Wie kan ons helpen met het vinden van huurwoning in Arnhem?

Discussie in 'De lounge' gestart door dayenne, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hoi hoi,

    Mijn vriend (21) en ik (19) zitten met een probleem.
    Het zit zo..
    Wij zijn allebei studenten, en krijgen daardoor stufi. Ons huisje wordt in februari 2009 gesloopt vanwege een reïntegratieproject. Wij komen niet in aanmerking voor vervanging omdat wij voordat we het huisje introkken al wisten dat het huis gesloopt ging worden.
    We zijn natuurlijk al lang op zoek naar een vast huisje, maar dit brengt grote problemen met zich mee. We kunnen niet via particulier huren omdat het 1) veel te duur is en voor het bedrag wat wij kunnen neerleggen krijg je meestal alleen een kamertje 2) ALS we dan es een goed flatje hebben gevonden dan moet je daarvoor meestal werk hebben.
    Via de gemeente is ook een probleem, omdat wij nog maar 2 jaar inschrijftijd hebben. Het enige wat wij kunnen huren is een zelfstandige studentenwoning met woonkamer/slaapkamer in 1 en een klein keukentje. Wij zijn bereid dit te accepteren, maar het probleem is dat dan de meettijd vervalt en wij dus daar minimaal 4 jaar moeten zitten om een groter huis te krijgen. Dat zien we dus echt niet zitten.
    Mijn vriend is hard bezig om een BBL opleiding te doen (dat is 4 dagen werken en 1 dag school) maar met de richting die hij heeft gekozen (SCW, sociaal cultureer werker) is dit lastig. Optie 2 is om 1 jaar fulltime naar school te gaan en dan over te schakelen naar BBL. Prima idee, maar in de tussentijd moeten we toch een huisje hebben. Werken voor mij is geen optie, want ik heb nu officieel nog geen diploma (wil ik wel voor de bevalling halen) dus dan krijg ik minimum loon en dat is zo'n 500 netto. Veel te weinig voor een huisje dus (de meeste eisen zo'n 5x huur als loon).

    We vallen dus gigantisch tussen schip en wal. Het komt er dus op neer dat je als student met een kind niet in een studentenwoning mag (zwangere studenten worden er zelfs uitgezet) maar als student zijnde kan je geen 'gewoon' huisje huren omdat je een werkcontract moet hebben....
    Het enige wat wij willen is een flatje met 1/2 slaapkamers. Huurprijs max. 600/650 inclusief.

    Wij willen dolgraag in Arnhem-zuid blijven wonen (Malburgen). Als er iemand is die ons kan helpen, graag! Heb je tips of ken je iemand die flatjes in Arnhem-zuid verhuurd? Laat het me alsjeblieft weten!

    Alvast bedankt!
    Liefs Dayenne
     
  2. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hey meis
    via de vivare niet? meestal heb je daar zo een huis ik zal eens even kijken of er op malburgen een appartementje is te krijgen.de laar is dat ook goed?want dan word mijn zoek vlak groter
     
  3. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    hey Dayenne,

    ik kan je niet helpen, maar leef wel met je mee! mijn vriend en ik moeten vanwege dezelfde reden ook in feb ons huis uit en we hebben nog niets.
    dat is de enige reden waarom we nog niet klussen en ik word gek van ongeduld ;)
    ik hoop dat jullie snel iets vinden! succes!

    liefs Marieke
     
  4. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Blusvrouw, wat ontzettend lief dat je mee zoekt!
    We hebben het liefst echt alleen Malburgen, maar als er iets moois is in de laar dan is dat ook goed!

    @Marieke bedankt voor je reactie! Dus jij ook in hetzelfde schuitje...Balen is dat he!
    Wij wilden eerst ook wachten, maar omdat toen het woningaanbod veel groter leek hebben we de gok gewaagd. En geen spijt van hoor! Absoluut niet. Maar ik word nu wel een beetje zenuwachtig...Gelukkig kunnen we bij mijn schoonvader terecht als we écht niets vinden. Die heeft een rijtjeshuis die hij wilt gaan verhuren, en wij mogen daar dan in tot we een huisje hebben. Alleen is dit in Den Bosch, vandaar dat we toch echt liever een eigen huisje hebben!
    Jij ook veel succes! Ik hoop dat jullie snel een vast huisje hebben!
     
  5. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Kunnen jullie niet als eerste op de lijst worden gezet bij een woningbouwvereniging? Met spoed omdat je zwanger bent? Dat doen ze hier namelijk wel volgens mij in mijn gemeente (omgeving Eindhoven).
     
