Wie klantadviseur bij UWV?

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van j, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van j

    mama van j Niet meer actief

    Is er iemand wie klantadviseur bij het uwv is?

    Vind je het leuk werk om te doen?

    En heb je evt. tips om de selectieronde door te gaan?

    Ik ben naar aanleiding van mijn sollicitatiebrief opgebeld en mij wordt nu gevraagd of ik het motivatieformulier kan invullen,

    Vindt het nogal lastig om 3 plus en minpunten over mezelf te vertellen.....;)
     
  2. Ik ben het geweest. Van 2005 tot 2008. Maar ik ben blij dat ik er weg ben..
    In het begin ging het nog wel, maar op den duur werdt het me te saai. Eentonig werk, de dagen kropen voorbij.

    Maar dat is mijn mening he.. Een vriendin van me, die ik daar leerde kennen, werkt er nog steeds, en heeft het heel erg naar haar zin..
     
  3. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Als je dr van houdt dat je de hele dag gecontroleerd wordt door de mensen die boven je staan..hoe lang ben je naar de wc geweest, hoe vaak, ben je te lang met pauzes, etc etc dan kun je dr wel gaan werken.
    Daarnaast mag je de mensen niet vertellen dat ze wettelijk recht hebben op geld binnen 4 weken want dat levert de kantoren alleen maar extra werk op, je moet je dus verrot laten schelden omdat dr gezinnen al maanden op hun centen zitten te wachten.....en zo zijn dr nog een heleboel andere punten waarbij je een aardige plaat voor je kop moet hebben.
    Tis anders dan een ander callcenter, je komt de mensen nu aan hun centen.....en geloof me, daar wordt niemand vrolijk van en terecht!

    Heb dr in de begin periode gewerkt, wist niet hoe snel ik daar weer weg moest komen... tis mij daar te hypocriet.
     
  4. @ PCootje, jij verwoordt het precies zoals het eraantoe gaat. TEnminste dat is wel mijn ervaring.
     
  5. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Dan is er blijkbaar nog niets veranderd aan het sfeertje daar :D
     
  6. mama van j

    mama van j Niet meer actief

    hmm dat klinkt ook niet echt positief..

    Aan de ene kant denk ik , misschien moet ik het eerst proberen om erechter te komen hoe het daar is.

    Als mensen recht hebben op geld, mag je ze daar dan echt niet bij verder helpen..:(
     
  7. Nee, maar je mag ze wel het slechte nieuws brengen als de uitkering om wat voor reden dan ook is afgewezen. Dat dan weer wel.. Hoezo hypocriet..
     
  8. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Nee dat mag je niet, je bent niets meer dan een vangbak van voornamelijk agressie tussen klant en kantoorpersoneel. Zij maken de beslissingen en niet jij. Jij mag niet beoordelen waar en of iemand ergens recht op heeft.
    Het enige wat je mag is aanhoren, zien of dr betaald is en of de uitkering al is behandeld...... niet binnen 4 weken hoor, want dan heeft nog geen 1 klant recht op zeuren/bellen, het enige wat je ze dan kunt zeggen is dat ze na xxxx datum maar terug moeten bellen als ze nog niets gehoord hebben.
     
  9. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Veel van de bellers weten dat wel al omdat ze bellen nav de afwijzingsbrief...... waarin ook wel staat waarom ze zijn afgewezen, maar dan toch nog bellen om verhaal te halen.....enige advies wat je ze dan kunt geven is dat ze een bezwaarschrift kunnen indienen en dat dat weer een week of 6 duurt voor dit weer behandeld gaat worden....joehoeeeeeee nog 6 weken langer zonder centen, worden ze vaak nog vrolijker van
     
  10. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Dan weet ik niet op welke afdeling je gezeten hebt en in wat voor functie maar dit is totaal niet mijn ervaring. Werk er 9 jaar als medewerker uitkeren, zit dagelijks aan iemands zn centen, zorg voor de hele uitkering, vanaf de toekenning tot beëindiging.
    Je hebt je eigen verantwoordelijkheden, je hebt vrij weinig met de leiding te maken iig niet in die zin zoals jij het zegt, je neemt je eigen beslissingen..niemand die controleert hoe van hoe laat tot hoe laat ik naar de wc ga of hoe vaak hoor..zou ze vierkant uitlachen, de sfeer is er heel erg prettig, we doen zeer ons best voor de klant en zijn alles behalve hypocriet. Het UWV maakt er, net als meerdere grote instanties af en toe een potje van ja, maar wat mensen vaak niet weten is dat van al die miljoenen mensen die een uitkering ontvangen de meeste gevallen gewoon goed gaan.

