Wie koos ervoor het geslacht niet te willen weten tot de bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elizia, 12 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier nog in dubio. Man wil het niet weten, ik eigenlijk ook niet maar ik ben zo nieuwschierig.
    Ook vind ik het leuk van te voren kleertjes te kopen enz. Maar goed als ik deze verhalen allemaal lees dan is het dus toch ook wel heel erg leuk om het bij de geboorte pas te weten.
    Lijkt me ook heek mooi om samen te kijken wat je hebt gekregen
     
  2. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Dat heb ik sowieso al besloten inderdaad! Ik kan echt totaal niet tegen geheimen, dus als mijn man het wel zou weten, weet ik nu al dat het niet lang duurt tot ik het ook weet :roflmao:
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nou ja, D! Jij ook weer zwanger! Wat leuk! :)

    Gefeliciteerd meid!
    Wel jammer dat jullie beiden een beetje balen dat jullie het nu weten.. :(

    Wij hebben het precies andersom: wisten het de vorige keer wel (hij bij 20 weken en ik 1,5e dag later) en nu beiden niet!
     
  4. DDucky

    DDucky Bekend lid

    7 jul 2014
    997
    317
    63
    Hey gefeliciteerd! Leuk joh dat jullie nu ook de 2e verwachten!
    Hoe vind je het om het niet te weten?
     
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dank je :)

    Vind het heel erg leuk al is t af en toe ook irritant dat je nog zo lang moet wachten om te weten of je voorgevoel bevestigd wordt ja of nee.
    Van de meiden in het clubje hier op het forum die het wél wilden weten heeft serieus iedereen het fout! :D
    Dus ben natuurlijk reuze benieuwd of ik straks de 1e ben die het goed heeft ;) :p

    Krijgen nog een extra echo dit keer. Ik hoop maar dat het geslachtsdeel wederom buiten beeld kan blijven..

    Jullie wel 'blij' dat jullie het weten in die zin dat je maar voor één soort naam je best hoeft te doen én een gericht geboortekaartje kunt uitzoeken?
     
  6. DDucky

    DDucky Bekend lid

    7 jul 2014
    997
    317
    63
    De tijd vliegt voorbij hoor ;) voor je het weet ben je alweer 40w en mag je de kleine verwelkomen :)

    Op zich wel handig dat we maar 1 naam en 1 kaartje uit hoeven te zoeken maar met onze dochter hadden we gewoon de blauwe en rode variant van hetzelfde kaartje dus dat viel ook wel mee ;)
    We weten nu ook qua kleertjes of we een lading nieuwe moeten kopen of niet, wat ook wel handig is..
    En het kamertje is al zo neutraal als wat dus dat maakt niets uit :p

    Ik hoop voor jullie dat je het goed hebt, dat is echt leuk als dat zo is! Wij hadden het beide keren fout (of de kleine moet spontaan een ander geslacht hebben dan 3 paar ogen hebben gezien)
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.117
    111
    63

    En nu weten we het geslacht! Vanmorgen ben ik bevallen van Carlijn, een meisje dus. Mijn voorgevoel was juist. Alles is goed gegaan.
     
    gitaartje en Esila vinden dit leuk.
  8. herosmurf

    herosmurf Lid

    5 jul 2017
    17
    2
    3
    Vrouw
    gefeliciteerd!
     
    Roderoosjes vindt dit leuk.
  9. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Roderoosjes vindt dit leuk.
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.033
    15.042
    113
    bij de eerste wisten we het niet
    bij de tweede bewust wel, zelf gezien voordat vk het zei
    bij de derde zag ik het met 38 weken zelf op de echo :/ niet laten bevestigen omdat man er niet bij was
    bij de vierde zag ik het met de 20weken echo, vergeten te zeggen dat we het niet wilde weten :/ toen wel laten bevestigen omdat ik nog zo lang moest.
     
  11. Medinilla

    Medinilla Actief lid

    20 mei 2016
    317
    32
    28
    Hier doen we ook aan een verrassing ;)
     
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Wij hebben hadden er voor gekozen om het niet te weten en ben er nog steeds blij mee. Had het niet anders willen doen.

    Er zijn nog maar weinig leuke verassingen in het leven. Als je echt afvraagt wat is het meerwaarde dan kom je alleen uit op praktische zaken. Welke kleur kamer/behang/ kleding. Allemaal spul wat je zo oplost.