  6. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Tsjah en anders toch buiten Arnhem?
    Wij wonen in een dorpje in de buurt van Elst.
    Hier staan aardig wat HAT woningen, met 1 of 2 slaapkamers voor €350
    Kijk eens op
    http://www.wst-valburg.nl Misschien dat daar iets met spoed mogelijk is?
    In 20 min met de trein zitten wij in Arnhem, auto ongeveer 15 min (Arnhem Zuid)

    Succes!
     
  7. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik begrijp iets denk ik niet, voor zover ik wist namelijk gooien ze geen zwangeren dames op straat als je in een studenten woning zit.

    Ik woon zelf in Malburgen en ik had een klasgenoot die een straat achter mij in een studenten huis zat. Ze was zwanger en woonde daar samen met haar vriend. Ze vertelde mij ook dat ze eruit moest om de zelfde reden als jullie. Het zou gesloopt worden of in elk geval iets in die richting.

    Haar hielpen ze juist en ze kreeg urgentie.
    Misschien eens naar de volkshuisvestiging gaan?
     
  8. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    @Astrid: omdat je zwanger bent krijg je toch geen urgentie? ik woon in eindhoven en staat bij iedere woningstichting dat gezinsuitbreiding geen reden is. Of bedoel je een woningstichting net buiten eindhoven?

    @Dayenne: ik kan me heeeel erg goed voorstellen dat jullie ervoor zijn gegaan! ik kan ook niet garanderen dat het bij ons niet eerder raak is ;)
    Als je vader een huis verhuurt in DB, heeft ie ook geen huizen in of rond eindhoven dan? :D
     
  9. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Allereerst bedankt voor alle reacties!

    @MamavanJordy; is woningbouwvereniging hetzelfde als volkshuisvesting? Want bij de gemeente hier geven ze geen urgentie voor zwangerschap.

    @Astrid, net buiten Arnhem zijn we nu ook aan het kijken. Vooral omdat ik hopelijk binnenkort mijn rijbewijs heb, dus dan vind ik het geen probleem meer. Maar 1e keus blijft Arnhem Zuid.
    Ik zal eens kijken op de site, dank je!

    @Channie, ik heb veel verhalen gegooid van zwangere studenten die op straat zijn gegooid. Vooral op sites voor studerende moeders lees je veel van die verhalen. Maar ik denk dat jou vriendin er al in zat toen ze zwanger werd? Want wij worden simpelweg niet toegelaten omdat ze weten dat ik zwanger ben.
    Naar volkshuisvesting zijn we een paar keer heen geweest, maar zij blijven zeggen dat ze ons niet kunnen helpen. Ze zeggen simpelweg: 'ja mevrouw wij kunnen helaas niks doen.' Het enige wat ze ons konden aanbieden wat een studentenflatje van 20 vierkante meter (woon en slaapkamer in 1). En zoals in mijn 1e berichtje staat waren wij bereid die te nemen tot we hoorden dat onze meettijd dan vervalt. En daar 4 jaar zitten zie ik echt niet zitten. Tenzij het natuurlijk niet anders kan hoor! Maar dat zien we dan over een paar maanden wel.

    @Marieke, haha nee helaas (nog) niet. Hij wilt wel (zodra dit huis in DB klaar is) proberen meer huizen te kopen en die te verhuren. Ik zal eens vragen of hij in of rond Eindhoven wilt gaan kopen! :D
     
  10. sheann

    sheann Fanatiek lid

    14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    In Arnhem is het nu echt hopeloos doordat ze alles aan het slopen zijn. Vroeger had je aan een meetijd van 2/3 jaar genoeg om een eengezinswoning te krijgen nu heb je aan 10 jaar meetijd niet eens genoeg :(

    Kan je niet weer in een sloopwoning gaan zitten. Het is maar tijdelijk maar soms kan je er wel een paar jaar zitten en ik geloof dat je je meetijd mag houden.

    Je zou ook een maatschappelijk werker in kunnen schakelen. Zij kunnen jou helpen met advies over woningen, subsidies, school enz.

    succes ermee
     
  11. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Dayenne: Ja ze zat er in toen ze zwanger werd en toen heeft volkshuisvestiging hun geholpen om aan een andere woning te komen.. omdat deze dus gesloopt werd.
     
  12. sheann

    sheann Fanatiek lid

    14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Maar als je van tevoren weet dat je huis gesloopt wordt dan krijg je geen urgentie.
     
  13. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    je kan ook vragen om urgentie , eigenlijk zijn ze dat verplicht .
    Zou je al in dat huis wonen voor ze met de sloopplannen kwamen heb je nl recht op een verhuisvergoeding en evt urgentie als het op korte termijn zou zijn .
    Mijn zwager en vriendin hebben ook n huis aangenomen in nood dat op de sloopnominatie stond en kregen toen wel de urgentie maar niet de vergoeding .
    helaas weet ik niets in Arnhem maar heb nog wel n huis in rotterdam ;) dat leeg staat . beetje ver weg helaas :S

    succes ermee en laat je goed informeren over evt urgentie ook en vooral omdat je zwanger bent .
     
