Wie klantadviseur bij UWV?

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van j, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van j

    mama van j Niet meer actief

    #21 mama van j, 14 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2010
    Jessy77..

    Welke functie heb jij dan bij het uwv?

    Ik ben momenteel een opleiding aan het volgen tot tandartsassistente, maar aangezien er hier geen vacatures in zijn, zal ik wat anders moeten zoeken en als dat bevalt, zou ik datgene ook kunnen blijven doen.

    Bij deze vacature zou ik 6 weken ingewerkt worden en daarna zou ik een mbo 3 opleiding erbij krijgen.( na een half jaar dacht ik)

    En ehm....misschien is het wel mogelijk om in de loop der tijd weer een tree omhoog te gaan en een verdere opleiding te volgen?? Zodat dat callcenter op een gegeven moment verleden tijd wordt, mocht dat niet bevallen.....
     
  2. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ben benieuwd wat er volgens jou niet klopt dan, want volgens mij heb je geen idee hoe het dr op het kcc aan toe gaat.

    Bij mij is het denk ik een jaar of 8-9 geleden, maar zoals je aan andere reacties merkt is het in de loop der jaren nog niet echt veranderd.

    Misschien hebben we beide een ander beeld bij de hoge piefen .... ik heb het over de senioren en teamleiders en niet over de directeuren, die zag je immers alleen op het uwv tv en niet op de werkvloer.

    Maar ik mag hopen dat je gelijk hebt en dat het in de loop der jaren positief is veranderd, maar moet dr bij zeggen dat ik die geluiden niet hoor van kkc medewerkers.
     
  3. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Als ik het over hoge piefen heb heb ik het zeer zeker niet over senioren en teamleiders! Die doen nl alleen maar wat ze van bovenaf wordt opgelegd, ook zij hebben maar weinig te roepen.

    Als ik het over hoge piefen heb dan heb ik het juist over directeurs en managers, zij zijn degene die de regels (in 'overleg' met de regering;)) er doorheen drukken. De temleiders en de senioren hebben het maar uit te voeren.

    Vandaar dat ik zei, laat die hoge piefen maar een op de werkvloer komen, dan zien ze het zelf ook!

    En nogmaals, ik weet heel goed wat zich op het KCC afspeelt, daarom zou ik er persoonlijk niet willen werken, is niet mijn manier van werken en ook niet van de medewerkers daar misschien.

    Maar ben het niet eens wanneer er wordt gezegd dat dat komt door de mensen van kantoor. De mensen van kantoor en KCC (mensen op de werkvloer dus) zijn het vaak met elkaar eens, maar we kunnen niet veel aangezien het probleem dus bij die hoge piefen ligt waar ik het over had, de een weet het beter dan de andere en wij hebben het maar uit te voeren.



    Ts ik pb'je even over mijn functie!
     
  4. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Misschien zegt dit stukje al genoeg.
    Laten we dr verder maar over op houden want dat we beide anders dr tegen aankijken is wel duidelijk.
     
  5. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Dat was al in een van mn beginposten al duidelijk. Zei toen al vrij direct dat dat niet mijn manier van werken zou zijn, juist om de punten die jou opnoemde dus zoveel verschillen we niet van mening hoor:( Behalve misschien wie er eventueel er verantoordelijk voor is. Maar idd, laten we er maar over ophouden:)
     
  6. Loesjuh

    Loesjuh Niet meer actief

    ik werk er ook, weliswaar bij werkbedrijf dus niet de uitkerende instantie. Klopt wel hoor, dat je met alles in de gaten gehouden word. Maar dit is bij andere callcenters niet anders. Heb een aantal jaren bij de belastingdienst gewerkt en dat is net zo.

    Mama v j, ga je ook bij het werkbedrijf werken of echt over uitkeringen. bij ons vroegen ze laatst mensen nl.
     
  7. mama van j

    mama van j Niet meer actief

    Loesjuh,

    Ik heb zeg maar de eerste selectie gehad, nu in afwachting op de 2e selectie..en tussendoor vraag ik naar ervaringen, dan kan ik er nog vanaf zien haha. Maarja er moeten toch centjes verdiend worden..;)
    en anders blijft er voorlopig tot mijn opleiding is afgerond, alleen de schoonmaak over en daar verdien je denk ik een stukje minder in?
    Bij het uwv stond dat je 10,47 euro bruto krijgt per uur, hoeveel je daar netto aan over houdt??

    Ik heb begrepen dat het voor het callcenter is en dus vragen af moet handelen...en boze/ verdrietige mensen aan de lijn kan krijgen.Voor de rest hoor ik het allemaal nog.
     