    Ik vond het prachtig om te horen toen hij uit mijn buik kwam het is een jongetje! Geslacht had niet uitgemaakt maar het maakte de beleving compleet. Mijn gevoel was correct, van mijn man niet.
     
  13. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Gefeliciteerd!
     
  14. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Het lijkt me heel gaaf om het niet te weten en voor ik zwanger was, dacht ik ook echt dat we het deze keer zo zouden doen. Maar ik ben zo vreselijk nieuwsgierig, dus ben toch wel blij het over max. 3,5 week te weten. :oops:
     
  15. Me84

    Me84 Fanatiek lid

    18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Hier bij beide een verrassing!
    Ik was overtuigd van een jongen maar er kwam toch echt een meid uit hAha!

    Nu nog zo'n 6 weekjes wachten... durf nu geen uitspraken meer te doen :rolleyes:... het maakt me ook echt niet uit. Kamertje is mooie grijs wit ingericht en straks gekleurde accenten met accessoires :thumup:
     
  16. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Wij wisten beide keren al wel het geslacht. Dat vonden we praktisch en we waren ook gewoon heel nieuwsgierig. Het geslacht horen en zien tijdens de 20 weken echo was een heel mooi moment. En vanaf dat moment konden we ook heel gericht fantaseren over onze zoon/dochter
     
  17. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Het lijkt me super bijzonder om het geslacht pas tijdens de geboorte te horen :rolleyes::rolleyes:
    Toch hebben mijn man en ik nooit twijfel gehad over dit onderwerp. Zijn allebei veeeel te nieuwsgierig :|:roflmao:
     
  18. Dobbertje26

    Dobbertje26 Actief lid

    7 dec 2016
    104
    24
    18
    Vrouw
    Beide keren wel willen weten.

    Ik zei bij de eerste al, als ik een verrassing wil koop ik wel een surprise ei!
    Man en ik beiden veel te nieuwsgierig en gewoon praktisch.
    Er komt met de bevalling al zo veel op je af, en als er dan nog complicaties bij komen.... niet aan mij niet besteed.

    Bij de 1e met 16w een pret echo gedaan juist om te weten te komen wat we verwachten. Was ook heel bijzonder moment. Dat je dan in de auto nog na zit te glunderen van het mooie nieuws. En waren toen ook meteen uit over de naam.

    Nu bij de tweede weer heel graag willen weten. Ook uit praktisch oogpunt w bt kleding ed van de oudste. En namen! Dat was vanaf de positieve test al een strijd. Dus was wel fijn te weten dat we ons nu konden richten op alleen jongens namen. Deze keer alleen wel gewacht op de 20w echo.

    Houden het overigens niet alleen voor ons zelf, maar vertellen het aan iedereen. Kan zoiets toch niet voor me houden!
     
  19. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Vorige keren wel geweten, en nu willen we t niet weten. Heb stiekem wel naar de Nub gekeken maar dat zegt natuurlijk eigenlijk niets. Vinden het nu heel speciaal t niet te weten :)
     
  20. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #60 tupp, 7 sep 2017
    Laatst bewerkt: 7 sep 2017
    Ik wilde het wel weten en mijn man niet. Daarom hebben we er bij de oudste voor gekozen het wèl te weten en afgesproken als er nog een kindje zou komen om het niet te weten. Om eerlijk te zijn... ik weet het liever wel.
    Ik vond de bevalling er niet 'leuker' of spannender door omdat ik het geslacht bij de jingste nog niet wist. Dus wat dat betreft had het voor mij geen pluspunt om het niet te weten.

    Ik vond het wel onhandig dat ik niet goed wist welke kleertjes ik van de oudste nog kon gebruiken. Ik had wel wat neutrale pakjes en die dus klaargelegd, maar de echte jongenskleding lag nog onderin de kast. Ik heb me dus steeds afgevraagd of Ik wel genoeg had als het een meid zou zijn. Ook vond ik het maar onhandig om over 2 namen na te denken, terwijl je al weet dat je er maar 1 gaat gebruiken.
    Voor het kamertje maakte,het voor ons niet uit. Wij zijn allebei geen liefhebbers van roze, dus de babykamer werd sowieso heel neutraal, bij beide kinderen.

    Ik had trouwens bij de jongste sterk het gevoel dat het een meisje zou zijn, maar het is een knul. Dus mijn voorgevoel klopte niet.
     

Deel Deze Pagina