    Maar goed, het is natuurlijk je eigen ervaring, ik herken er alleen helemaal niets in.:) Zal dan wel per kantoor verschillen of zo.
     
  11. @ JEssy, dit gaat om de afdeling klantadviseur! Weetjewel die mensen die op de telefooncentrale zitten. Dus niet de mensen die op het kantoor zitten.


    Daar wordt je constant gecontroleerd door je teamleider, die zit constant achter zijn computertje, te kijken in de lijst wie er belt, wie er pauze heeft, en wie er op onderbreking staat. En owee, als je maar 20 seconden lannger je pauze hebt, krijg je meteen een mailtje, of je dat dan wel niet weer wilt doen..

    Wij mochten niks, maar wij konden wel het probleem oplossen.

    Ja ben het met je eens dat veel uitkeringinen in NEderland goed verlopen. Absoluut. Maar het klopt toch niet, dat je aan de ene kant geen mededelingen mag doen over de uitkering, als klantadviseur zijnde, maar als de uitkering is afgewezen dan mag je het weer wel meteen vertellen.. Dat is toch scheef?

    Maar ik heb toen ik er werkte al vaker geroepen, dat de mensen die op de kantoren zitten, maar eens een maandje mee moeten draaien op de belvloer, want ze hebben geen idee wat er speelt bij het KCC!!
     
  12. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
     
  13. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Ze zitten helemaal niet zonder centen dan:( Daarbij, iemand die afgewezen is is dat niet zonder reden. Waarschijnlijk bestaat er geen recht, dus ook geen uitkering. In sommigen gevallen wordt die beslissingen teruggedraaid maar dan nog zitten ze niet zonder geld. Voorschotten en spoedbetalingen bestaan ook nog:)

    Ik zie trouwens nu pas dat het om klantadviseur gaat. Dit is idd een hele andere functie dan wat ik doe.

    Ts, het gaat idd wel om een hectische functie. In principe worden alle telefoontjes die klanten plegen door die afdeling opgevangen. Daarvoor moet je wel de basis kennen van de verschillende wetten.
    Pas wanneer vragen echt inhoudelijk worden, worden die doorgezet naar de afdeling zelf en wordt de klant door de behandelaar teruggebeld.
    Je moet wel stressbestendig zijn. Ook moet je om kunnen gaan met allerlei soorten klanten.
    Wat me wel een beetje tegenvalt is dat ze vooral bezig zijn met deadlines te halen, zogenaamd in het gbelang van de klant. Dat zou niet mijn manier van werken zijn. Vind dat een klant alle aandacht en tijd verdient waat hij/zijn om vraagt.
    Ik hang liever de telefoon op met het idee dat ik een klant heb geholpen dan dat ik denk, weer een goeie score binnegehaald.

    Maar goed, ik zou zeggen, vraag of ze je een functiebeschrijving willen sturen. Wie weet kan je daar wat meer uithalen!

    Succes!
     
  14. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
     
  15. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Dat is wat we bedoelen met het verschil van werken.
     
  16. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    De mensen op de werkvloer hebben dat wel:) Weet je wat wij al jaren roepen?
    Laat die hoge piefen maar eens op de werkvloer komen ipv achter de cijfertjes, dan zullen ze pas zien wat zich werkelijk afspeelt.

    Mensen van de werkvloer dat ben ik maar ook iemand van het KCC (dus jij vroeger). Wat scheef zit zijn diegene die in functiegroep 15 zitten of zo. Die denken vooral aan de cijfers en hoe ze zoveel mogelijk van het budget kunnen uitgeven aan de meest onzinnige dingen.
     
  17. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
     
  18. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    De meeste hoge piefen op het kcc zijn ex collegas van je en juist die mensen waarvan je mag verwachten dat ze weten hoe het is.....ze kregen immers voor het kcc bestaan zelf de klanten aan de telefoon, deze mensen lopen nu de klantadviseurs te controleren op alle bovengenoemde punten. ;)
     
  19. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Sorry maar wat je zegt klopt niet. Of het moet zo'n 10 jaar geleden het geval zijn geweest (je werkte er in het beginperiode toch?) maar dat is dan iets wat ondertussen veranderd is.
     
  20. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Maar goed, ik ga zo wel erg offtopic en dat vind ik niet leuk voor ts want haar was of iemand als klantadviseur werkte en hoe dit bevalt.

    Nee, ik werk niet als klantadviseur (wel dus bij het UWV, met heel veel pelzier!) dus kan je helaas niet vertellen hoe dat is. Waarschijnlijk verschilt het per persoon, want ken ook mensen die het ontzettend leuk vinden. Zal je denk ik zelf moeten ervaren.

    Nogmaals succes!
     

Deel Deze Pagina