  8. Loesjuh

    Loesjuh Niet meer actief

    Klopt ik heb dat loon ook, ligt er ook aan hoeveel uur je gaat werken natuurlijk met wat je overhoud.
    Welke plaats is het als ik vragen mag?
    Die mbo opleiding ga ik vanaf maart volgen. Als je bij het werkbedrijf gaat werken vallen de boze en verdrietige klanten wel mee maar goed ik ben heeel wat anders gewend bij de belastingdienst.
     
  9. mama van j

    mama van j Niet meer actief

    Hoi Loesjuh,

    Ik ben van plan 24 uur te gaan werken en het is in de omgeving Goes, Zeeland.
    In welke omgeving werk jij?:)
    Hoop ook dat het meevalt met de boze/ verdrietige verhalen en dat het bij het werkbedrijf is:)
     
  10. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    Ik ben twee maanden geleden daar gestopt bij het kcc werkbedrijf.
    - Je moet je gesprekken binnen 245 seconden doen inclusief nawerk tijd. Doe je dit niet kom je in een kritieke klas om bij te scholen....
    - Je mag 2 minuten per uur besteden aan een kop koffie halen, en eventueel naar de wc. Als je dus 2 uur niet ben geweest heb je 6 minuten om naar de wc te gaan......
    - Je wordt continu gecoacht vooral de eerste periode ze werken een lijstje af met punten waaraan je moet voldoen, dus openingszin, afsluitzin, werken met het systeem en de vraagbaak. Wordt je gesprek afgekeurd, wat al bij het minste geringste kan zonder dat je een foutieve antwoord hebt gegeven, maar bijvoorbeeld niet goed hebt doorgevraagd terwijl de vraag helder is. Wordt je binnen twee dagen weer opnieuw gecoacht. Bij meer dan 3 afgekeurde gesprekken wordt je dus ook in de kritieke klas gezet.

    Ik heb ook op andere callcenters gewerkt maar voor mij was het UWV echt de top. Voor mij geen dienstverlende gevoel omdat je echt moet beperken tot de vraag en als je iets ziet in het dossier mag je de klant hier niet op attent maken of voor waarschuwen zodat hij het probleem voor kan zijn, bijv einddatum inschrijving nadert.....
    Ook mag je alleen maar letterlijk oplezen wat er in de kennisbank staat, je mag absoluut geen andere antwoord geven en het antwoord moet je ook koppelen aan het dossier indien dit niet gebeurd wordt je gesprek afgekeurd. Dus bij specifieke vragen die je wel kan beantwoorden maar niet mag moet je doorzetten.
     
  11. mama van j

    mama van j Niet meer actief

    Hmm..
    Wordt je na je inwerktijd ook op elk gesprek gecontroleerd of je het snel genoeg doet?
    En hoelang heb je dit werk gedaan?
     
  12. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief


    Ik heb het anderhalve jaar gedaan, na je inwerktijd is inprincipe de controle 4 keer per maand 2 gesprekken dus in totaal 8 gesprekken wat onverwachts gebeurd. Heb je afgekeurd gesprek dan dus binnen twee dagen opnieuw. En ja de tijden zijn HEEL belangrijk want je hebt ook iedere maand een gesprek met je teamleider waarbij alle cijfers op tafel komen. Dus je gesprekken, pauze tijden. Plaspauzes etc... Ook worden er willekeurige klanten teruggebeld door een systeem waar een feedback aangevraagd wordt over jou antwoord, snelheid, deskundigeheid en of ze tevreden zijn. Zul je net iemand treffen die je slecht nieuws hebt gebracht.

    Als je daar gaat werken moet je rekening houden dat je alles noteert dus bijv je computer loopt vast (dit gebeurd echt vaak) wat ten koste gaat van je tijden omdat het systeem traag is waardoor je niet verder kan. Dan kan je dit tijdens je gesprekken met je tl weerleggen. En wat ik ook een nadeel vond: stel je begint 9:00 dan moet je echt een kwartier voor aanvang er zijn wat je eigen tijd kost wordt niet betaald om in te loggen en alle systemen op te starten. 9:00 moet je dus aan het bellen zijn.
    Vrij vragen is moeilijk, en gaat via een systeem... Dus als jij volgende week naar het ziekenhuis moet dan ben je afhankelijk van een collega of die een rooster met je wil ruilen of je uren wil overnemen. Want verlof moet uiterlijk twee weken van te voren worden aangevraagd. Je hebt ook geen mogelijkheid op een vast contract je krijgt wel een opleiding maar puur gericht op communicatie mbo (dus callcenter wezen)
    Je mag maximaal 3 keer per jaar ziek zijn, als je hieroverheen zit dan krijg je een gesprek teamleider en eventueel een exitgesprek..
     
