wie nog meer in de eerste ronde?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bianca24, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hoi meiden.
    ik zit ook in de eerste ronde! ben benieuwd, zit pas op dag 11 van de cycles.. en vrijdag heb ik een echo omdat ik met clomid ben gestart. dus allemaal spannend.
    vind het hier nu al gezellig :p
     
  2. 1Summer

    1Summer Actief lid

    21 jul 2007
    178
    0
    0
    NH
    Ik ben ook in ronde 1 voor ons 2e kindje. Telt dat ook? :D

    Bij ons eerste kindje was het in de eerste ronde gelijk raak. Ik hoop stiekem dat het nu ook het geval is, maar ga er maar niet teveel vanuit...

    We hebben al een heel lief jongetje, daarom lijkt een meisje mij erg leuk om te krijgen! Lekker tutten met speldjes en staartjes (als ze dat wilt) en roze kleertjes zou ik ook erg leuk vinden! ;)

    Wij hebben ook tegen niemand gezegd dat we bezig zijn, maar af en toe ligt het op het puntje van mijn tong!

    Ik ben blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan!

    Thanks meiden! :D
     
  3. Liesl

    Liesl Actief lid

    9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Hi Ladies!

    Ook wij zitten in de eerste ronde. Tenminste, nadat ik vorige maand zwanger was geraakt ondanks de Nuvaring. Helaas heeft dat niet doorgezet. Inmiddels hebben we echter wel besloten ervoor te gaan, dus ik wil graag met jullie meeschrijven.
    Ik heb geen idee wanneer mijn normale cyclus weer op gang komt. Momenteel heb ik wel weer iedere keer een beetje buikpijn, maar vloei ik niet meer gelukkig. Hopelijk is mijn lijf snel weer een beetje 'normaal' na de miskraam en dan gaan we ervoor!

    Groetjes Liesl
     
  4. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik zit ook in me eerste ronde! :D

    Het voelt allemaal wel nog onwerkelijk hoor.. Dat je dus opeens de pil niet meer hoeft in te nemen en dat je lichaam nu dus alles zelf weer moet doen enzo.
    Maar wel leuk allemaal! :D
    Ik heb gisteren als t goed is voor het eerst mijn ei gevoelt, dus ik heb goede hoop dat mijn lichaam het gelijk goed heeft overgenomen vd pil.

    Weet je wat me trouwens opvalt.. dat er best veel meiden zijn rondom mijn leeftijd die voor een kindje gaan.
    Terwijl ze in mijn omgeving heel raar reageren als wij t over kinderen hebben..
     
  5. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hoi.. ik heb ook altijd een het idee dat mensen me aan kijken van.. nu al ? je vegooit je jeugd.
    ik heb er zelf voor gekozen om jong kinderen te willen. maarr je ziet dan je omg echt kijken van doe dat nou niet.
    we doen het lekker toch :p

    en mij maakt niet uit wat het word, als er maar eentje kom:) maar als je dan toch zou mogen kiezen.. een meisje. de naam vind ik geweldig die we hebben. en hou van lekker tutten en zo!
    maar we wachten maar af !

    groetjes sandra
     
  6. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik ben net 24 maar hier ook nog genoeg mensen die het te vroeg vinden. Ik heb altijd al graag jong kinderen gewild.
     
  7. sjaan1983

    sjaan1983 Lid

    29 jun 2007
    29
    0
    0
    hallo allemaal

    ook de 1e ronde voor mij! heb mijn eisprong volgens mij gevoeld, en uitgaande van een cyclus van 28 dagen ben ik nu 10 dagen overtijd! heb er al 3 testen tegenaan gegooid, maar nee hoor, gene streepje te bekennen, ja uren later pas maar dat telt helaas niet.. wel een 'vreemd' lijf, buikpijn en misselijk bij vlagen, heb 5 dagen bruin bloedverlies gehad en mijn buik zwelt wat op... ben ff bij huisarts geweest om na te vragen (ga op vakantie) maar ze zei dat het allemala normala is en ik op mijn ongi moet wachten.... dus doe ik dat..
    maar stilletjes zegt mijn gevoel dat er wel eens wat zou kunnen groeien in mij.. terwijl mijn verstand zegt dat het nog veel te vroeg is en het ontpillen is..
    jee, zó spannend allemaal en heel leuk om te lezen dat jullie het net zo ervaren!
     
  8. Bianca24

    Bianca24 Fanatiek lid

    16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    (missyZuilen) nouw ja je bent 21 jaar...valt nog wel mee toch?