  14. Otje

    Otje Fanatiek lid

    10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Dayenne: Ten eerste vind ik het echt erg vervelend voor jou en je vriend, de situatie waar je nu in zit.

    Ten tweede: Ik denk dat de tip van Astrid85 erg goed is. Kijk net even buiten Arnhem. Dat is vaak goedkoper dan in de stad zelf en vaak ben je met openbaar vervoer of iets dergelijks zo in de stad zelf.

    Sterkte en succes met alles natuurlijk!
     
  15. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Sheann we willen heel graag weer in een sloopwoning omdat je dan inderdaad je meettijd behoudt. Maar helaas zijn we nog geen sloopwoning tegen gekomen waar we tot 2010 in mogen zitten. Alleen 2009 en dat is hetzelfde als dit huisje ;).
    Goede tip, ik ga gelijk op zoek naar een maatschappelijk werker! Bedankt!

    @Channie, ja dan krijg je inderdaad urgentie. Maar wij wisten al dat het huisje gesloopt ging worden en dan krijg je geen urgentie ;).

    @Nikkie wij hebben al geïnformeerd en helaas kunnen ze ons niet verder helpen. Geen vergoeding, geen urgentie niks.
    En bedankt voor je aanbod in Rotterdam, maar helaas is dat een beetje te ver weg!

    @Otje dank je wel. Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Ik ben al aan het kijken naar huizen in de omgeving. Helaas nog niks gevonden maar ze zijn inderdaad een stuk goedkoper!

    Dank jullie wel allemaal!
    Enne...meer tips zijn altijd welkom! :D
     
  16. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    @ Marieke, volgens mij is het bij deze woningstichting zo dat als je zwanger bent en op straat staat, je wel urgentie krijgt.
    Je kan het altijd proberen.
    Anders kom je bij de particuliere woningverhuur.
    Bijvoorbeeld Actys:
    http://www.actys.nl/zoekmachine.cfm
    Maar dan betaal je wel meer huur, en je moet idd 5x de huur bruto verdienen.
     
  17. Amfy

    Amfy Niet meer actief


    net buiten arnhem is alles een stuk duurder dat is het kromme velp is zoiezo duur wonen elst is ook duur en daar geen de meeste huurhuizen nu is de verkoop dit is ook in driel heteren valburg en zetten-andelst zo.het word steeds moeilijker om een huur huis te krijgen een vriend van mij heeft bij de vivare 10 jaar meettijd en krijgt geen huis omdat je minimaal 5x de huurprijs verdient moet worden netto.de gemeente arnhem heeft sinds 6 maanden de regels voor urgentie aan gescherpt zo krijg je als je ook parteculier kan huren met je inkomen gewoon geen urgentie meer.ook zwanger zijn is geen rede meer.je moet tegenwoordig voor de gemeente arnhem half dood in de goot liggen wil je een huis met urgentie krijgen.nee maar wel in die stomme drugsboot miljoenen pompen.

    ik werk 1 keer per week als vrijwilliger bij gemeente arnhem dus ik heb al zoveel nee moeten verkopen voor urgentie
     
  18. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Je kan ook nog iets verder weg.
    Wij wonen in Zetten, en volgens mij is het hier nog wel betaalbaar.
    Voor echt goedkoop wonen moet je niet om (of in) een grotere stad zitten.
     
  19. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    zetten is idd leuk wonen ik heb in herveld en in andelst gewoond het nadeel daar is dat er weinig te huren valt.maar in deze regio in het heel moeilijk goedkoop te wonen.iets verder en je zit in opheusden kesteren dodewaard en daar ik het kwa huizen vriendjes politiek (swb) en dan krijg je lienden enzdat zit weel bij tiel dan zou je de andere kant uit moeten richting apeldoorn de betuwe is echt duur wonen
     
  20. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Fijn dat jullie meedenken.

    Wij willen nog wel kijken naar huizen in Huissen, Elst en Elden maar verder gaan we echt niet. We hebben hier al kinderopvang en een basisschool voor ons kleintje, en zelf zitten we allebei op school hier in Arnhem. En hoe duur het hier ook is, hier is wel de meeste huizenaanbod. Hier omheen valt het vies tegen.

    Er zijn inderdaad wel trucjes om toch urgentie te krijgen. Zoals letterlijk op straat staan. Maar van het idee alleen al krijg ik het spaansbenauwd. Ik wil gewoon dolgraag een woning hebben voor ons en ons kleintje. Vooral nu de nesteldrang toeslaat :).
     

Deel Deze Pagina