wie moet er ook nog ZOoo lang wachten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door muffie, 28 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muffie

    muffie Actief lid

    27 jan 2007
    187
    0
    0
    :( Hai Iedereen!

    Ik verwacht niet veel antwoorden op deze post maar wie weet heb ik toch ergens een lotgenoot.
    Mijn vriend en ik hebben een grote kinderwens maar omdat onze (financiele) situatie nog niet ideaal was hebben we besloten eerst allebei een nieuwe baan te zoeken
    Dat is nu gelukt :thumup: maar helaas een jaarcontract wat pas in juli 2008 kan worden omgezet in vast :cry:
    Omdat ik niet het risico wil lopen mijn baan te verliezen hebben we besloten te wachten tot maart voordat we weer beginnen met zwanger proberen te worden. Dit alles om als het zover is zo´n fijn mogelijk begin te geven aan ons kindje.

    Het komt er op neer dat we nog 8 :) :) :) maanden moeten wachten

    Wie herkent dit en zit in dezelfde situatie of heeft dit meegemaakt en heeft tips om deze tijd zo goed mogelijk door te komen?

    iemand?
    x
    Muf
     
  2. tearke

    tearke Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    hey!

    zit niet in jullie situatie maar vind het echt chapeau dat jullie dit besluit hebben kunnen nemen.dit wil zeggendat jullie schitterende ouders gaan worden!
    wat je mss wel al kan doen is je pil aan de kant gooien zodat je ,tegen je kan beginnen aan jullie wensje,al van dat vreselijke ontpillen af bent.intussen kun je een condoom gebruiken en heb je tohc al het gevoel dat je al iets doet he,namelijk de voorbereiding hhi

    mss ben je iets met deze tip?

    groetjes en succes
     
  3. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik zou niet wachten op maart en dan proberen zwanger te raken.
    stel het duurd heel lang voor dat je zwanger bent heb je al die maanden voor niks gewacht (ik heb er 18 maanden over gedaan om zwanger te raken)
    en het akn ook zijn dat ze in juli 2008 zeggen van nou Muf sorry maar we hebben je eigenlijk niet meer nodig en dan sta je ook op straat.
    en als je wel wacht tot maart 2008 kan je ook zo zwanger zijn en dan misschien als nog (als je baas lullig is) je baan verliezen.

    ik persoonlijk zou geen rekening houden met me baan , een andere baan kan je zo weer vinden en op een kindje kan je ook helang moeten wachten.

    maar het is natuurlijk jullie beslissing

    liefs sonja
     
  4. Hartje1

    Hartje1 Bekend lid

    7 okt 2006
    894
    0
    0
    Ja, die situatie herken ik wel hoor. Wij hebben het ook eerst om die en wat andere redenen uitgesteld, maar nu na een jaar proberen zwanger te worden is er nog steeds geen beebje in aantocht. Bovendien wil het niet zeggen dat ze je jaarcontract niet verlengen als je binnen dat jaar zwanger wordt. Ook wil het niet zeggen dat als je wel een vast contract hebt, dat je dan altijd verzekerd bent van die baan. Er kan altijd wat gebeuren....

    Ik vind het wel goed dat je er zo over nadenkt!
    Iig veel succes met jullie beslissing en natuurlijk ook met je nieuwe baan!

    groetjes Hartje1
     
  5. muffie

    muffie Actief lid

    27 jan 2007
    187
    0
    0
    Hai Sonja en Taerke

    Sonja jouw reactie begrijp ik heel goed van jou uit gezien. Wat erg voor je dat het zo lang duurde bij je. Ik begrijp dat mijn probleem dan heel verwend klinkt.
    Toch hebben we besloten te wachten tot maart maar met veel wikken en wegen. (zie ook mijn topic op zwangerschap en werk)

    Ik weet dat er niets zeker is in het leven maar voor zover mogelijk wil ik toch proberen de situatie zo stabiel mogelijk te krijgen voordat we een kind op de wereld zetten...vandaar ons besluit.

    Taerke, dankjewel voor je tip!

    met de pil ben ik inmiddels al een jaar gestopt en ik ben ook al eerder zwanger geweest wat helaas een miskraam werd. Ik had eerst wel een vast contract maar met veel te veel uren en kon niet minder gaan werken...dus daarom de beslissing gemaakt dat op te zeggen en een baan te zoeken die beter met een kindje te combineren is en toch goed verdient. gelukkig is dat gelukt maar ik had nooit gedacht dat ik het wachten zo moeilijk vind.

