Wie nog meer: in bad bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MirW, 14 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hoioi!

    Ik zou graag ervaringen horen van mama`s die in bad bevallen zijn of een deel van de bevalling bijv. de weeën in bad opgevangen hebben.

    In het ziekenhuis waar ik hoop te gaan bevallen is een speciaal bevalbad en ik heb laatst bij de vk aangegeven daar gebruik van te willen maken. Filmpjes van in bad bevallende vrouwen op YT zien er vaak zo ontspannen en haast sereen uit, en ik zie best tegen de bevalling op, ondanks dat het voor mij de 4e keer is.
    Daarom wil ik het in bad proberen, naar mijn idee moet het warme water heel ontspannend werken en hept dat ook de pijn beter op te vangen.

    Klopt mijn idee? De vk gaf aan dat het idd zo werkt en dat ik er natuurlijk ook gewoon weer uit kan als het me toch niet zo bevalt als ik nu denk.
    Vandaar: wat zijn jullie ervaringen met in bad bevallen?
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  2. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Geen ervaring maar mijn vriend lijkt t wel een mooi idee samen in bad. Ik ben dus ook wel benieuwd naar de ervaringen
     
  3. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Bij de 2e heb ik de weeën voor een gedeelte opgevangen in een warm bad,geen bevalbad dus maar ik vond dat wel heel fijn. Uiteindelijk op bed bevallen.
    Bij de 3e wilde ik ook graag in bad maar ivm langdurig gebroken weeën kon dat niet. Ik heb toen ik eindelijk weeën kreeg die opgevangen onder de douhe en dat hielp ook al veel.
     
  4. Marria

    Marria Actief lid

    6 jan 2015
    182
    42
    28
    Mijn eerste bevalling was een badbevalling in het ziekenhuis...helaas de uitdrijving niet in bad vanwege meconiumhoudend vruchtwater. Dit was echt een domper, was erg teleurgesteld. Buiten het bad waren de weeën echt heftig.
    Nu wil ik het thuis proberen en heb een huurbevalbad gereserveerd.
    Het is zooooo fijn om de weeën heerlijk in warm water op te vangen. Het is echt ontspannend en verlichtend. Heb tot 9 cm in het bad gezeten. Iedereen zou het moeten proberen!
     
    Jess93 en Elisabetta vinden dit leuk.
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Ik ben vorige week in bad bevallen.
    Helaas niet zo perfect als ik had gehoopt, maar het was wel heel fijn.
    Ging pas laat het bad omdat ik niet zulke hevige weeen had.
    Maar zodra m’n persweeen begonnen ben ik het bad in gegaan. Het gaf direct heel veel verlichting in m’n bekken. Echt superfijn.
    Ook het persen verder vond ik fijner dan op bed.
    Helaas had ik een vk die het nog nooit eerder had gedaan en bij het aanpakken van m’n dochter haar direct omhoog deed ipv in het water te houden. Omdat ze het opeens doorhad wilde ze haar weer onder water doen en heeft ze badwater met bloed binnengekregen en had daar last van.
    (Er was wel een extra vk aanwezig die haar ondersteunde, en die pakte gelukkig direct de zorg van dochter goed oppakte dus me geen moment zorgen gemaakt)

    Maar ik had graag eerder in het bad gezeten. En ik zou het iedereen aanraden. Het voelt echt zoveel fijner. Je lichaam voelt veel lichter. De druk van onder is veel minder. En het is lekker warm.
    En ze kunnen lekker niet zoveel aan je zitten.

    Het is dat ik zwanger zijn echt vreselijk vind en echt niet nog eens wil doen, maar het bevallen in bad zou ik nog wel eens willen doen.
     
  6. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Ik heb het gedaan, en ja het is een aanrader. Maar... Dat serene dat je wel eens op de filmpjes ziet, dat was hier niet zo moet ik zeggen! Ik vond het nog steeds grof geweld en het deed hartstikke pijn. Moet wel zeggen dat ik een groot kind aan het baren was (4400 gram). En ik denk dat als ik NIET in bad was bevallen, dat ik het er slechter van af zou hebben gebracht qua schade enzo. Dus, aanrader.
     
  7. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    In ziekenhuis in bad bevallen 2x
    Ging perfect! Ook geen schade ;)
    Eerste keer 10 min persen en 2e keer niet persen, puffen en ze kwam vanzelf
     
    Loraintje, Tijgertje88 en Marria vinden dit leuk.
  8. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Bij de tweede ben ik ook in bad bevallen in het ziekenhuis. Ik heb thuis wat weeën in bad opgevangen en kwam met 10cm ontsluiting in het zkh aan, waar ik gelijk in bad mocht. Wat een verlichting! Het persen was nog steeds wel pijnlijk, maar goed, er moet ook wel een baby uit natuurlijk. Ik raad iedereen een badbevalling aan, wat een verschil met de eerste bevallig!! Hopelijk gaat het bij jou net zoals bij de tweede van @mams1 hierboven ;)
     
    mams1 en Marria vinden dit leuk.
  9. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Bij de eerste tot 7 cm weeën opgevangen in het bevalbad in het ziekenhuis. Toen eruit om getoucheerd te worden en zag het echt niet zitten om die hele afstand (lees 2 meter) weer terug te lopen naar het bad ;) uiteindelijk dus op bed bevallen. Nu zwanger van de 2de en mijn wens is om nu de hele bevalling in bad te doen. Ook omdat ik enorme bekkenpijn heb lijkt dit mij heerlijk. Ga nu ook elke week zwemmen en dat vind ik al lekker, even geen pijn. Hopelijk gaat het dit keer lukken. Vond het echt heerlijk in bad en zat echt in mijn eigen wereldje.
     