    (Lies) hoop voor je dat het nu beter gaat....dus nu nog veel buikpijntjes?..bah vervelend....hoelang was je heen

    (1summer) hahah jah hoor dat telt ook...haha :) ...zo heey ook al in de eerste ronde....hoop eigelijk ook best wel dat het bij mij ook direct raak is, maar zoniet dan ook geen probleem hoor, klussen we nog ff verder.Maar wat voeldde jij toen? Ik heb nu best wel last van buikpijntjes (niet erg hoor) en mijn bosten zien er veel anders uit,lees: aderen, groter, gespannen ect.

    alle meiden suc6...we houden elkaar hier op de hoogte...leuk zo om met elkaar te kletsen...en ben zo benieuwd wie er allemaal straks positief testen..... :)
     
  9. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nee oke.. 21 jaar is niet supervroeg.
    Maar inderdaad de mensen die we het vertelt hebben, dat we aan een kindje zitten te denken (vertellen nog niet dat we al bezig zijn) reageren allemaal alsof we onze jeugd vergooien inderdaad. Dat we nog moeten genieten van het jong zijn, het uitgaan enzo.. Want straks kan dit niet meer en dat niet meer.
    Echt niet leuk om te horen. Want we wonen al samen, hebben gezamelijke rekening en gaan beide NOOIT uit.
    Dus eigenlijk zou je denken dat ze het wel zouden verwachten, dat we jong aan kinderen zouden beginnen. Maar niet dus.. erg jammer, want dat weerhoud me er ook van straks om het ze te vertellen als t raak is tegen die tijd.
     
  10. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    bij mijn dochter was ik 22 toen ze werd geboren...
    ik ben inmiddels gescheiden en mijn huidige vriend heeft een zoon van dezelfde leeftijd ze zijn 5 en 6 jaar.
    nu gaan we voor een baby van ons samen....

    dus alle meiden klussen maar en succes!
     
  11. Kim1984

    Kim1984 Actief lid

    30 mei 2007
    211
    0
    16
    Hallo meiden,

    als ik zo jullie verhalen lees zijn we allemaal precies hetzelfde, hahah. Stiekem babykamertjes kijken en aan niks anders meer denken, hier is dat precies hetzelfde. Mijn vriend zegt ook weleens van maak je eigen nou niet zo gek, maar voor mijn gevoel maak ik me niet gek, ik wil gewoon alles bekijken en opzoeken! Wil goed geinformeerd zijn over alles. Ik ben echt zoooo benieuwd.

    Vind het echt kei leuk met z'n allen hierzo, lekker kletsen over HET onderwerp waar we nu nog niet met iedereen over kunnen kletsen.

    Succes allemaal, liefs Kim
     
  12. saro

    saro Lid

    26 sep 2006
    63
    0
    0
    hoi allemaal leuk voor jullie allemaal de eerste ronde
    ik wilde alleen even wat zeggen het is mooi als je direct naar het stoppen dan de pil een normale cycles denkt te hebben en optijd ongi worden dat dacht ik ook dat het de normale loop zou nemen nou niets is anders waar ik ben nu bijna 7 maanden gestopt met de pil en in de eerste 3 maanden was ik gewoon optijd ongi alleen daarna was het onregelmatig en dat is dan niet leuk nou ik wil jullie niet ontmoedigen maar zo kan het dus ook
    nou ik wens iedereen veel succes met zwanger worden

    groetjes en we horen het
    saro :D
     
  13. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hoi Saro,
    Ik ben 4 jaar geleden ook een keer gestopt met de pil, gewoon omdat ik op dat moment geen vriend had. Mijn menstruatie was na een jaar nog niet terug, er gebeurde gewoon helemaal niks! geen buikpijn geen spotting echt niks.
    Ik ben toen naar een internist gestuurd en zij heeft mijn hormonen nagekeken en daar was niks raars aan te ontdekken, ze gingen er pas iets mee doen als ik aan kids wou beginnen.
    Nu ben ik net een maand gestopt en ik houd mjn hart vast, ik hoop dat mijn cyclus het dit keer wel overneemt.


    Ik vind het trouwens ook super leuk om met andere eerste ronde meiden te kletsen!
     
  14. Liesl

    Liesl Actief lid

    9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Dames,

    Wat heerlijk om hier te kletsen over iets wat me ontzettend bezig houdt en waarover ik het verder eigenlijk niet kan hebben!
    Hebben jullie dat ook, dat je overal zwangere vrouwen ziet?

    Groetjes Liesl
     
  15. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik zie ook echt overal zwanger vrouwen, of geboorteborden in de tuin. en als ik het dan nog niet goed gezien heb rij ik er express nog een keer langs :oops:
    ik moet zeggen dat je het niet zomaar uit je hoofd kan zetten inderdaad. ik denk eraan als ik naar bed ga, als ik op sta, en dan de hele dag. en zou ik er weer even niet aan denken dan kom ik iemand tegen met een dikke buik of kinderwagen, en ja hoor dan ga ik weer verder dromen. er niet teveel mee bezig zijn vind ik makkelijk gezegd. maar als je zooo graag een kindje wil dan kan je er niet meer mee stoppen om daarover na te denken. wel vind ik het leuk dat we hier met iedereen kletsen, gezellig de eerste ronde. dus we weten hoe je je voelt. spannend allemaal he!
    tot strakjes ga weer even werken!

    groetjes sandra
     
  16. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ook ik zit nu in de 1e ronde, vorige cyclus was om op gang te komen.
    pas geleden mn ei gevonden met de ovulatietesten dus zit nu op de wachtbank te hopen dat het bij 1 ronde blijft...
     