    Nogmaals thanx voor je positieve reactie

    x
    Muf
     
  6. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    maar stel ze geven je in juli 2008 geen vast contract , je staat op straat, moet een andere baan vinden ,heb je dan wel weer zo veel zin om nog langer op een kindje te wachten?
    en stel dat je nou perongeluk niet geheel geplant zwanger raakt ?

    ik kan het me niet voorstellen dat iemand wil wachten met een kindje van wege een baan.
     
  7. muffie

    muffie Actief lid

    27 jan 2007
    187
    0
    0
    hey hartje 1

    wat erg dat het ook bij jou niet zo snel wil lukken. Ik ben blij met je reactie want het drukt me wel met de neus op de feiten.
    Het kan zijn dat het niet meteen lukt of zelfs erg lang kan duren...daarmee hebben mijn vriend en ik ook rekening gehouden toen we de beslissing maakten. Ik ben nu 23 dus als het de volgende keer wat langer moest duren is dat heel erg, maar qua leeftijd geen ramp.
    (de vorige keer was ik na 1 x onveilig zwanger)

    mijn vraag aan jou: hoe ben je ermee om gegaan, in het begin toen jullie nog besloten te wachten? wat voor dingen konden je gedachten van je kinderwens afhouden of hoe kon je hier op een gezonde manier mee om gaan?

    x
    Muffie
     
  8. muffie

    muffie Actief lid

    27 jan 2007
    187
    0
    0
    Hey sonja...

    ik begrijp dat je het je niet kan voorstellen...het is ook niet dat ik WIL wachten, ik vind het heel moeilijk maar het lijkt me gewoon het verstandigst en ik doe het voor mijn kindje, zodat het later een beter leven heeft met meer aandacht en tijd van zijn of haar moeder en met ontspannen ouders die niet ieder dubbeltje om hoeven te draaien...

    als ik ongepland weer zwanger raak dan hoef ik me natuurlijk geen minuut te bedenken, dan ben ik in de zevende hemel

    maar begrijp me goed. Ik vind mijn keuze heel moeilijk en hoop hier mensen te vinden waarmee ik er over kan praten... vind het ook heel moeilijk me tegenover je te verdedigen omdat je ergens wel gelijk hebt, maar ik toch achter mijn rationele keuze probeer te staan.

    x
    M
     
  9. rebbel

    rebbel VIP lid

    2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi muffie!
    ik begrijp je verhaal goed hoor, ik kan me voorstellen dat je zonder al te veel zorgen zwanger wilt zijn, maar begrijp ik het goed dat je in maart 2008 voor een kindje wil gaan, maar je in juli 2008 pas de zekerheid hebt over je baan? ik bedoel dan heb je dus ook de kans dat je misschien vrij snel zwanger raakt en alsnog je contract niet verlengd word...
    of ben je bang dat ze hem niet verlengen als ze je dikke buik zien? ;)

    liefs rebbel
     
  10. Hartje1

    Hartje1 Bekend lid

    7 okt 2006
    894
    0
    0
    Muffie, iedereen maakt zijn eigen keuze en wat je ook kiest voor jou is dit de beste keus als jij dat zelf vind.
    Het is niet makkelijk om nog 8 maanden te moeten wachten. Zie verder mijn berichtje eerder bij dit topic.

    groetjes Hartje1
     
  11. rebbel

    rebbel VIP lid

    2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    je moet doen waar jullie je het prettigst bij voelen! :D
     
  12. muffie

    muffie Actief lid

    27 jan 2007
    187
    0
    0
    hey rebel...

    de reden dat we in maart weer kunnen beginnen is dat ik dan in ieder geval een heel schooljaar heb gewerkt en me heb kunnen bewijzen... bovendien kan ik dan het begin van het nieuwe schooljaar nog meedraaien en mijn vervanger goed inwerken...

    als ze me desondanks wegens zwangerschap geen contractverlenging zouden geven heb ik inderdaad een probleem maar dan heb ik er in iedergeval voor mijn gevoel alles aan gedaan.
     
