleggen hoe en wat.

    Bedankt alvast!
     
  2. dib

    dib Fanatiek lid

    11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hoi Inkie27,

    Even een korte uitleg over tempen:

    1) Zorg altijd dat je op hetzelfde tijdstip tempt. Dit moet 's morgens gebeuren vóórdat je uit bed komt, daarna pas naar de w.c. B.v. om 7:00u. en elke dag hetzelfde tijdstip, dus ook in het weekend je wekker zetten ;)
    2) Je temp tijdens ongi en voor je ei is vaak laag.
    3) Wanneer je eisprong is GEWEEST stijgt je temp vaak met minimaal 0.3 graden, wanneer deze stijging blijft ten opzichte van vorige temp kan je dus zien dat je eisprong is geweest.

    Tempen is handig om achteraf je eisprong te bepalen. Het is verstandig om ook ovulatie testen te gebruiken zodat je zeker weet wanneer je ei komt. Ovulatie testen geven nl aan dat je ei er aan komt!

    Kijk maar in mijn album bij de maand juli, daar kan je zien dat tijdens je eisprong de temp enorm toeneemt.

    Veel succes!

    p.s. maak je niet te druk, ronde 3 is eigenlijk nog ontpillen ;)
     

Deel Deze Pagina