  13. Loesjuh

    Loesjuh Niet meer actief

    Ja wat Myrthe schrijft klopt wel allemaal. Bij de nawerktijden werd bij ons de eerste maanden niet zo moeilijk om gedaan. Sterker nog, met de veranderingen van de laatste tijd komt niemand bij ons aan de 245 seconden, eerder richting de 280. Ikzelf heb dit ook nooit kunnen redden.
     
  14. brigges

    brigges Niet meer actief

    Ongelovelijk..........hier moet je niet eens willen werken.....Wat ontzettend vernederend zeg............
     
  15. mama van j

    mama van j Niet meer actief

    En als je boven de 245 seconden blijft en het niet red ?
    Vindt 245 seconden al best snel..
    En als een klant andere vragen blijft stellen, dan kan je er toch zelf ook niks aan doen dat je boven die tijd komt:s
    Lig je er dan op een gegeven moment uit als je het niet snel genoeg doet?

    Zou niet weten wat voor werk ik anders zou moeten gaan doen zonder diploma.
    Ben nu dus bezig met de opleiding tandartsassistente bij de loi, maar aangezien er geen vacatures hierin zijn in onze provincie, zit ik te overwegen om te vragen of ik de opleiding in doktersassistente kan veranderen. Hier zijn wel regelmatig vacatures in.
    Heb nu alleen de algemene deelkwalificaties ( examens) gedaan, die ook voor doktersassistente gelden, dus wie weet kan ik nog switchen.
    Maar dan nog...niemand neemt een doktersassistente aan zonder diploma, dus moet ik voorlopig wat anders zoeken...zou niet weten wat. Iemand tips??
    ( Vindt die negatieve ervaringen niet echt motiverend om bij het uwv te gaan werken..)
     
  16. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    Als je het niet red kom je in een klas terecht om te coachen. En uiteindelijk moet je het wel kunnen anders exit.
    Het maakt dus niet uit of de klant meerdere vragen heeft, het is aan jou om het gesprek te buigen leiding erin te houden en de goede gesprekstechnieken te gebruiken danwel de juiste vragen te stellen om het af te ronden. Je mag dan ook niet zeggen heeft u nog andere vragen maar moet zeggen heb ik u zo voldoende geinformeerd.

    Je kunt het best doen hoor als opstap en ondertussen verder solliciteren..... Zo heb ik het ook gedaan, en in het begin zullen ze niet zo heel streng zijn met de gesprekstijden, wel met coachen.
     
  17. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Haha ik lees dit hier en dit doet mij zo denken aan waar ik werk± belastingdienst. Het zal wel overheidseigen zijn... Bij ons ook hoor, de tijden zijn heel belangerijk! maar ook de gespreksstructuur, daar heb ik moeite mee, 1x klantnaam vergeten is fout... tsja de klant is dan toch niet benadeeld? En wij zeggen ook zo vaak laat die hoge piefen va kantoor 1 dag met ons meelopen en meeluisteren ik denk dat er dan veel duidelijke brieven komen dan die er nu in omloop zijn. Maar ook de comminucatie tussen kantoor en ons loop ook slecht, de meeste kantoren zijn goed, maar een paar bellen nooit terug! altijd dezelfde en wie krijgen het over hun heen... wij ja. Nu vraag je je vast af: waarom werk je er nog? nou om de flexibiliteit kan dit heel goed combineren met prive, de werksfeer is geweldig bij de belastingdienst: leuke collega's en leidinggevenden. Altijd dikke lol op de afdeling, en als er eens wat is kan je altjd je hart luchten e.d. deze dingen maken voor mij veel goed dus daarom werk ik er langer dan 2 jaar. Maar als ik het lees maakt het kwa regelgeving weinig verschil met het UWV. Ook hier 15 seconden te lang pauze= direct mail. Hoe was/is de sfeer op de afdeling dan bij het UWV? leuke collega's? of ook heel strak e.d? ik kon er nl ook aan de slag in Groningen maar heb het afgewezen, maar toch ben ik best benieuwd en speelt het nog wel in mijn achterhoofd.
     
  18. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    Bij ons is het heel gezellig hoor, super collega's en ook de teamleider kon je goed hebben, alleen die moeten zich weer verantwoorden tegenover de manager die dus alleen naar de cijfers kijkt. Moet ook wel zeggen dat heel veel van ons die het niet meer trokken naar de belastingdienst zijn gegaan hahaha:D
     
  19. Loesjuh

    Loesjuh Niet meer actief

    Hahah hier net zo! Veel van mijn collega's van UWV die het niet meer trokken gingen naar de belastingdienst, die na mijn ervaring net ietsje strenger zijn. Naja.

    TS ik zou het er gewoon op wagen als het niet bevalt kun je altijd nog weggaan.
     
  20. mama van j

    mama van j Niet meer actief

    Hmm....

    Ik zit nog in zware twijfel hihi....:)
     

Deel Deze Pagina