  13. muffie

    muffie Actief lid

    27 jan 2007
    187
    0
    0
    thanx!
     
  14. muffie

    muffie Actief lid

    27 jan 2007
    187
    0
    0
    thanx... weet ik ook wel... maar ben nogal een twijfelkont ;)
     
  15. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik vind 't super van je.. Dat je ondanks jullie grote wens voor een beebje, dat aan de kant willen zetten voor zo veel mogelijk financiële zekerheid! Echt toppie!
    Bij ons heeft het ook héél erg meegespeeld, omdat ik straks op straat lig bij mijn Detacheringsburo.. Maar we hebben er goed over gepraat, mijn vriend heeft wel al een vast contract en krijgt standaard ieder jaar salarisverhoging en reiskostenvergoeding. We wonen in een 3 kamer hoekflat die gelukkig niet zo heel duur is.. Dus hopelijk gaan wij het allemaal redden.
    En ik heb zoiets van.. je hebt in het leven toch nergens meer zekerheid op en al helemaal niet kwa baan. Dus ik ga gewoon weer lekker de werkmolen in, om zo een baantje te vinden en dan lekker te sparen voor de beeb!
    En als ik erna op straat lig, ga ik gewoon proberen voor een uitkering en anders hebben we nog lieve ouders en familie die ons wel willen bijschieten.
    Dus voor mijn baan, ga ik niet meer stoppen met proberen zwanger te worden.
    Het leven is al zo ingesteld op geld, dus daarom laat ik onze wens daardoor niet stukgaan..

    Ik wou dat ik zoveel kracht had, om toch te wachten!
     
  16. rebbel

    rebbel VIP lid

    2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    oke ik begrijp wat je bedoeld!
    ik zou zeggen heel veel succes met wachten! ik kan je helaas geen tip geven want het lijkt me erg moeilijk om te moeten wachten terwijl je een kinderwens hebt! probeer zoveel mogelijk afleiding te vinden is de enige tip die ik je kan geven... en als ik jou was zou ik niet te veel op dit forum rond hangen... ik doe dit zelf ook te veel haha :oops: en ben er dus erg veel mee bezig, maar als je nog 8 maandan wil wachten zou ik dit een beetje proberen te beperken als ik jou was, anders maak je het jezelf wel erg moeilijk denk ik! :D

    succes meid!
    liefs rebbel.
     
  17. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Moet 't forum maar niet zo gezellig zijn, zeg ik dan altijd tegen me kerel als die vind dat ik er teveel mee bezig ben. :p
    En ik moet nu toch nog wachten op me NOD dus kan ik net zo goed gewoon lekker rondneuzen en kletsen.. toch? ;)
     
  18. rebbel

    rebbel VIP lid

    2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ja klopt, zeg ik ook steeds! ;)
    maar wij zijn er al echt mee bezig dat is het verschil, het lijkt mij erg moeilijk om er zoveel mee bezig te zijn terwijl we er nog niet echt voor kunnen gaan! maar dat moet ze zelf beslissen natuurlijk! ;)
     
  19. H25

    H25 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Hoi Muffie,

    Ik herken je situatie heel erg goed.
    Eind augustus 2006 zijn mijn man en ik getrouwd. Ik was er altijd heel zeker van dat ik dat gelijk zou stoppen met de pil.
    Omdat de bruiloft zoveel kosten met zich meebracht hebben mijn man en ik dan ook besloten om te wachten tot we alles weer financieel op de rit hadden voordat we ook maar uberhaupt de pil de deur uit deden. Je wilt toch een goede en leuke toekomst voor je kind.
    Nu zijn wij dus eindelijk op het punt beland dat de pil de deur uit is en we kunnen gaan voor een kindje.
    Ik weet dus heel erg goed wat je bedoeld met heeeel lang wachten want het leek wel een eeuwigheid.
    Succes met het wachten dus maar als het dan zover is heb je ook een zekere toekomst voor je kind wat mij meer doet als dat hele wachten op.
    Liefs H25
     
  20. muffie

    muffie Actief lid

    27 jan 2007
    187
    0
    0
    8) hahaha dankje! is inderdaad een goeie tip ! ik weet ook niet waarom ik schrijf, zoek ik echt een lekker samen 8 maanden wachten clubje? ;)
    nahhh

    x
    Muf
     

Deel Deze Pagina