  10. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ben ik de enige die het echt ontzettend vies lijkt? In die filmpjes zie je altijd een rood bad en al dat slijm en andere viezigheid.. moet er niet aan denken eerlijk gezegd..
     
  11. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Daar heb ik zelf helemaal niks van gemerkt op dat moment.
    En daarna stap je onder de douche en ben je weer schoon.
    Al die prut heb je anders in je bed, is ook niet alles.
     
    Salvatore vindt dit leuk.
  12. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik heb de weeën opgevangen in het ZH in bad. Met 4cm ontsluiting naar het ZH gegaan. Had wel volledig in bad willen bevallen maar ik moest er met 9cm uit van de VK omdat ze wilde dat ik een lege blaas zou hebben. Daarna niet meer in bad gegaan, weet eigenlijk niet precies waarom maar het liep zo. Ik moest op een bed liggen omdat ze een katheter wilden plaatsen en daarna ben ik maar gewoon blijven liggen. Vrij snel nadat mijn vliezen braken kreeg ik persdrang dus dat was best pittig en ik was blij dat ik lekker in bad lag. Zou het bij een volgende weer doen!
     
  13. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Ik lees ook mee. Ik hoop ook in bad te gaan tijdens de bevalling.
     
  14. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja bij de 2e bevallen in een bervalbad !
    Eerste echt een horrorbevalling gehad in het ziekenhuis.
    Nu is het plan om thuis te gaan bevallen in een bevalbad :)
    Het water werkt enorm ontspannend, daarnaast heb ik extreme bekkeninstabiliteit en doet alle beweging op het 'droge'' zeer en in bad kan ik gewoon vrijwel pijnloos bewegen.
    Daarnaast zijn de voordelen voor de baby ook groot te noemen en dat weegt voor ons ook mee.
    Je kan lekker in je eigen bubbel gaan en genieten van het warme water. Icm hypnobirthing heb ik ook een hele serene bevalling ervaren bij de tweede en hoop dat nu weer tegemoet te gaan zien icm een doula :)
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  15. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ik vind bevallen sowieso een vieze aangelegenheid :p. Daarna lekker onder de douche :thumup:
     
  16. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Hahaha!! Nee bij mij was t water heel licht roze. Viel echt onwijs. Daarna in bad staand even ingestopt en afgespoeld
     
  17. eeneneen isdrie

    eeneneen isdrie Actief lid

    1 jun 2010
    342
    5
    18
    Bij de eerste en derde in bad bevallen. Bij de tweede Was het bad net gevuld met een cm water toen meneer er al uit kwam. Binnen nu en 4 weken ga ik weer heerlijk in bad bevallen!
    Ik heb altijd grote kinderen gehad van boven de 9 pond en minimale schade ik de eerste 2.( 3de niets. Zat na 3 dagen alweer op de fiets...) Het warme water verlicht de heftigheid van de weeën behoorlijk en je bent veel mobieler als op je rug in bed. Kan dus ook makkelijker zelf de kleine aanpakken.
    Ik zou niet anders willen en raad het iedereen ook aan!

    Ps: we zijn precies even ver! En beide 4de kindje!
     
  18. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Ik lees mee! Ik wil graag de weeen opvangen in bad, de eerste bevalling was bij aankomst in Zhs echt horror.... ik mag alleen niet persen in bad ivm ks de vorige keer, maar weeen opvangen mocht wel..... hopelijk gaat het allemaal door
     
  19. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik zou niets anders meer willen :) nou komt er hier geen kindje meer, maar zou het zo nog een keer doen.
    Bloedverlies tijdens de bevalling was bij mij trouwens nihil bij de badbevallingen, de eerste op bed daarentegen o_O maar dat was ook met knip etc..
    En je gaat daarna toch heerlijk douchen ;)
    En het is zo ontzettend gaaf je kindje onder water te kunnen bekijken, ze komen ook zo rustig ter wereld. Ze huilden bij mij ook niet, ze lagen heerlijk rustig tegen me aan. De eerste kwam krijsend de wereld op met een vacuümpomp op zn koppie, wat een verschil met de andere drie. :eek:
    Hier wel de vk-praktijk erop uitgekozen, hier in het ziekenhuis is het bijv niet mogelijk..
     
    Marria vindt dit leuk.
  20. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik lees mee. Ik zou ook graag in bad willen bevallen. Het bad komt bij ons dan beneden. Nu vraag ik me wel af of je dan ook een bed beneden moet hebben.
     

Deel Deze Pagina