  17. 1Summer

    1Summer Actief lid

    21 jul 2007
    178
    0
    0
    NH
    Hoi allemaal!

    Ik zie ook overal zwangere vrouwen en heb de rare gewoonte om te kijken of ik het kindje zie bewegen. Dat vind ik zo bijzonder! :oops:

    Zit stiekem ook al namen te verzinnen, doen jullie dat ook? Het is wel heel voorbarig, maar toch... ;)

    @Bianca24: Toen ik de vorige keer zwanger was, was ik gewoon ongi geworden, althans: dat dacht ik. Twee of drie dagen een beetje menstruatie. Lekker weinig en kort dacht ik nog! Daarna werd ik supermisselijk van alle luchtjes, zelfs van brood! Een testje er tegenaan en HUH? Toch zwanger! :D

    Ik hoop heel stiekem dat het nu weer zo gaat. Vreemd genoeg let ik nu op alle symptomen die ik hier op het forum lees... Heb ik dat ook? Je kent het wel :)

    Gisteren had ik een heel klein mini beetje rozige slijm... Zal het....? ;)
     
  18. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    @ 1summer

    ik hoop dat je zwanger bent..
    bij mijn eerste zwangerschap was ik ook gelijk zwanger....ik ben benieuwd hoe het nu loopt.

    ik voel nog steeds niets eigenlijk dus afwachten maar...
    heeft er al iemand anders klachten of symptomen?

    nou meiden tot later dan maar weer..
     
  19. Esmee81

    Esmee81 Bekend lid

    26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    Hallo allemaal,
    ik vind dit een super idee! Ik vind het echt heel sneu voor alle mensen die al in de tigste ronde zitten en ik zit maar te zeiken over iedere dag...
    Welkom, Esmee en Bart, ook eerste ronde. Heb 27 juni mijn mirena spiraal laten verwijderen en nog niet ongesteld geweest..29ste dag vandaag dus...
    Net de huisarts gesproken hoe lang het kan duren. Kan wel tot drie maanden duren dat je weer een normale gang van zaken hebt en als je buik dikker word weet je het vanzelf (ja ja mevrouw de huisarst dat snap ik ook nog wel!) :evil: ... en toch voel ik me anders..
    Jullie kennen het inmiddels ook. Misselijk, moe, draaierig, het gevoel: ik moet nu even iets eten-misselijk/draaierig, veel plassen, geurtjes ruiken, loopt daar nu een zichtbaardere ader over mijn borst?
    OM GEK VAN TE WORDEN
    vooral omdat er niets uit de afgelopen 5 (ja inderdaad je maakt jezelf gek) testen niets gekomen is.. Ook ik mag nu pas volgende week van mezelf testen..
    Geen last van verstopping maar omdat ik dacht last te hebben van mijn darmen (misselijkheid op maagniveau, niet op onderbuikniveau) wat lijnzaad en kiwi's gegeten en dus niet verstopt..
    Volgens kenners, lees zwangere vrouwen, voor de lensdragers onder ons: last van eiwitten op je lenzen of het idee dat je zicht slechter is geworden? Hormoon schommeling!
    ALLE tekenen van zwangerschap..
    Nog meer ervaringen over 'na het verwijderen van mirena' zijn welkom en alle bemoedigende woorden natuurlijk ook!
    Dit waren mijn 'klachten'!
    Mijn vriend kan er ook wel om lachen maar ook niet meer als hij weet WAT ik al allemaal heb opgezocht: kinderkamers, namen, ed. ed Heb nog net geen kinderkamer of zwangerschapskleding gekocht maar ik ga het bijna doen om mezelf al gelukkig te voelen.. zucht..
    Veel succes allemaal meiden!
    liefs Esmee
     
  20. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik hoop ook dat het deze ronde gelijk raak zal zijn. :D
    Maarja, wie hoopt dat niet van zichzelf natuurlijk!
    Je kan niet meer doen dan gewoon op de goede dagen klussen en dan verder afwachten of de zaadjes de weg vinden. Hahaha..

    Ben blij dat er ook leeftijdsgenoten hier zitten met wie ik lekker kan kletsen. Want merk toch dat de meeste vriendinnen nog niet op hetzelfde niveau zitten als ik kwa kinderwens.
    En ook omdat we het nog niet willen vertellen.. is dit een super oplossing! :D

    Weten jullie ouders het, dat jullie bezig zijn?
    Mijn moeder heeft het stiekem in de gaten gehad.. Maar ben nual bang het straks aan me pa te moeten vertellen als het raak is. Hij is echt vd oude stempel en heel zeikerig over de financiën enzo.. En aangezien ik nog geen vast contract heb, zal dat wel gelijk geroepen worden door hem.
     

Deel Deze Pagina